Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
@Bozo: Ja ik denk dat iedereen wel meer eisen gaat stellen aangezien de keuze gewoon te groot is eigenlijk. Je kan ook zo makkelijk van de 1 naar de ander gaan.

Maar ik woon niet in een stad en ik zie wel dat hier bijv. veel boeren zijn en veel buitenlandse jongens die geen NL spreken. Of ze wonen ergens in belgie. Heel irritant. Dus die vallen bij mij al af. Maar ik zie ook bij veel jongens dat ze zulke slechte foto's hebben zoals wazige foto's of alleen maar met een vriendengroep of zonnebril op. Of gewoon heel oncharmante foto's. Dan denk ik als je dit al niet verzorgd kan doen, hoe graag wil je dan he. Zulk soort profielen maken bij mij al geen kans. Dus ik zou ook bij jezelf kijken wat voor foto's je erop zet.

Maar met een depressie is het gewoon lastiger, dat is zeker zo. Het is ook niet goed voor je zelfvertrouwen aangezien je toch alles negatief in ziet. Dus ook zie je dan eerder de negatieve punten van jezelf. En wat ik ervaar, als ik een terugval heb dan wil ik niet eens daten. Dan heb ik gewoon genoeg aan mezelf en dan kan ik niet leuk gaan doen tegen een jongen.

@Vivi: zo "eng" dat ze je gewoon opzoeken op fb en dan beginnen te praten dat je niet reageert op de datingsapp.
RedRoseThorn schreef:
23-04-2020 20:03
Nu met de crisis zou ik haast willen dat ik nog aan het daten was met de jongen waarmee het net daarvoor was gestopt. We werden allebei niet verliefd na een aantal dates. Man wat mis ik een knuffel of een kus in deze periode. We hebben ook nog steeds contact en willen nog afspreken maar natuurlijk even niet. Merk dat ik het echt moeilijk vind om nagenoeg geen sociaal contact te hebben. Niet per se specifiek met hem maar in het algemeen.
Dit herken ik goed, ondanks dat ik normaal ook van helemaal niemand een knuffel krijg en veel op mijzelf ben. Die behoefte is heel natuurlijk.
Dit artikel vind je wellicht interessant en sluit hier een beetje op aan:

https://www.volkskrant.nl/cs-b4a4244b

Daarnaast moet je niet te veel inzitten over die jongen. Als er geen vonk was, was die er niet. Ik hoop dat je iemand vindt waarbij dat wel het geval is. :)
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Ira87 schreef:
23-04-2020 20:54
Dit herken ik goed, ondanks dat ik normaal ook van helemaal niemand een knuffel krijg en veel op mijzelf ben. Die behoefte is heel natuurlijk.
Dit artikel vind je wellicht interessant en sluit hier een beetje op aan:

https://www.volkskrant.nl/cs-b4a4244b

Daarnaast moet je niet te veel inzitten over die jongen. Als er geen vonk was, was die er niet. Ik hoop dat je iemand vindt waarbij dat wel het geval is. :)
Ah thanks, interessant om te lezen. Ik heb het in dat opzicht ook helemaal niet zo ontzettend moeilijk, ik woon nog thuis dus ik heb mijn ouders om mee te knuffelen maar het is toch anders. Met de jongen hebben we afgesproken om vrienden te blijven maar het is meer; waren we officieel aan het daten geweest nog had ik hem kunnen zien en kunnen knuffelen en aanrakingen kunnen krijgen anders dan die van mijn ouders. Nu wil ik ook niet op date gaan met iemand anders omdat ik dan. Het gevoel heb me niet aan de richtlijnen te houden. Beetje een gekke kronkel misschien hahs
RedRoseThorn schreef:
23-04-2020 21:27
Ah thanks, interessant om te lezen. Ik heb het in dat opzicht ook helemaal niet zo ontzettend moeilijk, ik woon nog thuis dus ik heb mijn ouders om mee te knuffelen maar het is toch anders. Met de jongen hebben we afgesproken om vrienden te blijven maar het is meer; waren we officieel aan het daten geweest nog had ik hem kunnen zien en kunnen knuffelen en aanrakingen kunnen krijgen anders dan die van mijn ouders. Nu wil ik ook niet op date gaan met iemand anders omdat ik dan. Het gevoel heb me niet aan de richtlijnen te houden. Beetje een gekke kronkel misschien hahs
Van mij krijg je een virtuele long distance hug. :hug:
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Allemaal een knuffel voor jullie! :hug:
Rolami schreef:
23-04-2020 15:50

@DoctorGuilty: Als een introvert en iemand die zijn vrijheid ook erg waardeert snap ik wel wat je zegt. Toch ben ik voorstander van om ook snel mensen te ontmoeten en niet te lang te chatten. Er is op een gegeven moment niet veel meer uit een chat-gesprek te halen en het komt ook vaak voor dat mensen in het echt totaal anders zijn dan in een chatgesprek. Dit kan zowel positief of negatief anders zijn, maar daar kom ik dan liever snel achter. Ook heb ik minder moeite met 1-op-1 contacten dan met groepen dus dat scheelt voor mij dan weer qua energie.
Dat is waar. Eindeloos chatten is ook nutteloos. Vaak slaat de vonk pas echt over in het ''echt'', en zijn mensen vaak toch anders dan het beeld dat je ervan had.

Ik zou trouwens willen dat ik ook goed. was in 1 op 1 gesprekken. Op de een of andere manier zijn er maar. weinig mensen met wie ik graag 1 op 1 ben. Voel dan altijd een druk om het de ander naar het zin te maken en om het gesprek gaande te houden. Ik word er ook erg zelfbewust van.
Daarnaast vind ik gesprekken al gauw nergens heen gaan.

Met een vriend ook: die begint dan te praten over zijn werk, maar voor je het weet zit je dan een kwartier lang naar een verhaal te luisteren over de vrouw van een manager van het team dat een etage hoger zit die met oud en nieuw altijd appelflappen bakt voor het hele bejaardentehuis. Misschien zijn mijn sociale vaardigheden te beperkt, maar dan denk ik : het gaat dus over de vrouw van een collega van jouw collega, echt wat moet ik daar mee? Ik ken die hele persoon niet, nog nooit gezien en de kans is 99,9999% dat dit ook nooit zal gebeuren.

Maar soms vrees ik wel eens dat je die smalltalk ''skills''wel moet hebben.
@Shiverrr Ik denk zelf dat mijn profiel foto's prima zijn, ik heb er 4, meeste zijn wel selfies, maar je kunt op tenminste 1 foto heel mijn lichaam zien (niet ontbloot of iets dergelijks hoor). Ook niet wazig of zonnebril, haha dat laatste hoor ik wel vaker dat vrouwen dat niks vinden. Snap het idee daar ook niet achter. Vind mijzelf ook niet lelijk, misschien dat mijn lengte een probleem is ook al heb ik dat niet vermeld.

Wat ik op zijn beurt dan ook weer niet snap zijn die snapchat filters of wat zijn het, van die vrouwen die met zo'n wazige gloed en kattenoren etc. hebben, ik vind dat vreselijk op zichzelf, maar ook omdat je dan geen duidelijk gezicht ziet. En natuurlijk profielen zonder tekst, geeft mij niet echt de indruk dat ze dan echt geïnteresseerd zijn in een date.

Eigenlijk hoort dat meer in het Minder van Tinder topic, haha, maar what the hell.

Zit je dicht bij de grens dan, ik wel, vind ik niet zo leuk, krijg je veel vrouwen te zien uit Antwerpen, ja daaag ik ga echt Antwerpen niet in, Belgische steden zijn al een hel, grote steden op zich al, maar Belgische grote steden!

Kleinere steden of dorpen vind ik veel fijner. Minder chaos, beter parkeren, meer rust.

@Doctorguilty Ik begrijp jou wel. Sommige mensen kunnen oneindig door ratelen over zichzelf. Maar gewoon proberen 'guts' te tonen en over wat anders beginnen. Ook; sommige mensen moet je proberen los te laten als ze geen wederzijdse interesse tonen. Probeer ik zelf ook te doen. En misschien heb je die small talk skills al, maar durf je niet goed te zeggen wat je (écht) denkt.

@RedRoseThorn Ik denk dat je het inderdaad helemaal niet slecht hebt. Jaja, thuis wonen is een stuk minder eenzaam. Zeker als je op die manier contact hebt met je ouders. Mijn ouders zijn niet zo van dat 'close' gedoe. Of eigenlijk helemaal niet. Of vragen (vroeger) hoe je dag was op school? Nope. Anyway.. thuis wonen heeft ook financiële voordelen, en zolang je nog goed met elkaar overweg kan..
@Bozo: Ja die filters zijn ook super stom op foto's. Ik vind het nogal kinderlijk eigenlijk. Of als we toch bezig zijn, profielteksten als "ik ben een leuke spontane jongen, maar wel verlegen" en dat vol spelfouten of iets in die trant. Sowieso jongens moet spelfouten gaan naar rechts, ik haat spelfouten en daar kan ik dus echt niet tegen. Maargoed dat ligt eerder aan mij :P

Niet super dicht bij de grens, maar dichtbij genoeg om belgen te krijgen haha. Hemelsbreed is het schijnbaar niet zo ver. Maargoed zo irritant he om belgen te krijgen. Alsof ik een belg als vriend wil hebben. Of ik krijg ze uit plaatsen waar ik sowieso geen vriend wil hebben.

Ken je de datingsapp paiq? Dat zit totaal anders in elkaar dan tinder/happn. Misschien vindt je die wel leuker. Daar zie je pas elkaars foto nadat je 10 minuten (dacht ik) hebt gepraat met iemand.

@doctorguilty: Soms kan je er niet echt iets mee, maar je moet het toch ergens over hebben? Je kan niet altijd zware gesprekken hebben. Maar het is wel fijn dat het op zijn tijd kan. Want dat vind ik zelf wel belangrijk. En vooral als je iemand net kent kom je met small talk soms wat verder denk ik. Je gaat niet gelijk heel je levensverhaal en problemen vertellen.
Shiverrr schreef:
24-04-2020 05:34

Niet super dicht bij de grens, maar dichtbij genoeg om belgen te krijgen haha. Hemelsbreed is het schijnbaar niet zo ver. Maargoed zo irritant he om belgen te krijgen. Alsof ik een belg als vriend wil hebben. Of ik krijg ze uit plaatsen waar ik sowieso geen vriend wil hebben.
Stel je voor, een relatie met een B, wat een nachtmerrie.
Ja nee het staat er wel een beetje verkeerd. Ik bedoelde dat het voor mij niet praktisch is, iemand in Belgie. Ik vind het niet prettig om in Belgie auto te rijden en zo zijn er nog meer dingen waarom het gewoon niet handig is. Dat bedoelde ik er mee. Niet dat ik iets tegen Belgen heb, ook al staat het er zo.
Haha, hoewel ik van mijzelf geloof dat ik niet super kieskeurig ben heb ik ook wel wat pet peeves ondertussen als ik tinder profielen bekijk.

- Van die filters die je gezicht zeg maar "smooth" maken
- Vrouwen die op geen enkele foto lachen
- Tactisch genomen foto's van bovenaf en alleen van het gezicht. Je hoeft voor mij niet slank te zijn ofzo, maar al op tinder dat proberen te verbergen riekt naar manipulatie en onzekerheid.
- foto's met (alleen)dieren-oren filters. Kom op je bent 35! Waarom?
- alleen groepsfoto's
- "If you can't handle me at my worst, you don't deserve my best!" Je "best" is waarschijnlijk niet eens gemiddeld.
- Reizen is je hele leven en persoonlijkheid. Wat doe je die 50 andere weken in het jaar en nu in deze crisis?
- profieltekst = instagram account.
- Foto's waar je alleen ver weg op staat en niet duidelijk bent te zien.

Zo kan ik nog wel even doorgaan waarschijnlijk, maar ben niet kieskeurig verder hoor. :-P

Wat me verder wel stoort aan Tinder het programma zelf is hoe erg het gericht is op verkopen. Ze laten zien hoeveel mensen je hebben geswiped, maar die komen vervolgens niet voorbij in de profielen die je zelf swipet etc. Dan krijg je de tip om te betalen om die te zien enzo. Dus of nep-swipes of een algoritme dat een beetje tegen gratis gebruikers werkt.
Geloof me, ook mannen gebruiken de Snapchat filters op tinder ;-) Of alleen met zonnebril, strakke zwembroek, of juist weer geen foto’s van hele lichaam om lengte te verdoezelen. Foto’s met vissen, auto’s, teksten als ‘hou van een feestje, maar ook lekker avondje op de bank’, ‘af en toe lekker gek’, ‘is mijn neefje, niet m’n zoon’. Vermelden in hoeveel landen ze wel niet hebben gewoond of bezocht..

Denk dus dat uiteindelijk zowel mannen als vrouwen het waarderen als het een oprecht profiel is met ‘normale’ spontane foto’s. Heeft wellicht minder met kieskeurig te maken, maar gewoon een bepaald gevoel wat je er bij krijgt.
OHJA foto's met vissen, auto's of selfies van alleen je (gespierde) buik gaan ook naar rechts.
Mannen ook ja? Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het best wel iets meer voor vrouwen van die kattenfilters etc. Maar goed, what do I know? :)

Die foto's met vissen is ook wel apart en vraag me dan ook echt weer af wat daar de gedachte achter is.

Qua spontane foto's moet ik wel toegeven dat vind ik zelf wel eens lastig. Vooral omdat ik eigenlijk weinig foto's maak en er maar weinig gemaakt worden van mij. Dus ik heb wat selfies en foto's die ik toevallig tegen ben gekomen die al weer een aantal maanden oud zijn.

Misschien dat ik aan mijn zus vraag een keer wat foto's te maken. Die wilde nog oefenen met een nieuwe camera. Misschien niet spontane foto's maar in ieder geval wel recent dan.
Vivi3338 schreef:
24-04-2020 09:30
Geloof me, ook mannen gebruiken de Snapchat filters op tinder ;-) Of alleen met zonnebril, strakke zwembroek, of juist weer geen foto’s van hele lichaam om lengte te verdoezelen. Foto’s met vissen, auto’s, teksten als ‘hou van een feestje, maar ook lekker avondje op de bank’, ‘af en toe lekker gek’, ‘is mijn neefje, niet m’n zoon’. Vermelden in hoeveel landen ze wel niet hebben gewoond of bezocht..

Denk dus dat uiteindelijk zowel mannen als vrouwen het waarderen als het een oprecht profiel is met ‘normale’ spontane foto’s. Heeft wellicht minder met kieskeurig te maken, maar gewoon een bepaald gevoel wat je er bij krijgt.
Man, alleen zonnebril foto's vind ik ook irritant, filters inderdaad ook. Quotes die je iedere 3 profielen tegenkomt vind ik ook een beetje jammer maar geen harde nee.
@Rolami: Ja ik geef je gelijk hoor, ik vind het ook meer voor vrouwen en dan eigenlijk niet eens voor "volwassen" vrouwen als serieuze foto.

Selfies vind ik geen probleem, tenzij het 3 dezelfde selfies zijn die achter elkaar zijn genomen.

En dat foto's een paar maanden oud zijn is toch geen probleem? Ik neem aan dat je in die tijd niet super veel bent veranderd.

Quotes kunnen best leuk zijn als ze ook goed geschreven zijn. Maar soms vind ik geen profieltekst nog beter. Want ik vind vaak de profielteksten ook niet echt heel leuk, waardoor ik geen like geef.
Ik ben wel een groot fan van profielteksten die daadwerkelijk iets over iemand zeggen. Of die in ieder geval een gespreksstarter kunnen zijn.Ook als ik een tekst niet leuk vind dan helpt dat met een selectie maken en doet de profieltekst precies wat het moet doen.

Alleen een quote vind ik dan weer iets minder. De quote zal wel iets over diegene zeggen, maar zijn vaak niet origineel.

Over jezelf schrijven is ook best lastig blijkt wel en ik heb zelf ook geen fantastisch profiel, maar ik denk dat we met zijn allen een tinder-bingo kunnen starten. Deze kunnen we volgens mij alvast op de bingokaart zetten:

- Dol op lachen (wie niet?)
- Lekker eten (goh echt?)
- "Live, love, laugh"
- Dol op reizen
- "Sarcasm is my middle name" (ik persoonlijk vind sarcasme zwaar overrated en totaal geen goede eigenschap)
anoniem_346457 wijzigde dit bericht op 24-04-2020 13:28
0.06% gewijzigd
Haha ja zo zijn er een heleboel afknappers.. Maar goed, uiteindelijk probeert iedereen maar wat en wil ook niet te streng zijn tegenover mensen die we niet kennen of te lang over doorgaan. Zullen ook mensen zijn die onze profielen helemaal niks vinden en dat is oké 🙂 Zolang jij je er maar goed bij voelt! (Wat voor sommige dus zonnebrillen en vissen zijn haha).
Mannen zijn meer prestatiegericht, ook met andere mannen wedijveren, en ja dan krijg je foto's met een kerel die zijn grote vis vangst vast houdt, of zonnebril foto's op de voorkap van zijn auto.

Het probleem zit hem denk ik in dat wij beiden als vrouwen en mannen eenzijdig denken; mannen vinden zulke prestatie dingen belangrijk, en denken dus dat vrouwen dat ook vinden. En andersom vinden vrouwen snapchat filters geweldig, en krijg je zulke foto's.

Ik als man ben toch meer visueel ingesteld als vrouw - denk ik - dus als ze geen foto's heeft of niet duidelijk met haar lichaam erop staat swipe ik toch maar weg.

@Shiverrr Ja Paiq heb ik ook, alleen zij hebben in verhouding met bijv. Tinder erg weinig leden. En krijg je dus matches uit Den Haag of Leiden of weet ik het, terwijl ik helemaal in het zuiden van Nederland woon, en ik een maximale afstand ingesteld heb. Paiq is wel een fijne app, weinig fake profielen, meestal gewoon 'normale' mensen op die app.

Je hebt ook e-Matching maar ik heb mijn HBO niet afgemaakt (1,5 jaar gedaan). Dus dat voelt een beetje.. ongepast (kan het juiste woord niet vinden) vind ik om daar iemand te zoeken. Ik vermoed dat de meeste zich daar toch inschrijven om een 'gelijkwaardig' iemand te vinden (lees: HBO/Universitair opgeleid). Niet dat ik zelf persé iemand van HBO/Universitair niveau wil, het gaat mij vooral om de serieusheid en respons op de apps/sites, en dat zit op die site wel goed denk ik. Ooit eens een profiel gehad daar.

Wat vinden jullie van Badoo? Vroeger, zo'n 5+ jaar terug was het nog best wat.

@Rolami Haha, ja inderdaad, dat soort beschrijvingen geeft je echt een 'duh' moment. Iedereen houdt van lekker eten, lachen, etc. Misschien zijn we allemaal uiteindelijk niet zo speciaal en doorzichtiger als we denken. Ik heb wel een lap tekst staan in mijn profiel. Geen idee of het helpt of niet.

Of ja misschien moeten we gaan massaal de dating apps verwijderen en meer buiten komen en socializen, ik denk dat de meeste mensen in het echt veel leuker zijn + je weet véél sneller met wie je te maken hebt. #quittheapps
@Bozo: Daarom vind ik paiq ook niet echt heel leuk. Iedereen woont ver weg, dus daar ga ik geen tijd aanbesteden aangezien dat toch niks kan worden. Al vind ik de mannen op happn en tinder wel knapper dan op paiq over het algemeen. Maar dat komt denk ik ook doordat je bij tinder/happn gewoon weinig moeite hoeft te doen.
shiverrr wijzigde dit bericht op 25-04-2020 08:12
30.29% gewijzigd
Shiverrr schreef:
24-04-2020 15:56
@Bozo: Daarom vind ik paiq ook niet echt heel leuk. Iedereen woont ver weg, dus daar ga ik geen tijd aanbesteden aangezien dat toch niks kan worden. Al vind ik de mannen op happn en tinder wel knapper dan op paiq over het algemeen. Maar dat komt denk ik ook doordat je bij tinder/happn gewoon weinig moeite hoeft te doen.

Ik heb net voor het eerst met de jongen waarmee ik praat gevideobelt. Van te voren vond ik het echt heel eng eigenlijk. Maar het viel alles mee en gelukkig praat hij makkelijk dus waren er niet echt ongemakkelijke stiltes. Ben benieuwd hoe het contact nu verder gaat verlopen.
Waarom zou het niets kunnen worden als je wat verder weg woont? Ik ken best veel mensen die niet in de buurt woonden en elkaar hebben gevonden en nu jaren gelukkig samen zijn (zelfs van ver over de grens).

Misschien ook afhankelijk van je leeftijd. Als je nog op school zit, snap ik dat afstand wel een dingetje is.
Ik heb nu (na een eerdere mislukte poging) Tinder maar weer geïnstalleerd en een nieuwe account aangemaakt, maar wederom krijg ik geen matches. Blijkbaar doe ik toch echt iets fout. :facepalm:

Ik moet ook zeggen dat ik niet echt goede foto's heb, dus ik probeer zo goed mogelijk een paar selfies te schieten. Daarnaast heb ik in de beschrijven een paar steekwoorden staan, welke mij omschrijven en wat hobby's. Verder mijn werkgever, baan en opleiding (universiteit) ingevuld.

Ik vraag mij weleens af hoe vrouwen over het volgende denken: ik sport vrij veel (in de sportschool); zou een foto met ontbloot bovenlichaam dan misstaan of niet?(sowieso niet als eerste foto) Ik ben helemaal geen macho-type (integendeel) en ben op zoek naar iets serieus en iemand waarmee ik ook een goed gesprek kan voeren. Wel heb ik wedstrijdambities omtrent bodybuilding. Zou zo'n foto dan de 'verkeerde' vrouwen aantrekken?
^ ligt een beetje aan de context van de foto. is het een geposeerde foto in de spiegel is het voor mij snel een nah. Is het een foto waar je bijvoorbeeld op een BBQ bent waarbij je met ontbloot bovenlijf staat dan vind ik het wel oké. Of op het strand, weet ik het wat. Anders zou ik toch de conclusie trekken dat het om iets anders te doen valt. Maar dan moet ik eerlijk zeggen dat ik meestal niet voor sportschool types ga. (Jeetje wat een vreselijke hokjesdenker :'D)
RedRoseThorn schreef:
24-04-2020 22:24
^ ligt een beetje aan de context van de foto. is het een geposeerde foto in de spiegel is het voor mij snel een nah. Is het een foto waar je bijvoorbeeld op een BBQ bent waarbij je met ontbloot bovenlijf staat dan vind ik het wel oké. Of op het strand, weet ik het wat. Anders zou ik toch de conclusie trekken dat het om iets anders te doen valt. Maar dan moet ik eerlijk zeggen dat ik meestal niet voor sportschool types ga. (Jeetje wat een vreselijke hokjesdenker :'D)
Ik heb nu buiten een foto geschoten (mijn sportschool heeft de halve equipment buiten gezet waar individueel getraind mag worden, niet met meerdere mensen tegelijk i.v.m. corona) waar ik in een sporthemd op sta. Dus geen echte poseerfoto (en enkel armen/schouders zichtbaar, bewust). Ik snap je hokjesdenken best, want als ik kijk wat voor figuren ik bij de Basic Fit (nu ga ik ook even hokjesdenken) zie rondlopen, kan ik daar best mee inkomen. Voor mij is het een hobby/sport/levensstijl welke mijn interesse heeft, net zoals een ander dat met voetbal, salsadansen of wat dan ook heeft. Verder ben ik een vrij gevoelig iemand; geen feestbeest (ik lees liever een goed boek of kijk een filmpje, best saai dus), dus voldoe ik waarschijnlijk niet echt aan het idee wat jij bij een sportschooltype hebt (correct me if I'm wrong ;)).
Ira87 schreef:
24-04-2020 22:04
Waarom zou het niets kunnen worden als je wat verder weg woont? Ik ken best veel mensen die niet in de buurt woonden en elkaar hebben gevonden en nu jaren gelukkig samen zijn (zelfs van ver over de grens).

Misschien ook afhankelijk van je leeftijd. Als je nog op school zit, snap ik dat afstand wel een dingetje is.
Omdat ik iemand in de buurt wil hebben. Mijn vorige relatie is na 6,5 jaar uitgegaan door de afstand. We woonde elk aan een kant van het land en wilde beide om persoonlijke redenen niet verhuizen. Dus hierdoor is het voor mij belangrijk dat iemand niet te ver bij me vandaan woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven