Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
zaterdag 25 juni 2022 om 16:29
Mijn 'relatie' is onlangs gestrand, we bleken toch te verschillend.
Een relatie is ook niet altijd zaligmakend, maar toch he, is er altijd iets in me dat dat wel wil.
Ik heb ook Lexa nog even geprobeerd, maar pf, werd daar niet vrolijker van.
Ik ga nog wel weer wat proberen, maar eerst maar zorgen dat ik wat positiever gestemd ben.
Een relatie is ook niet altijd zaligmakend, maar toch he, is er altijd iets in me dat dat wel wil.
Ik ga nog wel weer wat proberen, maar eerst maar zorgen dat ik wat positiever gestemd ben.
zaterdag 25 juni 2022 om 16:57
LemonSqueezy schreef: ↑25-06-2022 13:30Dat gevoel heb ik inmiddels totaal niet meer. Deze fase waarin ik voor het eerst in m'n leven alleen rekening hoef te houden met mezelf, vind ik heel fijn. Een relatie en zeker het zoeken naar iemand met wie een relatie ook nog een leuke relatie zou zijn, zou op dit moment alleen maar onrust en gedoe toevoegen. Echt helemaal geen zin in.
En van eerdere relaties heb ik wel geleerd dat een relatie zeker niet zaligmakend is. Ze hebben me leuke dingen gebracht, maar ook een heleboel narigheid, onzekerheid en verdriet. Als dat de kers op de taart is, hoef ik geen taart meer.
Ik snap heel goed wanneer het voor anderen niet zo voelt, maar het stoort me soms wel wanneer zo makkelijk wordt aangenomen dat iedereen eigenlijk het liefst een relatie zou willen hebben. Het is soms gewoon echt niet waar. Ik koester mijn single zijn en mijn leuke leven.
Ik sluit me hier grotendeels bij aan met als toevoeging dat je (=men) vanaf/op een bepaald moment ook geen shit meer pikt van iemand of maar aan iemand blijft plakken omwille van.
wij slapen nooit.
zaterdag 25 juni 2022 om 17:06
pausini schreef: ↑25-06-2022 16:13Ik ben ook 50+ en heb Our Time heel kort geprobeerd en dat was inderdaad vreselijk, er reageerden voornamelijk mannen van in de zeventig waarvan je dacht dat er ook nog een steekje los zat.
Herken veel wat LS schrijft, heb het zelf prima naar mijn zin en heb genoeg relaties gehad om daarover de balans te maken.
Maar de gedachten die me de laatste tijd wel bezig houdt en dat strookt niet met mijn eerdere bevindingen, wat nou als er nooit meer van me gehouden wordt?
Dat vind ik vreemd genoeg dan weer zo'n triest gevoel dat ik er een brokje van in mijn keel krijg![]()
Door wie dan niet en kun/wil je aangeven waarin 'm dat zit? Het enige verschil dat ik zie en ik spreek puur voor mezelf uiteraard, in het hebben van een relatie of vrienden/familie, is dat je met de laatsten er geen seks mee hebt. Een potentiële relatie zal mij nooit kennen zoals mijn vriendinnen me kennen, simpelweg vanwege de lengte van de vriendschap (sommigen ruim 45+ jaar ondertussen).
wij slapen nooit.

zaterdag 25 juni 2022 om 17:21
iceteapeach schreef: ↑25-06-2022 16:57Ik sluit me hier grotendeels bij aan met als toevoeging dat je (=men) vanaf/op een bepaald moment ook geen shit meer pikt van iemand of maar aan iemand blijft plakken omwille van.
Ik ben in de laatste jaren ook wel gaan inzien dat de gemiddelde vrouw in een relatie veel meer geeft dan de gemiddelde man. Ik snap het dus wel dat het voor veel vrouwen op een gegeven moment wel welletjes is, en ze de nadelen groter dan de voordelen vinden. Ze kunnen meestal ook prima voor zichzelf zorgen. Maar genieten van aandacht en liefde, en leuk gezelschap enz., zal iedereen zijn hele leven wel blijven houden.

zaterdag 25 juni 2022 om 18:05
Nou, dan is de mismatch wel compleet. Ik ben eind 40 en no way dat ik met een man van 60+ ga daten. De grens ligt bij mij op 55, maar ik heb liever een man van mijn eigen leeftijd.
zaterdag 25 juni 2022 om 18:12
Ja, ik bedoel precies het lichamelijke aspect en intimiteit. Dat geeft tegelijkertijd juist ook veel rust want heb op dat vlak nou niet gekregen wat idealiter prettig zou zijn geweest.iceteapeach schreef: ↑25-06-2022 17:06Door wie dan niet en kun/wil je aangeven waarin 'm dat zit? Het enige verschil dat ik zie en ik spreek puur voor mezelf uiteraard, in het hebben van een relatie of vrienden/familie, is dat je met de laatsten er geen seks mee hebt. Een potentiële relatie zal mij nooit kennen zoals mijn vriendinnen me kennen, simpelweg vanwege de lengte van de vriendschap (sommigen ruim 45+ jaar ondertussen).
Het lijkt me wat droog als het altijd zo blijft en de term ouwe vrijster me past als een jas

Hatsjikideee...
zaterdag 25 juni 2022 om 18:16
Het is juist wat je zegt en verliefdheid kan je ook nog op je 80 ste overkomen dus dat geeft de burger moed. Verliefdheid is eigenlijk wat ik mis, dat je je een halve kannibaal voelt, heerlijk.Antoon69 schreef: ↑25-06-2022 17:21Ik ben in de laatste jaren ook wel gaan inzien dat de gemiddelde vrouw in een relatie veel meer geeft dan de gemiddelde man. Ik snap het dus wel dat het voor veel vrouwen op een gegeven moment wel welletjes is, en ze de nadelen groter dan de voordelen vinden. Ze kunnen meestal ook prima voor zichzelf zorgen. Maar genieten van aandacht en liefde, en leuk gezelschap enz., zal iedereen zijn hele leven wel blijven houden.
Hatsjikideee...

zaterdag 25 juni 2022 om 18:23
iceteapeach schreef: ↑25-06-2022 17:06Door wie dan niet en kun/wil je aangeven waarin 'm dat zit? Het enige verschil dat ik zie en ik spreek puur voor mezelf uiteraard, in het hebben van een relatie of vrienden/familie, is dat je met de laatsten er geen seks mee hebt. Een potentiële relatie zal mij nooit kennen zoals mijn vriendinnen me kennen, simpelweg vanwege de lengte van de vriendschap (sommigen ruim 45+ jaar ondertussen).
Voor mij zit er wel echt verschil tussen (goede) vriendinnen en een partner (familie is bij mij sowieso oppervlakkiger). Los van seks en intimiteit, mis ik het soms ook wel dat ik geen 'teamgenoot' heb: iemand met wie je het nemen van grote beslissingen deelt. Sowieso iemand die er gewoon is als je thuiskomt. Met vriendinnen deel ik belangrijke dingen, maar we hebben wel gewoon ons eigen leven. En ik moet met ze afspreken als ik ze wil zien. Ik mis denk ik vooral het dagelijkse. Een thuisbasis met iemand delen.
zaterdag 25 juni 2022 om 18:34
Dat is inderdaad een groot verschil en lijkt me eerlijk gezegd lastiger omdat dit gemis meerdere vlakken bestrijkt.Avena schreef: ↑25-06-2022 18:23Voor mij zit er wel echt verschil tussen (goede) vriendinnen en een partner (familie is bij mij sowieso oppervlakkiger). Los van seks en intimiteit, mis ik het soms ook wel dat ik geen 'teamgenoot' heb: iemand met wie je het nemen van grote beslissingen deelt. Sowieso iemand die er gewoon is als je thuiskomt. Met vriendinnen deel ik belangrijke dingen, maar we hebben wel gewoon ons eigen leven. En ik moet met ze afspreken als ik ze wil zien. Ik mis denk ik vooral het dagelijkse. Een thuisbasis met iemand delen.
Maar herkennen jullie het gevoel van 'opdrogen' ook? We leven nou niet bepaald in een maatschappij waar er eerbied heerst voor onze grijze haren en wijze levenslessen. Op straat wordt er vaak gewoon over je heen gekeken...
Hatsjikideee...

zaterdag 25 juni 2022 om 19:58
pausini schreef: ↑25-06-2022 18:34Dat is inderdaad een groot verschil en lijkt me eerlijk gezegd lastiger omdat dit gemis meerdere vlakken bestrijkt.
Maar herkennen jullie het gevoel van 'opdrogen' ook? We leven nou niet bepaald in een maatschappij waar er eerbied heerst voor onze grijze haren en wijze levenslessen. Op straat wordt er vaak gewoon over je heen gekeken...
Ja maar ik denk wel dat dat een beetje van twee kanten komt. Als je ouder wordt ligt sowieso het gevaar van verzuring op de loer. Als je ouder wordt hoef je eigenlijk ook niet zo nodig meer aardig, leuk, gezellig, mooi etc. gevonden worden. Dat pakt niet altijd positief uit en sommigen zie je best wel afglijden in verbitterdheid. Erg generaliserend maar ik heb vaak bij vrouwen van rond de 50 het idee dan ze van binnen eigenlijk woedend zijn en enorm worstelen met daar niet te veel aan toe te geven.

zaterdag 25 juni 2022 om 20:03
Avena schreef: ↑25-06-2022 18:23Voor mij zit er wel echt verschil tussen (goede) vriendinnen en een partner (familie is bij mij sowieso oppervlakkiger). Los van seks en intimiteit, mis ik het soms ook wel dat ik geen 'teamgenoot' heb: iemand met wie je het nemen van grote beslissingen deelt. Sowieso iemand die er gewoon is als je thuiskomt. Met vriendinnen deel ik belangrijke dingen, maar we hebben wel gewoon ons eigen leven. En ik moet met ze afspreken als ik ze wil zien. Ik mis denk ik vooral het dagelijkse. Een thuisbasis met iemand delen.
Heb je geen kinderen thuis (meer)? Hier is het altijd wel gezellig doordat ze er zijn.

zaterdag 25 juni 2022 om 20:08
pausini schreef: ↑25-06-2022 18:34Dat is inderdaad een groot verschil en lijkt me eerlijk gezegd lastiger omdat dit gemis meerdere vlakken bestrijkt.
Ja, ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Ik vind het behoorlijk heftig hoe hard veroudering gaat als je eenmaal in de overgang bent. Biologisch gezien ben je dan als vrouw natuurlijk ook niet relevant meer. En tja, voor mannen is het plaatje (jong, slank, taille...) toch wel erg belangrijk. Dat maakt daten voor vrouwen van rond de 50 niet bepaald eenvoudiger.

zaterdag 25 juni 2022 om 20:33
Dit herken ik totaal niet. Ben nu meer mezelf dan ik in lange tijd geweest ben en dat geeft rust en alles behalve woede.
Dat 'we' op deze leeftijd geen shit meer accepteren van mannen herken ik dan weer wel.
Het opdrogen herken ik maar ten dele. Zijn hele leuke speeltjes voor om dat te voorkomen

Natuurlijk wordt er op straat anders naar je gekeken, dat is wel waar.
Heel soms denk ik dat het wel leuk zou zijn om weer die ene speciale voor iemand te zijn, maar als ik dan denk aan al het gedoe dat het vinden van die ene met zich meebrengt en aan nog meer gedoe om een leuke relatie op te bouwen, dan ben ik er alweer klaar mee voordat ik begonnen ben. De rust van het alleen wonen, kan ik nu afwisselen met de drukte opzoeken en dat is een prima combinatie.
zaterdag 25 juni 2022 om 20:36
@Pausini en Avena, dank voor jullie toelichting.
Mss zit daar ook wel het verschil in idd. Grote(re) beslissingen nam ik al zelf, besprak het wel maar uiteindelijk wist ik dan toch al wel hoe of wat en week/wijk daar zelden vanaf. En iemand thuis vond ik, toen ik nog wel een relatie had, ook zeker fijn alleen nu, 20 jaar later maal ik daar niet meer om. Vind het wel lekker ook, oké zoon woont nog thuis en diepergaande gesprekken heb ik idd met vriendinnen en daar zit voor mij al een stuk intimiteit bij in. Met mijn pap heb ik bijv. een heel goed contact, we bellen/appen regelmatig of spreken af om iets samen te doen. Om al die redenen mis ik het idee van een partner dan ook niet. Seks? Och, tsja, ik heb al geen zin meer in daten dus dat aspect staat daarmee ook (automatisch) op 0
Ik zie ondertussen dat er reacties bij zijn gekomen, ff bijlezen.
Mss zit daar ook wel het verschil in idd. Grote(re) beslissingen nam ik al zelf, besprak het wel maar uiteindelijk wist ik dan toch al wel hoe of wat en week/wijk daar zelden vanaf. En iemand thuis vond ik, toen ik nog wel een relatie had, ook zeker fijn alleen nu, 20 jaar later maal ik daar niet meer om. Vind het wel lekker ook, oké zoon woont nog thuis en diepergaande gesprekken heb ik idd met vriendinnen en daar zit voor mij al een stuk intimiteit bij in. Met mijn pap heb ik bijv. een heel goed contact, we bellen/appen regelmatig of spreken af om iets samen te doen. Om al die redenen mis ik het idee van een partner dan ook niet. Seks? Och, tsja, ik heb al geen zin meer in daten dus dat aspect staat daarmee ook (automatisch) op 0

Ik zie ondertussen dat er reacties bij zijn gekomen, ff bijlezen.
wij slapen nooit.
zaterdag 25 juni 2022 om 21:32
Verzuring en woede herken ik ook niet. En besteed meer aandacht c.q. geld aan mijn uiterlijk dan ooit gedaan want hoe ouder, hoe verzorgder, vind ik wel een belangrijk punt.
Niet zozeer voor de aandacht maar om mezelf lekker te voelen.
Hoe ouder, hoe duurder, geldt ook wel.
Maar dit is een zijstraatje
Niet zozeer voor de aandacht maar om mezelf lekker te voelen.
Hoe ouder, hoe duurder, geldt ook wel.
Maar dit is een zijstraatje

Hatsjikideee...
zaterdag 25 juni 2022 om 22:21
Antoon69 schreef: ↑25-06-2022 19:58Ja maar ik denk wel dat dat een beetje van twee kanten komt. Als je ouder wordt ligt sowieso het gevaar van verzuring op de loer. Als je ouder wordt hoef je eigenlijk ook niet zo nodig meer aardig, leuk, gezellig, mooi etc. gevonden worden. Dat pakt niet altijd positief uit en sommigen zie je best wel afglijden in verbitterdheid. Erg generaliserend maar ik heb vaak bij vrouwen van rond de 50 het idee dan ze van binnen eigenlijk woedend zijn en enorm worstelen met daar niet te veel aan toe te geven.
Kun je voorbeelden geven waarin zich dat uit? Verzuring/verbitterdheid kan idd voortkomen uit bijv. eerdere ervaringen, dat pokt en mazelt iemand dan ook. Alleen, en nu begeef ik me denk ik wel wat op glad ijs: ga dan voorlopig niet daten als je je shit niet behoorlijk hebt afgerond of val daar op zijn minst een ander niet (vrij snel) mee lastig want dan is het vaak puur afleiding waar een nieuw persoon nog de dupe van wordt ook.
Ik weet wel vanuit mijn contact/date-periode dat ik mannen die nog volop met hun ex bezig waren en daar niet al te aardig over spraken, ik daar wel vrij snel klaar mee was. Kan me indenken dat dat andersom ook zo geldt.
wij slapen nooit.
zaterdag 25 juni 2022 om 23:00
Dat herken ik. Soms wil dat iemand bij je is zonder dat je wat hoeft te zeggen of dat je lekker tegen iemand kan aanleggen. Knuffelen. Ik mis die intimiteitAvena schreef: ↑25-06-2022 18:23Voor mij zit er wel echt verschil tussen (goede) vriendinnen en een partner (familie is bij mij sowieso oppervlakkiger). Los van seks en intimiteit, mis ik het soms ook wel dat ik geen 'teamgenoot' heb: iemand met wie je het nemen van grote beslissingen deelt. Sowieso iemand die er gewoon is als je thuiskomt. Met vriendinnen deel ik belangrijke dingen, maar we hebben wel gewoon ons eigen leven. En ik moet met ze afspreken als ik ze wil zien. Ik mis denk ik vooral het dagelijkse. Een thuisbasis met iemand delen.
Al komt daarbij wel dat ik zou willen latten vooralsnog.
Ik heb een paar goede vriendinnen, maar ik zie ze niet wekelijks . Ze zijn ook niet allen knuffelaars.

zondag 26 juni 2022 om 02:15
iceteapeach schreef: ↑25-06-2022 22:21Kun je voorbeelden geven waarin zich dat uit? Verzuring/verbitterdheid kan idd voortkomen uit bijv. eerdere ervaringen, dat pokt en mazelt iemand dan ook. Alleen, en nu begeef ik me denk ik wel wat op glad ijs: ga dan voorlopig niet daten als je je shit niet behoorlijk hebt afgerond of val daar op zijn minst een ander niet (vrij snel) mee lastig want dan is het vaak puur afleiding waar een nieuw persoon nog de dupe van wordt ook.
Ik weet wel vanuit mijn contact/date-periode dat ik mannen die nog volop met hun ex bezig waren en daar niet al te aardig over spraken, ik daar wel vrij snel klaar mee was. Kan me indenken dat dat andersom ook zo geldt.
Ik lees al 15 jaar mee hier op het forum en weet nou wel waar veel vrouwen in emotionele zin doorheen gaan. Ik merk die stemmingswisselingen nu ook vaker op (bij collega's bijvoorbeeld), ondanks dat de betreffende persoon wel gewoon vriendelijk en professioneel blijft. Ik voel dan dat ze zich rot ergeren maar proberen om er niet aan toe te geven. Soms is het ook wel grappig maar ik ben blij dat ik geen overgang heb.
zondag 26 juni 2022 om 02:50
Antoon69 schreef: ↑26-06-2022 02:15Ik lees al 15 jaar mee hier op het forum en weet nou wel waar veel vrouwen in emotionele zin doorheen gaan. Ik merk die stemmingswisselingen nu ook vaker op (bij collega's bijvoorbeeld), ondanks dat de betreffende persoon wel gewoon vriendelijk en professioneel blijft. Ik voel dan dat ze zich rot ergeren maar proberen om er niet aan toe te geven. Soms is het ook wel grappig maar ik ben blij dat ik geen overgang heb.
Heb je het nu over daten of over de overgang? Dan haal je wel twee dingen door elkaar. Dat laatste is overigens idd geen feestje nee, als de vrouw in kwestie daar last van heeft.
wij slapen nooit.
zondag 26 juni 2022 om 12:07
Ik zit de serie "tenminste houdbaar tot .." te kijken op NPO.Antoon69 schreef: ↑26-06-2022 02:15Ik lees al 15 jaar mee hier op het forum en weet nou wel waar veel vrouwen in emotionele zin doorheen gaan. Ik merk die stemmingswisselingen nu ook vaker op (bij collega's bijvoorbeeld), ondanks dat de betreffende persoon wel gewoon vriendelijk en professioneel blijft. Ik voel dan dat ze zich rot ergeren maar proberen om er niet aan toe te geven. Soms is het ook wel grappig maar ik ben blij dat ik geen overgang heb.
Heel grappig . Vrouw in de overgang gespeeld door Ricky Koole.
Volgens mij heb ik weinig overgangsklachten. Opvliegers weinig last van (
Behoeftes
Ja ik ben wel eens geïrriteerd op mijn werk
Collega's die maar wat doen naar mijn gevoel.
Zoals pas een collega mij moeilijk vond doen over de aankoop van software voor het aanpassen van één plaatje. Ene programma koste 250 en het andere 650.
zondag 26 juni 2022 om 12:25
Ik zou als man heel voorzichtig zijn met uitspraken te doen over de gevoelswereld van een vrouw, vooral als het aankomt op zaken (de overgang) waarvan je als man niet weet hoe het voelt. Je kunt naar mijn mening in jouw positie eerder vragen naar ervaringen in plaats van gelijk te oordelen of te denken dat je het wel weet.
wij slapen nooit.
zondag 26 juni 2022 om 12:34
Vervelend.Jole schreef: ↑25-06-2022 16:29Mijn 'relatie' is onlangs gestrand, we bleken toch te verschillend.

wij slapen nooit.