Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
woensdag 15 januari 2020 om 15:52
Ja niks meer van gehoord. Ik had gezegd dat als hij doorgaat ik wel even naar zijn huis kom. Doe ik natuurlijk niet, maar ik wist dat hij hierdoor een toontje lager zou zingen.
Krijg ik te horen dat.hij aangifte gaat doen van bedreiging
blablabla..
Ik zeg: je doet je best maar. Bewaar ook alle gesprekken.
Maar erna heb ik niks.meer van hem gehoord, dus het is gewoon een mietje eersteklas, die als een klein kind gaat janken als hij zijn zin niet krijgt.
woensdag 15 januari 2020 om 16:35
Late reactie, maar op een toetsenbord typt lekkerder
Ik heb daar een paar jaar geleden een 6 maanden abonnement gehad. Ik ben begin 30 in een grote stad en vond het niet veel soeps qua aanbod. Mijn hypothese is dat hier over het algemeen minder aantrekkelijke mannen op zitten, die het moeten hebben van hun innerlijk en het feit dat ze op zoek zijn naar een serieuze relatie. Waarom zou je anders niet op Tinder of een ander gratis datingapp zitten?
Als je betaald lid wordt, zou ik wachten totdat ze je een aanbieding doen voor 50% korting. Dan moet je net zo lang onbetaald lid blijven, totdat ze je dat aanbod doen. Zo heb ik dat gedaan nav een tip van een vriendin
Ben benieuwd wat je ervan vind!
woensdag 15 januari 2020 om 16:43
Eens en super kwetsbare types op betaalde datingsites is mijn ervaring inmiddels. Mensen die ook niet zo goed durven, of dat het op andere manieren niet lukt. In m'n omgeving zei iedereen steeds, dat daar waarschijnlijk serieuzere types op zitten, als je op een betaalde site gaat. Ik had al m'n twijfels, voor mij in elk geval nooit meer betaald. Want m'n twijfels waren gegrond. Niet mijn type mannen nee.Lovestar schreef: ↑15-01-2020 16:35Late reactie, maar op een toetsenbord typt lekkerder
Ik heb daar een paar jaar geleden een 6 maanden abonnement gehad. Ik ben begin 30 in een grote stad en vond het niet veel soeps qua aanbod. Mijn hypothese is dat hier over het algemeen minder aantrekkelijke mannen op zitten, die het moeten hebben van hun innerlijk en het feit dat ze op zoek zijn naar een serieuze relatie. Waarom zou je anders niet op Tinder of een ander gratis datingapp zitten?
Vind Tinder en Happn ook niet ideaal maar zoveeeel leuker aanbod.
woensdag 15 januari 2020 om 16:45
Hier wil ik ook nog op reageren.Julus schreef: ↑12-01-2020 09:43Ja, dit is kennelijk FWB. Het klikt, jullie hebben het gezellig en er is aantrekkingskracht maar geen verliefdheid. Toch ben ik van mening dat het maar gek is dat dit dan FWB is. Want ik zou dan denken dat het gewoon een beginnende relatie is, waarbij je elkaar steeds beter leert kennen en je misschien die vlinders nog krijgt. Ik blijf FWB een vreemd fenomeen vinden. Voor mensen die niks aan durven gaan ( maar het eigenlijk gewoon al wel hebben).
Ik vind FWB ook een vreemd fenomeen. Ik vraag mij af of het niet gewoon een 'gezelliger' term is dan een sexrelatie/sexcontact. Want als je echt vrienden bent, leuk met elkaar hebt EN je hebt er sex mee, waarom is dat geen (beginnende) relatie? Of is dat wanneer de liefde ontbreekt?
Ik ben erachter gekomen dat ik best voor een paar keer sex kan hebben met iemand, maar ben dan uitgekeken. En iemand die ik niet echt boeiend vind, kan ik niet echt sex mee hebben. En sex voor de sex ben ik niet meer zo van.
Ik ben voorstander om het een sexrelatie te noemen
woensdag 15 januari 2020 om 16:49
Denk het ook wel inderdaad.Qiyara schreef: ↑15-01-2020 16:43Eens en super kwetsbare types op betaalde datingsites is mijn ervaring inmiddels. Mensen die ook niet zo goed durven, of dat het op andere manieren niet lukt. In m'n omgeving zei iedereen steeds, dat daar waarschijnlijk serieuzere types op zitten, als je op een betaalde site gaat. Ik had al m'n twijfels, voor mij in elk geval nooit meer betaald. Want m'n twijfels waren gegrond. Niet mijn type mannen nee.
Vind Tinder en Happn ook niet ideaal maar zoveeeel leuker aanbod.
Ik geloof overigens wel dat het werkt, want je filtert de mensen die louter op zoek zijn naar casual sex of een FWB
Denk trouwens ook vanwege het prijskaartje en de serieuze gedachtegoed van Parship, dat er relatief alleen maar hoger opgeleide mensen erop zitten. Ik kwam er met name veel WO'ers tegen.
woensdag 15 januari 2020 om 17:38
Lovestar, goed om jouw ervaring te horen. Ik heb ook mijn twijfels aangezien ik EM ook niet echt geweldig vond. En de types die jij beschrijft, zijn niet de types die bij mij passen. Dank voor je tip, ik zal eens gaan overwegen wat ik ga doen. Vooralsnog geen haast.
Bizar eigenlijk, dat hele FWB gebeuren. En niemand komt er ongeschonden uit.
Snow, lijkt er inderdaad op dat hij een blaffende hond was die niet bijt.
woensdag 15 januari 2020 om 17:38
woensdag 15 januari 2020 om 18:55
Ik ben het met je eens Lovestar, ik hou ook niet van de term en het concept. Jouw reactie is op iets wat over mijn "situatie" geopperd werd.Lovestar schreef: ↑15-01-2020 16:45Hier wil ik ook nog op reageren.
Ik vind FWB ook een vreemd fenomeen. Ik vraag mij af of het niet gewoon een 'gezelliger' term is dan een sexrelatie/sexcontact. Want als je echt vrienden bent, leuk met elkaar hebt EN je hebt er sex mee, waarom is dat geen (beginnende) relatie? Of is dat wanneer de liefde ontbreekt?
Ik ben erachter gekomen dat ik best voor een paar keer sex kan hebben met iemand, maar ben dan uitgekeken. En iemand die ik niet echt boeiend vind, kan ik niet echt sex mee hebben. En sex voor de sex ben ik niet meer zo van.
Ik ben voorstander om het een sexrelatie te noemen![]()
Zelf zou ik hetgeen wat ik nu heb geen sexrelatie noemen want het is meer dan dat.
Ik heb ooit een scharrel (sexrelatie) gehad en daar kon ik goed mee opschieten maar het ging alleen om de sex; even een appje tussendoor om te vragen hoe t is maar we deelden nooit hele diepe persoonlijke zaken met elkaar.
Dat is in dit geval wel zo
woensdag 15 januari 2020 om 20:52
Ik normaal gezien ook niet, heb onlangs nog een contact afgekapt omdat hij aan de telefoon enkel over ellende praatte. Deze man was heel leuk en grappig, klonk zorgeloos. Toen ik naar zijn zoon vroeg zei hij dat hij dat wel op de date zou vertellen. Had nooit verwacht dat hij met zo'n zwaar verhaal zou afkomen...
Soit, ik denk er alleszins niet meer aan.
woensdag 15 januari 2020 om 20:58
woensdag 15 januari 2020 om 21:04
Graag gedaanJulus schreef: ↑15-01-2020 17:38Lovestar, goed om jouw ervaring te horen. Ik heb ook mijn twijfels aangezien ik EM ook niet echt geweldig vond. En de types die jij beschrijft, zijn niet de types die bij mij passen. Dank voor je tip, ik zal eens gaan overwegen wat ik ga doen. Vooralsnog geen haast.
Je kan gewoon een abonnement nemen voor een maand of een paar maanden
woensdag 15 januari 2020 om 21:08
Het FWB was niet specifiek op jouw situatie gerichtStill-i-Rise schreef: ↑15-01-2020 18:55Ik ben het met je eens Lovestar, ik hou ook niet van de term en het concept. Jouw reactie is op iets wat over mijn "situatie" geopperd werd.
Zelf zou ik hetgeen wat ik nu heb geen sexrelatie noemen want het is meer dan dat.
Ik heb ooit een scharrel (sexrelatie) gehad en daar kon ik goed mee opschieten maar het ging alleen om de sex; even een appje tussendoor om te vragen hoe t is maar we deelden nooit hele diepe persoonlijke zaken met elkaar.
Dat is in dit geval wel zo
Als we dan er toch over hebben
Zou je het contact wat je nu noemt een FWB noemen? Want is het echt een vriend van je? Of is de friend van de FWB misleidend hierin?
Maar evengoed, er hoeft geen label op jouw contact
woensdag 15 januari 2020 om 21:32
Ik voel me geenszins negatief aangesproken hoor, verre vanLovestar schreef: ↑15-01-2020 21:08Het FWB was niet specifiek op jouw situatie gerichtMeer dat jouw situatie de aanleiding was om het in het algemeen over te hebben. Maar volgens mij voel je niet op een negatieve manier aangesproken toch? Anders sorry
![]()
Als we dan er toch over hebben![]()
Zou je het contact wat je nu noemt een FWB noemen? Want is het echt een vriend van je? Of is de friend van de FWB misleidend hierin?
Maar evengoed, er hoeft geen label op jouw contactZolang je weet hoe en wat, maakt het geen bom uit hoe het heet.
Het contact wat ik nu heb zou ik niet als een FWB benoemen, hij is ook niet misleidend in het hele gebeuren. We bespreken dingen met elkaar die we met familie/inner circle zouden bespreken en houden elkaar (dagelijks) op de hoogte van wat er speelt en wat we doen. We doen leuke dingen samen en ja er is ook sex.
Gister kreeg ik de vraag wat in mijn ogen de ideale situatie zou zijn, hoe ik dat zou wensen. En voor mij was wel heel duidelijk, ik wil deze man om mij heen houden want ik ben op hem gesteld maar ik wil tegelijkertijd de ruimte om aan mijn mentale gezondheid te werken. Dat betekent voor mij soms gewoon even een dag of 2 (of langer) geen contact omdat ik dan met mijzelf bezig ben. Elkaar soms even niet zien omdat ik met mijzelf bezig ben etc. En daarin wil ik geen verwijten krijgen omdat ik de ander geen aandacht schenk.
Tot nu toe werkt dit tussen ons, ook omdat hij diezelfde ruimte nodig heeft.
Het is denk ik gewoon bekijken hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.
Zou jij dit als FWB of een sexrelatie bestempelen?
woensdag 15 januari 2020 om 22:33
Ah gelukkigStill-i-Rise schreef: ↑15-01-2020 21:32Ik voel me geenszins negatief aangesproken hoor, verre van![]()
Het contact wat ik nu heb zou ik niet als een FWB benoemen, hij is ook niet misleidend in het hele gebeuren. We bespreken dingen met elkaar die we met familie/inner circle zouden bespreken en houden elkaar (dagelijks) op de hoogte van wat er speelt en wat we doen. We doen leuke dingen samen en ja er is ook sex.
Gister kreeg ik de vraag wat in mijn ogen de ideale situatie zou zijn, hoe ik dat zou wensen. En voor mij was wel heel duidelijk, ik wil deze man om mij heen houden want ik ben op hem gesteld maar ik wil tegelijkertijd de ruimte om aan mijn mentale gezondheid te werken. Dat betekent voor mij soms gewoon even een dag of 2 (of langer) geen contact omdat ik dan met mijzelf bezig ben. Elkaar soms even niet zien omdat ik met mijzelf bezig ben etc. En daarin wil ik geen verwijten krijgen omdat ik de ander geen aandacht schenk.
Tot nu toe werkt dit tussen ons, ook omdat hij diezelfde ruimte nodig heeft.
Het is denk ik gewoon bekijken hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.
Zou jij dit als FWB of een sexrelatie bestempelen?
Ik bedoel overigens niet dat hij misleidend is, maar dat de term friend in FWB misleidend is in het algemeen. Ik denk dat er weinig echte vrienden zijn waarmee je sex heb. Die je kan bellen als je rot voelt, helpt met verhuizen. Maar misschien is het omdat ik het concept niet begrijp, dus wie weleens een 'echte' FWB's heeft gehad (en geen sexrelatie dus), laat maar horen
Ik zou dit als een beginnende relatie noemen. Zoals je ziet, die hele term FWB vind ik maar raar en snap ik gewoon niet. En zoals je het zegt, het is meer dan alleen sex. De gesprekken gaan echt ergens over en er is een bepaalde mate van hechting.
Wat vind je van het idee dat dit een beginnende relatie kan zijn? (zoals het door mij gezien word)
donderdag 16 januari 2020 om 07:31
Hahaha ja ik denk er hetzelfde over als jij, ik heb ook nog nooit een FWB gehad en ik geloof er ook niet zo in (ik denk dan altijd aan de film "Friends with Benefits"Lovestar schreef: ↑15-01-2020 22:33Ah gelukkig![]()
Ik bedoel overigens niet dat hij misleidend is, maar dat de term friend in FWB misleidend is in het algemeen. Ik denk dat er weinig echte vrienden zijn waarmee je sex heb. Die je kan bellen als je rot voelt, helpt met verhuizen. Maar misschien is het omdat ik het concept niet begrijp, dus wie weleens een 'echte' FWB's heeft gehad (en geen sexrelatie dus), laat maar horen
Ik zou dit als een beginnende relatie noemen. Zoals je ziet, die hele term FWB vind ik maar raar en snap ik gewoon niet. En zoals je het zegt, het is meer dan alleen sex. De gesprekken gaan echt ergens over en er is een bepaalde mate van hechting.
Wat vind je van het idee dat dit een beginnende relatie kan zijn? (zoals het door mij gezien word)
Het idee dat dit een beginnende relatie is geeft mij verschillende gevoelens. Het benauwd me maar ergens zou ik ook wel willen ervaren hoe een relatie met deze man is.
Omdat hij heel duidelijk is geweest over het feit dat hij nog helemaal niet toe is aan een nieuwe relatie heb ik die optie ook nooit echt overwogen en dat is op dit moment ook gewoon prima.
Het allerliefst zou ik nu een sprong maken naar het voorjaar en kijken hoe mijn leven er dan uitziet, hopelijk is er dan wel ruimte in hoofd en hart voor een beginnende relatie.
donderdag 16 januari 2020 om 14:39
Het is niet erg dat je verschillende gevoelens hebt hé? Dat hoort erbij en is wellicht de druk die je er zelf op legt, niet eens zozeer hij.Still-i-Rise schreef: ↑16-01-2020 07:31Hahaha ja ik denk er hetzelfde over als jij, ik heb ook nog nooit een FWB gehad en ik geloof er ook niet zo in (ik denk dan altijd aan de film "Friends with Benefits")
Het idee dat dit een beginnende relatie is geeft mij verschillende gevoelens. Het benauwd me maar ergens zou ik ook wel willen ervaren hoe een relatie met deze man is.
Omdat hij heel duidelijk is geweest over het feit dat hij nog helemaal niet toe is aan een nieuwe relatie heb ik die optie ook nooit echt overwogen en dat is op dit moment ook gewoon prima.
Het allerliefst zou ik nu een sprong maken naar het voorjaar en kijken hoe mijn leven er dan uitziet, hopelijk is er dan wel ruimte in hoofd en hart voor een beginnende relatie.
Ik denk dat je veel meer moet denken uit wat jij voelt en evt zou willen en niet zozeer wat hij (niet) wil. Dit klinkt als een combinatie naar wat Jules zegt over vreemde tussenvormen en wat iemand anders zei over de girlfriend experience. Je hoeft van mij en niemand niet een label erop te plakken. Alleen laat het je nu van hem meer afhangen, terwijl jij op zich wel voor open lijkt te staan om te verkennen hoe een evt relatie met deze man zou zijn. Dat is een beetje de rode vlag die ik zie en wat er door anderen ook gezien wordt. Waar het lijkt en klinkt op een beginnende relatie en jij op zich hiervoor open lijkt te staan, wilt hij FWB oid.
Handel vanuit jouw wensen en behoeftes. Hou je hoofd koel en heb aandacht voor jouw gevoelens. Maar volgens mij heb je dat wel, maar is dat niet altijd even helder doordat er van alles door je heen gaat qua gedachtes en gevoelens. Gelukkig zijn wij er voor je
donderdag 16 januari 2020 om 18:38
Wellicht schrikken jullie beide een beetje van het label “relatie”? Dat is ook meteen zo officieel, geeft verwachtingen en wellicht dus ook een beetje pressure. Onnodig hoor. Zoals hier ook al gezegd, geniet gewoon lekker van qualitytime samen en het stickertje plakken kan altijd nog.
Natuurlijk nooit verkeerd om af en toe op jezelf te reflecteren, hoe je erbij staat, maar hee, dat doe je in een officiële relatie waarschijnlijk ook. Dus geniet! (nooit met mate)
Natuurlijk nooit verkeerd om af en toe op jezelf te reflecteren, hoe je erbij staat, maar hee, dat doe je in een officiële relatie waarschijnlijk ook. Dus geniet! (nooit met mate)