Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
20-04-2021 20:34
Ja, word een trendsetter! 😁
Denk het ook :proud:
moeras schreef:
20-04-2021 20:31
Antoon, jij had het laatst over die bandana, ik zag pas iemand lopen van in de 50 en die had dus een bandana op. En het stond dus heel erg leuk.

Dus wie weet kan het toch wel?

Moest wel gelijk aan jou denken :lol:

Ik denk toch dat ik hem alleen op een feestje om ga doen (niet naar mijn werk in ieder geval). Als ik het al durf.
Antoon69 schreef:
20-04-2021 20:37
Ik denk toch dat ik hem alleen op een feestje om ga doen (niet naar mijn werk in ieder geval). Als ik het al durf.
Feestje kan sowieso, zeker een thema feestje.

En echt het viel gewoon op dat het zo leuk stond bij die man.

Naar je werk kan je beter niet doen denk ik
moeras schreef:
20-04-2021 20:39
.....
Naar je werk kan je beter niet doen denk ik
Nee he?

Dan denken ze dat ik doorgedraaid ben en iedereen dood kom schieten. :D
Antoon69 schreef:
20-04-2021 20:41
Nee he?

Dan denken ze dat ik doorgedraaid ben en iedereen dood kom schieten.
Ligt een beetje aan je werk maar bij een gewone baan is het niet echt aan te raden, denk ik

Maar wellicht zit ik er naast, ik dacht ook dat een bandana een no go was, daar zat ik toch ook echt naast
moeras schreef:
20-04-2021 20:36
Denk het ook :proud:
Gecombineerd met zo'n oldschool zonneklep Afbeelding
wij slapen nooit.
moeras schreef:
20-04-2021 20:43

Maar wellicht zit ik er naast, ik dacht ook dat een bandana een no go was, daar zat ik toch ook echt naast
Een trendsetter / fashionista denkt niet in beperkingen
wij slapen nooit.
Julus schreef:
20-04-2021 20:09
Allicht!!

Vanavond komt the Notebook op tv. Schijnt 1 vd beste romantische films ooit te zijn en ik heb hem nooit gezien.

The Notebook was de favoriete film van een leuke date die ik ooit had. Die MOEST ik zien van haar. Ik neem hem wel op en dan kijk ik hem een keer met mijn dochter.
20-04-2021 20:44
Een trendsetter / fashionista denkt niet in beperkingen

:D

Maar die zonneklep vind ik mezelf nog net te jong voor.
Ik had hem wel op DVD (I don't know why) maar vond hem niet heel leuk. Te zoetsappig naar mijn smaak.
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
20-04-2021 20:47

Daar is iedereen te jong voor :lol:
Antoon69 schreef:
20-04-2021 20:47

Ik weet niet of jij de toegewezen persoon bent om dat te beoordelen
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
20-04-2021 20:45
The Notebook was de favoriete film van een leuke date die ik ooit had. Die MOEST ik zien van haar. Ik neem hem wel op en dan kijk ik hem een keer met mijn dochter.
Nog nooit de notebook gezien.
Misschien toch ook maar eens een keertje kijken.
moeras schreef:
20-04-2021 20:50
Daar is iedereen te jong voor :lol:
Ik had vroeger een zonneklep. Zo'n coole fluoriserende.
wij slapen nooit.
Pfff, ik ben er weer achter waarom er diep in mij toch een neiging zit om forever vrijgezel te willen blijven (maar toch ook weer niet).

Ik begin steeds meer gevoelens te krijgen voor een dame, maar naar mate de gevoelens toenemen, nemen ook de flashbacks naar 2011 toe, toen mijn relatie met mijn laatste ex uit ging, en daarmee ook de laatste vrouw voor wie ik écht gevoelens had, waar ik echt om gaf.

Die gevoelens, maken je namelijk ook kwetsbaar. En mij ook enorm onzeker. Echt over alles. De horeca gaat nu bijvoorbeeld weer open, en zij werkt in de horeca. Natuurlijk gun ik het haar van harte dat ze weer kan werken, maar ik merk ook weer een soort enorme onrust in mij, omdat ik weet dat ze weer meer mensen gaat spreken/tegen gaat komen, waaronder wellicht ook heren die wel een oogje op haar hebben.

Ook zag ik laatst op LinkedIn dat haar broer een bedrijfje heeft opgezet, waar zij erg trots op is. Dan ga ik meteen weer mezelf helemaal langs de meetlat leggen : ik heb best een prima baan, maar ben niet echt een ondernemer. Maar ze waardeert juist dat ondernemende wel heel erg in mijn broer, misschien moet ik ook iets op dat vlak gaan doen.

Het is echt een extreem irritant gevoel, een soort ''fear of missing out'' gevoel, waardoor ik me niet echt kan focussen/genieten van prille verliefde gevoelens van iemand, maar het vervelende/zenuwachtig makende gevoel van onzekerheid overheerst. Heel irritant is dat.

Herkennen jullie dit en wat kun je hier tegen doen?
20-04-2021 20:51
Ik had vroeger een zonneklep. Zo'n coole fluoriserende.
Zijn die dingen ooit in geweest?

Zag pas een een keertje een oud omaatje er mee fietsen, met een groen doorzichtig klepje. Stond wel schattig
Sodermalm schreef:
20-04-2021 20:53
Pfff, ik ben er weer achter waarom er diep in mij toch een neiging zit om forever vrijgezel te willen blijven (maar toch ook weer niet).

Ik begin steeds meer gevoelens te krijgen voor een dame, maar naar mate de gevoelens toenemen, nemen ook de flashbacks naar 2011 toe, toen mijn relatie met mijn laatste ex uit ging, en daarmee ook de laatste vrouw voor wie ik écht gevoelens had, waar ik echt om gaf.

Die gevoelens, maken je namelijk ook kwetsbaar. En mij ook enorm onzeker. Echt over alles. De horeca gaat nu bijvoorbeeld weer open, en zij werkt in de horeca. Natuurlijk gun ik het haar van harte dat ze weer kan werken, maar ik merk ook weer een soort enorme onrust in mij, omdat ik weet dat ze weer meer mensen gaat spreken/tegen gaat komen, waaronder wellicht ook heren die wel een oogje op haar hebben.

Ook zag ik laatst op LinkedIn dat haar broer een bedrijfje heeft opgezet, waar zij erg trots op is. Dan ga ik meteen weer mezelf helemaal langs de meetlat leggen : ik heb best een prima baan, maar ben niet echt een ondernemer. Maar ze waardeert juist dat ondernemende wel heel erg in mijn broer, misschien moet ik ook iets op dat vlak gaan doen.

Het is echt een extreem irritant gevoel, een soort ''fear of missing out'' gevoel, waardoor ik me niet echt kan focussen/genieten van prille verliefde gevoelens van iemand, maar het vervelende/zenuwachtig makende gevoel van onzekerheid overheerst. Heel irritant is dat.

Herkennen jullie dit en wat kun je hier tegen doen?

Je hoeft jezelf niet tegen een meetlat aan te leggen, ze kiest niet voor niks jou uit om mee te daten.

Misschien kan je het naar haar benoemen dat je een beetje onzeker bent, maar niet te dik er bovenop leggen want dat schrikt af.
Sodermalm, je doet allemaal aannames. Misschien mist ze dat ondernemende niet per se in jou, maar vindt ze dat in iemand anders wel bewonderenswaardig. En hoeveel relaties/scharrels heeft zij nou gehad met mannen op het terras. Mijn gok is heeeel weinig.
moeras schreef:
20-04-2021 20:54
Zijn die dingen ooit in geweest?

Zag pas een een keertje een oud omaatje er mee fietsen, met een groen doorzichtig klepje. Stond wel schattig
Volgens mij wel, maar de mode van +/- 30 jaar geleden was best belachelijk (en episch tegelijkertijd). Anyway, die dingen zijn nu gewoon weer in, hoor. Net zoals heuptasjes en vissershoedjes.
wij slapen nooit.
20-04-2021 21:16
Volgens mij wel, maar de mode van +/- 30 jaar geleden was best belachelijk (en episch tegelijkertijd). Anyway, die dingen zijn nu gewoon weer in, hoor. Net zoals heuptasjes en vissershoedjes.
30 jaar geleden was ik nog niet geboren.

Dat die dingen weer in zijn is me ontgaan, loop ook niet perse mee met de mode.
Klopt 300% wat jullie allebei zeggen, maar het zit vooral tussen mijn oren.

Zodra ik om iemand begin te geven, kan die persoon mij ook raken, of althans dan ga ik (veel) waarde hechten aan alles wat die persoon zegt/doet of vindt...

Maarja, dat is natuurlijk het risico van het vak. Altijd maar achter je 'veilige' single muren blijven zitten en zo een hoop moois in het leven mislopen is ook zo wat. Rationeel gezien weet ik het namelijk allemaal prima aan mezelf uit te leggen, maar nu moet de beleving/het gevoel nog meewerken.

Ik besef nu ook des te meer dat ik een soort enorm diep gelegen intense fobie heb voor afwijzing / het lopen van een blauwtje. Daar zal ik toch echt volwassener mee om moeten leren gaan/sterker in mijn schoenen moeten leren staan op dat vlak.
Sodermalm schreef:
20-04-2021 21:20
Klopt 300% wat jullie allebei zeggen, maar het zit vooral tussen mijn oren.

Zodra ik om iemand begin te geven, kan die persoon mij ook raken, of althans dan ga ik (veel) waarde hechten aan alles wat die persoon zegt/doet of vindt...

Maarja, dat is natuurlijk het risico van het vak. Altijd maar achter je 'veilige' single muren blijven zitten en zo een hoop moois in het leven mislopen is ook zo wat. Rationeel gezien weet ik het namelijk allemaal prima aan mezelf uit te leggen, maar nu moet de beleving/het gevoel nog meewerken.

Ik besef nu ook des te meer dat ik een soort enorm diep gelegen intense fobie heb voor afwijzing / het lopen van een blauwtje. Daar zal ik toch echt volwassener mee om moeten leren gaan/sterker in mijn schoenen moeten leren staan op dat vlak.
Het zal deels bij je persoonlijkheid horen en deels ervaring dat je wat onzeker bent binnen een relatie.
Je mag dat ook gewoon zijn het lijkt me alleen niet fijn als je die onzekerheid de overhand laat nemen. Vaak is het zo dat onzekerheid overgaat in het willen controleren van een ander. Dit laatste moet je niet willen, dat is beklemmend voor de ander.

Misschien kan je gaan werken aan je onzekerheid?
Sodermalm, niet helemaal herkenbaar. Maar ik ben ook erg slecht met relaties. Ik denk er sterk over eens te praten met een psycholoog, gewoon om eens te kijken waar het vandaan komt en hoe ik er vanaf kom.
fladder schreef:
20-04-2021 21:31
Sodermalm, niet helemaal herkenbaar. Maar ik ben ook erg slecht met relaties. Ik denk er sterk over eens te praten met een psycholoog, gewoon om eens te kijken waar het vandaan komt en hoe ik er vanaf kom.
Ik kan het je van harte aanbevelen. Ik heb een tijd therapie gehad, toen een tijdje niet en nu weer opnieuw in therapie. Het heeft mij al veel geholpen.
Loop nu op sommige punten toch weer vast vandaar opnieuw in therapie.

(mijn ex heeft mij meermaals lichamelijk mishandeld)
moeras schreef:
20-04-2021 21:18
30 jaar geleden was ik nog niet geboren.

Dat die dingen weer in zijn is me ontgaan, loop ook niet perse mee met de mode.
Een bandana was vroeger ook hip, die heb ik ook nog gehad. Met spiegeltjes erop.
Nu is alleen mijn oversized vintage leren jas, zonder dat ik het doorhad, hip. Ik was dit weekend sinds lange tijd in de stad en toen zag ik een heleboel jonge vrouwen in zwarte lange leren jassen dus blijkbaar doe ik ongevraagd mee aan een trend.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven