Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
@Shiverrr hoe oud ben je als ik vragen mag? zou het kunnen zijn dat je wat gereserveerder bent omdat je biologische klok begint te tikken en je liever goed raakt hebt dan paar maanden aanmoddert?

ik heb trouwens een keer een relatie gehad met iemand waar ik niet verliefd op was en hij wel op mij, is ook geen aanrader ;) maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal
@Shiverr, fijn dat het ondanks de zenuwen toch leuk was! Heeft hij dat ook bevestigd en al iets nieuws gepland of nog geen contact gehad? Het contact na de date vind ik altijd wel belangrijk, mits ik het niet leuk vond haha. En denk dat je moet uitkijken met het jezelf teveel willen beschermen, zou zonde zijn als je daarmee mensen wegduwt! En ook het ‘self fulfilling prophecy’ dat je gekwetst gaat worden en niks word is ook gevaarlijk, gewoon go with the flow als interesse hebt in hem en hij moeite doet 🙂 Anders ga je je eigen ruiten ingooien.

Waarschijnlijk ga ik zaterdag na het avondeten een wandelingetje maken met hem, we wonen redelijk dichtbij. Ben benieuwd, in ieder geval gelijk duidelijk of er klik is zonder al teveel verwachtingen!
@Rnacie: eind 20, maar ik ben wel op zoek naar iets serieus idd en niet gewoon iets voor de lol. Maar ik denk niet echt dat mn biologische klok daarmee te maken heeft dat ik wat gereserveerd ben. Ik denk zelf eerder onzekerheid en zelfbescherming. En dat terwijl ik eigenlijk nog nooit echt gekwetst ben. Dus het is niet eens na een ervaring in het verleden.

Een relatie met iemand die verliefd op je is en jij niet op hem, lijkt me ook niet prettig nee. Hoezo was je toen eigenlijk wel een relatie begonnen?

@Vivi: We hebben gisteren nog even kort gepraat en hij heeft ook bevestigd dat hij het gezellig vond. Dus ik neem aan dat er een 2e keer kan komen. Al is het nu allemaal zo lastig door corona. Dat is wel echt een nadeel hoor.

Leuk dat jullie hebben afgesproken! En handig dat je in elkaars buurt woont. Dan kan je toch sneller zoiets afspreken.
@Shiverr zelfbescherming is niet per se een slechte houding, maar wie niet waagt wie niet wint ;)

ik was toen net 19 en wilde eens ervaren hoe het was om een 'volwassen' relatie te hebben :roll:

maar karma pakt me nu weer hard terug
want had dus geskeelered met mn date, maar ik voelde geen 'mentale klik' meer dus heb het netjes afgebroken

dit gebeurt mij dus het laatste jaar echt altijd; na 4-5 dates heb ik gewoon geen zin meer :-|
heb trouwens geen spijt dat ik de vorige keren met hem naar bed ben gegaan!
@Shiverr, goed teken dat jullie gelijk contact hebben gehad! Ja het is wel lastig om nu date ideeën te verzinnen, aankomende week wordt het ook nog eens minder weer dus kan ook niet picknicken of iets. Heb afgesproken om morgen met hem een ijsje te halen in avond, lekker ongedwongen 🙂

@Rnacie, jammer dat toch niet iets gaat worden! Maar wel goed dat je het hebt gestopt, beter dan het laten doodbloeden en er veel onduidelijkheid is. En ik ken het gelijk dat het na paar dates stopt.. Alleen dan wel van de andere kant helaas. Maar ook dan heb ik liever dat ze het gelijk aangeven, sommige rekken het een nog paar weken voor seks. Bah! Dat hoop ik niet meer mee te maken, probeer nu goed naar m’n onderbuikgevoel te luisteren.
Shiverrr schreef:
08-05-2020 14:03
@Ira: Rot dat het zo is geeindigd, maar wat anderen ook zeggen dit gebeurt bij online daten wel vaker. En je kan haar foto's heel leuk vinden en ze kan ook echt knap zijn, maar haar acties zijn minder aardig/leuk. Dus hoe leuk is zij dan? Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook wel eens een match opgeheven na een dag praten zonder reactie te geven. Niet netjes, maar om dan al gelijk toe te lichten dat je het contact liever stopt is ook niet echt passend of gewoon laten doodbloeden. En aangezien opheffen zo makkelijk is, kies je daar eerder voor. Dus misschien ervaarde zij de klik wel niet, maar wilde ook geen gesprek erover aangaan omdat je elkaar amper kent. Je komt vast wel
Ik snap het ook wel, maar ik moet zeggen. Ik heb verder echt helemaal geen matches (ja, eentje nog, maar zij reageert niet en bovendien had ik daar sowieso al twijfels bij). Nu is het niet zo dat ik bij gebrek aan beter maar contact had gezocht, maar qua uiterlijk en uitstraling was ze echt exact waar ik op val en echt heel knap. Daarnaast reageerde ze leuk op mijn berichtje, openheid en profiel (waar o.a. wat karaktereigenschappen instonden). Verder had ze heel leuk werk, was ze actief en sportief, dus het verbaasde en vooral ook dat ik niet weet waarom ineens het contact werd verbroken.

Het maakt verder ook niet uit; er zijn natuurlijk genoeg leuke vrouwen (maar zei was wel echt uniek), echter krijg ik gewoon 0 matches en zelfs geen likes.

Gelukkig had ik vanochtend een prima intakegesprek voor First Dates. 50 minuten aan de telefoon gezeten en het was echt een goed gesprek. De jonge man (die ik aan de lijn had) gaf aan dat doorgaans na enkel weken of zelfs een paar maanden ik een telefoontje kan verwachten dat er een match is gevonden (of soms helemaal nooit). Echter gaf hij aan dat hij een positieve indruk van mij had en de verwachting dat ik snel een telefoontje kan verwachten. :) Dus: grote kans dat ik op tv kom bij First Dates. :P
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
@Ira: Ik snap eigenlijk echt niet waarom je niet meer likes/matches hebt. Want het waren toch wel gewoon leuke foto's. Misschien niet iedereen zijn type, maar dat hou je toch. Dat heeft iedereen. Mijn foto's vindt ook niet iedereen leuk en zo heeft iedereen wel iets denk ik zo.

Maar wel super tof dat je gewoon hebt op gegeven voor first dates! Lijkt me wel eng om op tv te komen bij een 1e date. Want die kan al zo ongemakkelijk zijn. Maar wel leuk dat ze iemand zoeken die echt bij je past. Dan heb je misschien al meer kans dat het wat kan worden. Hou ons op de hoogte! Ik ben echt heel benieuwd hoe het verder gaat.
Vivi3338 schreef:
07-05-2020 17:46

Hebben jullie een voorkeur qua snel afspreken of lang appen?
Ik app graag eventjes om te peilen of er gedeelde interesses zijn, humor,... gewoon of het goed voelt. Bellen doe ik ook altijd en spreek graag binnen enkele dagen of een week af.
Straks een Parship wandeldate. Denk dat hij me vorige dinsdag of zoiets een berichtje heeft gestuurd.
Vivi ik wens je een leuke date straks!

Shiverrr de kop is er af! Zie je nu wel dat het best meevalt? Wat zijn de dingen waarin jullie erg verschillen? Sommige dingen zijn niet belangrijk, andere wel. Ik date zo onlangs iemand die totaal anders reist dan ik en niet open stond voor iets anders, dat was niet verenigbaar.
Hebben jullie elkaar gisteren nog gesproken?
@Attraverso & Vivi: Veel plezier op jullie date! Hopelijk hebben jullie een gezellige date.

Voor herkenbaarheid wil ik er niet te diep op in gaan, maar qua karakter verschillen we wel op sommige dingen en zo zijn er nog wat dingen. Maar het hoeft geen punt te zijn en het kan juist voor mij ook wel goed zijn, iemand die het tegenovergestelde is van mij op sommige punten. Ja gisteren nog wel even gepraat.
Ik heb zondag videobel date. Ik moet zeggen dat ik er niet zo heel erg naar uitkijk. Hij wil zó graag en daardoor schrikt hij mij een beetje af. Maar dan heb ik het in ieder geval een kans gegeven, en dat ga ik ook wel echt doen.
@Ira87 ben benieuwd wie ze met je gaan matchen op first dates!!
trouwens over die matches; als vrouw krijg je ook gewoon veeeel makkelijker een match dan als man

@Attra en @Vivi veel plezier op jullie dates!!

@Shiverr goed teken dat jullie contact blijven hebben :) zijn er al suggesties gedaan voor een tweede date?
Gister toen ik in bed lag miste ik mijn vorige date wel.. Fysiek klikten we zooo goed en mijn leven zou echt perfect zijn als ik elke nacht zo'n lekkere man naast me had. Maar onze bezigheden en achtergronden (behalve studie) klikten dus niet.

Heb toen met een vriendin gebeld die begin 30 is en ze zei dat ze het van vroeger herkende; je helemaal met passie op één persoon storten en na een maand toch niet klikken.
En nu is ze gesettled met een super lieve vriend die helemaal voor haar gaat.

Dus er is hoop... :D
@Redrosethorn: Spannend! Ik snap wel dat het je afschrikt als iemand heel erg graag wil. Dat heb ik ook wel eens gehad en juist daardoor raakte ik geïrriteerd en had ik geen interesse meer. Enige voordeel was wel dat je weet hoe hij erin staat. Vind je hem verder wel een leuke jongen?

@Rnacie: Nee eigenlijk nog niet, ik weet ook niet zo goed wanneer ik zoiets moet voorstellen, aangezien we pas geweest zijn EN we zijn nog steeds van het mooie weer afhankelijk, wat het gewoon lastiger maakt.

Wel jammer dat het met hem niks is geworden. Maar als je geen echte overeenkomsten hebt, is het ook niet fijn. Konden jullie geen FWB blijven of was dat geen optie?

Sowieso kom je ooit wel iemand tegen die bij je past! Daar ga ik bij mezelf ook vanuit. Je weet alleen nooit wanneer dat is.
Shiverrr schreef:
09-05-2020 10:32
@Redrosethorn: Spannend! Ik snap wel dat het je afschrikt als iemand heel erg graag wil. Dat heb ik ook wel eens gehad en juist daardoor raakte ik geïrriteerd en had ik geen interesse meer. Enige voordeel was wel dat je weet hoe hij erin staat. Vind je hem verder wel een leuke jongen?
Ja dat heb ik ook wel. Ik was net aan het praten met mijn vorige date jongen toen hij begon met berichten sturen en hij was best een beetje opdringerig. Ik heb toen ook aangegeven dat mijn hoofd er niet naar staat en we het er beter bij konden laten zitten (ik ging immers met iemand op date en het zag er belovend uit). Ik heb toen Tinder ook verwijderd en toen het niks bleek te worden met die date heb ik Tinder weer geïnstalleerd en begon hij weer te praten. Ik weet eigenlijk nog echt heel weinig van hem... Vandaar ook de videobel date.
@Redrosethorn: Hopelijk is hij als je videochat wat minder opdringerig! Wat vind jij van hem tot nu toe?
Ik had na maanden weer een paar dagen leuk mailcontact met iemand over wie ik echt enthousiast was en dat was wederzijds. Hij gaf aan dat hij mij graag zou willen zien of horen, of allebei. Ik stelde voor om eens te bellen, want dat zegt al meer dan alleen mailen. Dus we belden 2 uur lang, het was gezellig en leuk en hij stuurde daarna nog een berichtje.
Dag later een bericht dat hij de overtuiging mist dat wij een goede match zijn. En dat hij het er bij wilde laten. Jammer maar helaas. Blijft slikken, een afwijzing.

Ira stoer dat je je aangemeld hebt voor first dates. Spannend!

Iedereen veel plezier met daten!
Rnacie schreef:
08-05-2020 19:01
@Shiverr zelfbescherming is niet per se een slechte houding, maar wie niet waagt wie niet wint ;)

ik was toen net 19 en wilde eens ervaren hoe het was om een 'volwassen' relatie te hebben :roll:

want had dus geskeelered met mn date, maar ik voelde geen 'mentale klik' meer dus heb het netjes afgebroken

dit gebeurt mij dus het laatste jaar echt altijd; na 4-5 dates heb ik gewoon geen zin meer :-|
Dan mis je dus gewoon net dat beetje extra en daarvoor is daten bedoeld. Maar zou leuk zijn als het een keer wel helemaal klopt.
Vivi3338 schreef:
08-05-2020 19:21
@Shiverr, goed teken dat jullie gelijk contact hebben gehad! Ja het is wel lastig om nu date ideeën te verzinnen, aankomende week wordt het ook nog eens minder weer dus kan ook niet picknicken of iets. Heb afgesproken om morgen met hem een ijsje te halen in avond, lekker ongedwongen 🙂

@Rnacie, jammer dat toch niet iets gaat worden! Maar wel goed dat je het hebt gestopt, beter dan het laten doodbloeden en er veel onduidelijkheid is. En ik ken het gelijk dat het na paar dates stopt.. Alleen dan wel van de andere kant helaas. Maar ook dan heb ik liever dat ze het gelijk aangeven, sommige rekken het een nog paar weken voor seks. Bah! Dat hoop ik niet meer mee te maken, probeer nu goed naar m’n onderbuikgevoel te luisteren.
Precies. Hoe rot ook maar het is netjes als iemand direct aangeeft dat het hem niet wordt. Dan hoef je ook niet langer in onzekerheid te zitten. Dat laten bungelen is echt niet fijn.
Ik zit trouwens op ematching na een paar maanden pauze. Ik sta er op maar er gebeurt weinig, op dit ene contact na.
Ik ga het een half jaartje proberen maar zal niet enorm actief zijn. Ik ben nu iig zichtbaar dus wie weet.
RedRoseThorn schreef:
09-05-2020 09:56
Ik heb zondag videobel date. Ik moet zeggen dat ik er niet zo heel erg naar uitkijk. Hij wil zó graag en daardoor schrikt hij mij een beetje af. Maar dan heb ik het in ieder geval een kans gegeven, en dat ga ik ook wel echt doen.
Ik ben daar van teruggekomen. Ik date geen vage types meer, mijn date van straks ‘wil ook heel graag’, is heel nerveus voor straks, heeft met zijn dochter overlegd wat hij moet aantrekken... het is trouwens zijn eerste online date. Heel lief vind ik dat. Ik ga enkel nog voor mannen die graag willen, ik wil ook graag. Niet per sé dat deze man hem wordt maar ik wil graag een lief. Niets om me voor te schamen.
Rnacie schreef:
08-05-2020 19:01

Oh ik had helemaal over deze reactie heen gelezen!

Maar jammer dat je geen klik voelde met je date. Je hebt meerdere malen met hem gedate begrijp ik?
Julus schreef:
09-05-2020 11:07
Ik zit trouwens op ematching na een paar maanden pauze. Ik sta er op maar er gebeurt weinig, op dit ene contact na.
Ik ga het een half jaartje proberen maar zal niet enorm actief zijn. Ik ben nu iig zichtbaar dus wie weet.
Zie je wel dat het snel kan keren ;-) succes!
Ik ben op Parship ook niet zelf actief, ik kijk welke mannen op me afkomen.
@Jules: Jammer dat jullie een leuk telefoongesprek hebben gehad en dat hij het dan uiteindelijk toch beëindigd. Maar wel netjes dat hij het netjes aangeeft.

hopelijk komt er wat leuks uit voort van je ematching! Je weet het natuurlijk nooit en als je geen verwachtingen hebt, kan het ook niet echt tegenvallen.

@Attraverso: Het is toch ook alleen maar slim om met iemand te daten die ook wil? Want waarom zou je anders met een jongen gaan daten, die eigenlijk geen zin heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven