Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Ja maar juist bij hem verwachtte ik het niet, omdat het een gevoelige en zachtaardig persoon was. Althans.. meer in de fase dat ik met hem omging..Niet dus ..

Wat kunnen mensen toch omslaan.
Ze zeggen niet voor niks.. stille wateren......
Helaas zegt dat dus weinig. Kan me wel indenken dat je het van sommige mensen echt totaal niet ziet aankomen. Maar je kende hem ook amper, hij liet zien wat hij wilde laten zien maar dit is ook een kant van hem. Snel achter je laten, en hopelijk is de volgende echt leuk.
spell68 schreef:
14-01-2020 09:59
Ik krijg toch wel de indruk dat je op dates (en met elke extravert in het echte leven) echt je ruimte zelf moet nemen, want voor veel mensen is het volgens mij een goeie reden om gewoon eens lekker over zichzelf te praten. Makkelijk, want een psych is duurder.
Heb ik ook al meerdere keren ervaren, mijn laatste date zelfs. Constant over zijn miserie aan het praten, kreeg het gesprek niet naar een ander onderwerp. Op het eind (2,5 uur later) zei hij zelf dat hij constant over zichzelf (eigenlijk zijn miserie) had zitten praten en ik zag dat hij zich daar niet goed bij voelde.
Gevolg: niet zo'n leuke date. En ben daarna geghost. Had de ochtend erna een neutraal berichtje gestuurd waar geen reactie op kwam en de match was verdwenen... Uiteraard is dat voor hen zelf ook geen 'leuke' date, hoogstens zijn ze opgelucht.
Of..ze gebruiken jou ( en anderen) als klankbord omdat wij vrouwen vaak empathisch zijn en goed advies kunnen geven.
Zodra ik het vermoeden heb dat iemand in de ellende zit of nog met issues zit ga ik niet op date. Ik ben geen hulpverlener en wil iemand die gelijkwaardig is, mentaal op orde en geen losse eindjes meer heeft. Vaak haal je dat er tijdens chatten al uit.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
14-01-2020 10:09
:lol: Tja, sommige mannen praten ontzettend graag over zichzelf. Soms ook uit enthousiasme hoor, maar ze verliezen daarbij volledig hun gesprekspartner uit het oog.

Geen idee hoe dat voor mannen is natuurlijk. Ik date niet met vrouwen.

Ik ben een introvert, ik zou denk ik geen relatie met een extravert kunnen hebben. Raak ik oververmoeid van alle sociale gebeurtenissen. Of het onbegrip van 'even opladen' bij thuiskomst ipv gelijk hele gesprekken te moeten voeren.
Zeker herkenbaar! Er is soms geen speld tussen te krijgen. Vooral als je je eigen verhaal wilt vertellen en dan wordt onderbroken of zeggen ‘oh ja, heb ik ook meegemaakt’ en nemen het gesprek over. Heel irritant, heb wel eens gehad dat ik na een date dacht; wat heeft deze persoon nou eigenlijk aan mij gevraagd?

Wellicht heb ik dit ook wel eens gedaan, maar dan was het meer uit enthousiasme 😊
Ja, en soms merk je dat veel later pas. Kunnen ze het goed verborgen houden.
Lijkt wel of alle mannen issues hebben tegenwoordig.
Morgenavond heb ik een spontane afspraak met een date. Niet zo heel lang, maar dan weet ik wel of ik er een vervolg inzie..
manisha-362 schreef:
14-01-2020 11:43
Ah Vivi, sterkte! Wat een rotnieuws van je opa he.

Wat jammer om te lezen dat de ogenschijnlijk leuke mannen toch niks blijken te zijn. Zo zie je inderdaad maar dat je intuitie je vaak niet in de steek laat. En dus kom ik toch weer bij mijn motto: als het niet vanzelf gaat, dan is het hem niet (en met vanzelf bedoel ik dat het gewoon allemaal soepel verloopt, niet teveel twijfels, geen spelletjes, niet te onzeker).

Still, complex zeg. Niet klaar zijn voor een relatie betekent voor mij eigenlijk vooral dat je elkaar niet leuk genoeg vindt. Als je elkaar echt heel leuk vindt, dan wil je toch niet het risico lopen dat je elkaar kwijt raakt? En als het contact leuk is, waarom dan afstand nemen? Ik begrijp dat nooit zo goed. Ik denk dan ook (misschien erg negatief van mij) dat het niks wordt als het zo moet gaan…

Hork die vorige week ruzie maakte, is een paar dagen stil gebleven. Vandaag begon hij weer te praten, maar ben zo enorm afgeknapt dat ik echt totaal geen behoefte heb aan welke vorm van contact dan ook.

Wel een leuk contact opgedaan op Tinder gister. Veel gechat (en ik hou dus niet van chatten, dus erg leuk!) en we hebben vanavond al een date gepland. Ben benieuwd naar hem in het echt, ik hoop dat het face to face net zo klikt als op de chat. Het begint in ieder geval goed, dus dat geeft de burger moed!
Dank! Hij is weer thuis en voelt zich sterk, ze overwegen om hem toch nog te behandelen ondanks zijn hoge leeftijd. Maar even afwachten.

Heel veel plezier vanavond, kan goed zijn om gewoon snel af te spreken. Dan weet je gelijk of er een klik is zonder eerst lange app gesprekken te hebben. Kan ook andersom, heb wel eens 2 maanden met iemand via de app gekletst maar na de uiteindelijke date bleek er helemaal geen chemie te zijn.. Beter maar gelijk weten!
Oh ook voor Snow, leuk dat het zo spontaan is! Januari gaat qua daten nog best goed zo te horen 😊

Ik zie mijn date donderdag weer, wel weer leuke afleiding en eens kijken of de vlinders gaan komen. Hij heeft de avond vrij gehouden voor mij en appte vandaag hoe ik me voelde. Is lief, geeft me wel een warm gevoel 😇
Ja maar het is ook best vermoeiend. Kijk het even af, maar als ik alleen maar van die rare mannen tref, ben ik er wel weer voorlopig klaar mee.
Vind het ook vermoeiend elke keer die gesprekken als je een match heb met iemand anders pff.
Julus schreef:
14-01-2020 17:26
Of..ze gebruiken jou ( en anderen) als klankbord omdat wij vrouwen vaak empathisch zijn en goed advies kunnen geven.
Als ze dan maar wel afrekenen als dank voor het advies ;)
Wat jullie hier schrijven met vermoeiende dates herken ik eigenlijk niet zo heel erg van 3 jaar geleden.

Gaan jullie snel op date met een man? Ik zat sowieso altijd wel een week of twee op de app voordat ik op date ging en sprak altijd wel met een man of 5 tegelijk. Juist doordat je focus dan niet heel erg op 1 man lag ging eventuele misere wat langs me heen. En vaak was een week of twee appen wel voldoende filter om de zeurpieten te lozen voor het een date werd.

Enige wat is lastig vond was dat de mannen die ik dan wel in het echt had gezien vrij snel weer wilde afspreken. Of al een hele relatie voor zich zagen. Dat ging me dan wat te vlotjes waardoor ik het dan weer afkapte.
Mijn vriend deed dit niet dus dat is dan denk ik de reden dat dit uiteindelijk mn vriend is geworden.
Attraverso schreef:
14-01-2020 17:19
Heb ik ook al meerdere keren ervaren, mijn laatste date zelfs. Constant over zijn miserie aan het praten, kreeg het gesprek niet naar een ander onderwerp. Op het eind (2,5 uur later) zei hij zelf dat hij constant over zichzelf (eigenlijk zijn miserie) had zitten praten en ik zag dat hij zich daar niet goed bij voelde.
Gevolg: niet zo'n leuke date. En ben daarna geghost. Had de ochtend erna een neutraal berichtje gestuurd waar geen reactie op kwam en de match was verdwenen... Uiteraard is dat voor hen zelf ook geen 'leuke' date, hoogstens zijn ze opgelucht.
Knap dat je 2,5uur bent blijven zitten! Ik zou na een half uur echt zijn afgehaakt, geen behoefte aan een bak ellende.
Trien30 schreef:
14-01-2020 18:42
Wat jullie hier schrijven met vermoeiende dates herken ik eigenlijk niet zo heel erg van 3 jaar geleden.

Gaan jullie snel op date met een man? Ik zat sowieso altijd wel een week of twee op de app voordat ik op date ging en sprak altijd wel met een man of 5 tegelijk. Juist doordat je focus dan niet heel erg op 1 man lag ging eventuele misere wat langs me heen. En vaak was een week of twee appen wel voldoende filter om de zeurpieten te lozen voor het een date werd.

Enige wat is lastig vond was dat de mannen die ik dan wel in het echt had gezien vrij snel weer wilde afspreken. Of al een hele relatie voor zich zagen. Dat ging me dan wat te vlotjes waardoor ik het dan weer afkapte.
Mijn vriend deed dit niet dus dat is dan denk ik de reden dat dit uiteindelijk mn vriend is geworden.
De eerste keer dat ik op Tinder zat, had ik 1 persoon even vluchtig gesproken en de 2e ging ik mee daten en heb ik 3jr een relatie mee gehad.
Deze periode dat ik op datingapps zit heb ik met totaal 3 mannen een date gehad (in een periode van 8/9 maanden)

Dus nee ik date niet veel :)
Snow2018 schreef:
14-01-2020 18:08
Ja, en soms merk je dat veel later pas. Kunnen ze het goed verborgen houden.
Lijkt wel of alle mannen issues hebben tegenwoordig.
Morgenavond heb ik een spontane afspraak met een date. Niet zo heel lang, maar dan weet ik wel of ik er een vervolg inzie..
Was het nog een geslaagde date? 🙂
Vivi3338 schreef:
15-01-2020 13:58
Was het nog een geslaagde date? 🙂
Ik heb de date vanavond :hyper:
Trien30 schreef:
14-01-2020 18:42

Ik ben niet zo van het digitale contact.. Als ik het leuk met iemand heb wil ik graag weten hoe die persoon in het echt is. Dus dan ga ik zeker geen weken wachten. Straks is het een domper in het echt, en dan waren al die gesprekken voor niks.
Snow2018 schreef:
15-01-2020 15:04
Heel veel plezier!
Ik ben totaal niet bezig met daten dus heb ook geen contacten. En niks te melden. Eerst maar eens de winter door zien te komen.

Spell, al zin in je date?

Volgens mij is iedereen in ruststand?
Julus schreef:
15-01-2020 15:17
Heel veel plezier!
Dank!
Heb je het vorige debacle al achter je kunnen laten?
Snow2018 schreef:
15-01-2020 15:04
Oh zie dat het ook letterlijk in het bericht staat haha, oeps. Veel plezier dan vanavond!
Snow2018 schreef:
14-01-2020 17:11
Ja maar juist bij hem verwachtte ik het niet, omdat het een gevoelige en zachtaardig persoon was. Althans.. meer in de fase dat ik met hem omging..Niet dus ..

Wat kunnen mensen toch omslaan.
Ze zeggen niet voor niks.. stille wateren......
Die kan je maar beter kwijt zijn. Brr wat een engerd! Goed dat je hem op alles hebt geblokt.
Op Happn heb ik steeds matches met mannen die ik echt absoluut niet gematcht heb. Meer mensen last van?
Irritant als je dan enthousiaste berichten krijgt en ik echt denk, ooooh nooo.. O_o
Dat had ik ook. Ineens had ik matches met mannen die mij niet bekend voor kwamen. Ik reageer nergens op als iemand mij niet aanspreekt. De mannen reageren ook vaak niet. Denk dat velen heel veel liken en dan zien wie er matcht. Net als op Tinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven