Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
zaterdag 11 januari 2020 om 14:19
Julus was die vraag voor mij of ik nog wat anders heb lopen? Had ik overheen gelezen.
Nee heb ik niet, wel een man 'on hold' op Ematching omdat ik aangaf vandaag op date te gaan en het contact te leuk was om daarnaast nog volop in een ander te investeren. Begreep hij, wellicht dat ik met hem nog in gesprek ga.
Op Happn en Tinder heb ik wel dat mannen beginnen te chatten, maar daar ging ik niet op in.
Ik date ook maar 1 persoon tegelijk. Vind het anders zo vermoeiend.
Nee heb ik niet, wel een man 'on hold' op Ematching omdat ik aangaf vandaag op date te gaan en het contact te leuk was om daarnaast nog volop in een ander te investeren. Begreep hij, wellicht dat ik met hem nog in gesprek ga.
Op Happn en Tinder heb ik wel dat mannen beginnen te chatten, maar daar ging ik niet op in.
zaterdag 11 januari 2020 om 14:20
Ik vind het leuk om uitstapjes te doen met een man, met die insteek geniet ik ook van mijn dates. We chatten vlot, hij woont 10 km van hier, is aantrekkelijk... Ik zag het wel zitten om met hem af en toe weg te gaan. Blijkbaar vond hij onze babbels té leuk en nu geeft hij aan bij wederzijdse gevoelens toch voor een relatie open te staan maar af geschrokken te zijn door mijn dates. Had ik dat geweten dan zei ik enkel dat ik het dit weekend al druk had en niet dat ik al dates heb.
Ik woon middenin 3 grote steden in een middelgrote stad. Veel keuze dus op Tinder.
zaterdag 11 januari 2020 om 14:22
zaterdag 11 januari 2020 om 14:22
Ik heb eens met 2 mannen "tegelijk" gedate. Bij de ene was het duidelijk dat het op sex uit zou draaien, de 2e kwam toevallig op mijn pad en daar heb ik eerlijk tegen gezegd dat ik met iemand aan t rommelen was. Maar die 2e man wilde mij echt beter leren kennen en vond dat geen probleem tot er wellicht sprake zou zijn van sex tussen ons.coolpack2 schreef: ↑11-01-2020 14:02Maar hoe doe je dat dan als twee van die contacten tegelijk je op date vragen? Ik lees dat jij er met een tegelijk date. Zou ik ook liever doen, maar moet je dan gaan rekken of zo? Of ben je eerlijk dat je eerst een ander gaat daten en hem nog even 'op voorraad' houdt door te blijven appen, zogezegd? Serieuze vraag.
1e man is uiteindelijk een ons geworden want er was echt totaaaaaal geen match tussen de lakens. Heel zonde van de tijd en moeite (en ik schaamde me ook een beetje omdat ik niet echt van ons hou) Met die 2e man ben ik 3 maanden wezen daten maar er mistte uiteindelijk een echte vonk. Er is dus ook nooit sex geweest.
Beetje too much info misschien maar wellicht heb je wat aan deze ervaring van mij. Ik ga het zelf iig niet meer zo aanpakken als bovenstaande omdat t voor mij toch niet lekker werkt
zaterdag 11 januari 2020 om 15:19
Ugh, behoefte aan chocolade. Het hakt er best even in hoe makkelijk iemand je aan de kant kan gooien.
Daten staat voor mij gelijk aan teleurstelling, verdriet, angst en onveiligheid. Zo zou het toch niet moeten zijn.
Zelfs na een jaar een date stop, die gevoelens komen in rap tempo terug.
Dat gun ik mijzelf echt niet en niemand hier in het topic!
Het leuke, de onbevangenheid is er echt vanaf. En iedere keer ga ik met onverminderd enthousiasme er weer in, maar al dat wispelturige gedoe, moeizame dates, het gemak waarmee je aan de kant wordt gezet, daar heb ik mijn buik van vol!
Begrijp me niet verkeerd, vaak vind ik het ook echt leuk, heel leuk zelfs! Heb enorm veel leuke dates ook in m'n date verleden.
Moet alleen even m'n frustratie van dit moment kwijt
Daten staat voor mij gelijk aan teleurstelling, verdriet, angst en onveiligheid. Zo zou het toch niet moeten zijn.
Het leuke, de onbevangenheid is er echt vanaf. En iedere keer ga ik met onverminderd enthousiasme er weer in, maar al dat wispelturige gedoe, moeizame dates, het gemak waarmee je aan de kant wordt gezet, daar heb ik mijn buik van vol!
Begrijp me niet verkeerd, vaak vind ik het ook echt leuk, heel leuk zelfs! Heb enorm veel leuke dates ook in m'n date verleden.
Moet alleen even m'n frustratie van dit moment kwijt
zaterdag 11 januari 2020 om 15:25
Qiyara ik heb eventjes teruggelezen over jullie contact en je hebt niets verkeerd gezegd hoor. Hij zit duidelijk met serieuze issues dat die gewone opmerking zo'n impact op hem heeft. Beter kwijt dan rijk hoor. Maar ik begrijp je gevoel compleet. Weer energie in niets gestoken...
Daarom ben ik al heel blij als een date gewoon leuk is. Dat is meestal wel zo.
zaterdag 11 januari 2020 om 15:39
Daar hebben jullie ook zeker een punt! Gaat mij meer om de duur van de date en de romantische klik die moet komen, niet zozeer seks. Ik twijfel nu beetje aan alles ineens, mijn gevoel voor hem maar ook zijn intenties. Niet eens dat hij uit is op seks, maar dat hij ook niet echt een avond wil vrijhouden.Qiyara schreef: ↑11-01-2020 14:05Vivi luister naar je onderbuik gevoel, je hebt een voorstel gedaan. Super goed van je. Hij reageert nu matig/lauw. Jij kunt niet morgen, goed dat je geen afspraken afzegt. Ik zou alleen zeker niet in de avond gaan afspreken, met iemand waarbij je twijfelt of hij je wel leuk genoeg vindt.
Wat Still zegt, lijkt het zo eerder een seksuele date. En dan kan je zijn intenties nog niet peilen.
Even laten bezinken allemaal, kwam iets tussen dus had nog niet op hem gereageerd. Maar blijf wel beetje bij dezelfde reactie, dat ik morgen niet kan en of het dan van de week keer na werk kan. Mijn enthousiasme is wat minder nu, maar ligt misschien ook even aan mijn bui
zaterdag 11 januari 2020 om 15:40
Dank je wel voor je opbeurende woorden!Attraverso schreef: ↑11-01-2020 15:25Qiyara ik heb eventjes teruggelezen over jullie contact en je hebt niets verkeerd gezegd hoor. Hij zit duidelijk met serieuze issues dat die gewone opmerking zo'n impact op hem heeft. Beter kwijt dan rijk hoor. Maar ik begrijp je gevoel compleet. Weer energie in niets gestoken...
Heb ook behoefte aan gewoon weer een leuke date met een man zonder al te heftige issues.
zaterdag 11 januari 2020 om 15:43
Kan het mij zeker voorstellen! Je kijkt toch ergens naar uit, lange gesprekken gehad en rekent op de date vanavond. En dat hij het ineens zo makkelijk van zich af zet, is bizar. Maar wat de andere ook al zeiden, het lijkt alsof hij meer issues heeft en jij dit exemplaar net hebt getroffen.. Het daten in algemeen is echt vermoeiend geworden en op 1 lijn zitten met iemand schijnt steeds lastiger te worden. Ik probeer er zelf ook altijd met enthousiasme in te zitten, maar die deksel komt dan elke keer weer op m’n neusQiyara schreef: ↑11-01-2020 15:19Ugh, behoefte aan chocolade. Het hakt er best even in hoe makkelijk iemand je aan de kant kan gooien.
Moet alleen even m'n frustratie van dit moment kwijt![]()
zaterdag 11 januari 2020 om 16:02
Nou dit is mijn derde date na een date stop van een jaar met een nogal vreemd exemplaar. Geen idee hoe dat kan, dat ik die mannen ineens aantrek. Daar had ik voor mijn date stop helemaal geen last van en zit nu juist beter in m'n vel dan ooit ervoor.
Ja die deksel op je neus is enorm vermoeiend. Kan er alleen maar diep van zuchten.
Ja die deksel op je neus is enorm vermoeiend. Kan er alleen maar diep van zuchten.
zaterdag 11 januari 2020 om 16:07
Ik dacht hetzelfde als jij over de sexJulus schreef: ↑09-01-2020 12:12Ik vrees dat ik het met Lovestar eens ben. En het ontnuchterende wat ik nog wil aanvullen is: hoe intenser je gevoelens, hoe beter de seks. Hij wil geen relatie, dat is al duidelijk. Dus hij voedt het, het voelt intens en voila. Hele goeie seks. Wees gewaarschuwd. Een man die zegt geen relatie te willen zal daarbij blijven. Hij wil lekker rondneuken.
Sex met gevoel en dat je elkaar wilt is eenmaal beter. En dat versterkt elkaar en voor je het weet zit je in een cirkel. Met als gevaar dat biologisch gezien vrouwen eenmaal gevoelens gaan ontwikkelen en mannen een leuke vrouw hebben waar ze op een opwindende manier hun .... kwijt kunnen (ik kan het even niet netjes verwoorden
Wat als de sex wat minder wordt? Doordat het nieuwe bijvoorbeeld ervan af is? Zijn er dan nog gevoelens?
Heb het helaas, van mijn kant uit en ook andersom, vaker meegemaakt. Wilt niet inhouden dat het voor jullie geld, maar wees voorzichtig dus met je hart.
zaterdag 11 januari 2020 om 16:10
Oh, ben uiteraard spuitelf met reagerenStill-i-Rise schreef: ↑09-01-2020 12:56De chemie was er eerder van zijn kant dan de mijne, nadat we gezoend hadden heeft ie wel 3 dagen verzucht dat het "de perfecte zoen ever" was. Ik vond het ook een goede zoen hoor daar niet van, maar dit waren zijn woorden.
Ik heb hem op de man af gevraagd of ik voor hem een bootycall ben, zo ja dan weet ik dat en hoef ik verder niets te verwachten. Ik ben 35, kan echt wel voor mijzelf zorgen. Zijn antwoord was nee, je bent veel meer dan dat maar op dit moment wil ik geen serieuze relatie want ik ben bezig dingen te verwerken. All good, ik heb zelf ook persoonlijke zaken nu waardoor ik geen relatie wil/kan bieden.
En dan kom ik dus op jouw laatste alinea, de vraag of we het leuk kunnen hebben zonder etiket en of we dan wel/niet exclusief zijn heb ik vd week bij hem neergelegd. Tegelijk ook gezegd dat ik meteen wat afstand neem, voor ons beide is deze week door persoonlijke zaken nogal heftig.
Ik ben benieuwd naar zijn idee over de invulling van ons contact.
Ik wil zeker mn hart niet verliezen in dit gedoe, ik snap ook het idee van alle rode vlaggen die het bij jullie oproept![]()
Mocht hij aangeven alleen te willen "rondneuken" dan zal ik hem ook zeker wijzen op zijn gedrag, want het is zeer tegenstrijdig met wat hij zegt.
Je klinkt inderdaad alsof je weet wat je aan het doen bent en dat je op je hoede bent voor verborgen. (on)bewuste motieven. Ik vind hem best 'intens' met 3 dagen verzuchten als de beste zoen. Vind het een beetje eng een persoon met zulke pieken en dalen.
Rest mij niks anders dan je ook veel plezier te wensen
Aanvulling:
Dingen voor je uitzoeken doen mensen soms ook gewoon omdat ze aardig zijn. Hij wilt je ook te vriend houden zeg maar.....Plus, een fwb is ook niet alleen maar sex.
Ik wil niet negatief/pessimistisch klinken, maar ik heb gewoon rode vlaggen bij je verhaal/die man
zaterdag 11 januari 2020 om 16:14
Er schijnt een topic te zijn over het singlebestaanHeleris schreef: ↑09-01-2020 15:30Ik ben ook al vrijwel mijn hele leven single, alleen 1 soort van relatie gehad (was niet heel serieus). Ik heb drie keer iemand ontmoet via Tinder en nu ben ik daar een beetje klaar mee. Ik heb het idee dat het voor mij niet zo goed werkt die datingapps. Ik heb altijd heel veel tijd nodig om iemand eerst te leren kennen, terwijl het bij daten vaak allemaal heel snel gaat. Maar in het echt kom ik ook niemand tegen. Ik ben ook een einzelgänger, waardoor ik het lastig vind om lang aan een stuk met iemand samen te zijn en niet altijd makkelijk contact maak met iedereen.
Ik heb me wel meer neergelegd bij het single zijn en vind het ook veel voordelen hebben. De maatschappij legt naar mijn idee ook te veel de nadruk op dat single zijn iets negatiefs is, dat je pas geslaagd bent als je een relatie hebt. Het is iets waar je je erg voor kunt schamen, zeker als je lang geen relatie hebt. Dat maakt het natuurlijk ook moeilijker om single te zijn dan wanneer het meer geaccepteerd zou zijn.
zaterdag 11 januari 2020 om 16:27
Ja hoor, natuurlijk mogen er meer mensen op mijn vraag antwoorden. Ik zit er ongeveer zo in als jij, ik doe soms nog wel een date twee. Zoen een eerste date eigenlijk nooit en zo wel dan is het meteen duidelijk, haha. Dus rationeel heb ik wel een aanpak waarmee ik, vind ik, niemand aan lijntjes hou. Ik word er alleen toch onrustig van, zo van: stel dat ik niet kan kiezen. Terwijl ik ook wel weet dat die kans niet bijzonder groot is, haha. Ik denk dat meespeelt dat ik sowieso een beetje gedesoriënteerd ben in het hele 'selectieproces'.Attraverso schreef: ↑11-01-2020 14:14Ik heb dat nu voor, misschien lees je wel graag meerdere antwoorden?
Heb vandaag en morgen een date.
Een eerste date is voor mij altijd gewoon kennis maken, ga nooit kussen of zo. Daarna kijk ik of ik een van de 2 graag terug zie en of dat wederzijds is.
Is dat zo dan date ik niet meer met iemand anders. Ik ga niemand aan het lijntje houden.
Aanvulling: het gaat of niet vanzelf of in zoverre dat het vanzelf weer ophoudt na een paar dates
zaterdag 11 januari 2020 om 16:31
Dit herken ik ook wel. Maar vaak ook een paar gesprekken die een beetje zo af en toe lopen. Iemand die pas na drie dagen antwoordt, of zo, tja dan ga ik niet per se drie dagen anderen die me aanschrijven niet antwoorden. Het loopt ook vaak zat in de chatfase al 'stuk'.Qiyara schreef: ↑11-01-2020 14:19Julus was die vraag voor mij of ik nog wat anders heb lopen? Had ik overheen gelezen.
zaterdag 11 januari 2020 om 16:31
Qiyara schreef: ↑11-01-2020 16:02Nou dit is mijn derde date na een date stop van een jaar met een nogal vreemd exemplaar. Geen idee hoe dat kan, dat ik die mannen ineens aantrek. Daar had ik voor mijn date stop helemaal geen last van en zit nu juist beter in m'n vel dan ooit ervoor.
Binnenkort weer een leuk 30+ feest in Utrecht Qiyara:
https://www.dehelling.nl/agenda/21029/30-something
zaterdag 11 januari 2020 om 16:34
Haha,dank. Ik zit eerder op de lijn van Attraverso, dus in jouw situatie zou ik de seksdate dan gecanceld hebben. Maar goed, ik ben ook helemaal niet op zoek naar een scharrel. Dus da's makkelijk.Still-i-Rise schreef: ↑11-01-2020 14:22Ik heb eens met 2 mannen "tegelijk" gedate. Bij de ene was het duidelijk dat het op sex uit zou draaien, de 2e kwam toevallig op mijn pad en daar heb ik eerlijk tegen gezegd dat ik met iemand aan t rommelen was. Maar die 2e man wilde mij echt beter leren kennen en vond dat geen probleem tot er wellicht sprake zou zijn van sex tussen ons.
1e man is uiteindelijk een ons geworden want er was echt totaaaaaal geen match tussen de lakens. Heel zonde van de tijd en moeite (en ik schaamde me ook een beetje omdat ik niet echt van ons hou) Met die 2e man ben ik 3 maanden wezen daten maar er mistte uiteindelijk een echte vonk. Er is dus ook nooit sex geweest.
Beetje too much info misschien maar wellicht heb je wat aan deze ervaring van mij. Ik ga het zelf iig niet meer zo aanpakken als bovenstaande omdat t voor mij toch niet lekker werkt![]()
zaterdag 11 januari 2020 om 16:53
Knuffel voor jou. Het is ook nogal wat. Want je gaat er toch weer voor, ontwikkelt leuk contact en wordt er blij van. En dan ga je daten, helemaal zin in en dan..anti-climax. Van 100 naar 0, dat is heel erg lastig schakelen en dat lukt ook niet direct. Dit moet weer even verwerkt worden. Maar bedenk dat hij jou niet kent. Dat het daarom niet eens persoonlijk kan zijn. Jullie appten, jij en ook hij zijn slechts nog letters op een scherm. Dus, trek het je niet teveel persoonlijk aan. Je zit goed in je vel en is zo'n douchebag het waard? Nee!Qiyara schreef: ↑11-01-2020 15:19Ugh, behoefte aan chocolade. Het hakt er best even in hoe makkelijk iemand je aan de kant kan gooien.
Moet alleen even m'n frustratie van dit moment kwijt![]()
zaterdag 11 januari 2020 om 16:55
Er is veel gaande hier op dit topic qua daten. Helaas nog niet van een leien dakje. Hoe gaat het met jou en evt dates?
zaterdag 11 januari 2020 om 16:57
Ik ga 14feb in Tivoli. Feestje begint om 19:30 tot 0:00. Ook 30+ voor de oudjes die niet meer zo laat kunnen feesten haha. Ideaal!Antoon69 schreef: ↑11-01-2020 16:31Binnenkort weer een leuk 30+ feest in Utrecht Qiyara:
https://www.dehelling.nl/agenda/21029/30-something
En vanavond ben ik er ook met wat vrienden, is gratis https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/ ... 1-01-2020/
Meestal geen zin meer in zo laat, maar vanavond kan het me even niet schelen
Dus party animal Antoon, ga er ook op uit
zaterdag 11 januari 2020 om 17:02
Je hebt gelijk Julus, dank je wel. Lief!Julus schreef: ↑11-01-2020 16:53Knuffel voor jou. Het is ook nogal wat. Want je gaat er toch weer voor, ontwikkelt leuk contact en wordt er blij van. En dan ga je daten, helemaal zin in en dan..anti-climax. Van 100 naar 0, dat is heel erg lastig schakelen en dat lukt ook niet direct. Dit moet weer even verwerkt worden. Maar bedenk dat hij jou niet kent. Dat het daarom niet eens persoonlijk kan zijn. Jullie appten, jij en ook hij zijn slechts nog letters op een scherm. Dus, trek het je niet teveel persoonlijk aan. Je zit goed in je vel en is zo'n douchebag het waard? Nee!
Het komt wat harder aan omdat hij mij inderdaad niet kent, dan had hij er nooit zo zwaar aan getild.
zaterdag 11 januari 2020 om 17:12
Qiyara schreef: ↑11-01-2020 16:57Ik ga 14feb in Tivoli. Feestje begint om 19:30 tot 0:00. Ook 30+ voor de oudjes die niet meer zo laat kunnen feesten haha. Ideaal!
En vanavond ben ik er ook met wat vrienden, is gratis https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/ ... 1-01-2020/
Meestal geen zin meer in zo laat, maar vanavond kan het me even niet schelen
Dus party animal Antoon, ga er ook op uit![]()
Veel plezier!! Je kunt de 14de er ook nog een tweede feestje achteraan plakken..