Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Wanneer ik de man eigenlijk niet leuk vind vallen er wel eens ongemakkelijke stiltes maar dan eindig ik de date ook heel snel.
Wanneer je naar huis gaat? Wanneer je daar zin voor hebt.
@Rnacie: Hmm er zijn niet zo heel veel stiltes als ik met vriendinnen ben eigenlijk. Maar ik zal er eens opletten. Misschien zijn ze er wel, maar vind ik het niet erg omdat het gewoon goed zit.

@Attraverso: Ja zo klinkt het echt logisch, gaan wanneer je weg wil. Maar we zitten beetje met avond eten en alles is dicht. Of gewoon daarvoor beëindigen en weer naar huis. Ik heb ook geen flauw idee wat hij wil enzo. Ik maak het mezelf iig flink moeilijk met mn gedachten.
Voor de eerste date plan ik nooit iets met eten of zo, die hoeft niet te lang te duren. Een wandeling van een uur of 2 is al een mooi begin.
Je kan op de tweede date meer dingen plannen.
Zelfs een leuke date beëindig je na een uur 2? Ik zit beetje in mijn hoofd van als de date kort duurt is hij vast niet leuk. Maargoed dat bedenk ik zelf en ik heb niet echt goede voorbeelden van vorige dates wat ik erbij kan gebruiken.
Ik heb er ook wel ervaring mee dat de eerste date juist niet tè lang moet duren. Het is leuk om het op te bouwen, eigenlijk moet je donderdag dan ook zien als een kennismaking ipv ‘date’ (klinkt misschien gek). Dat werkt in ieder geval wel goed voor mij, zo blijven de verwachtingen laag en sta je er meer nuchter in.

Als je het naar je zin hebt gehad kan je dat altijd wel bevestigen door te zeggen ‘als we elkaar volgende keer weer zien dat vertel ik je meer’ ofzo.. Je moet tenslotte een beetje aan elkaar wennen, waarom haasten en gelijk over eten nadenken? Als het klikt, is daar nog genoeg tijd voor. Ook veel leuker om hem nieuwsgierig naar je te maken ipv gelijk alles in 1 keer vertellen ;-)
Een paar uur is niet kort. Het is een eerste kennismaking, die kan je even laten bezinken en dan beslissen of je elkaar wil terugzien en iets leuk plannen of niet.
Meestal spreken we dat ook zo af ‘even een drankje (nu een wandeling) en dan ben ik nog op tijd thuis om te koken/nog wat te ontspannen voor tv/want ik moet morgen werken’.
Als een date tegenvalt ben ik binnen een uur of sneller weer thuis.
Daten heb ik al vrij lang niet meer gedaan.
Ook weinig behoefte aan momenteel.
Heb voldoende bezigheden etc.
Toch merk ik wel dat ik goed op mijn communicatie moet blijven letten.
Heb soms de neiging om iets te lievig naar vrouwen te willen zijn.
Dat kan wat soft overkomen.
Vind mezelf soms een klein beetje een soort van 'moederskindje' en 'jongensachtig'.
Moet toch iets zelfverzekerder en ook wat mannelijker me opstellen.
Woon weliswaar al zo'n 14 jaar zelfstandig (en heb het hierin ook goed naar mijn zin), toch merk ik dat ik op sociaal vlak wat spaak loop.
Ben nogal een einzelganger en vind contacten met vrouwen soms wat moeilijk.
Contact leggen lukt me nog wel en qua eisen ben ik niet echt heel specifiek.
Maar gesprekken op gang houden vind ik wat lastig, net als het hebben van de 'juiste klik'.
Sta wat te weinig in verbinding met mijn gevoelens en heb soms de neiging om me iets teveel te maskeren.
Dat moet ik toch wat meer achterwege laten en zorgen dat ik wat authentieker en vooral meer mezelf ben.
Mund schreef:
05-05-2020 21:55
Daten heb ik al vrij lang niet meer gedaan.
Ook weinig behoefte aan momenteel.
Heb voldoende bezigheden etc.
Toch merk ik wel dat ik goed op mijn communicatie moet blijven letten.
Vind mezelf soms een klein beetje een soort van 'moederskindje' en 'jongensachtig'.
Woon weliswaar al zo'n 14 jaar zelfstandig (en heb het hierin ook goed naar mijn zin), toch merk ik dat ik op sociaal vlak wat spaak loop.
Contact leggen lukt me nog wel en qua eisen ben ik niet echt heel specifiek.
Maar gesprekken op gang houden vind ik wat lastig, net als het hebben van de 'juiste klik'.
Sta wat te weinig in verbinding met mijn gevoelens en heb soms de neiging om me iets teveel te maskeren.
Dat moet ik toch wat meer achterwege laten en zorgen dat ik wat authentieker en vooral meer mezelf ben.
Niks mis mee om ook tijd in jezelf te steken! Mij heeft het alleen reizen wel erg geholpen, daar ben ik erg zelfverzekerd door geworden en meer een aanpakker. Nu is reizen even wat lastiger.. Maar is niks mee om alleen op pad te gaan en bijv. wat interessante podcasts te luisteren.

Het daten heeft ook wel geholpen, wellicht helpt het jou om het gewoon te zien als leuke kennismakingen en iets wat bij draagt aan jouw zoektocht naar de ware of de klik. Een ‘mislukte’ date kan wel eens vermoeiend zijn, maar uiteindelijk brengt elke ervaring je weer een stapje verder. Zo ervaar ik het dan in ieder geval, juist door op pad te gaan en af te spreken ben ik mezelf tegengekomen en leren kennen wat ik wil!
Vivi3338 schreef:
05-05-2020 22:18
Niks mis mee om ook tijd in jezelf te steken! Mij heeft het alleen reizen wel erg geholpen, daar ben ik erg zelfverzekerd door geworden en meer een aanpakker. Nu is reizen even wat lastiger.. Maar is niks mee om alleen op pad te gaan en bijv. wat interessante podcasts te luisteren.

Het daten heeft ook wel geholpen, wellicht helpt het jou om het gewoon te zien als leuke kennismakingen en iets wat bij draagt aan jouw zoektocht naar de ware of de klik. Een ‘mislukte’ date kan wel eens vermoeiend zijn, maar uiteindelijk brengt elke ervaring je weer een stapje verder. Zo ervaar ik het dan in ieder geval, juist door op pad te gaan en af te spreken ben ik mezelf tegengekomen en leren kennen wat ik wil!
Alleen reizen heb ik ook gedaan.
Is me eigenlijk altijd uitstekend bevallen.
Het klopt ook inderdaad dat elke ervaring je weer een stapje verder brengt.
Niet teveel overdenken Shiverr, loopt vast wel los!
Al moet ik zeggen dat ik zelf niet zo gauw stil val, maar heus wel zenuwachtig ben voor een date ;)

En tja qua tijd.. open houden kan altijd. Als het echt heel leuk is, kun je er altijd nog een borrel/eten aan vast knopen ?
Geloof niet zo in de regels.. 1e date van mijn ex duurde uiteindelijk tot de late uurtjes in de kroeg 😆 Al kenden we elkaar al vaag.
Dus met internet daten lijkt me kennismaken niet zo raar op zich..
@over de date: Gisteren elkaar nog even gesproken en hij vroeg of ik uur eerder kon afspreken omdat hij 's avonds nog weg moet. Nu zien we elkaar 4 uur zien, best lang. Maar als het klikt is het niet erg en ik kan altijd eerder weg. Alleen het schept wel een verwachting dat het nu echt leuk moet zijn, want je moet 4 uur kunnen praten met elkaar.
Maargoed mijn andere dates waren ook langer dan een paar uur, behalve mijn eerste. Daar was ik binnen het uur weg. Ik probeer me daar maar aan vast te houden dat die ook goed gingen.
Ik ben wel echt super zenuwachtig hoor, gelukkig komt vriendin vanmiddag langs. Mag ze helpen met het kiezen van een jurkje :)

@Mikini: Ja ik praat van mezelf niet super makkelijk of nja niet echt heel spontaan. Ik ben vaak bij onbekende mensen best verlegen. Dus vandaar denk ik ook mijn angst om de ongemakkelijke stiltes.
Maar wel fijn dat jij iig niet gauw stil valt! Lijkt me wel makkelijk als je zoiets vanuit jezelf hebt.
@Mund: Maar het kan toch ook dat je nog nooit de juiste vrouw bent tegengekomen? Want ik denk dat het wel normaal is dat je niet met iedereen een klik voelt. Ik heb het zelf ook nog niet echt gehad sinds ik single ben.
Misschien moet je gewoon eens aanmelden op datingsapp en kijken hoe het gaat?
ik denk trouwens dat ik geghost ben door mijn 'scharrel' die ik wel leuk begon te vinden
hadden voor vrijdag as afgesproken, maar gisteravond vroeg ik hoe laat en hij heeft wel gelezen maar niet gereageert

achja is wel jammer, maar dan klikte het toch niet zo goed! up to the next ;)
@Rnacie: Wat lullig zeg. Maar misschien reageert hij vandaag nog en had hij even geen tijd om te reageren? Al snap ik wel dat je dat denkt als je idd geen reactie krijgt op zo'n vraag. Ik hoop dat je nog iets hoort van hem.
Shiverrr die date KAN 4u duren maar dat MOET niet. Hij kan tussen de date en zijn afspraak nog iets anders doen of naar huis gaan mocht dat nodig zijn.
Mund schreef:
05-05-2020 21:55

Je spreekt jezelf nogal tegen hier vind ik.

Je moet jezelf zijn maar jezelf opstellen als iemand die je niet bent.
Misschien aanvaarden hoe je werkelijk bent en jezelf blijven? Niets mis mee hoor.
Shiverrr schreef:
06-05-2020 09:34
@Rnacie: Wat lullig zeg. Maar misschien reageert hij vandaag nog en had hij even geen tijd om te reageren? Al snap ik wel dat je dat denkt als je idd geen reactie krijgt op zo'n vraag. Ik hoop dat je nog iets hoort van hem.
ja ik wacht even af tot vanmiddag en anders stuur ik een afsluitend berichtje :)
plan liever iets anders op vrijdag dan dat ik de hele tijd ga wachten
@Attraverso: Ja het klonk alsof we zegmaar die uren hadden voor de date. Maar idd het kan ook korter. Ik moet maar gewoon even kijken hoe het gaat morgen. Ene kant vind ik het ook wel positief dat hij dit voorstelde.

@Rnacie: Ja logisch dat je niet gaat wachten en dan misschien vrijdag niks meer kan plannen. Was je al lang met hem bezig?
@Shiverr iets meer dan een maand! maar ken hem al een aantal jaar vaag omdat we dezelfde studie doen/deden

veel plezier trouwens morgen! weet je al wat je aan gaat doen? ;) wordt mooi weer!
@Rnacie: Wauw al meer dan een maand en dan ken je hem al een aantal jaar omdat jullie zelfde studie doen/deden. Dan is het helemaal lullig als je op die manier zoiets afsluit. Maar misschien had ie gewoon nog geen tijd gehad om te reageren en komt zijn reactie nog. Als je elkaar al zolang kent en ook nog kan tegenkomen, dan sluit je zoiets toch niet zo af lijkt me.

Dankje! Ik twijfel tussen 3 jurkjes :P
@Shiverr
vals alarm, hij belde me toevallig net op om een tijd af te spreken!
maar idd als hij zou ghosten dan zou dat jammer zijn.. en we zouden ook nog best mogelijk met elkaar moeten samenwerken in de toekomst
maar dan had ik gedacht om te appen;
'ik denk te begrijpen dat je niet nog een keer wil afspreken, jammer! maar het was gezellig en misschien tot ziens in de toekomst op (**afdeling waar we gaan wss gaan werken**) ;) '
zodat als we elkaar op de gang ofzo tegenkomen het niet mega ongemakkelijk wordt en ik nog eer aan meezlf houd

oe! ben je comfortabel in jurkjes? wel oppassen voor de wind haha, ik had een keer een jurkje aan en toen ging het keihard waaien vorige zomer
@Rnacie: Ah gelukkig heeft hij je gebeld en was je appje niet meer nodig! Wat gaan jullie doen?

Ja ik draag bijna alleen maar jurkjes eigenlijk. Daar voel ik me prettiger in dan in een broek. Alleen had ik wel graag een panty gedragen, maar daar is het te warm voor. Of nja dat staat dan stom als het zulk lekker weer wordt.
Shiverrr schreef:
06-05-2020 09:07
@Mund: Maar het kan toch ook dat je nog nooit de juiste vrouw bent tegengekomen? Want ik denk dat het wel normaal is dat je niet met iedereen een klik voelt. Ik heb het zelf ook nog niet echt gehad sinds ik single ben.
Misschien moet je gewoon eens aanmelden op datingsapp en kijken hoe het gaat?
Bedankt voor je fijne en begripvolle reactie.
Het zou inderdaad goed kunnen wat je schrijft.
Vind het ergens wel eng en spannend om me (weer) op een datingsapp te gaan aanmelden.
Misschien toch maar weer eens de stoute schoenen gaan aantrekken.
Attraverso schreef:
06-05-2020 09:44
Je spreekt jezelf nogal tegen hier vind ik.

Je moet jezelf zijn maar jezelf opstellen als iemand die je niet bent.
Misschien aanvaarden hoe je werkelijk bent en jezelf blijven? Niets mis mee hoor.
Mijn excuses als ik de indruk heb gewekt dat ik mezelf tegen zou spreken.
Dat was zeker niet mijn bedoeling.
Kan soms nogal wispelturig zijn.
Je hebt ook volledig gelijk in het feit dat ik moet aanvaarden wie ik daadwerkelijk ben.
Shiverrr schreef:
06-05-2020 11:41
@Rnacie: Ah gelukkig heeft hij je gebeld en was je appje niet meer nodig! Wat gaan jullie doen?

Ja ik draag bijna alleen maar jurkjes eigenlijk. Daar voel ik me prettiger in dan in een broek. Alleen had ik wel graag een panty gedragen, maar daar is het te warm voor. Of nja dat staat dan stom als het zulk lekker weer wordt.
we gaan een lange skeelertocht maken :)

ja panty is idd fijn, voelt minder 'bloot'
maar morgen is idd te warm voor een panty haha!
leuk dat je zo vaak jurkjes draagt! heel vrouwelijk haha (kom ik met mijn jeans met gaten hahaha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven