Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
zondag 19 januari 2020 om 16:52
Dat is een goede vraag en lastig voor mij om te beantwoorden.Julus schreef: ↑19-01-2020 16:30Still, die snap ik niet. Je bent nu aan het daten met een leukerd, hebt uren aan de telefoon gezeten. Waarom denk je dat je altijd single blijft? Je bent nu toch iemand aan het leren kennen? Of bedoel je dat je er helemaal geen trek in hebt?
Ben je ook al zo lang single?
Ik ben sinds een jaar single, dat was mijn eigen keuze en stond/sta er 100% achter. Dat was mijn eerste relatie nadat ik bijna 9jr een relatie heb gehad waarbij ik mezelf totaal ben kwijt geraakt. Kreeg geen aandacht, fysiek nog mentaal, en ik heb mezelf compleet weggecijferd omdat ik zo graag door hem geliefd wilde zijn.
Die 2e relatie was wederom met iemand die mij voor lief nam, weliswaar door andere redenen maar nu kon ik snel de knoop doorhakken en voor mijzelf kiezen.
De leukerd die ik nu beter leer kennen maakt mij angstig (niet hij maar de situatie) want ik stop energie en tijd in iemand, en krijg dit eigenlijk voor het eerst in mijn liefdesleven echt oprecht terug. Maar stel dat dit toch niets wordt? Ik ben helaas zo gewend om voor lief genomen te worden.
Mijn leukerd zegt nu ook tegen mij; stel dat het nergens op uitloopt tussen ons dan hoop ik jou iig het juiste voorbeeld te hebben gegeven over wat jij verdient.
En dan zegt dat stemmetje in mijn hoofd weer; zie je nou wel...dit gaat nergens heen en na deze leukerd kom je echt geen nieuwe leukerd tegen.
Bah
zondag 19 januari 2020 om 16:58
Nu begrijp ik wat je bedoelt en dat is een naar gevoel. Je hebt dus geen vertrouwen, vanwege eerdere ervaringen. Ik denk dat het goed zou zijn om eerst dat vertrouwen weer te krijgen. Anders zul je altijd twijfelen aan intenties. Aan de andere kant is een positieve liefdeservaring opdoen erg prettig en zal dat ook vertrouwen geven.
zondag 19 januari 2020 om 17:00
Ik snap het ook niet. En bedenken elkaar de komende week niet te zien ook niet.Julus schreef: ↑19-01-2020 16:30Still, die snap ik niet. Je bent nu aan het daten met een leukerd, hebt uren aan de telefoon gezeten. Waarom denk je dat je altijd single blijft? Je bent nu toch iemand aan het leren kennen? Of bedoel je dat je er helemaal geen trek in hebt?
Ben je ook al zo lang single?
Ik ben net omgekeerd, bij een leuke, wederzijdse klik staat de volgende date meteen weer gepland. Kom ik een man tegen die zegt dat hij me na de volgende date een week niet wil zien dan hoeft het voor mij niet meer. Tenzij het niet kan wegens werk of zo.
Graag of niet.
Maar dat ik het niet snap wil niet zeggen dat ik het verkeerd vind, ieder zijn ding.
Intussen je reactie gelezen... misschien gaat hij je vertrouwen leren krijgen, niet alle mannen zijn zoals je exen. Let gewoon even op dat je deze mooie kennismaking niet saboteert .
zondag 19 januari 2020 om 17:06
Ik vind het helemaal geen positieve liefdes ervaring en merk dat ik plaatsvervangend boos word door zijn opmerking.
Hij gaat jou even het juiste voorbeeld geven, welk voorbeeld is dat dan? Van de onbereikbare man?
Hij wil geen relatie! En zegt het op alle mogelijke manieren. Maar wel onder het mom van 'liefde'. Hou op hoor..
Still je verdient iemand die jou net zo graag wil! En dan zo liefdevol is. Dit is gedoemd te mislukken met zo 1.
Hij gaat jou even het juiste voorbeeld geven, welk voorbeeld is dat dan? Van de onbereikbare man?
Hij wil geen relatie! En zegt het op alle mogelijke manieren. Maar wel onder het mom van 'liefde'. Hou op hoor..
Still je verdient iemand die jou net zo graag wil! En dan zo liefdevol is. Dit is gedoemd te mislukken met zo 1.
zondag 19 januari 2020 om 17:10
Ik doelde niet op deze man, dat was misschien onduidelijk geschreven. Maar een positieve ervaring in het algemeen. Verder eens met jou, maar dat moet Still zelf ondervinden. Het was gedoe en zal gedoe blijven. En FWB is niet goed voor je. Mannen die spelletjes spelen zullen je verder beschadigen Still.
zondag 19 januari 2020 om 17:11
Ik heb meer meegemaakt waardoor ik dat vertrouwen een beetje kwijt ben. Ik ben dan liever alleen dan dat iemand mij zou kunnen kwetsen snap je? Ik ben totaal niet verbitterd ofzo, dit voelt voor mij gewoon alsof het een feit is.Julus schreef: ↑19-01-2020 16:58Nu begrijp ik wat je bedoelt en dat is een naar gevoel. Je hebt dus geen vertrouwen, vanwege eerdere ervaringen. Ik denk dat het goed zou zijn om eerst dat vertrouwen weer te krijgen. Anders zul je altijd twijfelen aan intenties. Aan de andere kant is een positieve liefdeservaring opdoen erg prettig en zal dat ook vertrouwen geven.
Er zijn recentelijk ook dingen gebeurd waardoor ik mentaal een harde klap heb gehad en daar krijg ik professionele hulp voor, dit is ook de reden waarom ik zelf dus ook niet in een relatie wil stappen met die leukerd en het dus ook wel prima vind dat hij daar ook niet op zit te wachten.
Maar aan de andere kant hoop ik dus ergens stiekem wel dat iemand mij de moeite waard vindt om te zeggen; Still het komt allemaal goed zolang je mijn hand maar blijft vasthouden.
zondag 19 januari 2020 om 17:12
Zo heeft hij dat totaal niet gezegd en ik weet niet waar het woord liefde ineens vandaan komt maar daar heeft niemand over gesproken..Qiyara schreef: ↑19-01-2020 17:06Ik vind het helemaal geen positieve liefdes ervaring en merk dat ik plaatsvervangend boos word door zijn opmerking.
zondag 19 januari 2020 om 17:15
Begrijpelijk. Maar begrijp je ook dat je het jezelf nu erg lastig maakt, door jezelf in deze positie te manouvreren? Je wil geen relatie omdat je nog mentaal aan moet sterken. En dan heb je contact met iemand die je heel leuk vindt, maar die geen relatie wil en jij ook niet ( je wil wel maar verstand zegt niet doen). Dat is complex! Je bent tegen allerlei gevoel aan het vechten. Iets wat je juist nu niet kunt gebruiken omdat je nog moet helen. Straks loop je weer schade op en kun je constateren dat je gelijk had. Selffulfilling prophecy dus. En die man? Is niet zo begaan want hij kent je amper. Zorg goed voor jou!
zondag 19 januari 2020 om 17:17
OH ja, juist, ik heb dat niet zo goed gevolgd. Die man had gezegd dat hij geen relatie wil... dit is voor hem dus fwb.Julus schreef: ↑19-01-2020 17:10Ik doelde niet op deze man, dat was misschien onduidelijk geschreven. Maar een positieve ervaring in het algemeen. Verder eens met jou, maar dat moet Still zelf ondervinden. Het was gedoe en zal gedoe blijven. En FWB is niet goed voor je. Mannen die spelletjes spelen zullen je verder beschadigen Still.
Still dit gaat eindigen in drama hoor. Voor jou. Als jij je op hem gaat concentreren blijf je inderdaad single. Dat voorspel je heel goed.
Dit is ook te snappen. Je verdedigt hem. Allemaal angst. Angst om het kwijt te rakenStill-i-Rise schreef: ↑19-01-2020 17:12Zo heeft hij dat totaal niet gezegd en ik weet niet waar het woord liefde ineens vandaan komt maar daar heeft niemand over gesproken..
Dankjewel voor je reactie, klinkt plausibel. Maar hoe vermijd ik zulk soort mannen? Ik bedoel, als ik zeg dat ik een date leuk vond en iemand graag vaker zou willen zien, dan meen ik dat, en denk ik er niet 2 dagen later opeens anders over. Ook al heb ik in tussentijd nog een interessante match erbij. Of is dit niet te voorkomen en gewoon pech hebben? Dat iemand niet verder wil daten, prima, maar ik word zo moe van het "gelieg".. Het valt me echt op dat mensen zo onoprecht zijn.Attraverso schreef: ↑19-01-2020 09:15Ik vermoed dat die mannen gewoon blijven swipen en dan iemand 'interessanter' tegenkomen.
Enkele keren namen ze dan later weer contact op om toch verder te daten waarvoor ik dan uiteraard bedankte en dat gaf me dan wel een beetje plezier, dat was dan toch een beetje 'wraak' nemen.
Is een vaak voorkomend fenomeen.
Elkaar niet kunnen zien, het is niet dat we dat niet willen maar ik zit in het buitenland en voordat ik ga zijn er een aantal belangrijke deadlines.Attraverso schreef: ↑19-01-2020 17:00Ik snap het ook niet. En bedenken elkaar de komende week niet te zien ook niet.
Ik ben net omgekeerd, bij een leuke, wederzijdse klik staat de volgende date meteen weer gepland. Kom ik een man tegen die zegt dat hij me na de volgende date een week niet wil zien dan hoeft het voor mij niet meer. Tenzij het niet kan wegens werk of zo.
Graag of niet.
Maar dat ik het niet snap wil niet zeggen dat ik het verkeerd vind, ieder zijn ding.
Intussen je reactie gelezen... misschien gaat hij je vertrouwen leren krijgen, niet alle mannen zijn zoals je exen. Let gewoon even op dat je deze mooie kennismaking niet saboteert .
Ik ben erg gesteld op de vrijheid die ik heb dus ik heb er zelf niet zoveel moeite mee elkaar "maar" eens in de week te zien, soms 2x.
Niet alle mannen zijn zoals mijn exen nee, dat is ook zo. Mijn ene ex is als een blad aan de boom omgeslagen en daardoor weet ik ook wel dat zelfs grote sukkels het licht kunnen inzien
zondag 19 januari 2020 om 17:20
Is niet te voorkomen helaas. Inherent aan daten anno 2020. Ook anno 2016 overigens.Bloesem8 schreef: ↑19-01-2020 17:17Dankjewel voor je reactie, klinkt plausibel. Maar hoe vermijd ik zulk soort mannen? Ik bedoel, als ik zeg dat ik een date leuk vond en iemand graag vaker zou willen zien, dan meen ik dat, en denk ik er niet 2 dagen later opeens anders over. Ook al heb ik in tussentijd nog een interessante match erbij. Of is dit niet te voorkomen en gewoon pech hebben? Dat iemand niet verder wil daten, prima, maar ik word zo moe van het "gelieg".. Het valt me echt op dat mensen zo onoprecht zijn.
zondag 19 januari 2020 om 17:21
Het is een misverstand, ik date met het oog op een relatie, jullie niet, dan hoef je elkaar niet zo vaak te zien uiteraard.Still-i-Rise schreef: ↑19-01-2020 17:17Elkaar niet kunnen zien, het is niet dat we dat niet willen maar ik zit in het buitenland en voordat ik ga zijn er een aantal belangrijke deadlines.
Ik ben erg gesteld op de vrijheid die ik heb dus ik heb er zelf niet zoveel moeite mee elkaar "maar" eens in de week te zien, soms 2x.
zondag 19 januari 2020 om 17:22
En bij FWB is het eerder gebruikelijk om elkaar 1x per maand of per zoveel weken te zien. Dus dat zou dan passen.Still-i-Rise schreef: ↑19-01-2020 17:17Elkaar niet kunnen zien, het is niet dat we dat niet willen maar ik zit in het buitenland en voordat ik ga zijn er een aantal belangrijke deadlines.
Niet alle mannen zijn zoals mijn exen nee, dat is ook zo. Mijn ene ex is als een blad aan de boom omgeslagen en daardoor weet ik ook wel dat zelfs grote sukkels het licht kunnen inzien![]()
zondag 19 januari 2020 om 17:30
Attraverso en Julus, complex is het zeker!
Het is fijn om iemand om je heen te hebben waar je leuke dingen mee kan ondernemen en die je een goed gevoel geeft, maar de basis ligt bij mij.
Ik hoef niemand te verdedigen verder, ik beoordeel mensen vaak op wat ze doen en welk gevoel ze je geven.
Tot nu toe is de leukerd begaan met mijn proces, informeert elke dag hoe het gaat, geeft mij advies en peilt of er iets is wat hij voor mij kan doen. Dus relatiemateriaal of niet, hij zegt wat hij doet en hij doet wat hij zegt. Dat is wat mij betreft wat waard, want zelfs sommige vriendschappen zitten niet zo in elkaar.
Het is fijn om iemand om je heen te hebben waar je leuke dingen mee kan ondernemen en die je een goed gevoel geeft, maar de basis ligt bij mij.
Ik hoef niemand te verdedigen verder, ik beoordeel mensen vaak op wat ze doen en welk gevoel ze je geven.
Tot nu toe is de leukerd begaan met mijn proces, informeert elke dag hoe het gaat, geeft mij advies en peilt of er iets is wat hij voor mij kan doen. Dus relatiemateriaal of niet, hij zegt wat hij doet en hij doet wat hij zegt. Dat is wat mij betreft wat waard, want zelfs sommige vriendschappen zitten niet zo in elkaar.
zondag 19 januari 2020 om 17:32
Bij mijn vorige relaties zag ik hen ook maar eens in de week tijdens de "date" periode.Attraverso schreef: ↑19-01-2020 17:21Het is een misverstand, ik date met het oog op een relatie, jullie niet, dan hoef je elkaar niet zo vaak te zien uiteraard.
Is denk ik heel persoonlijk
zondag 19 januari 2020 om 17:36
Ik vind 1x per week vrij normaal, als je aan het daten bent. Later ga je elkaar wat vaker zien. Alleen niet als het om FWB gaat.Still-i-Rise schreef: ↑19-01-2020 17:32Bij mijn vorige relaties zag ik hen ook maar eens in de week tijdens de "date" periode.
Is denk ik heel persoonlijkWerk, sport, vriendinnen en kind houden mij al genoeg bezig
zondag 19 januari 2020 om 17:42
Idd, ligt er natuurlijk ook aan hoe ver je uit elkaar woont, of er kinderen thuis zijn, hoe je werkt en hoe lang je van huis weg bent voor je werk...
Ik heb ruimte genoeg om in de week ook te daten.