Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Attraverso schreef:
19-01-2020 13:17
ik heb al sinds vorig weekend dagelijks leuk app contact met iemand die woont en werkt in een grootstad op een uur rijden van hier. Hij heeft geen auto, wat ik begrijp, in de stad heb je dat ook niet nodig. Hij neemt meestal initiatief om te appen, hebben gebeld, allemaal leuk.
Maar hij neemt geen initiatief om te daten. Hij maakt wel grapjes in die richting en toen hij zei dat hij iets ging doen en ik antwoordde dat ik dat ook wel leuk zou vinden reageerde hij met 'nodig jij jezelf nu uit? :rofl: '
Nou, de grap ontging mij, was zelfs een beetje beledigd dus ik nam afstand.
Maar hij blijft contact zoeken en zei vandaag dat hij het niet erg zou vinden mocht ik onverwacht zijn richting uitkomen. Que? Denkt hij nu echt dat ik onaangekondigd een uur naar zijn stad zou rijden en dan appen 'hey ik ben er, heb je tijd?' Heb dat ook als antwoord gegeven, dat hij daar best niet te veel op rekent dat ik onaangekondigd in zijn buurt zou verschijnen.
Was dat nu een verdoken uitnodiging? Durft hij me niet op date vragen? Wat een vaag gedoe, verlies stilaan mijn interesse, hoe vaak hij ook appt en hoe knap en leuk hij ook lijkt.
Dit komt mij bekend voor. Heeft nooit goed uitgepakt. Het bleef bij teasen. Dit is een spelletje maar ik zou niet rekenen op een date. Ik weet inmiddels dat er mannen zijn die graag de app aandacht willen, kijken of je hapt maar werkelijk afspreken zat niet in de planning. Ondertussen denk je ben ik nou gek? En maar appen...
anoniem_380155 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 14:13
6.66% gewijzigd
Qiyara schreef:
19-01-2020 14:02
Attraverso wat maakt dat je hem zelf niet vraagt en dit wel van hem min of meer verwacht?
Hij was wat aan het peilen denk ik of je zou willen. Zonde dat je je beledigd voelde, zoals ik het lees, was dat niet nodig :)

Ik vraag me af Julus of je dat direct als leegte kunt bestempelen. Tenzij het non stop appen was. Ik investeer voor een date ook net wat meer om een indruk te krijgen met wie ik op date ga.
Ja en dat is ook normaal. Af en toe een appje sturen. Maar de hele dag door?
Attraverso, bezette man die aandacht zoekt? Of man die er sport van maakt zo veel mogelijk vrouwen te verleiden uit zichzelf zijn kant op te komen? Zou terughoudend zijn, lijken mij ook spelletjes.
Julus schreef:
19-01-2020 14:09
Ja en dat is ook normaal. Af en toe een appje sturen. Maar de hele dag door?
Nee niet de hele dag door.
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
19-01-2020 13:24
Precies.. Dit soort type man triggert mij idd weer..
Is het de vele aandacht? i dont know..

Ik ben zelf ook aan het werk met mezelf betreft zelfvertrouwen, daarom wil ik hier idd niet weer voor vallen.
Ik zie dit best vaak bij mensen die wat idealistischer in het leven staan. Op de een of andere manier hebben die ook vaak last van het Nightingale syndroom.

Het probleem is dat als je zo in elkaar zit het erg moeilijk is om daar niet op in te gaan, want het is uiteindelijk toch wat je aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
19-01-2020 14:07
Dit komt mij bekend voor. Heeft nooit goed uitgepakt. Het bleef bij teasen. Dit is een spelletje maar ik zou niet rekenen op een date. Ik weet inmiddels dat er mannen zijn die graag de app aandacht willen, kijken of je hapt maar werkelijk afspreken zat niet in de planning. Ondertussen denk je ben ik nou gek? En maar appen...
Vriendinnetje van me treft ook heel vaak van die kerels die het meer als tijdverdrijf zien of egoboost, want uiteindelijk spreken ze gewoon niet af.

Ze heeft ooit eens 3 jaar geappt met een gast die ze een keer ontmoet had op een festival. Hij had gewoon een vriendin, dat had ie ook verteld. Maar zij vond dat zij knapper was dan zijn vriendin, dus moest hij haar leuker vinden. Constant dat aantrekken/ afstoten, seksueel getinte appjes, maar uiteindelijk gebeurde er nooit iets.

In het begin kreeg ik constant de frustratie daarover te horen, maar daar heb ik snel een punt achter gezet.
Drie jaar is wel heeeel erg lang. Ik geef toe dat ik er voorheen wel eens intrapte en ook bleef appen. Precies wat je zegt, het aantrekken en afstoten en die toespelingen maken. Waardoor je het idee krijgt dat hij interesse heeft. Daardoor blijf je hangen. Een grote mindfuck en niet goed voor je eigenwaarde. Ik kap zoiets nu direct af maar moest het ook leren.
Qiyara, nog leuk after the date contact gehad?
Jazeker net zitten appen :) Dus dat is leuk!
Top! Hoop dat je hem snel weer ziet. Even voor mijn beeld, maar hoe lang ben jij single?
Langgg. Vijf jaar. Heel wat dates gehad, sta er niet zo soepel en losjes in als vroeger in elk geval.
Vind die beginfase echt 20x niks.
Dan ben je ietsje langer single dan ik. Gaat hard he? Krijg jij weleens opmerkingen daarover van mannen, als je net gaat chatten? Bij mij zeggen ze vaak: dat is lang, hoe komt dat? Onbevangenheid is bij mij ook al lang over.
Nee volgens mij niet echt, althans dan valt het me niet op.
Vreemd dat er meteen een oordeel op komt.
Vond ik ook.
Qiyara schreef:
19-01-2020 15:04
Langgg. Vijf jaar. Heel wat dates gehad, sta er niet zo soepel en losjes in als vroeger in elk geval.
Vind die beginfase echt 20x niks.
Ben je in al die tijd niemand tegengekomen waar je echt van onder de indruk was?
Als t een te persoonlijke vraag is hoef je niet te antwoorden hoor, dat begrijp ik :)

Gisteravond weer 2 uur met mn "fling" aan de telefoon gezeten, deels ook serieus gesproken over relaties (in het algemeen, niet de onze) en mij bekruipt gewoon echt steeds meer het gevoel dat ik voor altijd single blijf. Ik heb gewoon echt geen trek in het steeds opnieuw iemand leren kennen, en ik vraag me ook af of het nog bestaat dat je een leuk persoon in het wild tegen kan komen.
Anyway, we hebben een date voor dinsdag en daar kijken we beiden naar uit. Komende periode is voor ons beide druk dus ik heb voor mijzelf al bedacht dat we elkaar na komende week eventjes niet kunnen/gaan zien.
Still jawel hoor, genoeg dates die langer bleven plakken. Maar iets serieus lukt niet meer op de 1 of andere manier.
Of hij of ik haak af. Heb nu net ruim een jaar een date stop gehad. Echt geen zin meer. Dus date sinds begin Dec weer.
Still, die snap ik niet. Je bent nu aan het daten met een leukerd, hebt uren aan de telefoon gezeten. Waarom denk je dat je altijd single blijft? Je bent nu toch iemand aan het leren kennen? Of bedoel je dat je er helemaal geen trek in hebt?
Ben je ook al zo lang single?
Qiyara schreef:
19-01-2020 14:02
Attraverso wat maakt dat je hem zelf niet vraagt en dit wel van hem min of meer verwacht?
Hij was wat aan het peilen denk ik of je zou willen. Zonde dat je je beledigd voelde, zoals ik het lees, was dat niet nodig :)
Omdat ik zijn richting uit moet en ik dan mezelf zou uitnodigen. Of zie ik dat verkeerd...
Als ik zeg ‘ik ga naar X’ en diegene waarmee ik app zegt dat hij dat ook wel leuk zou vinden en ik wil die man ontmoeten dan zou ik reageren met ‘lijkt me leuk als je mee zou gaan, lukt dat?’ Maar niet ‘nodig jij jezelf nu uit?’ met zo’n belachelijke smiley en niet meer op inpikken.
Precies. Hij gaat er niet op in. Daarom zou ik dit lekker laten. Want dit zal zo blijven vermoed ik. Teasen. Hij vindt dat alleen maar grappig als jij er op in blijft gaan.
Antoon69 schreef:
19-01-2020 14:16
Attraverso, bezette man die aandacht zoekt? Of man die er sport van maakt zo veel mogelijk vrouwen te verleiden uit zichzelf zijn kant op te komen? Zou terughoudend zijn, lijken mij ook spelletjes.
Nou, hij is voor volgend weekend alleszins te laat, ben daarnet op date gevraagd door mijn ander contact en heb toegezegd.
Veel beter! Laat die ander lekker zitten.
Julus schreef:
19-01-2020 16:39
Precies. Hij gaat er niet op in. Daarom zou ik dit lekker laten. Want dit zal zo blijven vermoed ik. Teasen. Hij vindt dat alleen maar grappig als jij er op in blijft gaan.
Idd. Ik reageer vanaf nu heel lauwtjes wanneer hij appt. Hij zal het wel merken.
Attraverso schreef:
19-01-2020 16:38
Omdat ik zijn richting uit moet en ik dan mezelf zou uitnodigen. Of zie ik dat verkeerd...
Als ik zeg ‘ik ga naar X’ en diegene waarmee ik app zegt dat hij dat ook wel leuk zou vinden en ik wil die man ontmoeten dan zou ik reageren met ‘lijkt me leuk als je mee zou gaan, lukt dat?’ Maar niet ‘nodig jij jezelf nu uit?’ met zo’n belachelijke smiley en niet meer op inpikken.
Ik ben zelf denk ik wat directer. Als ik met iemand op date wil vraag ik hem dat. Ik zou mijzelf niet uitnodigen voor een activiteit die een date gaat doen.
En op z'n vraag zou ik zeggen, nee maar een drankje met je doen lijkt me leuk. Ofzoiets.

Ik heb al zovaak smiley mis communicatie gehad, dat ik niet meer van een smiley die ik rot interpreteer uit ga. Misschien bedoelde hij het niet zoals jij opvat.

Maar goed, ik heb ook nog nooit te maken gehad met een chatter/beller die niet op date wil. Als ik hier net zo las blijkt dat dus te kunnen. Gek..
Attraverso schreef:
19-01-2020 16:41
Nou, hij is voor volgend weekend alleszins te laat, ben daarnet op date gevraagd door mijn ander contact en heb toegezegd.
Leuk!
Ja hoor, meerdere keren meegemaakt. Wel zeggen dat ze willen afspreken maar het nooit concreet maken of er heel vaag of grappend over doen.
Voelt naar. En ondertussen je de hele tijd blijven appen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven