Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:IvyRosa schreef op 25 augustus 2008 @ 16:27:

[...]

Inderdaad. Kijken of interesses overeen komen, of je elkaar nog wat te vertellen hebt na 3 weken, of het in bed klikt, enz.

Dan mag-ie misschien kennis maken met de rest van mijn wereld.Wij begrijpen elkaar Ivy
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maar je kunt toch ook van tevoren al weten dat je hem/haar nooit gaat voorstellen aan je ouders? B.v. omdat je het te druk hebt voor een echte relatie? Of omdat je wil bijkomen van je vorige relatie, maar niet zonder seks kunt? Of om wat voor reden dan ook....

Kijk, uiteraard kan het altijd dat je toch echt iets krijgt en/of verliefd op elkaar wordt.... Maar ik denk wel dat er echt een verschil is tussen een V+ en een relatie.
quote:Geleerd schreef op 25 augustus 2008 @ 16:34:

Maar je kunt toch ook van tevoren al weten dat je hem/haar nooit gaat voorstellen aan je ouders? B.v. omdat je het te druk hebt voor een echte relatie? Of omdat je wil bijkomen van je vorige relatie, maar niet zonder seks kunt? Of om wat voor reden dan ook....

Kijk, uiteraard kan het altijd dat je toch echt iets krijgt en/of verliefd op elkaar wordt.... Maar ik denk wel dat er echt een verschil is tussen een V+ en een relatie.

Ja, er is een verschil tussen een V+ en een relatie.

Maar ik weet nooit wat mijn gevoelens gaan doen. En aangezien ik geen partner heb met wie ik rekening moet houden, zou ik eventuele verliefdheid toe kunnen laten en zou een eventuele sv of v+ gewoon zomaar ineens een relatievriendje kunnen worden.

Dat is het leuke van het leven Geleerd, het is niét te plannen!
@Ivy: nee, natuurlijk niet, en dat moet je ook niet willen.

Maar tegelijk wil ik dus wel eerlijk zijn. We hadden het er net nog over dat je door te zoenen na een afspraakje al heel verkeerde verwachtingen kunt wekken.

En wanneer je zelf vooral op zoek bent naar seks (weliswaar in een intieme sfeer en in combinatie met gezelligheid), dan moet een ander dat natuurlijk wel weten. Of vind je van niet?
Ja, dat had ik al gezegd.
Ik denk Geleerd dat met het "eisen" pakketje wat jij hebt (wat niet denigrerend bedoeld is hoor) het ook niet zo snel zal gaan lukken.

Ik denk dat jij iets wilt wat maar zeer zelden te vinden is.

Tenzij je er heel duidelijk voor uit komt maar dat zal je dan duidelijk moeten maken, en ik vrees dat je dan regelmatig de deksel op je bevallige neus zal krijgen.

Een SV is en blijft een SV, daar neuk je mee en thats it

Een V+ is boven al een goeie vriend (in) waarmee je toevallig ook nog wel eens sex hebt

Een niet relatie met goeie sex maar wel met relatiemomentjes is zeer zelden te vinden denk ik..
@Ivy: ja, inderdaad.... maar ik vind dat wel strijdig met "gewoon maar zien hoe je gevoel zich ontwikkelt".

Je hebt namelijk ook wel enige verantwoordelijkheid ten aanzien van dat meisje. Als zij in de wolken loopt over hoe goed het klikt en aan haar vrienden vertelt over hoe verliefd ze is, dan kun je het natuurlijk niet maken om zelf primair op seks te zijn gericht zonder haar te vertellen hoe jij er in staat.
Geleerd, ik zou het leuk vinden als je vanavond even verder kwam kletsen....of heb je weer een goed boek liggen?

Want de kant die we nu opgaan vind ik wel leuk om verder over te praten...
@SD: Misschien is SV+ een betere term voor mij dan V+
Ziet er ook uit als een contactadvertentie summerdance haha
quote:Geleerd schreef op 25 augustus 2008 @ 16:54:

@Ivy: ja, inderdaad.... maar ik vind dat wel strijdig met "gewoon maar zien hoe je gevoel zich ontwikkelt".

Je hebt namelijk ook wel enige verantwoordelijkheid ten aanzien van dat meisje. Als zij in de wolken loopt over hoe goed het klikt en aan haar vrienden vertelt over hoe verliefd ze is, dan kun je het natuurlijk niet maken om zelf primair op seks te zijn gericht zonder haar te vertellen hoe jij er in staat.

Nee "go with the flow" heet dat principe

Werkt heel goed hoor in net startende vriendschappen...

Je weet namelijk simpelweg van te voren niet hoe de "relatie" zich verder gaat ontwikkelen.

Kijk ik kan stront stapel verliefd worden op een kerel, bijvoorbeeld op zijn prachtige lijf, maar na een paar weken denken

"tsja, je mag dan een prachtig lijf hebben, maar echt iets te meldden heb je niet"

Dan kan ik dan toch zeggen

Meneer, uw lijf doet mijn op mijn knietjes wankelen, maar ik geloof dat we verder niet erg levelen

Zie je het zitten om mijn SV te worden?

Zegt hij nee, hebben we een leuke tijd gehad en zijn we beide eerlijk geweest, zegt hij ja.....WHIEHOEOEOEOE
quote:badmeester schreef op 25 augustus 2008 @ 16:57:

Ziet er ook uit als een contactadvertentie summerdance hahaBad, ik zou niet durven.....mijn aanstaande leest me namelijk
@Summer: ik heb thuis geen internetverbinding..... Ik post alleen wanneer ik op mijn werk zit.
Zijn er anno 2008 nog mensen ZONDER internet thuis?

Mijn beste Geleerd, u is een uitstervend ras....
Ik heb één keer bijna twee jaar een sexvriendje gehad.. dat begon met een mislukte relatie, allebei verliefd maar we pasten voor geen meter bij elkaar alleen in bed. Dus toen maar voor de sex gehouden. We waren erg close, gingen dus ook samen filmpjes kijken en uit eten soms enzo, maar geen 'verkering'. Dus je kan het ook andersom beginnen. Een mislukte liefde, maar een geslaagd sexvriendje. (Sd misschien een leuk nieuw motto voor jou?:-))
Was het maar zo'n feest Juliee, ik heb nog geen SVtje

Maar ga idd wel op zoek naar een nieuw motto!

Maar even, jullie hebben dat toch ook gewoon bespreekbaar gemaakt toendertijd?
@SD: Het is een beetje om mezelf in bescherming te nemen... ik vind internet soms best verslavend, en voor je het weet zit je je hele leven te chatten.
Ja, uiteindelijk wel. We hebben eerst een soort knipperlichtrelatie gehad.. maar op die manier was het voor ons beiden maar vooral voor hem erg kwetsend. Dus toen hebben we er eerst een 'definitieve' punt achtergezet.. Maar iedere keer kregen we het toch weer over sex, en ik was wel vrijgezel maar ik vind niet snel iemand leuk genoeg om mee te sexen, maar hem kon ik wel opvreten. Hij was nogal aan het hoeren en sloeren geslagen en voelde zich daar ook niet goed bij. Dus zo hebben we het - in eerste instantie voor de grap- ('als je zin hebt, bel mij dan gewoon hahahaha -maar ik meen het wel:-) besproken en toen is het inderdaad zo gegroeid. Tot ik mijn man leerde kennen.
eind goed al goed

binnenkort heb je geen sv meer nodig Lambada dan neem ik je suf :-0
@ Geleerd, tsja daar heb je toch wel een punt

Aan de andere kant, je ziet wat er van kan komen

Huwelijken, SV-tjes, ik vind dat internet zo gek nog niet

Juliee, kon je het daarna wel "netjes" afsluiten dan?

Ik bedoel zonder scheve gezichten?

En ik lees net dat ik geen SV-tje meer nodig heb

Ook een geruststellende gedachte
Of je zit in een MMORPG-gemeenschap (of -community) (World of Warcraft).

Ik had een discussie met een collega die van mij weet dat ik een gamer ben. "Je kunt beter echte sociale contacten opdoen." Dat klopt in principe wel, maar het levert mij niet zo veel op. Ik heb eerlijk gezegd meer aan Internet.
World of Warcraft: Legion
Eind goed al goed.. netjes afsluiten? uuuhhh, lees eens op 'hoe krijg je iemand uit je hoofd' ... In eerste instantie verliep de breuk erg soepel.. geloof dat hij ook net iemand leerde kennen ofzo

Nu 8 jaar later vinden we elkaar nog steeds erg uhhh,... opwindend :-) maar ik zit daar niet zo op te wachten. Of juist wel? nog steeds geen scheve gezichten maar eind goed al goed, dat dan weer even niet op het moment..

Lekker SD, dat jou al die ellende allemaal bespaard blijft..jij hebt

nu lekker je eigen badeendje!
Topic lijkt op zich wel aardige wending te nemen; bedenk nog ff of ik op wat dingen terugkom; op dit moment geen tijd, want nog even werkdingen af te ronden.
Hey Thee, alles goed, miste je al hier op het singles topic
Ik kom er zeker terug SD maar had ff geen postzin (maar wel erg leuke date gehad ) ! Spreek je daar iig snel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven