Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 1659 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
Foutje
marathonloopster wijzigde dit bericht op 01-11-2025 19:54
Reden: Verkeerde topic
98.32% gewijzigd
Oh wat ontzettend jammer Mus! Je berichten van de laatste weken maakten wel duidelijk dat hij wat meer wankelde, maar ik begrijp heel goed dat het definitief de knoop doorhaken heel onverwachts kwam. Veel sterkte :hug: :daisy:

MissHolmes, wat een heerlijk bericht. Geniet ervan!

Het lukt me niet zo goed om dit topic actief bij te houden, maar ga mijn best doen wat vaker bij te lezen en mee te posten. Na een jaar uitstellen heb ik onlangs eindelijk een datingprofiel aangemaakt en nu 2 dates gepland staan. Ik heb er heel veel zin in, maar wat vind ik het spannend als totale newbie!

Ik vind het wel errug lastig om op basis van een profiel te bepalen of ik iemand leuk zou kunnen vinden. Wellicht omdat ik zelf nog onvoldoende duidelijk heb wat ik dan wil, maar ook omdat ik het lastig vind inschatten hoe iemand dan in het echt zal zijn. Zo'n profiel zet toch maar een heel eenzijdig beeld neer van iemand.
Hoe ervaren jullie dat?
Oo Mus wat erg voor je....maar hij was de laatste sowieso erg wankelend in jullie relatie toch? Jammer dat het zo is gegaan....maar ik hou altijd me voor 'waar een deur dicht gaat, gaat er ook weer eentje open'.

Al zie ik dat zelf momenteel ook niet super goed in...

Overigens is hier de date vrijdag niet door gegaan. Een uurtje was toch wel erg kort, we hebben nog niks opnieuws gepland.
Regen, bij een date is iemand zelden zoals het beeld dat je er in je hoofd van hebt gemaakt. Daarom niet té lang doorpraten en er zonder verwachtingen in staan. Gewoon er een leuke avond van maken, succes, ben benieuwd!
Ach nee wat ontzettend rot om te horen Mus! Dikke knuffel voor jou :hug:
Mus* schreef:
01-11-2025 11:22
Het ene moment was het allemaal superfijn en romantisch, het andere moment klapte hij dicht en had hij behoefte aan afstand.

En het was overduidelijk dat hij steeds meer moeite kreeg met de afstand. Hij trok dat heel slecht en zag enorm op tegen nog jarenlang pendelen.
Ironisch dat iemand die steeds emotionele afstand neemt, moeite heeft met fysieke afstand.
Treurig Mus :hug:
Mus, hoe gaat het met je?
Happening schreef:
01-11-2025 14:41
Wat super MissHolmes! Het kan ook zo mooi zijn, de liefde. Hier inmiddels 4 maanden en still going strong. Ik ben zo kneitergek op die man, niet normaal. We kunnen elkaar bijna niet loslaten als we bij elkaar zijn. En ook met onze kinderen loopt het lekker. Dat is ook maar afwachten natuurlijk, want je brengt toch regelmatig nog een volwassene in huis. Inmiddels blijven we ook wekelijks bij elkaar slapen en mijn (en zijn) kinderen zijn er altijd.
Nou hoe het met hem tot nu toe gaat, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt maar goed ik zit ook behoorlijk goed in mijn vel de laatste jaren en ik weet bijna helemaal zeker dat je dan hele andere types aantrekt.
Verder is het herkenbaar wat je schrijft. Ik zie hem straks weer :-] , hij slaapt hier vannacht want morgen is hij vrij en ik ook maar dat weet hij nog niet. (Ik werk in de thuiszorg en had eigenlijk 1 cliënt maar daar ben ik vanmorgen geweest ipv morgen)

Mus nogmaals :hug:
Jeetje Mus, wat enorm vervelend voor je! Hoe gaat het nu met je?
Er maar doorheen gaan he? Niet veel keuze.

Argument dat hij je niet leuk genoeg vindt waag ik te betwijfelen. Het kan natuurlijk waar zijn maar heeft vaak wel een relatie met bindingsangst. En dan kan die persoon dat ook echt geloven, doordat hij /zij er naartoe redeneert. Denk eigenlijk dat je nog wel eens van hem gaat horen.

Maar goed hoe dan ook, het is niet meer tussen jullie. En toch heb je met hem op een bepaalde manier wel het licht gezien. Hoe fijn het kan zijn met een man. En hoe jij je zelf bent blijven ontwikkelen ook tijdens jullie relatie. Dat neem je mee in je leven.
En wie weet ook in een volgende relatie, je bent nu warmgedraaid. Al ben je daar nu natuurlijk totaal niet mee bezig,
Sterkte!
Ik heb een tijdje niet kunnen reageren en heb alleen de laatste pag. bijgelezen.
@Mus, wat rot dat het is geëindigd tussen jullie. Ook van mij een virtuele knuffel en veel sterkte gewenst. :rose:
Mus, hoe gaat het? Heeft hij nog contact gezocht?

Hoe gaat het met iedereen?

Hier morgen de eerste date na mijn vorige kater... met een 'ok, geen hoogvlieger maar zou wel eens aangenaam verrast kunnen worden' man. Weet sowieso zeker dat er deze keer geen ss zullen klaar staan 😅 Ben benieuwd.
Ik heb niks meer echt vernomen van Hardloper. Zouden vandaag een date doen en ik stelde voor wat te gaan drinken. Niks meer vernomen en eerlijk ben er niet heel erg rouwig over.

Wel appte Hunk gisteren hoe het ging en die netjes beantwoord. Door prive-omstandigheden vind ik het voor nu ook prima zo en blijf ik even onder de date radar.
Attraverso schreef:
08-11-2025 11:13

Hoe gaat het met iedereen?

Hier morgen de eerste date na mijn vorige kater... met een 'ok, geen hoogvlieger maar zou wel eens aangenaam verrast kunnen worden' man. Weet sowieso zeker dat er deze keer geen ss zullen klaar staan 😅 Ben benieuwd.
Leuk! Heel veel plezier alvast.
Oke heel onverwacht maar over meer dan een uur zie ik Hunk....hij komt deze kant op. Lekker onverwachts maar kijk er wel naar uit om deze persoon eens daadwerkelijk te ontmoeten.
Daar ben ik weer (even). Nogmaals dank voor jullie lieve berichten! De eerste dagen ervaarde ik voornamelijk rauwe rouw, maar inmiddels gaat het veel beter met me. Ik zie zelf ook wel in dat we op een dood spoor zaten. Dat het heel veel van ons allebei had gevraagd om onze levens te verenigen en dat dit sowieso natuurlijk nog heel lang had geduurd. Dat scheelt. Dus ik kan er nu wel aardig goed in berusten.

Wat @Emmely schrijft hieronder is inderdaad het beste: er doorheen gaan. De pijn en het verdriet aanvaarden. Dat ik dat heb kunnen doen, is denk ik de belangrijkste reden dat ik me nu weer behoorlijk oké voel.

Emmely schreef:
04-11-2025 22:57
Jeetje Mus, wat enorm vervelend voor je! Hoe gaat het nu met je?
Er maar doorheen gaan he? Niet veel keuze.

Argument dat hij je niet leuk genoeg vindt waag ik te betwijfelen. Het kan natuurlijk waar zijn maar heeft vaak wel een relatie met bindingsangst. En dan kan die persoon dat ook echt geloven, doordat hij /zij er naartoe redeneert. Denk eigenlijk dat je nog wel eens van hem gaat horen.

Maar goed hoe dan ook, het is niet meer tussen jullie. En toch heb je met hem op een bepaalde manier wel het licht gezien. Hoe fijn het kan zijn met een man. En hoe jij je zelf bent blijven ontwikkelen ook tijdens jullie relatie. Dat neem je mee in je leven.
En wie weet ook in een volgende relatie, je bent nu warmgedraaid. Al ben je daar nu natuurlijk totaal niet mee bezig,
Sterkte!

En ja, ik ook. Hij zei dat zijn gevoel was afgenomen. Ik geloof onmiddellijk dat hij dat zo voelde, maar de vraag is vooral waardoor zijn gevoel afnam. En ik denk dat dat een combinatie was van dingen: scheiding nog veel te recent, bindingsangst, moedeloosheid over de afstand... Het maakt uiteindelijk niet zoveel uit, het resultaat is hetzelfde.

En ja, ik heb inderdaad ook een heel fijne ervaring met hem opgedaan en veel geleerd over mezelf. Dat neem ik allemaal mee.
The impossible only takes a little longer
Attraverso schreef:
08-11-2025 11:13

Ik begrijp van alle deskundigen dat je als 'verlatene' het beste geen contact meer kunt hebben. We hebben elkaar nog (heel lieve) afscheidsberichten gestuurd en toen heb ik aangegeven dat ik tijd voor mezelf nodig had. Hij heeft dat volledig gerespecteerd. Ik heb het vier dagen volgehouden. Het voelde zo rot, bijna alsof hij opeens dood was of zo. Van maandenlang dagelijks contact naar helemaal niets meer.

Nu sturen we elkaar (langere) appberichten, ongeveer 1x per etmaal. Er is bij mij inmiddels wel wat veranderd. Ik heb geen hoop meer dat we de relatie nog kunnen herstellen, simpelweg omdat ik het niet meer hoop. Ik wil niet meer terug naar hoe het was. Maar er is nog steeds ontzettend veel gevoel, ook bij hem. Dus het lijkt ergens heel zonde om helemaal uit elkaars leven te verdwijnen. Alsof we nog niet helemaal klaar met elkaar zijn. Ik zie wel even waar het toe leidt. Voorlopig voelt het fijn dat er nog iets van contact is. En denk ik ook dat dit kan, omdat ik er inmiddels echt vrede mee heb dat het over is.

En nee, voorlopig nul behoefte om weer te gaan daten. Eerst weer even tot mezelf komen. Komt wel weer.
The impossible only takes a little longer
Je klinkt rustig, Mus - fijn om te lezen.

En tja, wel of geen contact... ik weet het niet. Ik zou zelf wel bang zijn dat contact houden toch ergens weer een sprankje hoop zou doen opvlammen, maar als het voor jou goed voelt, dan voelt het goed.
Niet enkel als 'verlatene' Mus... Ben je niet een beetje bang dat je op deze manier niet helemaal los komt én hoop houdt?

Mijn date gisteren was aangenaam. Het was zijn allereerste online date ooit na een erg lang huwelijk.
attraverso wijzigde dit bericht op 10-11-2025 19:13
1.32% gewijzigd
Attraverso schreef:
10-11-2025 16:43
Niet enkel als 'verlatene' Mus... Ben je niet één beetje bang dat je op deze manier niet helemaal los komt én hoop houdt?

Mijn date gisteren was aangenaam. Het was zijn allereerste online date ooit na een erg lang huwelijk.
O leuk dus komt er nog een 2e date?

Ik heb gisteren ook de date gehad met Hunk. Hier ook aangenaam maar heb niet meteen het wow gevoel. Wel toegestemd voor een 2e date want het was oprecht wel gezellig.
Plasticss schreef:
10-11-2025 18:58
O leuk dus komt er nog een 2e date?
Eigenlijk weet ik dat je nooit de eerste moet zijn want dan is de kop eraf, weten ze dat ze nerveus zijn geweest voor niets én het nog wel leuk kan zijn om méér eerste dates te hebben 😉
Attraverso schreef:
10-11-2025 19:15
Eigenlijk weet ik dat je nooit de eerste moet zijn want dan is de kop eraf, weten ze dat ze nerveus zijn geweest voor niets én het nog wel leuk kan zijn om méér eerste dates te hebben 😉

Ik ben vroeger meerdere keren achter elkaar iemands eerste date na een hele lange relatie geweest. Op zich niet erg, iemand moet de eerste zijn, maar mijn ervaring was dan wel, dat ze echt totaal niet wisten wat ze wilden.
Marathonloopster schreef:
10-11-2025 20:18
Ik ben vroeger meerdere keren achter elkaar iemands eerste date na een hele lange relatie geweest. Op zich niet erg, iemand moet de eerste zijn, maar mijn ervaring was dan wel, dat ze echt totaal niet wisten wat ze wilden.
Dat is mijn ervaring ook. Overigens maakt het voor mij dan wel verschil of de man in kwestie na zijn huwelijk gewoon eens even een fikse poos alleen heeft geleefd, of vrij snel weer gaat daten. De eerste categorie heeft de tijd genomen om zijn huwelijk te verwerken en eens gewoon op zichzelf te zijn, en weet vaak beter wat hij wil dan mannen die na een lang huwelijk binnen no time weer aan het daten slaan.
MissUnderstood schreef:
11-11-2025 09:07
Dat is mijn ervaring ook. Overigens maakt het voor mij dan wel verschil of de man in kwestie na zijn huwelijk gewoon eens even een fikse poos alleen heeft geleefd, of vrij snel weer gaat daten. De eerste categorie heeft de tijd genomen om zijn huwelijk te verwerken en eens gewoon op zichzelf te zijn, en weet vaak beter wat hij wil dan mannen die na een lang huwelijk binnen no time weer aan het daten slaan.

Mijn ervaring was vaak de 2e categorie: wonen nog met ex samen (klote woningmarkt..), zijn net een maandje uit elkaar maar mentaal al jaaaareeeen, willen vaak de relatie verwerken met een nieuwe partner en snapten echt niet wat daar nou mis mee was enz.

Overigens las ik eens de bevindingen van een mediator: veel mannen willen pas officieel scheiden als ze al een nieuwe vriendin hebben.

Gelukkig was mijn vriend al 3 jaar vrijgezel toen ik hem ontmoette, dus zeker niet alle mannen zijn zo, maar wel veel.
11-11-2025 11:00
Mijn ervaring was vaak de 2e categorie: wonen nog met ex samen (klote woningmarkt..), zijn net een maandje uit elkaar maar mentaal al jaaaareeeen, willen vaak de relatie verwerken met een nieuwe partner en snapten echt niet wat daar nou mis mee was enz.
Ja, die ken ik ook. Ik heb zelfs een relatie gehad met een man in zulke omstandigheden. Zijn ex en hij woonden nog samen maar zij had allang een andere partner en dat was omdat dat huwelijk al jaaaaaaaaaren over was etc. Alles was al verwerkt en zelfs met de kinderen ging het al zogenaamd heel goed.

Dat werd natuurlijk een drama; hij had zijn huwelijk nog helemaal niet verwerkt en zijn kinderen waren terecht gekomen in een heel verwarrende situatie waarin ze de capriolen van hun ouders maar te slikken hadden. Daarna ben ik er altijd alert op geweest niet met een man te daten die nog maar recent single was.
11-11-2025 11:00
Deze is precies zo. Tijdens chatten vertelde hij dat ze de laatste 5 jaar nog samen woonden voor de kinderen maar het huwelijk al lang over is. Zijn vrouw zou eind deze maand verhuizen. Tijdens de date bleek dat zijn vrouw ‘niets geschikt kan vinden’ en nog een hele boel verhaaltjes waaruit blijkt dat er zelfs nog niets écht geregeld en overeengekomen is. Ik twijfel er zelfs aan of de kinderen (pubers) volledig op de hoogte zijn.

Maar ik ben het zat. Zowel online daten als single zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven