Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
alongwiththesunshine schreef:
21-06-2022 19:51
Oh dus je hebt nog contact met hem?
Ja idd.
Goed gedaan Avena.
Maar zo interpreteer ik het ook. Anders had hij wel gezegd dat hij daar ook zin voor had. Een beetje een lauwe reactie.
Maar ik heb meestal op een tweede date ook (nog) geen zin om te kussen.
Blijft toch (vaak) een gedoe, dat daten.

Ik heb blijkbaar vorige week, onbedoeld, verkeerde signalen aan iemand afgegeven. Ging eten bij mijn vriendin, lekker weer, buiten zitten. Vriendin is recent verhuisd en heeft ondertussen wat contact met de buren links en rechts. Zo kwam het dat haar buurman en een vriend wat later erbij kwamen voor een borrel, gewoon gezellig meer niet.
Het enige wat ik met die buurman had was een aantal overeenkomsten in de gespreksstof en dan kan ik enthousiast reageren. O.a. het kijken van F1, wat mijn vriendin ook kijkt dus ik zei spontaan, kom dan morgen bij mij thuis kijken.

Volgende dag idd bij mij gekeken, buurman was met vriendin gekomen en reed ook weer met haar mee terug. Staat hij een uur later weer bij mij in de kamer want hij dacht signalen de avond ervoor te hebben opgepakt en of hij dat goed zag. Eh nee. Dat was wel behoorlijk ongemakkelijk :$
wij slapen nooit.
Maar hij zet er ook een knuffel bij dus ik vind het niet negatief.

We moeten ook niet direct willen weten wanneer we een trouwambtenaar kunnen regelen 😉
Attraverso schreef:
21-06-2022 20:10
Goed gedaan Avena.
Maar zo interpreteer ik het ook. Anders had hij wel gezegd dat hij daar ook zin voor had. Een beetje een lauwe reactie.
Maar ik heb meestal op een tweede date ook (nog) geen zin om te kussen.

Ik kan gewoon slecht tegen dit soort onzekerheid en wil op een 2e date weleens weten of er sprake is van fysieke aantrekkingskracht. Ik heb hem nu maar op de man af gevraagd of hij dit meer als vriendschap ziet.

Zijn antwoord: ja, ik denk dat dit een mooie vriendschap kan worden.
Mijn antwoord: ja, dat denk ik ook, maar ik had op meer gehoopt.
Zijn antwoord: dat kan ik me voorstellen, maar dat zou het gecompliceerd maken en vriendschap is iets heel waardevols.

Oké jongens, ik weet niet meer wat ik hierop terug moet zeggen. Waarom zit je dan op Tinder? Godsamme, ik vond hem echt leuk. En ik vind dat hele daten nu alweer enorm stom... :(
Oh icetea dat is idd ongemakkelijk.
Maar mannen hebben vaak die indruk als een vrouw gewoon vriendelijk tegen hun is.
Attraverso schreef:
21-06-2022 20:25
Oh icetea dat is idd ongemakkelijk.
Maar mannen hebben vaak die indruk als een vrouw gewoon vriendelijk tegen hun is.

Kennelijk ja. Heb een dag gewacht en toen vriendin gevraagd of zij iets aan mijn gedrag had opgemerkt. Niks geks of anders. Ze kent me lang genoeg ondertussen. Ze moest er enorm om lachen en haar man maakte al een grapje: oh gezellig, kom je naast ons wonen :proud:
wij slapen nooit.
Avena schreef:
21-06-2022 20:22
Ik kan gewoon slecht tegen dit soort onzekerheid en wil op een 2e date weleens weten of er sprake is van fysieke aantrekkingskracht. Ik heb hem nu maar op de man af gevraagd of hij dit meer als vriendschap ziet.

Zijn antwoord: ja, ik denk dat dit een mooie vriendschap kan worden.
Mijn antwoord: ja, dat denk ik ook, maar ik had op meer gehoopt.
Zijn antwoord: dat kan ik me voorstellen, maar dat zou het gecompliceerd maken en vriendschap is iets heel waardevols.

Oké jongens, ik weet niet meer wat ik hierop terug moet zeggen. Waarom zit je dan op Tinder? Godsamme, ik vond hem echt leuk. En ik vind dat hele daten nu alweer enorm stom... :(
Ach hè wat balen, deze had ik ook niet zien aankomen. Een beetje slappe houding van hem. Superdapper dat je je kwetsbaar hebt opgesteld in ieder geval. Wat ik wel heb geleerd van Tinder is om gelijk naar intenties te vragen, en dan nog zal niet iedereen altijd helemaal eerlijk of duidelijk zijn, het hoort er helaas bij. Kop op hoor, overkomt de beste. :)
wij slapen nooit.
Attraverso schreef:
21-06-2022 20:07
Ja idd.
Ah en hoe gaat het inmiddels? Want je zei als laatste dat hij moest kiezen tussen jou en zijn ex?
wij slapen nooit.
Bij deze over het speeddaten, ik was gisteravond gegaan, het was een hele leuke ervaring en ik kan het iedereen aanraden. Het is fijn om iemand gewoon te zien en dan iemand te spreken omdat je een veel betere indruk van iemand krijgt. Maar het is wel veel, ik had 16 gesprekken van 5-7 minuten. Maar het was leuk en eigenlijk allemaal wel gezellig, en ook een paar leuke ontmoetingen gehad (vond ik).

Maar helaas geen matches eruit gehaald. Toch blij dat ik dit geprobeerd heb en ga het zeker nog een keer doen.
21-06-2022 21:38
Ach hè wat balen, deze had ik ook niet zien aankomen. Een beetje slappe houding van hem. Superdapper dat je je kwetsbaar hebt opgesteld in ieder geval. Wat ik wel heb geleerd van Tinder is om gelijk naar intenties te vragen, en dan nog zal niet iedereen altijd helemaal eerlijk of duidelijk zijn, het hoort er helaas bij. Kop op hoor, overkomt de beste. :)

Ik twijfelde na de 1e date al aan zijn intenties, maar je kunt het juist ook heel erg doodslaan door dit zo op de man af te vragen. En het had natuurlijk best gekund dat hij het na die 1e date gewoon nog niet wist. Maar goed, hij had waarschijnlijk toen al alleen vriendschap voor ogen. Ik snap niet dat je dit dan niet gewoon meteen uit jezelf aangeeft.

Ik snap ook niet wat hij bedoelt met dat 'meer dan vriendschap' de boel alleen maar zou compliceren. Dat een vriendschap daar te waardevol voor is. En een relatie, is dat dan niet waardevol?

Ik heb nog steeds geen idee wat ik hem zal antwoorden. Van de ene kant kan ik me inderdaad voorstellen dat hij een vriend zou kunnen worden. Van de andere kant denk ik dat dit niet gaat werken. Ik ben bang dat ik daar nu gepantserd in zou gaan. Dat ik me geen houding meer weet te geven. Misschien zelfs wel lullig ga doen. En als ik me wel zou kunnen openstellen voor vriendschap, ben ik bang dat ik hoop zou blijven houden.

Ik denk dat ik het maar even laat rusten :|
Jij bent er echt lang uit geweest Avena. Dit is gewoon een geval van jammer, next. Zal nog vaak zat gebeuren hoor. Van de ander zijn kant en ook van jouw kant. Was in ieder geval goed om je social skills te oefenen, toch? ;)
Wat je terugschrijft is "Jammer maar duidelijk. Ik wens je verder alle goeds." Klaar en niet meer naar omkijken.
@Antoon69, ik snap wat je bedoelt. Ik ben er inderdaad heel lang uit geweest. Maar ik denk dat er niet zo snel een 'next' komt. Ik woon in het buitenland en in dunbevolkt gebied. Leuke, vrijgezelle mannen van mijn leeftijd zijn hier bijzonder schaars. Deze woonde op ongeveer 40 minuten rijden. Hij noemde ons buren, zo dichtbij vinden we dat hier.
Ah op die manier. Dan zal het inderdaad zo'n vaart niet lopen. Bewuste keuze om jezelf op deze plek terug te trekken?
Gelijk naar intenties vragen snap ik niet zo goed? Je kan op tinder zitten met de bedoeling een relatie aan te gaan met iemand maar dat wil toch niet zeggen dat je na een of twee dates al weet of je dat wil met diegene met wie je afspreekt? Ik had een tijdje geleden een man die boos reageerde omdat ik hem na de eerste date niet kon verzekeren dat ik met hem verder wou.
Wat vriendschap betreft, ik date niet met mannen om vriendjes te worden.
21-06-2022 21:40
Ah en hoe gaat het inmiddels? Want je zei als laatste dat hij moest kiezen tussen jou en zijn ex?
Juist maar bleek dan dat we elkaar heel erg hebben gemist. Nog een goed gesprek gehad en beslist dat we doorzetten, hebben het te leuk samen. Sommige dingen met ex gaan voorlopig nog door, andere zijn gestopt.
Ben in een lange tijd geen man tegen gekomen waarmee het zo goed klikte, ik geniet met volle teugen!
En ik kan er op elk moment uitstappen als ik het toch niet trek...
attraverso wijzigde dit bericht op 22-06-2022 15:11
13.98% gewijzigd
@Attraverso, ah, dat zijn nieuwe ontwikkelingen! Klinkt in ieder geval voorzichtig positief. Hoop voor je dat jullie er uiteindelijk toch samen uitkomen.
Antoon69 schreef:
22-06-2022 00:25
Ah op die manier. Dan zal het inderdaad zo'n vaart niet lopen. Bewuste keuze om jezelf op deze plek terug te trekken?

Lang verhaal, maar ivm herkenbaarheid hou ik het kort. Laat ik zeggen dat hier wonen op het platteland veel voordelen heeft, maar ook enkele nadelen.
Attraverso schreef:
22-06-2022 07:56
Gelijk naar intenties vragen snap ik niet zo goed? Je kan op tinder zitten met de bedoeling een relatie aan te gaan met iemand maar dat wil toch niet zeggen dat je na een of twee dates al weet of je dat wil met diegene met wie je afspreekt? Ik had een tijdje geleden een man die boos reageerde omdat ik hem na de eerste date niet kon verzekeren dat ik met hem verder wou.
Wat vriendschap betreft, ik date niet met mannen om vriendjes te worden.

Maar dit is wat ik bedoel met intentie. Natuurlijk weet je na 2 dates nog niet of je een relatie met iemand wilt. Maar je weet wel of je zin hebt in een 3e date. Of er sprake is van enige fysieke aantrekkingskracht. En dat is wat ik deze man kwalijk neem. Dat hij mij de indruk geeft dat we aan het daten zijn, maar dat zijn intentie is om een vriendschap op te bouwen. Ik weet niet of dat überhaupt zijn motivatie is om op Tinder te zitten, of dat hij dit na de 1e date heeft besloten, maar hij had het me moeten vertellen. Nu kom ik erachter door hem zelf voor het blok te zetten, omdat ik zijn signalen inderdaad nogal gemixt vond.
Hij appt me net dat het hem spijt als ik een andere indruk heb gekregen, maar dat hij vanaf het begin af aan al een vriendschap voor ogen had. Echt, waarom zit je dan op Tinder? Of waarom zet je dit dan niet op zijn minst gewoon in je profiel?
Avena schreef:
22-06-2022 12:10
Hij appt me net dat het hem spijt als ik een andere indruk heb gekregen, maar dat hij vanaf het begin af aan al een vriendschap voor ogen had. Echt, waarom zit je dan op Tinder? Of waarom zet je dit dan niet op zijn minst gewoon in je profiel?
"Vriendschap" is misschien een vrij rekbaar begrip. Denk je niet dat hij "with benefits" even vergat te noemen, en dat jouw serieuze intenties hem nu afschrikken?
Antoon69 schreef:
22-06-2022 13:01
"Vriendschap" is misschien een vrij rekbaar begrip. Denk je niet dat hij "with benefits" even vergat te noemen, en dat jouw serieuze intenties hem nu afschrikken?

Ik heb in eerste instantie alleen maar gezegd dat ik zin had om hem te zoenen hè? Lijkt me een prima opstap naar FWB als je daar op uit zou zijn...
Avena schreef:
22-06-2022 13:08
Ik heb in eerste instantie alleen maar gezegd dat ik zin had om hem te zoenen hè? Lijkt me een prima opstap naar FWB als je daar op uit zou zijn...

Alleen vriendschap zoeken met een vrouw en dat achteraf pas te zeggen, is inderdaad wel een beetje apart.
Avena schreef:
22-06-2022 13:08
Vreemde actie hoor, via tinder gaan daten en dan zeggen oja ik wil alleen vrienden zijn. Misschien was zijn oorspronkelijke inzet ook wel anders maar zag hij daar vanaf? Maw ziet hij jou niet als geschikte partner maar wel als vriendin?
Bedsermoen schreef:
23-06-2022 01:16
Vreemde actie hoor, via tinder gaan daten en dan zeggen oja ik wil alleen vrienden zijn. Misschien was zijn oorspronkelijke inzet ook wel anders maar zag hij daar vanaf? Maw ziet hij jou niet als geschikte partner maar wel als vriendin?

Wat ik denk/vermoed: hij zag mijn profiel op Tinder, wist al meteen op basis van de foto's dat er wat hem betreft geen fysieke aantrekkingskracht was, maar ik had wel een interessant profiel (ik heb ook tekst op Tinder) en ik woonde redelijk in de buurt. En hij is (ook) op zoek naar vriendschap (weet ik nu). Hij woont hier nog niet zo lang en heeft nog geen vriendenkring opgebouwd. Dus hij dacht vast: laat ik die maar naar rechts swipen, want dat kan weleens een leuk contact opleveren.

Op zich prima, maar had dit dan gewoon meteen gezegd in het eerste chatcontact... Dan had ik kunnen kiezen of ik dat ook wilde en was ik er heel anders in gegaan. Nu voel ik me eigenlijk gewoon belazerd. En zelfs na 2 'dates' moet ik hem zelf voor het blok zetten opdat hij dit eindelijk eens vertelt. En dan ook nog zeggen dat het hem spijt dat er een misverstand is ontstaan. Ja duh, wat denk je dan? Dat misverstand ligt niet aan mij hè?

Hij zou nog steeds graag vrienden worden. We hebben beide keren veel leuke gesprekken gehad en ook genoeg raakvlakken qua interesses. En leuke, interessante mensen die ook nog open staan voor nieuwe vriendschappen, zijn hier op het platteland best schaars. Maar ik denk niet dat vriendschap er wat mij betreft nu nog in zit. De tijd zal het leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven