Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alles in je zegt dat je niet zo'n zin hebt. Zou je het dan niet afzeggen? Ook omdat je niet jezelf bent. Het is zeker jammer. Als ik een ding heb geleerd is dat je echt naar je gevoel moet luisteren. Natuurlijk hoop je iets anders.
Qiyara,
Ik vrees dat we beide in hetzelfde schuitje zitten :-?
Na terugkomst wilde mn date mij gelijk zien maar dat kon niet, daarna gebeld en dat gesprek was helemaal ok en leuk maar sindsdien komt er vrij weinig reactie van zijn kant.
Op de vraag wanneer we elkaar weer gaan zien heeft ie zelfs niet eens gereageerd, volgens mij heeft hij mn appjes niet eens gelezen. Gelukkig ga ik vanavond uit eten met een kennis dus heb ik wel wat te doen, moet echt mijn best doen om dit niet te gaan analyseren of een boos appje te sturen.
Wat een omslag! Dat is gek. Hij wilde jou zo graag zien. Balen! Was jij wel enthousiast toen jullie belden?
Ik snap er he-le-maal niets van Julus!
Was ik enthousiast.. hmm ik was wel minder enthousiast dan dat hij gewend is van mij, maar in ons gesprek werden wel dingen gezegd die met "onze" nabije toekomst te maken hadden. Dus hoe de agenda's eruit zien en ik vroeg of hij zin had om mee te gaan naar een bepaalde film.
Er kan van alles aan de hand zijn natuurlijk, maar ik ben erg van de waarden en normen en vind dus dat als er iets heftigs aan de hand is je een appje kan sturen met: Still het gaat ff niet goed, app/bel je later.
Ik heb me voorgenomen om er niet achteraan te appen/bellen. En pas te vertellen hoe ik mij voel als ik hem zie.
Lijkt me een goed idee. Staat er wel al een date gepland?
Ach wat een gedoe he dat daten!!! Bah bah. Ik heb mijn date net ge-appt dat ik het bij nader inzien toch fijner vind om nog buiten de deur af te spreken. Em voorstel gedaan voor een restaurant.
Met zoveel twijfel vind ik het niet prettig dat iemand in m'n huis komt.
Het is m'n privé domein en mijn veiligheid.
Still een :hug: echt klote, ik kan mannen gewoon ook niet meer lezen..
Qiyara, mooie oplossing en goed naar jezelf geluisterd. Je ziet en merkt vanzelf hoe het vanavond voor je is.
Jammer hoe we - als ervaren daters- steeds krampachtiger worden. Dit zal ool voor je date gelden. Toch geloof ik nog steeds dat het allemaal vanzelf en realxt loopt als het echt klopt. Als je er onzeker van wordt of twijfelt ( terwijl je zelf heel enthousiast bent) dan is er iets bij de ander wat dit veroorzaakt. Dat lijkt nu het geval te zijn, want je was enthousiast.
Nee dat niet, hij weet wat mijn planning is want daar heeft hij naar gevraagd. Nadat hij een paar x benoemd heeft dat hij me echt graag wilde zien :sarcastic:

Als ik een beetje af ga op hoe hij zich de afgelopen maanden gedragen heeft zal hij waarschijnlijk vandaag wel reageren, het is aan mij hoe ik daar dan mee om ga.
Ik ben tot nu toe altijd heel flexibel geweest, omdat mijn aard wel zo is, maar ik merk nu aan mijzelf dat ik de controle even niet heb en dat zit mij dan gelijk dwars.
Even afwachten dan hoe hij reageert en waar hij mee komt. Wellicht merkt hij dat je wat terughoudener was ( je had weinig contact tijdens vakantie en miste hem niet echt) en wordt hij dat ook. Dit is de aftastfase, niet fijn.
Qiyara schreef:
07-02-2020 10:26
Still een :hug: echt klote, ik kan mannen gewoon ook niet meer lezen..
Thanks, ik snap er ook even niets van. Normaal gesproken zou ik als een kat mn klauwen uitzetten en venijnig uithalen via de app zodat ik dan degene ben die het afkapt. Maar ik heb besloten er (voor nu) geen aandacht en energie aan te geven en het op zn beloop te laten.

Ik vind jouw oplossing een hele sterke! En je hebt ook 100% gelijk, jouw huis is jouw veilige haven. Ik hoop dat je date hier gewoon in meegaat en dat het vanavond alsnog fijn wordt!
Julus schreef:
07-02-2020 10:32
Qiyara, mooie oplossing en goed naar jezelf geluisterd. Je ziet en merkt vanzelf hoe het vanavond voor je is.
Jammer hoe we - als ervaren daters- steeds krampachtiger worden. Dit zal ool voor je date gelden. Toch geloof ik nog steeds dat het allemaal vanzelf en realxt loopt als het echt klopt. Als je er onzeker van wordt of twijfelt ( terwijl je zelf heel enthousiast bent) dan is er iets bij de ander wat dit veroorzaakt. Dat lijkt nu het geval te zijn, want je was enthousiast.
Ja precies en prima als hij twijfelt, die indruk geeft hij mij. Maar niet in m'n eigen veilige setting. Dan liever uit eten en als we fijn gepraat hebben is hij meer dan welkom bij mij thuis.
Ben benieuwd hoe hij reageert. Wil hij het niet, dan was hij niet mijn man :)
Ben oprecht blij dat ik mijzelf gehoord heb, zou anders echt door hebben gezet. En wie weet zie ik spoken, maar dan zal hij gewoon akkoord gaan met m'n voorstel.
Julus schreef:
07-02-2020 10:35
Even afwachten dan hoe hij reageert en waar hij mee komt. Wellicht merkt hij dat je wat terughoudener was ( je had weinig contact tijdens vakantie en miste hem niet echt) en wordt hij dat ook. Dit is de aftastfase, niet fijn.
Daar heb je gelijk in, het kan ook door mijn afhoudende houding komen. Hoewel ik wel letterlijk heb gevraagd wanneer we elkaar weer zouden zien, dus die boodschap moet wel duidelijk zijn lijkt me.

We'll see!
Alle reacties Link kopieren
Ah begrijpelijk Qiyara en still... Als je niet zulke duidelijke " ja signalen" krijgt zou ik me ook proberen wat afwachtend op te stellen... Ugh moeilijk moeilijk
Still reageert hij normaal wel snel dan? Heb de indruk dat dit voor jou de eerste keer ks dat je je bij jem kwetsbaar opstelt en een voorstel doet, of heb ik het mis?
Wanneer heb je dat voorstel gedaan, gisteren na het telefoon gesprek?

Komt vast wel goed bij jou verwacht ik!
Qiyara schreef:
07-02-2020 10:36
Ja precies en prima als hij twijfelt, die indruk geeft hij mij. Maar niet in m'n eigen veilige setting. Dan liever uit eten en als we fijn gepraat hebben is hij meer dan welkom bij mij thuis.
Ben benieuwd hoe hij reageert. Wil hij het niet, dan was hij niet mijn man :)
Ben oprecht blij dat ik mijzelf gehoord heb, zou anders echt door hebben gezet. En wie weet zie ik spoken, maar dan zal hij gewoon akkoord gaan met m'n voorstel.
Ja hoe dit ook loopt, je hebt gehandeld naar eigen gevoel en dat is altijd goed. Als hij graag bij je is moet het weinig uitmaken of je thuis of elders afspreekt. Ik hoop dat het toch nog fijn wordt en anders heb je snel duidelijkheid en kun je verder.
RedRoseThorn schreef:
07-02-2020 10:37
Ah begrijpelijk Qiyara en still... Als je niet zulke duidelijke " ja signalen" krijgt zou ik me ook proberen wat afwachtend op te stellen... Ugh moeilijk moeilijk
Dat is de pest, veel mannen lijken gemixte signalen te geven. Omdat ze niet helder hebben wat ze zelf willen?
Vroeger was het zo klaar als een klontje, hij wilde enorm graag. Dat mis ik enorm in het huidige daten. Als de ander erg op de rem staat, ga je het zelf ook doen.
Still-i-Rise schreef:
07-02-2020 10:36
Daar heb je gelijk in, het kan ook door mijn afhoudende houding komen. Hoewel ik wel letterlijk heb gevraagd wanneer we elkaar weer zouden zien, dus die boodschap moet wel duidelijk zijn lijkt me.

We'll see!
Ja dat is een duidelijke boodschap. Maar bij jullie is nog onduidelijk of het voor een relatie is of voor fwb dacht ik?
Dat maakt ook wel wat uit vind ik.
Bij fwb ben je geen prio van elkaar, en zie je wel wanneer je wil afspreken. Stel dat hij denkt dat dit fwb is en jij zit er anders in, dan spreek je 2 verschillende talen. Dus eerst zou er duidelijkheid moeten komen omtrent intentie.
Qiyara schreef:
07-02-2020 10:39
Still reageert hij normaal wel snel dan? Heb de indruk dat dit voor jou de eerste keer ks dat je je bij jem kwetsbaar opstelt en een voorstel doet, of heb ik het mis?
Wanneer heb je dat voorstel gedaan, gisteren na het telefoon gesprek?

Komt vast wel goed bij jou verwacht ik!
We zijn beide niet echte appers, het is wel eerder voorgekomen dat hij de volgende dag pas reageert. We hebben eergisteren gebeld en gister heb ik hem het voorstel gedaan nadat hij zelf contact met mij zocht. En daarna viel het dus stil.
Tot nu toe kwam het verzoek tot een date vaker bij hem vandaan ja, liep denk ik wel redelijk op hoor maar hij vraagt wel vaker aan mij wanneer we elkaar weer zien dan andersom.
Ik zit me misschien een beetje aan te stellen, maar dat gevoel komt omdat ik nu heel graag wil afspreken en ineens geen reactie krijg..
Door mijn vakantie hebben we elkaar al eventjes niet gezien en blijkbaar heeft dat bij ons beide een ander effect.
Het kan zijn dat hij bij jou dat enthousiasme of initiatief mist. Doordat hij initiatieven nam, gaf het jou een zeker gevoel. Nu is dat omgedraaid en moet jij afwachten. Kijk uit dat je niet in aantrekken en afstoten terecht komt.

Als hij het als fwb ziet en jij niet, dan is eea wel verklaarbaar ( reden om af te willen spreken).
Julus, als ik afga op mijn gevoel dan zegt het me dat er of iets aan de hand is privé, of dat zijn gevoel voor mij aan het afzwakken is.
FWB zijn we nooit geweest, het had veel meer inhoud en draaide niet alleen om sex.
Maarja na een maandje of 3 kom je wel op het punt dat je denkt waar gaan we nu heen? Zijn daden en woorden waren tot voor kort super positief vandaar dat ik dit nu even niet kan rijmen.
Het kan nooit kwaad dat ik nu wat meer enthousiasme en initiatief toon, mannen ego's willen ook gestreeld worden ;-)
Ik hoop dat we beide snel wat horen!!
Deze onzekerheid is niks. Liever duidelijkheid, wel/niet. Dan kunnen we daar weer mee verder.
Apart zeg dat we beide in een soortgelijk iets zitten. Pfff.. Snap niks meer van mannen tegenwoordig.
Precies. En als het tij dan nog niet gekeerd kan worden is het tijd om te kijken wat je er nog uithaalt. Sowieso zou ik er een gesprekje aan wagen.
Qiyara schreef:
07-02-2020 11:06
Ik hoop dat we beide snel wat horen!!
Deze onzekerheid is niks. Liever duidelijkheid, wel/niet. Dan kunnen we daar weer mee verder.
Apart zeg dat we beide in een soortgelijk iets zitten. Pfff.. Snap niks meer van mannen tegenwoordig.
Dit verloop lijkt haast de norm te zijn, jammer genoeg. Ook vaak meegemaakt. Na een paar dates of maanden zwakt het af. Duidelijkheid voorop inderdaad, ook al is het negatief. Maar misschien wordt het heel leuk en is er niks aan de hand.
Mijn date vindt het geen probleem en wen goed plan... Dat is fijn!

Hoop jouw date straks ook Still!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven