Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Sanse schreef:
11-01-2020 10:56
Was het in een vriendschap wel een aanvulling geweest Julus?
Daar denk ik nog over na eerlijk gezegd. Ik weet dat ik in emotioneel opzicht tekort zou komen en qua interesses/leefstijl zijn er ook veel verschillen. Dus nee..hoe leuk hij ook is. We hebben het echt een kans gegeven.
Julus schreef:
11-01-2020 10:52
Ik voel me wel goed. Heb jij al zin in vanavond?
Zeker wel al ben ik suuuper duf en energieloos vandaag, balen. Dus even in de actiemodus schieten hier.

Fijn dat je je goed voelt!
Vivi heb jij inmiddels wat gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Ja, vond het mooi en voor mezelf goed/leerzaam om via dit topic te kunnen volgen hoe je met zijn minimaal app-gedrag omging. Ben zelf ook niet echt een apper maar het zou mij het gevoel hebben gegeven dat er sws niet genoeg interesse was waardoor ik zou zijn afgehaakt om zelf dan maar de controle te behouden. Dat is echt een van mijn valkuilen waardoor ik te weinig ruimte laat.
Qiyara schreef:
11-01-2020 11:07
Zeker wel al ben ik suuuper duf en energieloos vandaag, balen. Dus even in de actiemodus schieten hier.

Fijn dat je je goed voelt!
Gets, ik hoop dat je snel wat energie krijgt. Gaat vast lukken!
Sanse schreef:
11-01-2020 11:12
Ja, vond het mooi en voor mezelf goed/leerzaam om via dit topic te kunnen volgen hoe je met zijn minimaal app-gedrag omging. Ben zelf ook niet echt een apper maar het zou mij het gevoel hebben gegeven dat er sws niet genoeg interesse was waardoor ik zou zijn afgehaakt om zelf dan maar de controle te behouden. Dat is echt een van mijn valkuilen waardoor ik te weinig ruimte laat.
Dat zeg je mooi want dat is dus ook mijn valkuil. Maar dat wilde ik eens anders doen. En toch, achteraf bekeken zegt het ook echt iets. Als ik kijk naar mijn vorige relaties verliep dat altijd hetzelfde: hij deed moeite, was enthousiast en dat liep direct soepel. Heel natuurlijk allemaal. Het belangrijkste is natuurlijk of het aansluit bij wie je bent. En dit paste dus gewoon echt niet. Leerzaam, dat daten.
Ik geloof ook dat het 'iets' zegt maar via dit topic heb ik ook al geleerd dat er genoeg types zijn die 'er helemaal voor gaan' en zich dan weer terugtrekken. Het steeds alert zijn op allerlei signalen versus het helemaal loslaten en het gewoon ervaren vind ik wel een kunst op zich.
Haha nou nu breekt m'n klomp, mij date heeft gecanceld. Hij viel over 1 zin in onze lappen tekst!!
Hij heeft claustrofobie en ik vroeg hem of hij daar al eens behandeling voor heeft gehad omdat dit best makkelijk op te lossen is doorgaans. Misschien niet het meest empatische/begripvolle antwoord. Maar ik bedoelde er verder niks mee of dat het er niet mag zijn.

Echt omg.. Moet er om lachen hoor, hoe je zo snel weer aan de kant geschoven wordt. Hoppa, doeiii. 1 verkeerde zin en exit.

Geen vraag, hoe bedoel je dat nou precies of wat dan ook.
Sanse schreef:
11-01-2020 11:35
Ik geloof ook dat het 'iets' zegt maar via dit topic heb ik ook al geleerd dat er genoeg types zijn die 'er helemaal voor gaan' en zich dan weer terugtrekken. Het steeds alert zijn op allerlei signalen versus het helemaal loslaten en het gewoon ervaren vind ik wel een kunst op zich.
Dat is het zeker. Maar bottom line is dat je je er comfortabel bij moet voelen en vooral er blij van wordt. En dat merk je al met contact hebben. Een stabiele man zal consequent zijn en dat geeft rust. Maar er moet ook iets van spanning zijn. Die combi lijkt lastig te vinden.
Qiyara schreef:
11-01-2020 11:45
Haha nou nu breekt m'n klomp, mij date heeft gecanceld. Hij viel over 1 zin in onze lappen tekst!!
Hij heeft claustrofobie en ik vroeg hem of hij daar al eens behandeling voor heeft gehad omdat dit best makkelijk op te lossen is doorgaans. Misschien niet het meest empatische/begripvolle antwoord. Maar ik bedoelde er verder niks mee of dat het er niet mag zijn.

Echt omg.. Moet er om lachen hoor, hoe je zo snel weer aan de kant geschoven wordt. Hoppa, doeiii. 1 verkeerde zin en exit.

Jeeetje dit geloof je toch niet? Kan ook nog zijn dat hij eigenlijk al niet op date durfde of wilde en dit nu aangrijpt. Het is in ieder geval dan toch niet de man waarop je hoopte. Wel jammer dat dit zo loopt! Baal je heel erg of ben je juist opgelucht?
Julus schreef:
11-01-2020 11:48
Dat is het zeker. Maar bottom line is dat je je er comfortabel bij moet voelen en vooral er blij van wordt. En dat merk je al met contact hebben. Een stabiele man zal consequent zijn en dat geeft rust. Maar er moet ook iets van spanning zijn. Die combi lijkt lastig te vinden.
Tja, het is combi inderdaad!
Heb je nog meer contacten lopen?
Qiyara schreef:

Wat een domper!
Sanse schreef:
11-01-2020 11:53
Tja, het is combi inderdaad!
Ik had er zo eentje gevonden maar hij was nergens aan toe. En dat was niet de eerste keer. Je vraagt je af of er uberhaupt nog mannen zijn die ergens voor willen gaan op deze manier.
Qiyara schreef:

WTF??!! Onvoorstelbaar dit.
Julus schreef:
11-01-2020 11:51
Jeeetje dit geloof je toch niet? Kan ook nog zijn dat hij eigenlijk al niet op date durfde of wilde en dit nu aangrijpt. Het is in ieder geval dan toch niet de man waarop je hoopte. Wel jammer dat dit zo loopt! Baal je heel erg of ben je juist opgelucht?
Ik ben even in volle verbijstering. Met zo'n man wil ik ook niet daten, dat klinkt mij als teveel issues. Dus ben wel blij dat het zich nu al uit. Maar neemt niet weg dat ik echt even zit, van huh :whut:

Ik had gisteren al het vermoeden, (hij had de hele dag niks laten horen namelijk) dat het misschien daarmee te maken had. Het begrip wat ik heb voor dat soort zaken, straalde er niet doorheen. Maar ik had zoveel leuks geschreven en begripvol op allerlei andere zaken, dat ik dacht, dat zal wel het heus niet zijn. Maar dus wel.
Qiyara schreef:

Dit is wel heel bizar zeg! Wat je zegt, je bedoelde er verder niks mee en probeert gewoon interesse te tonen. Ergens heb ik dan het gevoel dat er wellicht meer speelt, misschien een bepaalde angst van zijn kant. Maar goed, dit zet je wel even met beide benen op de grond!

@Julus, jammer dat het toch niet klikte! Wellicht dat je toch al een onderbuikgevoel had met dat appen etc, en het feit dat er wel redelijke periode tussen date 1 en 2 zat. Maar wat je zegt, van elke ervaring leer je weer en gelukkig niet al teveel tijd aan verloren. Hopelijk komt er snel wat leuks weer op je pad! Heb je het gevoel wel weer meer te willen daten nu?
Volgens mij is het de matige date periode :whip: date was gezellig maar hij heeft wat over zijn verleden verteld waardoor ik twijfel of ik wel in wil stappen hierbij. Ook had ik het gevoel dat hij niet helemaal zichzelf was, zeker in het begin (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk). Dus ik neem even een pauze, in ieder geval van Tinder, want ik heb echt een beetje een type, óf mentaal instabiel óf alleen uit op seks... Zo voelt het een beetje. Dus ik moet komende dagen/weken even terug naar mijn kern en naar wat ik wil en daar ook naar handelen
Qiyara schreef:
11-01-2020 12:05
Ik ben even in volle verbijstering. Met zo'n man wil ik ook niet daten, dat klinkt mij als teveel issues. Dus ben wel blij dat het zich nu al uit. Maar neemt niet weg dat ik echt even zit, van huh :whut:

Ik had gisteren al het vermoeden, (hij had de hele dag niks laten horen namelijk) dat het misschien daarmee te maken had. Het begrip wat ik heb voor dat soort zaken, straalde er niet doorheen. Maar ik had zoveel leuks geschreven en begripvol op allerlei andere zaken, dat ik dacht, dat zal wel het heus niet zijn. Maar dus wel.
Het klinkt als issues en dat kun je maar beter nu weten dan na een leuke date. Nu is er nog niks al is het wel een enorme domper na zoveel leuk contact. Hij durft gewoon niet. Of is onzeker. Als hij altijd contact opnam en net gisteren niet is dat wel een voorbode vaak. Hij durfde niet te zeggen dat hij niet meer wilde en heeft het laf opgelost. Het had niks uitgemaakt, wat je ook had gezegd.
RedRoseThorn schreef:
11-01-2020 12:06
Volgens mij is het de matige date periode :whip: date was gezellig maar hij heeft wat over zijn verleden verteld waardoor ik twijfel of ik wel in wil stappen hierbij. Ook had ik het gevoel dat hij niet helemaal zichzelf was, zeker in het begin (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk). Dus ik neem even een pauze, in ieder geval van Tinder, want ik heb echt een beetje een type, óf mentaal instabiel óf alleen uit op seks... Zo voelt het een beetje. Dus ik moet komende dagen/weken even terug naar mijn kern en naar wat ik wil en daar ook naar handelen
He bah, jij ook al. Verstandig om even pas op de plaats te maken want beide types zijn niet erg aantrekkelijk. Even dit laten bezinken maar weer en bedenken hoe je van die types wegblijft.
Mijn date heeft gister positief op mijn idee geregeerd, met ‘“leuk, gaan we doen’. Dat was het, dus had gezegd dat we dan even een avond moeten plannen en gevraagd hoe zijn avond verder was.

Geen reactie verder, zag vanochtend dat hij 04.00 nog online was en vind dan toch jammer dat hij niet even iets had gestuurd. Nu net bericht dat hij was wezen borrelen, hoe mijn avond was en dat hij morgen overdag kan. Nu kan ik morgen toevallig ook niet, maar heb ook liever dat we een avond plannen. Beetje meer romantisch, filmpje en dan nog drankje bij hem/mij bijvoorbeeld. Tot nu toe is het allemaal nog erg ja ‘braaf’ namelijk 😬

Hij had al keer aangegeven dat hij gewoon leuk leven heeft zo, niet perse op zoek. Dat heb ik ook, maar zijn allemaal wel erg last minute dates (dag ervoor of dag zelf gepland) en maar 2/3 uurtjes. Misschien zie ik het verkeerd, maar voelt alsof hij nog niet teveel wil investeren? Weet het niet..
Vivi, ik date niet actief en had ook geen contacten verder. Ik ga dat nu ook niet doen. Er dient zich vanzelf wel weer iets aan, op de een of andere manier.

Jammer, we dachten dat we in vliegende vaart gingen en het eindigde in dompers. Maar de lente is in zicht :yes:
Vivi3338 schreef:
11-01-2020 12:13
Mijn date heeft gister positief op mijn idee geregeerd, met ‘“leuk, gaan we doen’. Dat was het, dus had gezegd dat we dan even een avond moeten plannen en gevraagd hoe zijn avond verder was.

Geen reactie verder, zag vanochtend dat hij 04.00 nog online was en vind dan toch jammer dat hij niet even iets had gestuurd. Nu net bericht dat hij was wezen borrelen, hoe mijn avond was en dat hij morgen overdag kan. Nu kan ik morgen toevallig ook niet, maar heb ook liever dat we een avond plannen. Beetje meer romantisch, filmpje en dan nog drankje bij hem/mij bijvoorbeeld. Tot nu toe is het allemaal nog erg ja ‘braaf’ namelijk 😬

Hij had al keer aangegeven dat hij gewoon leuk leven heeft zo, niet perse op zoek. Dat heb ik ook, maar zijn allemaal wel erg last minute dates (dag ervoor of dag zelf gepland) en maar 2/3 uurtjes. Misschien zie ik het verkeerd, maar voelt alsof hij nog niet teveel wil investeren? Weet het niet..
Ja ik vrees dat je gelijk hebt. Jij moet er erg aan trekken en dat is vaak geen goed teken. Zeker met wat hij al aangeeft, dat hij niet perse hoeft. Hij lijkt dus niet teveel te willen investeren en als hij zich verveelt, wil hij wel iets gaan doen. Ik zou mijn vingers er niet aan branden en vanaf nu niks meer laten horen. Hoor je niks, dan weet je het zeker.
Qiyara schreef:

WTF? Gelukkig komt dit nu al bovendrijven ipv na een aantal leuke dates maar dit is wel een bijzondere houding van hem..
Ik ben sowieso wel huiveriger geworden voor appen met iemand die je niet goed kent, soms kunnen ze je appje totaal verkeerd lezen.
RedRoseThorn schreef:
11-01-2020 12:06
Argg vervelend is dat ja! Wel goed dat je er nu al achter komt, maar ik deel je gevoel.. Zijn toch altijd net de types die beetje labiel zijn. Heel goed om even pauze te nemen, mocht het met mijn date niks worden dan neem ik ook een stap terug. Afgelopen jaar flink gedate en helaas een hoop teleurstellingen ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven