Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Spike76 schreef:
14-01-2020 08:27
Al een tijdje vind ik iemand bij mij op de werkvloer wel erg leuk.
Maar ik, als 'onhandige hetero', weet niet helemaal goed hoe ik dit moet aanpakken.
Ben al gauw bang dat ik me opdring en/of situaties forceer en dat wil ik al helemaal niet.
We hebben allebei ASS (en ikzelf ook nog ADD).
Nogmaals; wil haar niet in verlegenheid brengen.
Hoef ook niet percee een relatie oid, maar zou haar wel beter willen leren kennen.
Heb in mijn leven maar één serieuze relatie gehad en dit is al erg lang geleden.
Voel me wat dat betreft haast wat 'her-maagd' ;)
Heeft iemand hier ervaringen mee (wat betreft zulke situaties op de werkvloer)?
En wellicht nog tips, adviezen oid?
Ik heb een relatie gehad met iemand op mijn werk. Nooit meer. Niet eten, waar je poept.
Qiyara schreef:
14-01-2020 08:33
Luisteren is inderdaad een kunst een vaardigheid die de meeste mensen zich niet eigen maken. Hoeft ook niet. Nadeel is wel, omdat ik het heb geleerd vanuit m'n professie dat ik meteen merk dat m'n gesprekspartner niet luistert.
Veel teveel bezig in hun hoofd, of met wat ze moeten reageren, hoe ze overkomen of in willen haken op wat er gezegd is.

Overkomt mij ook, zeker in spontane gesprekken. Vrij normaal natuurlijk, maar luisteren is wel echt een kunst die niet zomaar is aangeleerd.
Zeker, in je enthousiasme zoek je dan rapport, omdat iets herkenbaar is. Als ik dat merk dan probeer ik wel meteen de ander weer de ruimte te geven verder te praten.

De kunst is om jezelf op de achtergrond te plaatsen. De wetenschap dat mensen meer geïnteresseerd in jou raken als je luistert ipv over jezelf praat, heeft me daar wel erg bij geholpen. Dan is het een win-win situatie.
spell68 schreef:
14-01-2020 08:50
Zeker, in je enthousiasme zoek je dan rapport, omdat iets herkenbaar is. Als ik dat merk dan probeer ik wel meteen de ander weer de ruimte te geven verder te praten.

De kunst is om jezelf op de achtergrond te plaatsen. De wetenschap dat mensen meer geïnteresseerd in jou raken als je luistert ipv over jezelf praat, heeft me daar wel erg bij geholpen. Dan is het een win-win situatie.
Ik vind dat geen win-win. Vind het belangrijk dat m'n partner ook die vaardigheid heeft, of het op z'n minst wil aanleren.
Qiyara schreef:
14-01-2020 08:55
Ik vind dat geen win-win. Vind het belangrijk dat m'n partner ook die vaardigheid heeft, of het op z'n minst wil aanleren.
Wat is de win-win dan niet?
spell68 schreef:
14-01-2020 09:01
Wat is de win-win dan niet?
Als je luistert en de ander meer interesse krijgt. Het kan win-win zijn als de andere partij ook een goede luisteraar is en jou de ruimte geeft over jezelf te vertellen. Het gevaar bestaat, dat je zelf amper aan bod komt.
Dat is niet mijn manier van een leuke avond.
Qiyara schreef:
14-01-2020 09:12
Als je luistert en de ander meer interesse krijgt. Het kan win-win zijn als de andere partij ook een goede luisteraar is en jou de ruimte geeft over jezelf te vertellen. Het gevaar bestaat, dat je zelf amper aan bod komt.
Dat is niet mijn manier van een leuke avond.
Ik bedoelde eigenlijk iets anders. De meeste mensen zoeken een luisterend oor als het niet goed gaat. Dan moet je een goede luisteraar kunnen zijn, zonder jezelf erbij te betrekken

Als iemand iets heel positiefs te vertellen heeft, dan voel ik me minder geneigd om daar heel lang naar te luisteren en mezelf sneller in het gesprek te betrekken, een soort van delen van succes of zoiets.
spell68 schreef:
14-01-2020 09:27
Ik bedoelde eigenlijk iets anders. De meeste mensen zoeken een luisterend oor als het niet goed gaat. Dan moet je een goede luisteraar kunnen zijn, zonder jezelf erbij te betrekken

Als iemand iets heel positiefs te vertellen heeft, dan voel ik me minder geneigd om daar heel lang naar te luisteren en mezelf sneller in het gesprek te betrekken, een soort van delen van succes of zoiets.
Ja sowieso! Dat gebeurt alleen niet op dates. Luisteren kan ik als de beste en doe dat ook graag voor de mensen die ik waardeer :heart:
En op dates natuurlijk ook, maar dan mag het meer vloeien en in elkaar overlopen.
Qiyara schreef:
14-01-2020 09:52
Ja sowieso! Dat gebeurt alleen niet op dates. Luisteren kan ik als de beste en doe dat ook graag voor de mensen die ik waardeer :heart:
En op dates natuurlijk ook, maar dan mag het meer vloeien en in elkaar overlopen.
Ik krijg toch wel de indruk dat je op dates (en met elke extravert in het echte leven) echt je ruimte zelf moet nemen, want voor veel mensen is het volgens mij een goeie reden om gewoon eens lekker over zichzelf te praten. Makkelijk, want een psych is duurder.
spell68 schreef:
14-01-2020 09:59
Ik krijg toch wel de indruk dat je op dates (en met elke extravert in het echte leven) echt je ruimte zelf moet nemen, want voor veel mensen is het volgens mij een goeie reden om gewoon eens lekker over zichzelf te praten. Makkelijk, want een psych is duurder.
:lol: Tja, sommige mannen praten ontzettend graag over zichzelf. Soms ook uit enthousiasme hoor, maar ze verliezen daarbij volledig hun gesprekspartner uit het oog.

Geen idee hoe dat voor mannen is natuurlijk. Ik date niet met vrouwen.

Ik ben een introvert, ik zou denk ik geen relatie met een extravert kunnen hebben. Raak ik oververmoeid van alle sociale gebeurtenissen. Of het onbegrip van 'even opladen' bij thuiskomst ipv gelijk hele gesprekken te moeten voeren.
Qiyara schreef:
14-01-2020 10:09
:lol: Tja, sommige mannen praten ontzettend graag over zichzelf. Soms ook uit enthousiasme hoor, maar ze verliezen daarbij volledig hun gesprekspartner uit het oog.

Geen idee hoe dat voor mannen is natuurlijk. Ik date niet met vrouwen.

Ik ben een introvert, ik zou denk ik geen relatie met een extravert kunnen hebben. Raak ik oververmoeid van alle sociale gebeurtenissen. Of het onbegrip van 'even opladen' bij thuiskomst ipv gelijk hele gesprekken te moeten voeren.
Ik denk dat het wel universeel is dat mensen liever praten dan luisteren. Maar je hebt niet voor niets twee oren en één mond.
Vrouwen gebruiken sowieso meer woorden dan mannen, dus het ligt voor de hand om als man op date meer te luisteren dan te praten. Het is voor de aantrekkingskracht ook beter. Ik weet eerlijk gezegd ook nooit wat ik over mezelf moet vertellen.

Ik ben ook een introvert. Ik zou wel met een extravert een relatie kunnen hebben, maar dat hangt dan vnl af van het feit of iemand ook heel aanwezig is. Dat is even leuk, maar dat trek ik niet lang. Ik heb 2 extraverte vrienden, maar meestal is het antwoord "nee" op allerlei uitnodigingen. Daarnaast moet ze wel voldoende eigen vriend(inn)en hebben om daar mee af te spreken.
Nou zo voor de hand ligt dat niet, hoeveel dates ik wel niet gehad heb met iemand die een monoloog hield. En als je zelf wat wilt inbrengen, het gesprek gelijk weer naar zichzelf toe getrokken wordt.

Sowieso, een eigen leven hebben. Heel belangrijk! Zelf ben ik heel sociaal, een gemakkelijke prater (1op1), fijne vriendenkring, soms erg aanwezig ook, mits ik mij volledig op gemak voel in de omgeving. Daartegenover staat een dag tijd voor mijzelf. Dat plan ik dan ook zo. Heerlijk in m'n eigen wereld thuis.
In de winter spreek ik door de week heel weinig in de avond af. Opladen staat dan voorop.
En trouwens, jij kijkt ook first dates toch. Daar zie ik ook regelmatig dat de man maar door gaat. Meer dan de vrouwen dat doen heb ik het idee.

Vrouwen zijn over het algemeen toch meer op hun gesprekspartner gericht. Uitzonderingen daargelaten.
Qiyara schreef:
14-01-2020 11:15
Nou zo voor de hand ligt dat niet, hoeveel dates ik wel niet gehad heb met iemand die een monoloog hield. En als je zelf wat wilt inbrengen, het gesprek gelijk weer naar zichzelf toe getrokken wordt.

Sowieso, een eigen leven hebben. Heel belangrijk! Zelf ben ik heel sociaal, een gemakkelijke prater (1op1), fijne vriendenkring, soms erg aanwezig ook, mits ik mij volledig op gemak voel in de omgeving. Daartegenover staat een dag tijd voor mijzelf. Dat plan ik dan ook zo. Heerlijk in m'n eigen wereld thuis.
In de winter spreek ik door de week heel weinig in de avond af. Opladen staat dan voorop.
Dat het niet voor de hand ligt dat weet ik. En dan vinden ze het gek dat ze nooit verder dan eerste date komen.

Ik werk maar drie dagen, maar doordeweeks spreek ik echt nooit af. Mijn thuis is ook een fort en buiten 1 vriend en de werkster, komt er nooit iemand. Het sociale doe ik op de sportschool, dat is ook vaak 1 op1 en dan kan ik weg als ik wil.

Het is wel lastig om daar ook nog eens iemand in te passen.
Zeer herkenbaar wat jullie schrijven.
Qiyara, loopt het lekker met je as date? En die ander?
Ik heb er maar 1 Julus. Heb m'n contacten weer beperkt tot 1 gisteren.
Ja gaat goed, heb wel zin in zaterdag.
Ok ik dacht dat je nog wat matches had met wie je nog zou kunnen chatten.
Fijn dat je er zin in hebt, ik hoop op een enorme klik irl.
Ah Vivi, sterkte! Wat een rotnieuws van je opa he.

Wat jammer om te lezen dat de ogenschijnlijk leuke mannen toch niks blijken te zijn. Zo zie je inderdaad maar dat je intuitie je vaak niet in de steek laat. En dus kom ik toch weer bij mijn motto: als het niet vanzelf gaat, dan is het hem niet (en met vanzelf bedoel ik dat het gewoon allemaal soepel verloopt, niet teveel twijfels, geen spelletjes, niet te onzeker).

Still, complex zeg. Niet klaar zijn voor een relatie betekent voor mij eigenlijk vooral dat je elkaar niet leuk genoeg vindt. Als je elkaar echt heel leuk vindt, dan wil je toch niet het risico lopen dat je elkaar kwijt raakt? En als het contact leuk is, waarom dan afstand nemen? Ik begrijp dat nooit zo goed. Ik denk dan ook (misschien erg negatief van mij) dat het niks wordt als het zo moet gaan…

Hork die vorige week ruzie maakte, is een paar dagen stil gebleven. Vandaag begon hij weer te praten, maar ben zo enorm afgeknapt dat ik echt totaal geen behoefte heb aan welke vorm van contact dan ook.

Wel een leuk contact opgedaan op Tinder gister. Veel gechat (en ik hou dus niet van chatten, dus erg leuk!) en we hebben vanavond al een date gepland. Ben benieuwd naar hem in het echt, ik hoop dat het face to face net zo klikt als op de chat. Het begint in ieder geval goed, dus dat geeft de burger moed!
Dat klinkt zeker hoopvol! Lekker snel ook, dat betekent veel enthousiasme bij beiden. Dit is het leukste, vind ik dan.
En verder helemaal eens met wat je schrijft. Veel plezier vanavond!
manisha-362 schreef:
14-01-2020 11:43

Still, complex zeg. Niet klaar zijn voor een relatie betekent voor mij eigenlijk vooral dat je elkaar niet leuk genoeg vindt. Als je elkaar echt heel leuk vindt, dan wil je toch niet het risico lopen dat je elkaar kwijt raakt? En als het contact leuk is, waarom dan afstand nemen? Ik begrijp dat nooit zo goed. Ik denk dan ook (misschien erg negatief van mij) dat het niks wordt als het zo moet gaan…
Ik zou persoonlijk 1,5 maand na een lange relatie ook niet meteen in een nieuwe stappen. Sterker nog, ik ben nu meer dan een jaar single en heb al die tijd geen enkele behoefte gehad aan een nieuwe relatie. In dit geval is er in mijn leven ook even niet genoeg ruimte om iemand anders de juiste aandacht te geven, alle aandacht moet ik voorlopig aan mijzelf en mijn kind geven.
Dus ja, je kan zeggen dat we elkaar niet leuk genoeg vinden. Ik heb ook niet het idee dat ik hem kwijt raak door ruimte voor mijzelf te nemen en hem daarmee ook ruimte te geven. We zien t wel! Als het niet meant to be is komen we daar ook wel achter ;-)

Heel leuk dat je vanavond een date hebt! Spannend! Veel plezier iig :cheer2:
Still-i-Rise schreef:
14-01-2020 13:30
Ik zou persoonlijk 1,5 maand na een lange relatie ook niet meteen in een nieuwe stappen. Sterker nog, ik ben nu meer dan een jaar single en heb al die tijd geen enkele behoefte gehad aan een nieuwe relatie. In dit geval is er in mijn leven ook even niet genoeg ruimte om iemand anders de juiste aandacht te geven, alle aandacht moet ik voorlopig aan mijzelf en mijn kind geven.
Dus ja, je kan zeggen dat we elkaar niet leuk genoeg vinden. Ik heb ook niet het idee dat ik hem kwijt raak door ruimte voor mijzelf te nemen en hem daarmee ook ruimte te geven. We zien t wel! Als het niet meant to be is komen we daar ook wel achter ;-)

Heel leuk dat je vanavond een date hebt! Spannend! Veel plezier iig :cheer2:
Nee, ik snap wel dat je niet gelijk de verplichtingen etc. van een volledige relatie wil. Maar het contact dan op een laag pitje zetten zou ik zelf niet doen. Eerlijkheid is hier het belangrijkste, communiceren over behoeften, wat is er wel mogelijk met het contact en wat (nog) niet.

Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

Bedankt! Heb erg veel zin in de date, ook dat gebeurt niet vaak dus ik ben zo benieuwd!
manisha-362 schreef:
14-01-2020 14:30
Nee, ik snap wel dat je niet gelijk de verplichtingen etc. van een volledige relatie wil. Maar het contact dan op een laag pitje zetten zou ik zelf niet doen. Eerlijkheid is hier het belangrijkste, communiceren over behoeften, wat is er wel mogelijk met het contact en wat (nog) niet.

Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

Bedankt! Heb erg veel zin in de date, ook dat gebeurt niet vaak dus ik ben zo benieuwd!
Dat contact wil ik zelf juist op een laag pitje omdat het anders mijn eigen proces verstoort (ben ziek geweest en moet mentaal herstellen).
We zijn goudeerlijk naar elkaar, communiceren over alles (hoe pijnlijk wellicht ook) en wat voor ons beide heel duidelijk is, is dat we het contact niet willen verbreken. Hij geeft aan mij alle ruimte te geven en elke beslissing die ik neem te respecteren en er dus ook open voor staat om over een paar maandjes te kijken hoe we er in staan.
Hij heeft heel erg de behoefte om van zn vorige relatie los te komen zonder "gedoe" dus dit is een soort win-win en waarom zou ik hem die tijd niet gunnen?
We waren een match via een app (geen Tinder) maar ik zag dat pas na een paar weken.. toch maar een bericht gestuurd en 2dgn later hadden we onze eerste date! Ik dacht, lunchen kan nooit kwaad. Nooit verwacht dat er zoveel chemistry kon zijn met iemand en dat maakte ons beide even in de war, want we waren beide duidelijk niet op zoek naar een relatie. Beetje wazig verhaal misschien maar wil niet een al te herkenbaar verhaal op t forum plaatsen.

Dus kijk maar uit vanavond, kan ineens zomaar vuurwerk zijn! ;-)
Haha I hope so! Ben wel toe aan vuurwerk :-)

En gewoon nieuwsgierigheid, want iedereen doet het op zijn eigen manier en alleen maar fijn dat jullie elkaar hierin begrijpen/de ruimte geven natuurlijk! Maar waarom zaten jullie op een (dating?)app als jullie allebei nog geen relatie willen? Stukje tijdverdrijf zonder verwachtingen ofzo?

Ik snap goed dat je de tijd wil nemen voor je herstel, heel verstandig!
manisha-362 schreef:
14-01-2020 14:44
Haha I hope so! Ben wel toe aan vuurwerk :-)

En gewoon nieuwsgierigheid, want iedereen doet het op zijn eigen manier en alleen maar fijn dat jullie elkaar hierin begrijpen/de ruimte geven natuurlijk! Maar waarom zaten jullie op een (dating?)app als jullie allebei nog geen relatie willen? Stukje tijdverdrijf zonder verwachtingen ofzo?

Ik snap goed dat je de tijd wil nemen voor je herstel, heel verstandig!
Ik kan het niet voor hem invullen maar voor mijzelf was het inderdaad een beetje tijdverdrijf en omdat ik de deur niet uitkom zeiden mn vriendinnen dat ik dit gewoon eens moest proberen :) Ik "like" ook echt niemand dus dat dit een match was vond ik erg leuk.
Ik heb inmiddels alle apps alweer verwijderd want dit is ook een wijze les; ik ben er echt nog niet klaar voor en anders werk ik mezelf alleen nog maar meer in de nesten. Stel dat dit uiteindelijk niets wordt heb ik er wel een leuke tijd aan overgehouden tijdens mijn misere :lol:
Pfff wat ik nu weer meemaak. Die ene jongen die maar contact met me wou, en ik dat niet wou, zelfs geen fwb die appte me vandaag weer.
Eerst zei hij waarom ik zijn nr niet had verwijderd en ineens boos doen, om het zo te draaien dat hij me ineens mist en met me wil chillen. Ik heb gezegd dat ik dat allemaal niet meer wil. Ik heb hem verwijderd en toen ging hij ineens los. Ik was een slet blablabla.. Nou ik had dat nooit verwacht dat.hij zo kon omslaan. En dat.alleen maar omdat ik hem niet meer wil. Wat een freak zeg..
Gelijk geblokkeerd en ging hij nog even verder op de sms.
Pfff..
Still, dus je bent per ongeluk gestuit op een hele goede klik, dat is eigenlijk het leukste. Maar jammer dat het te vroeg komt voor beiden.

Snow, ware aard komt altijd naar boven. Juist bij een afwijzing of als iets onder druk staat kun je goed zien hoe iemand daarmee omgaat. Deze spoort niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven