Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
@Rnacie: Maar jullie hebben al samen geslapen, dan kan je dit toch wel bespreken met hem? Hoe hij erin staat?
Sabbieehhhh schreef:
01-05-2020 14:16
Maar waarom is het een probleem om zelf een gesprek te beginnen? Een simpel hallo is toch niet zo lastig om te sturen?
Dat doe ik vaak genoeg hoor! Meer dan andersom zelfs, maar 99% geen reactie.
vrouw-92 schreef:
01-05-2020 18:55
Dat doe ik vaak genoeg hoor! Meer dan andersom zelfs, maar 99% geen reactie.
Ok dan had ik dat verkeerd begrepen. Dat lijkt me dan wel erg vervelend.
Attraverso schreef:
01-05-2020 17:00
Dit verhaal zegt me iets... Heb je geen topic geopend?
Is toch geen probleem? Misschien heeft hij hetzelfde.
heb het wel in het 'wat wil je kwijt' topic geplaatst maar zelf geen topic geopend :)

en @Vivi3338 @Shiverr
ben bang om de 'controle' kwijt te raken, want ben idd bang dat hij het meer als een scharrel ziet en wil hem ook niet gaan claimen door het nu al te bespreken, hebben ook pas 3x het bed gedeeld
@Rnacie: Hmm ja lastig, ik snap wel dat je hem niet gelijk wil claimen door het nu al te bespreken. Maar misschien kan je het voorzichtig brengen dat je merkt dat je gevoelens begint te krijgen voor hem? Alleen ik zou zelf wel duidelijkheid willen omdat wanneer hij alleen een scharrel wil en jij een relatie, jij altijd teleurgesteld zal worden.
Rnacie schreef:
01-05-2020 19:03
heb het wel in het 'wat wil je kwijt' topic geplaatst maar zelf geen topic geopend :)

en @Vivi3338 @Shiverr
ben bang om de 'controle' kwijt te raken, want ben idd bang dat hij het meer als een scharrel ziet en wil hem ook niet gaan claimen door het nu al te bespreken, hebben ook pas 3x het bed gedeeld
Als hij het enkel als een scharrel ziet wil je dat toch ook weten? Want dan brengt dit je niets anders dan ellende.
Rnacie schreef:
01-05-2020 19:03

en @Vivi3338 @Shiverr
Hoezo kun je iemand niet claimen als je 'pas 3x het bed heb gedeeld'?

Ik zou niet eens met iemand naar bed gaan zonder dat het serieus is, maar er zijn inderdaad genoeg mannen die gewoon willen scharrelen. Maar bespreken kun je het toch sowieso?
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
We gaan hard hier!
Moet zeggen dat op voorhand al tinder moe ben Haha

Al is er ook al corona sjans. Gisteren een man die opeens naar me zwaaide, vandaag 2 in de auto op de snelweg 😂😂 Voorjaar is blijkbaar toch echt begonnen😂
Hi! Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nu een nick aangemaakt om ook te kunnen posten.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 08:22
92.29% gewijzigd
Mikiniki schreef:
01-05-2020 21:54
We gaan hard hier!
Moet zeggen dat op voorhand al tinder moe ben Haha

Al is er ook al corona sjans. Gisteren een man die opeens naar me zwaaide, vandaag 2 in de auto op de snelweg 😂😂 Voorjaar is blijkbaar toch echt begonnen😂
Kan ook zijn dat de achterklep van je auto open stond :mrgreen:
Karratha schreef:
02-05-2020 09:51
En dus, ondanks dat ik op tinder honderden likes heb (tinder gold gebruik ik), heb ik geen één date.
Hoe komt/kan dat?
@Karratha: Welkom, heb je wel gewoon leuke gesprekken met vrouwen via tinder/happn? Zoals hier ook wel eens genoemd is, hebben je vrienden geen leuke vrijgezelle vriendin die zij aan je kunnen voorstellen?
@ attraverso : een like op zich zegt ook nog niet zo veel. Daar zit ook echt van alles tussen : 19 jarige meisjes tot 50 jarige vrouwen met drie puberzonen. Natuurlijk is het altijd een compliment om een like te krijgen, maar voor mij zijn dat al ''no go's''.

Verder is het type vrouw waarvan ik denk dat ze bij mij past, best wel schaars. Het is wat polariserend, maar over het algemeen zie ik dat hoog opgeleide, jonge, vrijgezelle vrouwen in de grote steden wonen en vaak een beetje een vergelijkbaar leven hebben : cosmopolitisch, extreem ambitieus, extravert/sociaal.

Dan heb je ook nog een groep jonge vrouwen die juist het tegenovergestelde is, al hun hele leven in hetzelfde dorp woont waar ze zijn geboren, hebben al 20 jaar een paard, werken bij de lokale kinderopvang of iets dergelijks en willen vooral huisje, boompje, beestje en moeder worden.

Geen van beide types past echt bij mij, ik zit erg daar tussenin zeg maar. Ik pas denk ik niet bij zo'n typisch hoog opgeleid stadsmeisje dat de hele dag van hot naar her rent. Ik houd meer van de natuur. Heb wel vrienden maar ben niet iemand die je blij maakt met de hele tijd borrels en ander sociaal 'gedoe'. Maar aan de andere kant pas ik ook niet bij een type die zeg maar alleen maar leeft voor haar paard en haar (toekomstige) kindjes en het verder allemaal wel prima vindt.

Nogmaals het bovenstaande is erg polariserend, en natuurlijk zijn er zat vrouwen die daar ook ergens tussenin zitten, maar die zijn onder singles denk ik best laag vertegenwoordigd.
Shiverrr schreef:
02-05-2020 09:59
@Karratha: Welkom, heb je wel gewoon leuke gesprekken met vrouwen via tinder/happn? Zoals hier ook wel eens genoemd is, hebben je vrienden geen leuke vrijgezelle vriendin die zij aan je kunnen voorstellen?
Dankjewel.. Soms is er wel eens een vriend (of vaker de vriendin van een vriend) die zoiets initieert, maar daar is nooit echt iets uit voortgekomen.

Wat mij dan ook vaak opvalt is (ik ben een lange man), dat vriendinnen van vrienden dan bijvoorbeeld hun langste vriendin aan mij willen koppelen en vinden dat wij goed bij elkaar passen want ''jullie zijn allbei lang''. Dus echt een hele diepe gedachtegang zit er dan ook niet echt achter haha, waarschijnlijk ook de reden waarom het nooit echt uitpakt.

Oh en over die gesprekken : dan komt een beetje terug wat ik ook vertel in mijn reactie op attraverso : dat ik niet echt pas bij de twee ''types'' die je veel op tinder ziet. Als ik in gesprek raak met een typisch hoog opgeleide stadsvrouw merk ik dat ze het vaak al raar vinden dat ik als 31 jarige vrijgezel niet in het centrum van Rotterdam, Amsterdam, Utrecht ofzo woon. Ik merk dat zodra duidelijk wordt dat ik in een klein, rustig stadje woon en meer een natuurmens ben, dat ze dan vaak al interesse verliezen (je krijgt denk ik al gauw de stempel niet sociaal/ niet ambitieus genoeg). En de gesprekken die ik zélf heb met de typische 'dorpsmeisjes' , vind ik zélf vaak al snel eentonig en saai worden zeg maar.
Karratha dat vind ik eigenaardig want de meeste mensen zitten daar toch net tussenin en zijn net geen uitzondering.
Attraverso schreef:
02-05-2020 11:47
Karratha dat vind ik eigenaardig want de meeste mensen zitten daar toch net tussenin en zijn net geen uitzondering.
Ik vind mezelf bij geen van beide groepen die je noemt horen. Ik merk wel dat veel mannen het afkappen als ik vertel waar ik woon "omdat het zo ver is" maar ik denk dat dat typisch is voor waar ik vandaan kom, we zijn gewend om verder te moeten reizen om ergens te komen.
RedRoseThorn schreef:
02-05-2020 11:58
Ik vind mezelf bij geen van beide groepen die je noemt horen. Ik merk wel dat veel mannen het afkappen als ik vertel waar ik woon "omdat het zo ver is" maar ik denk dat dat typisch is voor waar ik vandaan kom, we zijn gewend om verder te moeten reizen om ergens te komen.
Ik ken ook weinig mensen in die groepen.
Hier ben ik het die afknapt op afstand. Ik ontmoet graag iemand waarmee ik ook doordeweeks makkelijk kan afspreken of na't werk eens binnenlopen zonder altijd een hele of halve dag te moeten plannen door reisduur.
Oef krijg ook beetje de kriebels hoe jij de types beschrijft.. Erg kort door de bocht. Wellicht dat je iets meer moet openstellen en de dames in kwestie ook leren kennen ipv in hokjes plaatsen na wat gesprekjes. Zo woon ik ook in de randstad, werk bij groot bedrijf en hou van mode. Maar ‘extreem ambitieus’, ‘cosmopolitisch’ en ‘extravert’.. Dat past niet bij mij, zo nog hoop andere hier in topic volgens mij.

Kan uiteraard gebeuren dat er geen klik is na de gesprekjes, maar dat is dan gewoon een persoonlijk gevoel en niet omdat de vrouw dan gelijk in 1 van de 2 hokjes zit denk ik. Misschien past die leuke meid uit dorp die bij de kinderopvang werkt wel goed bij je.. Weet jij veel, als je niet gewoon openstelt. Gaat toch om de persoon die er van binnen zit?
Ik heb nog nooit gehoord dat vrouwen zo dachten dat je in de randstad moet wonen als je single bent. Heb je dan je afstand zo ver weg staan? Anders kom je toch vrouwen uit je eigen omgeving tegen? Het lijkt mij niet dat zij er zo instaan, zij zijn tenslotte ook single en wonen niet in de randstad.

Volgens mij zit er ook nog heel veel tussen dan wat jij nu beschrijft. Of je hebt het niet getroffen, maar om elke vrouw nou in 1 van de 2 hokjes te plaatsen is ook niet helemaal eerlijk denk ik.

Ik vind het wel apart, je wil niet in de randstad wonen, maar iemand uit een dorp is niet goed genoeg voor je. Want dat zijn allemaal vrouwen die huisje, boompje en beestje willen. Dan vraag ik me af, wat zoek je dan. Stel je niet te hoge eisen? Aangezien je wel heel veel likes hebt.
Stel je hebt via een datingsapp/site iemand leren kennen. Hoe ziet het contact eruit totdat je een date hebt gehad?
Shiverrr schreef:
02-05-2020 14:31
Stel je hebt via een datingsapp/site iemand leren kennen. Hoe ziet het contact eruit totdat je een date hebt gehad?
Algemene vraag aan iedereen of iemand specifiek? 🙂

Zelf vind ik het altijd wel prettig als er elke dag even een contact moment is. Hou er niet van om hele dag door te appen, maar gewoon aan eind van de dag even elkaar spreken. Soms duurt het maar paar dagen, soms ook wel eens 2 weken voordat 1e date plaatsvind. Al gelijk elke dag ‘goedemorgen’ en ‘slaap lekker’ hoeft van mij in ieder geval niet haha.
Algemene vraag aan de mensen die wel eens daten, hoe die dat aanpakken.

Ik date dus nooit en aangezien je met corona langer met elkaar praat weet ik niet heel goed wat "normaal" is. We krijgen geen hele dag vol gepraat, maar andere kant denk ik ook 'moet dat (al)?'. Of een dag geen contact is dat ook oke, zonder dat de ander denkt dat daar iets achter zit.
Ik vind het lastig om daar een beetje mn weg in te vinden merk ik. Ik wil niet opdringerig overkomen, maar ook niet ongeïnteresseerd.
Thanks voor jullie reacties!

@Shiverrr @attraverso ga het denk ik komende week eens rustig bespreken!

@Ira87 er zijn idd mensen die pas met iemand naar bed gaan als het duidelijk serieus en anderen die daar wat vrijer in zijn
ik heb in ieder geval geen spijt, ook als het niets serieus wordt :)
Rnacie schreef:
02-05-2020 17:16

@Ira87 er zijn idd mensen die pas met iemand naar bed gaan als het duidelijk serieus en anderen die daar wat vrijer in zijn
Dat lijkt me heel slim nu tijdens corona.

Je moet namelijk 1,5 m afstand houden.

Ik blijf met mijn vrienden op afstand en geef hen dus al niet eens een knuffel dus waarom zou ik dat met een praktisch wildvreemde wel doen?

Het verbaasde me hier te lezen dat iemand (weet niet meer wie) 3x naar bed was gegaan met iemand en niet wist of ze een scharrel was.

Sta je dan helemaal niet stil bij corona en de gevolgen (voor jezelf en voor een ander) ? Juist in deze tijd wil je toch iemand eerst goed kennen en zeker weten dat de ander serieuze intenties heeft?
Je zet toch niet zomaar je gezondheid en die van anderen op 't spel?

Ik vraag me af hoe anderen die daten hiermee omgaan.
eva333 schreef:
02-05-2020 18:09
Dat lijkt me heel slim nu tijdens corona.

Je moet namelijk 1,5 m afstand houden.

Ik blijf met mijn vrienden op afstand en geef hen dus al niet eens een knuffel dus waarom zou ik dat met een praktisch wildvreemde wel doen?

Het verbaasde me hier te lezen dat iemand (weet niet meer wie) 3x naar bed was gegaan met iemand en niet wist of ze een scharrel was.

Sta je dan helemaal niet stil bij corona en de gevolgen (voor jezelf en voor een ander) ? Juist in deze tijd wil je toch iemand eerst goed kennen en zeker weten dat de ander serieuze intenties heeft?
Je zet toch niet zomaar je gezondheid en die van anderen op 't spel?

Ik vraag me af hoe anderen die daten hiermee omgaan.
Die 1,5 meter samenleving kan nog jaren gaan duren en dit scenario word ook telkens meer besproken. Moeten mensen dan nog jaren alleen blijven? Lijkt me ook geen optie. Moet je dan maar met elke date in bed duiken? Nee, al doe ik dat sowieso al niet. Maar ik weet niet hoe lang de persoon waar jij het nu over hebt die persoon al kende of mee aan het daten was voordat ze er 3x sex mee had. Kan ook zijn dat ze al maanden aan het daten waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven