Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Ik vind over het algemeen mannen ook aantrekkelijker als ze wat ouder worden. Mannen van mijn leeftijd of wat ouder hoeven dus echt niet onzeker te zijn over hun uiterlijk. In ieder geval niet de dingen die leeftijdsgebonden zijn. De rest is een kwestie van smaak, denk ik. Kaal of niet, baard of niet, lang, kort, lekker chubby of juist atletisch, whatever. Maar eigenlijk vind ik dat allemaal niet zo relevant. Jezelf verzorgen vind ik wel belangrijk.

Mijn uiterlijk, tja. Daar heb ik gemengde gevoelens over. De ene keer word ik blij van wat ik in de spiegel zie, de andere keer kijk ik liever niet. Mijn lijf heeft teveel andere mankementen om me heel druk te maken om of ik wel aan een of ander schoonheidsideaal voldoe (doe ik niet). Of daar in de buurt kom. Ik probeer er verzorgd uit te zien en trek nu aan wat ik leuk vind. Ik weet niet zo goed wat mannen in het algemeen van mijn uiterlijk vinden. Ik kreeg op mijn 19e mijn eerste langdurige relatie en bijna direct daarna op mijn 32e de tweede met iemand die ik al wat langer kende. En in de tweede relatie werden andere mannen angstvallig uit de buurt gehouden. En ik lette er zelf ook nooit zo op eerlijk gezegd. Nu ben ik 45.

@Lovelylady, dat klinkt allemaal fijn zeg! Toen mijn ex en ik de eerste paar keer met de kinderen erbij afspraken, deden we dat als "vrienden" en wisten ze niet dat er meer speelde. Scheelde misschien dat we elkaar allemaal al kenden, de kinderen onderling dus ook. Ik wilde zelf niet het risico lopen dat het alsnog mis zou gaan en dat dat lastig zou zijn voor de kinderen.

@Potpourri, je maakt in elk geval geen reclame voor Tinder zo. :-D

Ik heb vandaag lekker op een terras gezeten met een vriendin. Niet verbrand zo te zien, wel een gezellige dag gehad. Nu even met de laptop op mijn balkon.
meave schreef:
30-05-2021 17:14
Ik vind over het algemeen mannen ook aantrekkelijker als ze wat ouder worden. Mannen van mijn leeftijd of wat ouder hoeven dus echt niet onzeker te zijn over hun uiterlijk. In ieder geval niet de dingen die leeftijdsgebonden zijn. De rest is een kwestie van smaak, denk ik. Kaal of niet, baard of niet, lang, kort, lekker chubby of juist atletisch, whatever. Maar eigenlijk vind ik dat allemaal niet zo relevant. Jezelf verzorgen vind ik wel belangrijk.
....
Misschien dat er dan bij de gemiddelde vrouw rond de 50 iets "omklapt" of zo in hun voorkeur. Ik lees en schrijf hier ook al 15 jaar mee en ik herinner me genoeg topics waarbij een vrouw na haar 50ste ineens grijze slapen, een (bijna) kaal hoofd, een gezellig buikje, een "charismatisch" gezicht etc. helemaal niet meer zo sexy vond. Op zich wel bereid zoiets te accepteren bij een eventuele partner als daar genoeg leuke dingen tegenover staan (zelf zijn ze ook geen 30 meer natuurlijk), maar liever niet dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mezelf vroeger wel mooier
Maar ik verwaarloos mezelf niet, en vind het ook een rare opmerking.
Hoor altijd om me heen over meer zelfvertrouwen enzo, maar bij mij is het minder geworden helaas. Waarschijnlijk niets met ouder worden te maken maar er is gewoon erg veel gebeurd, en ben mezelf nog steeds een beetje kwijt.


Biologisch gezien horen middelbare vrouwen er ook niet meer super aantrekkelijk uit te zien want onvruchtbaar :(

Oudere mannen vind ik ook niet erg aantrekkelijk, kaal, buikje. Maar ik kijk ook verder dan uiterlijk. Heb vooral problemen met horkerig en verbitterd gedrag.
Antoon69 schreef:
30-05-2021 17:31
Misschien dat er dan bij de gemiddelde vrouw rond de 50 iets "omklapt" of zo in hun voorkeur. Ik lees en schrijf hier ook al 15 jaar mee en ik herinner me genoeg topics waarbij een vrouw na haar 50ste ineens grijze slapen, een (bijna) kaal hoofd, een gezellig buikje, een "charismatisch" gezicht etc. helemaal niet meer zo sexy vond. Op zich wel bereid zoiets te accepteren bij een eventuele partner als daar genoeg leuke dingen tegenover staan (zelf zijn ze ook geen 30 meer natuurlijk), maar liever niet dan wel.
Dat vind ik dan bijzonder. Waarom zou ik een oudere man nu wel mooi vinden en over 5 jaar niet? Misschien vind ik de man waarvan jij denkt dat ik 'm over 5 jaar niet meer mooi vind, nu ook al niet aantrekkelijk. Maar dat heeft voor mij echt niet met leeftijd te maken. Mannen komen, net als vrouwen, in alle leeftijdsgroepen, in alle soorten en maten. Als ik een buikje bij een dertiger geen bezwaar vond toen ik die leeftijd had, dan vind ik dat bij een vijftiger nu toch ook geen bezwaar? En inderdaad, met de jaren veranderen er dingen aan je lichaam, dat is redelijk onvermijdelijk. Dat kun je maar beter accepteren. Met betrekking tot je eigen lichaam, maar ook tot dat van een (potentiële) partner.
Alle reacties Link kopieren
Mijn onzekerheid is ook zeker voorbij. Heb er wel veel voor moeten doen. Sporten sporten sporten sporten en niet zoveel eten. Ben nu blij met mijn lichaam van 95 kg naar een mager ding van 61 kg. Heerlijk vrouwelijk kunnen zijn alle dagen. Geeft mij veel genot. Maar hoe het allemaal gaat eindigen, echt ik heb geen flauw idee. Super veel leuke contacten, maar ja zit op zee. Dus wie oh wie blijft er over als ik weer thuis kom. Nee dat klinkt wat negatief, ik weet het wel. Maar moet echt keuzes maken van wie wel wie niet.
fietsen varen vrouwelijk doen
fladder schreef:
30-05-2021 17:44
Ik vond mezelf vroeger wel mooier
Maar ik verwaarloos mezelf niet, en vind het ook een rare opmerking.
Hoor altijd om me heen over meer zelfvertrouwen enzo, maar bij mij is het minder geworden helaas. Waarschijnlijk niets met ouder worden te maken maar er is gewoon erg veel gebeurd, en ben mezelf nog steeds een beetje kwijt.


Biologisch gezien horen middelbare vrouwen er ook niet meer super aantrekkelijk uit te zien want onvruchtbaar :(

Oudere mannen vind ik ook niet erg aantrekkelijk, kaal, buikje. Maar ik kijk ook verder dan uiterlijk. Heb vooral problemen met horkerig en verbitterd gedrag.
Heb je het idee dat je jezelf al een beetje aan het terugvinden bent? Ik vind dat echt moeilijk. Ik heb me zo aangepast, dat ik ook echt moet zoeken naar wie ik ook alweer ben. Wat wil ik eigenlijk, wat heb ik nodig? Op sommige gebieden heb ik echt wel meer zelfvertrouwen gekregen, maar op andere gebieden ook weer niet. Ik ging vandaag een vriendin ophalen om wat te gaan drinken samen en ik moest in de auto echt een paniekaanval onderdrukken. Het vloog me ineens zo aan. Alles gaat weer open, ik moet iets. Ik kan me niet blijven verstoppen op de bank. Die hele Coronatoestand was voor mij een veilige periode om te scheiden, zo achteraf gezien. Ik hoefde weinig tot niks met de buitenwereld. Die ene vriendin heb ik de hele periode redelijk veel gezien en met haar praat ik veel. Maar verder kon ik alles en iedereen mooi een beetje buitensluiten. En het zal heus wel goedkomen allemaal, maar op dit punt heb ik dus weinig zelfvertrouwen. Wie ziet er nou op mij te wachten. Zoiets.
meave schreef:
30-05-2021 17:47
Dat vind ik dan bijzonder. Waarom zou ik een oudere man nu wel mooi vinden en over 5 jaar niet?
...
In de topics die ik bedoel werden door andere vrouwen die er iets van herkende, hormonale veranderingen als meest waarschijnlijke reden voor deze omslag in voorkeur genoemd (tot ergernis van de TO meestal). Of je wel of niet met iemand een relatie zou willen hangt natuurlijk van veel meer dingen af dan alleen seksuele voorkeur, zeker als je wat ouder (en wijzer) bent.
Bij mannen van middelbare leeftijd heb ik dus het idee dat vooral die mannen die veel moeite hebben hun eigen leeftijd te accepteren (en zich dus vrij krampachtig "jonger" proberen te gedragen) een sterke voorkeur voor veel jongere vrouwen gaan ontwikkelen. Niet alleen seksueel maar ook in de omgang. Vaak gaan ze ook neerkijken op leeftijdsgenoten.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 30-05-2021 18:31
15.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meave schreef:
30-05-2021 17:56
Heb je het idee dat je jezelf al een beetje aan het terugvinden bent? Ik vind dat echt moeilijk. Ik heb me zo aangepast, dat ik ook echt moet zoeken naar wie ik ook alweer ben. Wat wil ik eigenlijk, wat heb ik nodig? Op sommige gebieden heb ik echt wel meer zelfvertrouwen gekregen, maar op andere gebieden ook weer niet. Ik ging vandaag een vriendin ophalen om wat te gaan drinken samen en ik moest in de auto echt een paniekaanval onderdrukken. Het vloog me ineens zo aan. Alles gaat weer open, ik moet iets. Ik kan me niet blijven verstoppen op de bank. Die hele Coronatoestand was voor mij een veilige periode om te scheiden, zo achteraf gezien. Ik hoefde weinig tot niks met de buitenwereld. Die ene vriendin heb ik de hele periode redelijk veel gezien en met haar praat ik veel. Maar verder kon ik alles en iedereen mooi een beetje buitensluiten. En het zal heus wel goedkomen allemaal, maar op dit punt heb ik dus weinig zelfvertrouwen. Wie ziet er nou op mij te wachten. Zoiets.
Ach Maeve, dat klinkt ook verdrietig

Ik kon mezelf deze periode niet verstoppen, ivm werk/kinderen, had juist soms het gevoel in een andere wereld te leven dan al die thuiszitters

Je laatste zin raakt me, dat denk ik ook wel eens. Gelukkig lieve vrienden, maar drama gaat hier maar door ( deel ik niet op het forum) en ik denk wel eens dat anderen denken dat ik het op me afroep ofzo

En ben echt een deel van mezelf kwijt, dat moet ik accepteren, hoort ook wel bij ouder worden. Maar het was juist mijn leukste deel.
Gelukkig blijft er ook wat over, en helemaal gelukkig dat ik geen depressieve inslag heb :)
Wat rot om te lezen Meave en Fladder.
En ook ik ken die periode maar al te goed. De wereld stond een hele tijd stil nadat mijn laatste relatie over ging. Het was een shock, omdat ik van de ene op de andere dag te horen kreeg dat het over was. En ik was net uit een burn- out en we waren ook net verhuisd.
Het duurde een hele tijd voordat ik geland was. Het duurde nog veel langer om mijn draai weer te vinden, op allerlei vlakken. Nu is dat bijna 6 jaar geleden en met heel veel soulsearching en zaken aanpakken ( mentaal) ben ik aardig op de rit. Op alle fronten. Lekker stabiel. En nu vind ik het lekker om single te zijn. Maar die tussenfase...oef.

Geef het tijd. Alles is altijd in beweging en als je weer balans hebt gevonden ben je ook in staat om goede/betere keuzes te maken.
Zelfvertrouwen opbouwen en jezelf nog beter leren kennen heeft echt tijd nodig en is een kwestie van veel ervaringen opdoen. Positief en negatief ( hier kun je lekker mee oefenen en dat kan dmv daten heel goed).

Net zoals goede dingen niet blijven zijn, geldt dat ook voor minder leuke dingen. Dat is een zekerheid.
Heerlijke middag bij vriendin gehad. Toen ik in de trein terug zat, gebeurde iets wat mij nog vrolijker maakte. Een jongeman sprak mij aan en zei: mevrouw, ik wil even zeggen dat ik uw outfit echt te gek vind. U ziet er heel leuk uit, lekker zomers. Hoe leuk is dat?!
Ik ben nogal kleurrijk qua kleding, meestal. Maar ik krijg niet dagelijks complimenten van vreemden😁
Alle reacties Link kopieren
Ah Maeve, ik ‘ken’ je nog van vroeger, al had ik toen een andere nick.

Ik zit in een soortgelijke situatie als jij, al duurde de scheiding dan wat langer. Maar tijdens mijn huwelijk mocht ik niets en kwam amper de deur uit, alles draaide rond ex.

Corona was ergens een veilige periode, maar nu?

En mijn zelfvertrouwen zit momenteel heel ver beneden nul. De foute man waar ik maanden mee appte en gelukkig voor mij op een gegeven moment mee brak omdat hij zo ontzettend over mijn grenzen heen ging, blijkt een complete catfish te zijn geweest. Qua naam, leeftijd, woonplaats, burgerlijke staat.... en ik kwam er totaal per toeval achter.

Ik ben er zelf op tijd uitgestapt door onderbuikgevoel, maar ik voel me nu zo totaal niets waard.
Fladder, waarom zou je deels door het ouder worden je leukste deel kwijtraken? Kun je het niet toch nog terugvinden? Ik heb wel aanleg voor depressies. Mijn hele leven al. Maar gelukkig geen hele zware. En genoeg ervaring om dáár niet van in paniek te raken. Ik kom er altijd uit. En ik leer steeds sneller in te grijpen, dus dat gaat steeds makkelijker. Ik maak me nu eigenlijk ook geen zorgen dat zoiets gaat gebeuren (en als toch, dan gaat het dus ook weer over). En ook dat idee dat niemand op ons zit te wachten, is ook maar een aanname natuurlijk. Rationeel gezien weet ik prima dat ik mezelf dat aanpraat. Maar ja, ratio en gevoel gaan niet altijd samen op. :-)

Hi Shug, nog een oude bekende dus. Grappig hoor, dat er zoveel mensen zijn blijven hangen of toch steeds terugkomen hier. Wat naar, zo'n catfish. Goed dat je je gevoel gevolgd hebt. Eigenlijk is het gek, dat we onze zelfwaardering zo laten afhangen van anderen. En als ik dan zo nadenk wat er mis zou zijn, dan kan ik eerlijk gezegd niet zo gek veel bedenken. Tuurlijk, uiterlijke dingen (gewicht, littekens, etc) en mijn gezondheid. Maar op die onzekerheid na is mijn karakter best oké volgens mij. En ik ben een vreselijke chaoot (adhd), maar heb de dingen toch redelijk onder controle. Dus al met al is het prima. Tot ik iets met andere mensen moet dus. :sigh: 😊

Julus, wat leuk, zo'n compliment!
Alle reacties Link kopieren
Datertje schreef:
30-05-2021 15:16
Mats mijn lief (40 jaar) zegt 46 prachtige leeftijd. Goed libido (vrouwen zijn dan op hun top) geen kinderwens, baan, woning helemaal top zegt hij.

Pssst 47 jaar kan ook prima hoor :proud:
Waarvan akte!
Klopt wel dat 40-ers een charismatig en sexy uitstraling hebben, een vrouw van zeg 32 is ( voor mij ) dan weer meer een meisje met dito uitstraling.
mats wijzigde dit bericht op 30-05-2021 21:27
21.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had mij 4 jaar geleden gevraagd wat ik aantrekkelijk zou vinden aan een vrouw en dat waren absoluut niet de verschijselen van een bepaalde leeftijd ( rimpeltjes, iets meer gewicht, andere haardracht ivm afname oestrogeen ) en juist nu vind rimpeltjes enorm sexy aan het worden.
Vrouwen worden charismatiger en in de regel zelfverzekerder en blijkbaar groei ik mee in het verhaal van tekenen in leeftijd/ het leven.

Zelf kan ik nog wel eens onzeker zijn, niet over mijn kale hoofd omdat ik het al lang geaccepteerd heb en het een kwestie van smaak is voor iemand, nooit eerder een baardje willen hebben maar sinds een paar haar toch wel ( en de eerste tekenen van het grijs worden komen al ), qua lichaamsbouw ben ik slank tot normaal, daar ben ik tot op de dag van vandaag nog wel eens onzeker over maar kan bepaalde rimpeltjes dan wel weer waarderen.
Sinds een jaar een klein randje gekweekt, iets minder snaaien op de bank kan helpen, en meer bewegen ook maar het kan nog maar moet zeker niet meer worden.
En zo kan ik er nog wel een aantal benoemen.

Iedereen heeft z’n/haar (on)zekerheden dus voor de vrouwen hier die het even wat lastiger hebben:
Vind jezelf het waard om gelukkig te mogen zijn, net zoals iedereen het waard is om gelukkig en blij met zichzelf te mogen zijn.
‘Al duurt de nacht nog zo lang, er zal altijd een morgen komen’
Een pittige klus en ik worstel er ook nog wel eens mee, zeker als er tot nu nog geen enkele match op tinder is ( geeft toch wel iets aan ) maar hey, het is nu eenmaal zo.
Shug schreef:
30-05-2021 19:29
Ik ben er zelf op tijd uitgestapt door onderbuikgevoel, maar ik voel me nu zo totaal niets waard.
Wat een nare ervaring moet dat zijn geweest. Je weet nu wel dat je jouw onderbuikgevoel kunt vertrouwen. Dat zou juist ook een aanleiding kunnen zijn tot meer zelfvertrouwen kunnen zijn. Blijkbaar is er niets mis met jou, want je voelde wel degelijk aan dat er iets niet klopte.

Ik herken veel in de posts over jezelf terug moeten vinden, daar heb ik in de jaren die achter me liggen ook veel mee geworsteld. Was inderdaad geen fijne periode, maar heeft me wel, zoals Jules ook schrijft, veel opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk, maar vooral ook voor mezelf, het hele setje van huisje, boompje, beestje, heb ik al achter de rug. Zoon is 20, waarom zou ik met iemand een relatie aan willen gaan, van rondom mijn eigen leeftijd, die nog kinderen in de basisschoolleeftijd heeft zitten. Heb ik geen zin in.
wij slapen nooit.
Jeetje wat is er mooi en uit het hart geschreven vandaag. En wat een ongelofelijke power vrouwen en mannen zijn jullie :worship:

Ik geloof er heilig in dat jullie allemaal nog liefde gaan vinden. Als het voor mij is weggelegd waarom dan niet voor jullie.

Ik stuggle met mijn gewicht en had nooit gedacht dat ik nog iemand zou vinden die voor mij zou vallen.
Lief is daar ook geweest en is toen gaan rennen en heel veel gaan afvallen. Dit heeft een aanslag op zijn lichaam gedaan. Ik zie dat niet. Ik vind hem super zoals hij is. Hij vindt mij prachtig zoals ik ben (soms vind ik dat moeilijk te geloven)

Dus echt ik blijf erin geloven voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisterenavond diverse malen gestart.

Ooit was ik een vrolijk allemansvriend. Praatte tegen iedereen.
Tot op mijn 5e het pesten startte en dat duurde met tussenpozen van paar jaar tot en met mijn 17e.

Vormt je. Door diverse gebeurtenissen veranderde ik. Telkens sterker.

Men vond mij saai, afstandelijk...

Uiteindelijk deze 😉 leuke vrouw geworden. Opener, spontaner...

Maar struggele ook al mijn hele leven met mijn gewicht. Waarbij ik nu denk ...why... toen.

En nu....soms krijg ik die knop om...tot ik dan weer een foto zie van mijzelf ..
Alle reacties Link kopieren
Grouphug? We hebben allemaal onze onzekerheden. Maar ik zie hier vooral een diverse groep mensen, stuk voor stuk vol karakter, interessant, grappig een vooral leuk!
Alle reacties Link kopieren
Shug schreef:
31-05-2021 09:35
Grouphug? We hebben allemaal onze onzekerheden. Maar ik zie hier vooral een diverse groep mensen, stuk voor stuk vol karakter, interessant, grappig een vooral leuk!
Sluit ik me helemaal bij aan!
Ik ben echt blij dat ik me hier heb aangesloten, het helpt om dingen weer te kunnen relativeren of in een ander perspectief te zien als je hoort hoe het bij anderen gaat of hoe jullie over dingen denken..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
30-05-2021 15:29
Heeft dat er ook niet mee te maken dat je nu jezelf anders ziet dan als je jong bent?
Ik was vroeger zo onzeker over mijn uiterlijk en dat heb ik nu helemaal niet meer.
Dit is het, take it or leave it.
Ja, deels. En ook dat ik veel heb meegemaakt en nu denk: pluk de dag. Ik heb helemaal geen zin om me met zoiets triviaals bezig te houden als dat ik niet aan een schoonheidsideaal zou voldoen, want ik heb daar toch maar beperkt invloed op. Mijn lijf heeft me gedurende een lange periode vol stress mooi op de been gehouden en op een bepaalde manier ben ik daar gewoon heel dankbaar voor. Nu mijn hoofd nog op orde en dan is de sky the limit.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
30-05-2021 19:28
Heerlijke middag bij vriendin gehad. Toen ik in de trein terug zat, gebeurde iets wat mij nog vrolijker maakte. Een jongeman sprak mij aan en zei: mevrouw, ik wil even zeggen dat ik uw outfit echt te gek vind. U ziet er heel leuk uit, lekker zomers. Hoe leuk is dat?!
Ik ben nogal kleurrijk qua kleding, meestal. Maar ik krijg niet dagelijks complimenten van vreemden😁
Echt leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen. Ik hoop dat Meave en Fladder en Julia en iedereen zichzelf weer terugvindt. Dat kan inderdaad moeilijk zijn na een lange relatie. Hebben jullie hier hulp bij? Bij mij ging de relatie ook over een paar maanden voor corona. (Hij is overleden.) De coronaperiode heeft me wel echt een extra tik gegeven, want er was niks meer normaal in het leven. Ik heb professionele hulp gelukkig en het gaat op zich redelijk. Dankzij astma heb ik de eerste prik al gehad, dat geeft me ook het gevoel en de hoop dat het moeilijkste gedeelte er op zit. Nu nog even de laatste loodjes. Ik merk wel dat ik veranderd ben in deze periode. Ik ben minder een pleaser geworden en dat is best oké.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
30-05-2021 22:19
Ik denk, maar vooral ook voor mezelf, het hele setje van huisje, boompje, beestje, heb ik al achter de rug. Zoon is 20, waarom zou ik met iemand een relatie aan willen gaan, van rondom mijn eigen leeftijd, die nog kinderen in de basisschoolleeftijd heeft zitten. Heb ik geen zin in.
Ik zit met smart te wachten om peetmoeder van jouw 2e leg te worden.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven