Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 776 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
Happening schreef:
26-08-2025 09:34
Nou, ik weet niet of dat zo verwarrend hoeft te zijn hoor. Het is een man die aangeeft een slechte apper te zijn en hij heeft duidelijk een heel druk leven, maar hij doet duidelijk wel moeite. Misschien denken we teveel op de vrouwen-manier? Ik merkte ook dat als ik een appje stuurde ik daar (uren later) een heel verhaal op terug kreeg. Maar ik denk dat als ik niets had gestuurd, dat hij dan ook niet zo snel iets had gestuurd in het begin. Ik denk dat zeker als mannen de vijftig zijn gepasseerd, dat dat al heel wat is. Mannen appen en bellen niet de hele dag door met elkaar. Mijn date appte echt nooit. Alleen met zijn kinderen wie er mee at en zo. Vrouwen zijn dat heel anders gewend.

In het geval van Attraverso is het lastige dat er nog geen duidelijke vonk is overgesprongen aan zijn kant, maar er is wel interesse. Hij vindt haar wel leuk. Anders zou hij echt geen moeite doen. Misschien is hij heel bang om haar te kwetsen en wil hij haar geen valse hoop geven. Maar het wel onderzoeken omdat hij een connectie voelt.

Het kan natuurlijk ook betekenen dat hij haar 'warm houdt'. Maar Attraverso kan zelf het beste inschatten wat voor een man dit is. En hoe zij hem omschrijft lijkt het mij geen type om zo met vrouwen in te gaan.
Ik ben ook een slechte apper (ik ben nota bene een vrouw) maar met mijn ex heb ik echt moeite gedaan om wel continue te appen. Als je echt maar dan ook echt iemand leuk vindt dan app je vind ik. Wij zijn toch wel snel over gegaan naar bellen, meer omdat je elkaar kan horen. En ja wij belde elkaar zeker 2x per dag. Voor de rest ben ik nog steeds een mega slechte apper....ik kan een appje zien 'Oja...' en dan vergeten te reageren, maar dan interesseert het me dus ook weinig.
Overigens bij mij staat alles op nul komma nul....ik ga vrijdag twee weken op vakantie, ik ga van de Italiaanse mannen genieten :-D lekker mijn ogen uitkijken daar en wie weet????

Verder heb ik weinig behoefte aan mannelijk contact...ja ik mis een beetje het intieme vlak een beetje. Maar voor de rest...nah...+ ik heb een bod gedaan op een appartement. Dus niet even afwachten en fingers crossed.
Interessant om eens iets meer over te lezen: het principe van mankeeping. Geintroduceerd door onderzoekers van Stanford en een eventuele verklaring waarom steeds meer single vrouwen geen zin meer hebben om te daten: ze zijn eenvoudigweg niet meer bereid het emotionele werk te verrichten om een relatie te onderhouden.

Voor mij zeer herkenbaar en een reden waarom ik heus weleens date, maar afhaak als ik een gebrek aan interesse bespeur. Kan best zijn dat die man onhandig is, of een slechte apper, of het druk heeft etc., maar ik heb geen zin meer in een zorgtraject waarin ik zo'n man de basisbeginselen van normaal sociaal contact moet gaan bijbrengen.

Ik realiseer me dat de kans dat ik de rest van mijn leven alleen blijf, zeer groot is. Dat vind ik prima.
MissUnderstood schreef:
26-08-2025 10:41
Interessant om eens iets meer over te lezen: het principe van mankeeping. Geintroduceerd door onderzoekers van Stanford en een eventuele verklaring waarom steeds meer single vrouwen geen zin meer hebben om te daten: ze zijn eenvoudigweg niet meer bereid het emotionele werk te verrichten om een relatie te onderhouden.

Voor mij zeer herkenbaar en een reden waarom ik heus weleens date, maar afhaak als ik een gebrek aan interesse bespeur. Kan best zijn dat die man onhandig is, of een slechte apper, of het druk heeft etc., maar ik heb geen zin meer in een zorgtraject waarin ik zo'n man de basisbeginselen van normaal sociaal contact moet gaan bijbrengen.

Ik realiseer me dat de kans dat ik de rest van mijn leven alleen blijf, zeer groot is. Dat vind ik prima.

Ik denk dat vrouwen over het algemeen ook veel beter 'alleen' kunnen zijn en blijven dan bijv. mannen. Mannen hebben toch een bepaalde vorm van zorg nodig (klink een beetje stom of gek hoe ik het neerzet). Er zijn natuurlijk uitzonderingen op die regel, maar ik snap je wel. Continue een soort van normen en waardes aanleren aan een man....kom op wordt volwassen.
MissUnderstood schreef:
26-08-2025 09:54
Dat herken ik niet, hoor. Mijn ervaring, OOK met mannen boven de 50, is dat als ze eenmaal serieuze interesse hebben, ze vaker in de app hangen dan ik. Dat doen ze inderdaad niet met hun buurman, maar wel met de vrouw waar ze een oogje op hebben, hoor.

Ik vind echt vaak dat de lat voor mannen erg laag gelegd wordt. Van een man mag je echt wel verwachten dat hij zijn eventuele interesse gewoon laat blijken.
Dat herken ik wel, toen hij echt het gevoel had dat ik een klik voelde en hijzelf ook, ging hij vaker appen. Het waren vooral ook hele lange onhandige berichten, haha. En ik weet zeker dat hij nu straalverliefd is op mij, maar nog steeds zie ik de interesse vooral in andere dingen. Bijvoorbeeld twee dates vooruit plannen, dingen onthouden die ik leuk vind en daar iets voor regelen. Hij kan zomaar een hele dag niet terugappen als hij het druk heeft op zijn werk. En dan blijkt 's avonds als we elkaar zien, dat hij na die drukke dag een omweg naar huis is gereden om speciaal voor mij iets mee te nemen.

Dus ja, als een man echt geïnteresseerd is dan zie je dat zeker! Maar niet altijd aan het appgedrag, dat is maar 1 aspect en bovendien zijn het maar woorden. Een beetje snelle salesman zal veel meer en beter appen dan een techneut bijvoorbeeld. Dat zegt allemaal niks over de motorman, dat blijft afwachten. Maar in het algemeen denk ik dat het appen nogal overschat wordt.
Happening schreef:
26-08-2025 11:03
Dus ja, als een man echt geïnteresseerd is dan zie je dat zeker! Maar niet altijd aan het appgedrag, dat is maar 1 aspect en bovendien zijn het maar woorden. Een beetje snelle salesman zal veel meer en beter appen dan een techneut bijvoorbeeld. Dat zegt allemaal niks over de motorman, dat blijft afwachten. Maar in het algemeen denk ik dat het appen nogal overschat wordt.

Ja eens. Mijn lief is dus ook een slechte apper. Dat was vooral zo voordat we elkaar in het echt hadden ontmoet. En hij appt sowieso nogal houterig en onhandig. Maar hij stelde wel steeds videocalls voor en inmiddels heeft hij al duizenden kilometers gereden om me te kunnen zien.
The impossible only takes a little longer
Ik merk ook wel moeite, krijg snel en uitgebreid reactie ook wanneer hij aan't werk is, stelt vragen over iets waar ik het een tijd geleden over had...
Ivm bellen lopen onze werktijden vaak onhandig...

Plasticss wie weet komen we elkaar daar tegen 😊 ik vertrek wel een week later...
Attraverso schreef:
26-08-2025 14:04
Ik merk ook wel moeite, krijg snel en uitgebreid reactie ook wanneer hij aan't werk is, stelt vragen over iets waar ik het een tijd geleden over had...

Plasticss wie weet komen we elkaar daar tegen 😊 ik vertrek wel een week later...
O leuk! Naar welk gebied ga je? Ik ga eerst naar Toscane en daarna naar Garda :D
Attraverso schreef:
26-08-2025 14:04

Ik vind het toch nog steeds wel klinken alsof er meer in zit hoor.
MissUnderstood schreef:
26-08-2025 10:41

Ja, volgens mij was hier een tijdje terug een topic over. Heb het ontzettend getroffen met die van mij. Emotioneel ontwikkeld en ik kan heel goed met hem praten, ook over lastige onderwerpen. Hij kookt, heeft een gezond sociaal leven en hobby's, is zorgzaam, heeft organisatietalent en is huiverig voor samenwonen (dus duidelijk niet op zoek naar een housekeeper).

En als je het inderdaad prima vindt om de rest van je leven alleen te blijven, dan geef ik je groot gelijk. Dit is ook een van de redenen waarom ik met 50+ geen man zou willen die 10-15 jaar ouder is. Wordt een mantelzorgproject.
Mus* schreef:
26-08-2025 15:51
Ja, volgens mij was hier een tijdje terug een topic over. Heb het ontzettend getroffen met die van mij. Emotioneel ontwikkeld en ik kan heel goed met hem praten, ook over lastige onderwerpen. Hij kookt, heeft een gezond sociaal leven en hobby's, is zorgzaam, heeft organisatietalent en is huiverig voor samenwonen (dus duidelijk niet op zoek naar een housekeeper).

En als je het inderdaad prima vindt om de rest van je leven alleen te blijven, dan geef ik je groot gelijk. Dit is ook een van de redenen waarom ik met 50+ geen man zou willen die 10-15 jaar ouder is. Wordt een mantelzorgproject.

Jouw exemplaar klinkt als een zeldzame vondst :-). Heerlijk!

Ja, ik vind het echt prima als ik (medio 50) de rest van mijn leven alleen zou blijven. Ik sta heus wel open voor een leuke man, maar dan wel echt een HEEL leuke - afijn, daar hebben we het eerder al eens over gehad.
Mus* schreef:
26-08-2025 15:51

Dat is precies wat ik ook heel belangrijk vind. De 'mijne' heeft zijn kinderen fulltime bij zich wonen, dus kan alles wat ik ook kan (en is veel netter, kan beter koken :-D), heeft een vriendenkring en doet veel voor familie. En nu ook voor mij.

Daarvoor moest ik echt wel door een paar dingen heenkijken, waaronder onhandig daten en appen. Als ik niet van tevoren al deze dingen over hem had geweten, had ik misschien niet gezien wat er achter die onhandigheid zat. Dat lijkt me ook echt ingewikkeld aan online daten. Je weet niks van zo'n man. Tref je zo'n ontzettend lieve, slimme, betrouwbare techneut, die niet kan appen en ook nog heel zenuwachtig is. Wat zie je dan?
Plasticss schreef:
26-08-2025 14:06
O leuk! Naar welk gebied ga je? Ik ga eerst naar Toscane en daarna naar Garda :D
Hetzelfde maar omgekeerd 🙂
Happening schreef:
26-08-2025 16:59
Dat lijkt me ook echt ingewikkeld aan online daten. Je weet niks van zo'n man. Tref je zo'n ontzettend lieve, slimme, betrouwbare techneut, die niet kan appen en ook nog heel zenuwachtig is. Wat zie je dan?

Dat is inderdaad ingewikkeld aan online daten. Wij spraken al snel een videocall af en die was heel leuk. Maar het appen verliep traag en stroef, en de tweede videocall viel nogal tegen. Omdat de eerste zo leuk was, besloot ik er toch een derde videocall aan te wijden en die was weer heel fijn.

Onze eerste echte date duurde dus drie dagen. De eerste anderhalve dag had ik twijfels. In de loop van de tweede helft werd ik pas echt enthousiast. Vooral omdat hij steeds meer zichzelf werd. Pas toen kwam de man tevoorschijn waar ik nu zo gek op ben. En het is sindsdien alleen maar cresciendo gegaan. Hoe beter we elkaar leerden kennen, hoe leuker het werd.

Dus ik heb aan het begin zeker wel afhaakmomenten gehad. En misschien was het (gek genoeg) wel anders gelopen als die eerste date geen drie dagen had geduurd. Vandaar mijn tip om als je iemand interessant vindt en hij relatiemateriaal lijkt niet te snel af te knappen op kleine dingen.
Attra, vind het toch ook wel goed klinken hoor en hij nam nu toch initiatief. Die uitgebreide app berichten zijn vast niet voor niets. Het kan nog alle kanten op, denk ik.
Attraverso schreef:
26-08-2025 17:08
Hetzelfde maar omgekeerd 🙂
O wat grappig, nou wie weet komen we elkaar tegen ja. Als jij in Garda zit, dan zit ik er ook want jij gaat als wij daar naartoe gaat.
Plasticss schreef:
26-08-2025 18:31
O wat grappig, nou wie weet komen we elkaar tegen ja. Als jij in Garda zit, dan zit ik er ook want jij gaat als wij daar naartoe gaat.
Ik ga je een pb sturen met enkele tips hoe je me makkelijk kan herkennen 😉
Ik kom ook even meereageren, aangezien ik altijd een stille meelezer ben geweest😉

Ik heb het afgelopen jaar in een best turbulente relatie gezeten met ups maar voornamelijk ook downs. We zaten in een aantrekken-afstoten dynamiek, wat het nog lastiger maakte.
Om niet herkenbaar te zijn is vorige week de stekker eruit getrokken. Ik wou dat eigenlijk al langer, maar zwichtte toch weer als hij contact opnam. Nu moet ik doorzetten en ik heb het zo verdomd moeilijk. Het enige wat ik wil is bij hem zijn , maar dat hebben we al een miljoen keer geprobeerd , en als het had gewerkt had ik dit niet getypt. Mijn probleem is dat ik toch op emotioneel onbereikbare mannen val. Ik heb hele goede kerels gehad maar daar voelde ik geen aantrekking voor. Nu weet ik dat met een “foute” man eigenlijk ook geen liefde is, maar gewoon pure herkenning van trauma’s van vroeger etc.
Ah fijn, misschien veel te vroeg en dat weet ik ,ben ik toch even op een datingapp gegaan, puur om even afleiding te zoeken. Is niet de juiste insteek , maar ik kan hem dan toch even opzij zetten, anders blijft hij in mijn hoofd dwalen.
Maargoed, niemand is leuk genoeg op de app haha. Al heb ik contact met een man die een paar km hier vandaan woont , maar in al zijn relaties zijn zijn exen vreemdgegaan (hij zegt door het vele werken) en zijn kids ziet hij ook niet. Rode vlag ? Ik ben er niet meer op doorgegaan want ik had geen zin meer om te praten. Maargoed, niemand is perfect en zeker niet meer op mijn leeftijd haha.
Tot zover mijn lange bericht😂
Catlover40 schreef:
27-08-2025 13:44
Maargoed, niemand is leuk genoeg op de app haha. Al heb ik contact met een man die een paar km hier vandaan woont , maar in al zijn relaties zijn zijn exen vreemdgegaan (hij zegt door het vele werken) en zijn kids ziet hij ook niet. Rode vlag ? Ik ben er niet meer op doorgegaan want ik had geen zin meer om te praten. Maargoed, niemand is perfect en zeker niet meer op mijn leeftijd haha.
Tot zover mijn lange bericht😂

Welkom, @Catlover. Stap 1 is dat je het patroon van aantrekken en afstoten herkent. Stap 2 is met jezelf aan de slag. Ik herken het, ik dacht ook altijd dat ik alleen op onbereikbare mannen viel. Maar dat bleek pure zelfbescherming. Ik ben nu voor het eerst voor een emotioneel bereikbare man gevallen en dat is zó fijn.

Wat je noemt, kunnen rode vlaggen zijn. Maar hoeft niet. Is een kwestie van meer van weten. Kinderen niet zien zou ik vooral een ding vinden.
Ik heb vorige week mijn relatie verbroken. Wat een opluchting. Nu ga ik een kattenvrouwtje worden.
Haha nee valt mee, maar ben wel echt helemaal klaar met mannen.

In 2023 ging mijn relatie van 12 jaar uit. 2 kinderen. Goed co-ouderschap met mijn ex. Begin 2024 trof ik een leuke vent, maar het was het toch niet. Ik mis hem ook echt niet. Vreemd gevoel.

Ik lees al heel lang mee, zal eens proberen aan te haken. Als julllie dat leuk vinden natuurlijk.
_melon2 wijzigde dit bericht op 28-08-2025 14:57
12.24% gewijzigd
Gewoon _melon met login problemen
Ja Mus, denk dat die eerste 3 daagse date voor mij ook goed zou zijn, althans voor de echt leuke man. Bij de ‘ uiteindelijk niet zulke leuke mannen’ Kan ik dan weeer snel onder de indruk zijn. En zoals nu, zelfs als mijn intuïtie zegt dat deze date het niet gaat worden, wil ik toch nog steeds een nieuwe date.

Miss Understood, ik kan erg goed alleen zijn en zoek dat regelmatig bewust op. Maar ik zou het dan weer niet ok vinden om verder manloos door het leven te gaan, zoals jij.
Mus* schreef:
27-08-2025 20:50
Welkom, @Catlover. Stap 1 is dat je het patroon van aantrekken en afstoten herkent. Stap 2 is met jezelf aan de slag. Ik herken het, ik dacht ook altijd dat ik alleen op onbereikbare mannen viel. Maar dat bleek pure zelfbescherming. Ik ben nu voor het eerst voor een emotioneel bereikbare man gevallen en dat is zó fijn.

Wat je noemt, kunnen rode vlaggen zijn. Maar hoeft niet. Is een kwestie van meer van weten. Kinderen niet zien zou ik vooral een ding vinden.

Dank je Mus! Ik ben mezelf er heel bewust van waar dat nou allemaal aan ligt, maar de leuke lieve mannen zonder randje daar voel ik gewoon geen aantrekkingskracht voor. Ben er toch ook weer even klaar mee, maar fijn dat jij wel een leuke man gevonden heb!
Ik had een beetje zitten swipen, enkele dagen geleden interessante match maar die man liep wat hard van stapel, ik intrigeerde hem, wou me zsm zien dus we spreken af voor zondag. Hij appt een hele dag door, goeiemorgen, hoe gaat het daar, jammer dat het nog zo lang duurt eer we elkaar zien... Deze ochtend 'ik moet je iets bekennen, ik heb een collega de laatste tijd beter leren kennen omdat ik haar gesteund heb bij een gebeurtenis in haar familie en we zouden willen onderzoeken of er tussen ons iets kan groeien maar misschien kunnen jij en ik een diepe vriendschap ontwikkelen'. I kid you not :facepalm:

Heb motorman trouwens sinds maandag niet meer gehoord en ik neem geen initiatief meer maar ga ook niet zitten 'wachten'.
Attraverso schreef:
28-08-2025 11:58
Ik had een beetje zitten swipen, enkele dagen geleden interessante match maar die man liep wat hard van stapel, ik intrigeerde hem, wou me zsm zien dus we spreken af voor zondag. Hij appt een hele dag door, goeiemorgen, hoe gaat het daar, jammer dat het nog zo lang duurt eer we elkaar zien... Deze ochtend 'ik moet je iets bekennen, ik heb een collega de laatste tijd beter leren kennen omdat ik haar gesteund heb bij een gebeurtenis in haar familie en we zouden willen onderzoeken of er tussen ons iets kan groeien maar misschien kunnen jij en ik een diepe vriendschap ontwikkelen'. I kid you not :facepalm:
Interessante mannen hebben opties, maar dat hij jou op de reservebank wil zetten is wel erg brutaal.
Attraverso schreef:
28-08-2025 11:58

Heb motorman trouwens sinds maandag niet meer gehoord en ik neem geen initiatief meer maar ga ook niet zitten 'wachten'.
Ik heb jouw verhaal ook gevolgd van motorman, en ik zou hem idd lekker laten gaan. Hij vind jou gewoon leuk gezelschap, tot er wat anders voorbij komt en hij jou niet meer interessant vind.
Ik kon namelijk ook zo zijn als ik iemand wel “leuk” vond , maar meer als leuk gezelschap was het niet. Je merkt gewoon aan alles als iemand oprechte interesse in je heb, en je niet elke keer maar laat “hangen”

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven