Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Ik vind het ook reinste onzin dat je niet zou mogen daten in deze tijd. Gewoon iemand ontmoeten, op afstand, klikt het en allebei geen klachten? Dan zou ik er ook gerust verder mee gaan. Als je moet afwachten tot de 1,5m samenleving weer genormaliseerd zal worden, blijf je misschien nog wel jaren alleen inderdaad.
Er zijn ook genoeg stellen die latten, die zouden elkaar dan ook niet meer mogen zien?
Naar de supermarkt, dat mag dan ook niet, want daar zijn ook mensen.

Je moet de hele corona niet bagatelliseren, maar ook niet overdrijven.
Sabbieehhhh schreef:
02-05-2020 18:30
Die 1,5 meter samenleving kan nog jaren gaan duren en dit scenario word ook telkens meer besproken. Moeten mensen dan nog jaren alleen blijven? Lijkt me ook geen optie. Moet je dan maar met elke date in bed duiken? Nee, al doe ik dat sowieso al niet. Maar ik weet niet hoe lang de persoon waar jij het nu over hebt die persoon al kende of mee aan het daten was voordat ze er 3x sex mee had. Kan ook zijn dat ze al maanden aan het daten waren.
Ja dit, plus misschien waren ze al aan het daten voor dit gedoe en dus al in close contact geweest. Zolang je dan allebei je aan de maatregelen houdt kan je als dates "gewoon" bij elkaar zijn lijkt me. (Maar misschien interpreteer ik de regels te los?) Ik date momenteel niet en met de mensen waarmee ik afspreek hou ik afstand. Ik vind je, Eva333, een beetje hard.
eva333 schreef:
02-05-2020 18:09
Dat lijkt me heel slim nu tijdens corona.

Je moet namelijk 1,5 m afstand houden.

Ik blijf met mijn vrienden op afstand en geef hen dus al niet eens een knuffel dus waarom zou ik dat met een praktisch wildvreemde wel doen?

Het verbaasde me hier te lezen dat iemand (weet niet meer wie) 3x naar bed was gegaan met iemand en niet wist of ze een scharrel was.

Sta je dan helemaal niet stil bij corona en de gevolgen (voor jezelf en voor een ander) ? Juist in deze tijd wil je toch iemand eerst goed kennen en zeker weten dat de ander serieuze intenties heeft?
Je zet toch niet zomaar je gezondheid en die van anderen op 't spel?

Ik vraag me af hoe anderen die daten hiermee omgaan.
Ik stel voor om tot er een vaccin is alle fysieke contacten maar te vermijden en een verbod op seks, tenzij je als partners geregistreerd staat.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
eva333 schreef:
02-05-2020 18:09
Dat lijkt me heel slim nu tijdens corona.

Je moet namelijk 1,5 m afstand houden.

Ik blijf met mijn vrienden op afstand en geef hen dus al niet eens een knuffel dus waarom zou ik dat met een praktisch wildvreemde wel doen?

Het verbaasde me hier te lezen dat iemand (weet niet meer wie) 3x naar bed was gegaan met iemand en niet wist of ze een scharrel was.

Sta je dan helemaal niet stil bij corona en de gevolgen (voor jezelf en voor een ander) ? Juist in deze tijd wil je toch iemand eerst goed kennen en zeker weten dat de ander serieuze intenties heeft?
Je zet toch niet zomaar je gezondheid en die van anderen op 't spel?

Ik vraag me af hoe anderen die daten hiermee omgaan.
hey dat had ik idd gepost waar je het over hebt, ken hem al langer en is niet de eerste beste vent van de straat ;)

Maar ik snap je punt ook wel.. het beste zou zijn als niemand contact heeft buiten bestaande huishoudens etc
Rnacie schreef:
02-05-2020 20:10
Maar ik snap je punt ook wel.. het beste zou zijn als niemand contact heeft buiten bestaande huishoudens etc
Yep, alle supermarkten toe (want daar doen ze écht niet aan social distancing) en stoppen we de hulpverlening ook maar meteen.
Shiverrr schreef:
02-05-2020 16:20
Algemene vraag aan de mensen die wel eens daten, hoe die dat aanpakken.

Ik date dus nooit en aangezien je met corona langer met elkaar praat weet ik niet heel goed wat "normaal" is. We krijgen geen hele dag vol gepraat, maar andere kant denk ik ook 'moet dat (al)?'. Of een dag geen contact is dat ook oke, zonder dat de ander denkt dat daar iets achter zit.
Ik vind het lastig om daar een beetje mn weg in te vinden merk ik. Ik wil niet opdringerig overkomen, maar ook niet ongeïnteresseerd.
Hoe jij het beschrijft lijkt me prima. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.

Bij mij is het heel wisselend. De hele dag door appen vind ik niet zo'n probleem, maar gebeurt lang niet altijd en dat is ook goed. Elke dag/om de dag even contact vind ik wel fijn, al is het maar even gewoon hoe je dag was.
Vivi3338 schreef:
02-05-2020 12:54
Oef krijg ook beetje de kriebels hoe jij de types beschrijft.. Erg kort door de bocht. Wellicht dat je iets meer moet openstellen en de dames in kwestie ook leren kennen ipv in hokjes plaatsen na wat gesprekjes. Zo woon ik ook in de randstad, werk bij groot bedrijf en hou van mode. Maar ‘extreem ambitieus’, ‘cosmopolitisch’ en ‘extravert’.. Dat past niet bij mij, zo nog hoop andere hier in topic volgens mij.

Kan uiteraard gebeuren dat er geen klik is na de gesprekjes, maar dat is dan gewoon een persoonlijk gevoel en niet omdat de vrouw dan gelijk in 1 van de 2 hokjes zit denk ik. Misschien past die leuke meid uit dorp die bij de kinderopvang werkt wel goed bij je.. Weet jij veel, als je niet gewoon openstelt. Gaat toch om de persoon die er van binnen zit?
Hier sluit ik me bij aan. Er zijn genoeg mensen die tussen de groepen vallen die jij beschrijft. Het klinkt een beetje alsof je al de vrouwen niet eens een kans geeft.
@Flaffy: Ah oke fijn om te horen. Maar hoe jij het doet klinkt wel gewoon goed.

Wij hebben voor volgende week een date gepland als het goed is!
Ik vind het echt heel spannend.
Shiverrr schreef:
02-05-2020 21:28
@Flaffy: Ah oke fijn om te horen. Maar hoe jij het doet klinkt wel gewoon goed.

Wij hebben voor volgende week een date gepland als het goed is!
Ik vind het echt heel spannend.
Vind ik ook. Met mijn huidige date app ik ook niet zo veel, hij is niet zo'n apper. Soms reageert hij binnen 10 minuten en soms pas een halve dag later. We appen vaak wel elke dag eventjes maar geen hele uitgebreide gesprekken.

Wat leuk! Veel plezier alvast. Wordt het een wandeldate?
Verschilt denk ik ook weer per persoon hoe het gaat. Sommige mensen zijn actievere appers dan anderen.

Leuk Shiverrr! Geniet ervan :-)
Daar hebben jullie een punt, zo heb ik het nog nooit bekeken eigenlijk. Bedankt voor het nieuwe (simpele) inzicht. Dat ik daar serieus nooit aan heb gedacht. :facepalm:

Ik weet nog niet precies wat, waar en hoelaat we iets afspreken.
Attraverso schreef:
02-05-2020 09:55
Kan ook zijn dat de achterklep van je auto open stond :mrgreen:
Oh. Was dat het? 😆😆

@Karratha: denk dat ze er zeker wel zijn, die tussenin variant.
En uiteindelijk geldt dat voor jezelf toch ook?

Hokjes denken maakt het leven wel wat overzichtelijker, maar lijkt me geen maatstaf om mee de wereld in te gaan 😉
Realiteit laat zich nl. vaak niet in hokjes drukken.. Gelukkig maar :)

Shiverr: al een date gepland?
@Mikiniki: Ja hij staat voor donderdagmiddag gepland! Wel echt spannend hoor. Dit wordt echt mijn 1e date in 1,5 jaar tijd volgens mij haha. Oftewel ik date echt nooit.
Shiverrr schreef:
04-05-2020 22:24
@Mikiniki: Ja hij staat voor donderdagmiddag gepland! Wel echt spannend hoor. Dit wordt echt mijn 1e date in 1,5 jaar tijd volgens mij haha. Oftewel ik date echt nooit.
Ah wat leuk! Geniet ervan.
Veel plezier Shiverrr!
Dankjullie!
Oeeee spannend. Je kunt het vast nog wel :hyper:
(Vanaf hier makkelijk praten, ik blijf nog even onder de radar zielig zijn ;) )

Was deze nu ook via Tinder?
Leuke date gewenst Shiverrr
@Mikiniki: Haha maar ik heb sowieso niet zoveel date ervaring hoor. Maargoed de dates die ik heb gehad ben ik ook doorgekomen en die jongens vond ik sowieso niet eens leuk. Dat was meer om 'date ervaring' op te doen. Het is wel voor de 1e keer dat ik echt met iemand op date ga die ik beter wil leren kennen. Dat maakt het wel extra spannend aan de ene kant.

Nee via happn ontmoet een keer.

@Attraverso: Dankje!
Leuk! Veel plezier shiver!
Veel plezier op de date!!
Dankjullie!

Voor de mensen die wel eens daten, hebben jullie vaak ongemakkelijke stiltes gehad? Daar ben ik dus echt bang voor. Het hoeft niet, maar het voelt zo ongemakkelijk zoiets.
als het een leuke date is zijn die stiltes natuurlijk en niet ongemakkelijk ;)

als je geen klik hebt kan het soms ongemakkelijk stil zijn maar na een paar uur is de date toch wel voorbij

niet van te voren zorgen over maken!
Hmm ja stiltes hoeven natuurlijk niet altijd ongemakkelijk te zijn. Al ga ik daar eigenlijk automatisch van uit. Maargoed een gesprek hoef je natuurlijk niet alleen te voeren.

Ik vind het ook lastig, wanneer eindig je de date nu. Nu is het helemaal lastig omdat je geen horeca hebt. Dus je ook nog afhankelijk van temperatuur/weer bent. Echt ik kan zoveel redenen bedenken waarom ik zenuwachtig ben :rofl: Ik denk echt te veel na.
als je gesprekken voert met vriendinnen of vrienden dan is het soms toch ook even stil? of ratelen jullie alleen maar door ;)

snap dat je zenuwachtig bent! en het is idd makkelijker als er geen intelligente lockdown was
maar je bent wie je bent! beetje make-upje op, leuk bloesje aan en je bent er klaar voor :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven