Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
vrijdag 7 februari 2020 om 20:28
Ben ik met je eens, dat de bal bij hem ligt. Niks hoeven na een drukke werkweek is echt heel fijn, al is het jammer als iets toch niet doorgaat.RedRoseThorn schreef: ↑07-02-2020 20:08ik snap dat je dat zo vindt overkomen. Ik geloof echt dat hij zich had verkeken vandaag, misschien is dat enorm naïef. Wel vind ik dat de bal weer 100% bij hem ligt om een nieuwe datum voor te stellen. En dat ik me wel vermaak: ik had het heel leuk gevonden als hij langs was geweest, het is wel echt een ontzettend drukke week geweest op werk dus even niks is ook wel lekker. Ik ben nog aan het ontdekken waar het naartoe gaat en of het ergens naartoe gaat. Ik zou hem wel graag weer zien. Verder ben ik nog een beetje voorzichtig.
vrijdag 7 februari 2020 om 20:31
Wij zijn er, schrijf lekker van je af. En gedelde smart is halve smart. Dat niemand je appt kan echt zwaar voelen soms. Bij mij werkt dat heel gek: als ik het druk heb en dus minder behoefte aan afleiding, dan appt iedereen. Als ik er wel behoefte aan heb appt haast niemand. Heb jij dat ook?Gelukkigworden schreef: ↑07-02-2020 20:10Dit weekend konden mijn vriendinnen niet afspreken even een baal moment. Zit ik weer op vrijdag avond alleen thuis op de bank zonder iemand die me appt of aan me denkt. Soms mis ik dat echt, hopelijk is dat gevoel morgenochtend weer over.![]()
zaterdag 8 februari 2020 om 01:55
Oh ik heb weer wat gemist zo te zien!
@Qiyara, wat sterk zeg dat je het hebt voorgesteld! Echt heel goed. Gelukkig was zijn reactie ook positief, hopelijk was het weer net zo leuk als de vorige keren
@Still, lees dat je inmiddels weer wat hebt gehoord ook gelukkig. Merkte je dat je hem dan toch wel erg leuk vind als hij bijv, toch ineens niet reageert etc? Soms kom je er pas achter wat je voelt als die persoon zich ineens ‘terugtrekt’. Heb ik iig wel eens!
@Qiyara, wat sterk zeg dat je het hebt voorgesteld! Echt heel goed. Gelukkig was zijn reactie ook positief, hopelijk was het weer net zo leuk als de vorige keren
@Still, lees dat je inmiddels weer wat hebt gehoord ook gelukkig. Merkte je dat je hem dan toch wel erg leuk vind als hij bijv, toch ineens niet reageert etc? Soms kom je er pas achter wat je voelt als die persoon zich ineens ‘terugtrekt’. Heb ik iig wel eens!
zaterdag 8 februari 2020 om 01:58
Groot gelijk om voorzichtig te zijn! Vooral als hij niet echt initiatief toont en het vanuit jou moet komen. Ik heb dat ook wel beetje gehad met mijn huidige date, alles beetje last minute. Nu wel beetje laten merken dat ik daar niet zo van hou en lijkt te werken haha. Zou inderdaad een stapje terug doen en bal qua afspreken bij hem neerleggen. Vooral omdat hij zelf heeft afgezegd, dan is het ook aan hem om wat nieuws voor te stellen!RedRoseThorn schreef: ↑07-02-2020 20:08ik snap dat je dat zo vindt overkomen. Ik geloof echt dat hij zich had verkeken vandaag, misschien is dat enorm naïef. Wel vind ik dat de bal weer 100% bij hem ligt om een nieuwe datum voor te stellen. En dat ik me wel vermaak: ik had het heel leuk gevonden als hij langs was geweest, het is wel echt een ontzettend drukke week geweest op werk dus even niks is ook wel lekker. Ik ben nog aan het ontdekken waar het naartoe gaat en of het ergens naartoe gaat. Ik zou hem wel graag weer zien. Verder ben ik nog een beetje voorzichtig.
zaterdag 8 februari 2020 om 07:25
Ja dat heb ik dus ook. Zoals gister avond niks gekregen of ontvangen hoor. Niet dat het altijd hoeft maar had even een baal moment. Ik ben blij dat ik het hier kan en mag delen, mijn vriendinnen begrijpen het nooit. Zo van, heb je nu alweer zo’n moment... waardoor ik gestopt ben met zulke dingen te delen. Hun hebben ook totaal geen beeld bij jaren vrijgezel zijn, afwijzingen en het hele date gebeuren.Julus schreef: ↑07-02-2020 20:31Wij zijn er, schrijf lekker van je af. En gedelde smart is halve smart. Dat niemand je appt kan echt zwaar voelen soms. Bij mij werkt dat heel gek: als ik het druk heb en dus minder behoefte aan afleiding, dan appt iedereen. Als ik er wel behoefte aan heb appt haast niemand. Heb jij dat ook?
Ik ben dit weekend dus op mezelf en vermaak me echt wel. Maar soms heb ik gewoon momenten dat ik wel een leuke vriend zou willen of iemand die belt.. ik denk dat jullie dat hier allemaal kunnen begrijpen. Maar helaas lijkt dat allemaal ver weg.
zaterdag 8 februari 2020 om 08:44
Dat herken ik wel. Ik ben al lang geleden gestopt met aan mijn vriendinnen of collega's vertellen over mijn dates. Die hebben allemaal al jarenlange relaties en hebben geen idee hoe het nu werkt. Heb me voorgenomen om er alleen iets over te zeggen als ik zeker weet dat het een blijvertje is.Gelukkigworden schreef: ↑08-02-2020 07:25Ja dat heb ik dus ook. Zoals gister avond niks gekregen of ontvangen hoor. Niet dat het altijd hoeft maar had even een baal moment. Ik ben blij dat ik het hier kan en mag delen, mijn vriendinnen begrijpen het nooit. Zo van, heb je nu alweer zo’n moment... waardoor ik gestopt ben met zulke dingen te delen. Hun hebben ook totaal geen beeld bij jaren vrijgezel zijn, afwijzingen en het hele date gebeuren.
Ik ben dit weekend dus op mezelf en vermaak me echt wel. Maar soms heb ik gewoon momenten dat ik wel een leuke vriend zou willen of iemand die belt.. ik denk dat jullie dat hier allemaal kunnen begrijpen. Maar helaas lijkt dat allemaal ver weg.
...
zaterdag 8 februari 2020 om 09:57
Nou mensen, ik ben zo blij dat ik dus heb gewacht met mn gevoel uiten tot ik hem zag. Ik deed de deur open en hij vloog me in mn armen.. details zal ik maar besparen haha
Ik heb op een gegeven moment aangekaart dat ik me niet prettig voelde bij hoe het contact de laatste dagen was, en zijn verklaring was waar ik al "bang" voor was; ik ben altijd laidback, dus nu was hij zo druk dat hij automatisch dacht oh Still vindt dit niet erg want ze is altijd laidback.
Dus toen gaf ik aan dat het gewoon om de communicatie gaat, vertel me dat je druk bent en dan is het goed. Als je niets zegt lijkt t alsof je dit langzaam wilt laten doodbloeden. Hij gaf zelf ook nog aan dat hij zich toch niet zo fijn heeft gevoeld bij mijn radiostilte tijdens mn vakantie.
Dus ja, we hebben erover gesproken en weer wat geleerd van elkaar.
Volgende date staat alweer gepland
Vivi, ik ging inderdaad ineens nadenken over hoe t voor mij voelt dat het contact ineens wat minder was en ik voelde me daar niet fijn bij. Gelukkig heeft hij hetzelfde gevoel. We zitten voorlopig nog wel op dezelfde lijn dus.
Ik heb op een gegeven moment aangekaart dat ik me niet prettig voelde bij hoe het contact de laatste dagen was, en zijn verklaring was waar ik al "bang" voor was; ik ben altijd laidback, dus nu was hij zo druk dat hij automatisch dacht oh Still vindt dit niet erg want ze is altijd laidback.
Dus toen gaf ik aan dat het gewoon om de communicatie gaat, vertel me dat je druk bent en dan is het goed. Als je niets zegt lijkt t alsof je dit langzaam wilt laten doodbloeden. Hij gaf zelf ook nog aan dat hij zich toch niet zo fijn heeft gevoeld bij mijn radiostilte tijdens mn vakantie.
Dus ja, we hebben erover gesproken en weer wat geleerd van elkaar.
Volgende date staat alweer gepland
Vivi, ik ging inderdaad ineens nadenken over hoe t voor mij voelt dat het contact ineens wat minder was en ik voelde me daar niet fijn bij. Gelukkig heeft hij hetzelfde gevoel. We zitten voorlopig nog wel op dezelfde lijn dus.
zaterdag 8 februari 2020 om 10:03
Zeer herkenbaar! Ik denk dat t voor mij ook nog dubbel voelt want ik heb een kind dus ben letterlijk niet alleen. Maar als kind op bed ligt en ik zie mensen leuke dingen doen op social media dan kon ik vroeger nog wel eens denken van; èn ik kan niet weg èn niemand appt me om te vragen of ik iets leuks wil doen.Gelukkigworden schreef: ↑08-02-2020 07:25Ja dat heb ik dus ook. Zoals gister avond niks gekregen of ontvangen hoor. Niet dat het altijd hoeft maar had even een baal moment. Ik ben blij dat ik het hier kan en mag delen, mijn vriendinnen begrijpen het nooit. Zo van, heb je nu alweer zo’n moment... waardoor ik gestopt ben met zulke dingen te delen. Hun hebben ook totaal geen beeld bij jaren vrijgezel zijn, afwijzingen en het hele date gebeuren.
zaterdag 8 februari 2020 om 10:24
zaterdag 8 februari 2020 om 10:49
Herkenbaar... Zondag ook kans op storm en dan is het lekker om een dag binnen te blijven en series te kijken maar samen nét wat gezelliger. Ik weet van sommige collega's die dan letterlijk de hele dag samen in bed blijven liggen met hun partner... Ben de laatste tijd steeds meer weekenden alleen.Gelukkigworden schreef: ↑07-02-2020 20:10Dit weekend konden mijn vriendinnen niet afspreken even een baal moment. Zit ik weer op vrijdag avond alleen thuis op de bank zonder iemand die me appt of aan me denkt. Soms mis ik dat echt, hopelijk is dat gevoel morgenochtend weer over.![]()
zaterdag 8 februari 2020 om 11:37
Jaaa hier ook een fantastische date!! De leukste tot nu toe.
Uit eten was mega gezellig, daar besproken ook dat ik de verbinding wat had gemist. Eerst draaide hij er nog way om heen, maar vanochtend kwam de aap uit de mouw. Hij vindt het behoorlijk spannend om z'n gevoel te laten gaan en hij zegt dat ik hem echt zie. Hij komt uit een relatie van 17 jaar, nu 2 jaar single. Hij zei ook, voor mij is het duidelijk dat je voorlopig nog in m'n leven bent, dus hij had niet zo stil gestaan bij het feit dat ik dat zo duidelijk niet vind gezien de huidige date wereld. Maar hij is daar dus helemaal niet mee bekend. Ik heb een ouderwetse dater te pakken
Het was echt suuuuper. Hij is net de deur uit
Uit eten was mega gezellig, daar besproken ook dat ik de verbinding wat had gemist. Eerst draaide hij er nog way om heen, maar vanochtend kwam de aap uit de mouw. Hij vindt het behoorlijk spannend om z'n gevoel te laten gaan en hij zegt dat ik hem echt zie. Hij komt uit een relatie van 17 jaar, nu 2 jaar single. Hij zei ook, voor mij is het duidelijk dat je voorlopig nog in m'n leven bent, dus hij had niet zo stil gestaan bij het feit dat ik dat zo duidelijk niet vind gezien de huidige date wereld. Maar hij is daar dus helemaal niet mee bekend. Ik heb een ouderwetse dater te pakken
Het was echt suuuuper. Hij is net de deur uit
zaterdag 8 februari 2020 om 12:13
Heel positief! Ik denk dat je daar heel blij om mag zijn dat hij een lange relatie had en totaal niks weet van het hedendaagse daten. Dat betekent ook dat hij nog van het face-to-face contact zal zijn, en af en toe eens een appje. Zoals het altijd ging voordat whatsapp er was. Je kunt je kwetsbaar opstellen en hij pakt dat prima op. Voel je je nu zekerder? Dit is een stabiele man, hehe
zaterdag 8 februari 2020 om 12:21
Wauw, fijn om te lezen Qiyara!Qiyara schreef: ↑08-02-2020 11:37Jaaa hier ook een fantastische date!! De leukste tot nu toe.
Het was echt suuuuper. Hij is net de deur uit![]()
Zal het misschien ook een klein mannen-dingetje zijn? Onze beide dates hebben er dus niet bij stilgestaan dat hun ietwat afhoudende communicatie bij ons heel wat vragen oproept.
zaterdag 8 februari 2020 om 12:24
Julus ik voel me stukken zekerder. Deze date was er echt verbinding. We voelen ons zoooo echt helemaal onszelf bij elkaar. Echt dezelfde denkwijze etc. Mooi! Nu rustig laten ontwikkelen 
Still, zou kunnen. Misschien hebben hun niet door dat een subtiele wijziging in contact door ons echt wel keihard wordt opgemerkt
Dan moet je dus ineens kwetsbaar zijn als je dames als ons tegenover je hebt die dat dan gelijk open gooien
Zorgt wel voor de verbinding die nodig is he, fijn hoor!
Still, zou kunnen. Misschien hebben hun niet door dat een subtiele wijziging in contact door ons echt wel keihard wordt opgemerkt
Dan moet je dus ineens kwetsbaar zijn als je dames als ons tegenover je hebt die dat dan gelijk open gooien
Zorgt wel voor de verbinding die nodig is he, fijn hoor!
zaterdag 8 februari 2020 om 12:30
Gelukkigworden, herkenbaar wat je zegt hoor. Zeker mijn eerste jaren als single.
Mij hielp het, m'n gevoel daarin te erkennen, er verdriet om te hebben en zelf leuke dingen te doen. Koffie drinken in de stad bijv, of ergens lekker lunchen met mijzelf, naar de bios etc.
Niet wat je wilt natuurlijk, maar toch.
Mij hielp het, m'n gevoel daarin te erkennen, er verdriet om te hebben en zelf leuke dingen te doen. Koffie drinken in de stad bijv, of ergens lekker lunchen met mijzelf, naar de bios etc.
Niet wat je wilt natuurlijk, maar toch.
zaterdag 8 februari 2020 om 12:55
zaterdag 8 februari 2020 om 12:57
Ooh hij dus ook blijven slapen!! Wat ontzettend leuk, ik lees dit met een big smile.Qiyara schreef: ↑08-02-2020 11:37Jaaa hier ook een fantastische date!! De leukste tot nu toe.
Het was echt suuuuper. Hij is net de deur uit![]()
En still-rise ook fijn dat het bij jou zo leuk was. Stom dat dat daten ons zo onzeker/twijfelachtig maar hoort erbij helaas.
Ik ben onderweg naar het feest waar mijn date al is. Zin in! Nu nog hopen dat ik hem niet de helft van de tijd kwijt ben.