Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
@12189, Is dat dezelfde man als van die gecancelde date?
Ik denk wel dat sommige mannen zo zijn dat ze sowieso weinig wedervragen stellen. Vraag je af of dat is wat je wilt.
Ik vind het een goede zet van je dat je de bal nu bij hem laat, zo krijg je ook antwoord.
alongwiththesunshine schreef:
08-08-2021 01:28
Lekker aan de schnitzels mit kartoffelsalat, nomnom
De beste, oet Pruses!
Jole schreef:
08-08-2021 19:33
@12189, Is dat dezelfde man als van die gecancelde date?
Ik denk wel dat sommige mannen zo zijn dat ze sowieso weinig wedervragen stellen. Vraag je af of dat is wat je wilt.
Ik vind het een goede zet van je dat je de bal nu bij hem laat, zo krijg je ook antwoord.
Ja dezelfde idd… Ik ga in elk geval geen contact meer met hem opnemen nu, kijken wat er gebeurt. En dat is dan inderdaad ook een antwoord.

Maar ik vind het wel een soort van laf ofzo? Zeg maar gewoon tegen me dat het leuk appen was, maar dat het daarbij blijft. Dat vind ik tenminste eerlijk en open communiceren als volwassenen, maarja, blijkbaar geldt dat niet voor iedereen. 🤷‍♀️
Helemaal eens hoor met dat laatste, ik denk het ook hoor, 'Als je niet verder wil, zeg het dan alsjeblieft!' Maar ja. sommigen zijn te laf
l2l89 schreef:
08-08-2021 18:02
Pff ik wil ook weer even ranten… soms begrijp ik mannen gewoon echt niet.

Hij zegt steeds wel dat ie me interessant is en nieuwsgierig naar me is en me graag een keer zou willen ontmoeten. Uit zijn gedrag blijkt echter een heel ander verhaal. Als we appen, dan ben ik meestal degene die vragen stelt en geïnteresseerd is, ik krijg dan redelijk korte antwoorden terug maar ook geen wedervragen. Ik heb al vaak genoeg hints laten vallen om een keer af te spreken, maar daar is hij niet op in gegaan. En in een gesprek daarna zegt ie dan weer hoe nieuwsgierig hij is.

Volgens mij word ik hier keihard aan het lijntje gehouden, ik heb het door, zou beter moeten weten, en toch blijf ik ook zo nieuwsgierig naar hem (iets met aantrekkingskracht). Heb nu maar gewoon gezegd dat het initiatief bij hem ligt en dat ik het anders daarbij wil laten, maar ik word hier zo moe van. Draai er niet zo omheen de hele tijd en zeg gewoon waar ik aan toe ben. 🙈 Of ben ik nou raar?
Haha precies dit heb ik met een dame!
En dan stuurt ze foto's wil ze graag bellen maar stelt het telkens uit. Ze is nieuwsgierig naar mij, maar de vragen die ze stelt zijn: 'en jij?' :)
Als ik dan een ochtend niets stuur dan komt ze wel uit zichzelf met een appje. Gisteren stelde ze dan een pikante vraag uit zichzelf maar als ik dan de vraag terugstel dan is ze weer stil... het is wat!
12189 wat is er leuk aan hem als alle input van jou vandaan moet komen?
Als hij echt leuk is zou ik niet hinten, maar gewoon een voorstel doen. Ik ga echt niet zitten wachten tot een man mij vraagt, kom op hoor.

Ik heb 3 bizarre gesprekken op tinder (een man die direct een soort van fetish voorstel doet terwijl ik NIETS in mijn profiel heb dat daar ook maar op hint, een die het wel heel zakelijk aanpakt en mij ongeveer direct vertelt wanneer ik waar voor hem klaar moet staan zodat hij me kan ontmoeten, en een die steeds na ruim een week pas antwoord) dus die ga ik allemaal weer afkappen.
Een gesprek werd leuk en verplaatste zich naar whatsapp maar die reageert nu niet meer, en daar baal ik best een beetje van. Maar goed, life gets in the way I guess.
Eerst een midweekje weg en daarna maar weer eens een nieuwe ronde swipen ofzo.
Als ik dit zo allemaal lees dan vraag ik me soms echt af hoezo ik (man trouwens) nog vrijgezel ben.

Ook in de vriendinnengroepen van mijn zussen. Ze lijken nog liever te kiezen voor een kerel met een rugzak die ze midden in de nacht al snuivend uit een of andere hotelkamer kunnen halen, dan voor een normale gast met een wo opleiding en een prima baan.

Dat is dan weer het vreemde aan vrouwen : die lijken toch vaak erg gevoelig voor oppervlakkige kemphaan-praatjes van problematische figuren dan voor een normale, stabiele gast (al zeg ik het zelf).
Ritmodelanoche schreef:
09-08-2021 09:47
Als ik dit zo allemaal lees dan vraag ik me soms echt af hoezo ik (man trouwens) nog vrijgezel ben.

Ook in de vriendinnengroepen van mijn zussen. Ze lijken nog liever te kiezen voor een kerel met een rugzak die ze midden in de nacht al snuivend uit een of andere hotelkamer kunnen halen, dan voor een normale gast met een wo opleiding en een prima baan.

Dat is dan weer het vreemde aan vrouwen : die lijken toch vaak erg gevoelig voor oppervlakkige kemphaan-praatjes van problematische figuren dan voor een normale, stabiele gast (al zeg ik het zelf).
Hihi, dan zoek je toch echt tussen de verkeerde soort vrouwen hoor.

Mij niet gezien dat ik dat soort gasten ga opzoeken… ik swipe op Tinder bijvoorbeeld ook eigenlijk alleen geverifieerde profielen naar rechts waarin iemand ook moeite heeft gedaan om een leuk profiel te maken… En iemands intenties zijn eigenlijk al vrij snel duidelijk bij het eerste bericht. 😅
Ritmodelanoche schreef:
09-08-2021 09:47

Als je meeleest kan je ook lezen dat de vrouwen hier daar ook niet voor kiezen/af knappen op de types die jij schetst.

Ik heb inmiddels ook nog maar 2 eisen over. Intelligent en mooi haar😂 maargoed, blijkt ook dat alleen aan die eisen voldoen niet voldoende is voor een relatie.
Ik heb dan geen Tinder, maar Bumble. Zelfde principe maar dan dat vrouwen met een match 24 uur hebben om een gesprek te beginnen.
Vorig jaar vlak na de start van Corona een maand Tinder gehad en geen enkele match.

Zal wel aan mijn foto's liggen denk ik, maar die zijn volgens vrienden leuk.
Ik swipe op Bumble (maar op Tinder ook) niet iedereen naar rechts, denk 60% ofzo.

@l2l89, wat is voor jou een leuk profiel?

Op Paiq andere ervaringen: wel wat gesprekken, niet dat je na het zien van elkaars foto geblokkeerd wordt. Ik toon oprecht interesse maar bij 80% valt het stil. Als er eentje zover komt dat we nummers uitwisselen dan loopt het wel redelijk maar de stap er na (bellen of afspreken) vinden vrouwen lastig ofzo.

Paiq is veel kleiner dan Tinder, heb je het over dating dan roept vrijwel iedereen: Tinder!
Goede gesprekken voeren vind ik leuk, maar bij het online dating vinden vrouwen dat lastig om online te doen denk ik.
Terwijl je overal om je heen hoort 'nee hij/mijn vriend/man is geen prater, dat vind ik wel eens moeilijk' :)
@Binnusje: goh goeie vraag, dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Een goed profiel is er voor mij één met meerdere foto’s. Daarnaast kijk ik vooral naar de profieltekst: staat er niks, dan swipe ik je naar links. Heb je je best gedaan om iets leuks over jezelf op te schrijven waardoor ik al een beetje een beeld van je krijg en ik ben daarnaast ook onder de indruk van je (geverifieerde) foto’s, dan swipe ik je naar rechts. ;)

Helaas zijn matches schaars, zelfs op Tinder waar toch duizenden gebruikers zitten. Op Bumble is het altijd maar stil en als ik dan een gesprek start, komt er nooit een bericht terug.

En het spijt me te moeten zeggen, maar ik ben op Paiq nog helemaal niemand tegen gekomen waarvan ik dacht: naar jou ben ik écht oprecht nieuwsgierig.

Terwijl ik toch niet echt hele hoge eisen stel denk ik. Je moet me gewoon intrigeren en dan like ik je vanzelf wel haha. Ik ben ook niet te beroerd om het eerste bericht te sturen, maarja, moet wel van twee kanten komen natuurlijk.

En de laatste waarmee ik zo’n klik had negeert me nu volledig nadat ik zei dat ik het initiatief bij hem laat (na zelf vele initiatieven te hebben genomen).

Tja, dan weet ik het ook niet hoor haha. 😝
l2l89 wijzigde dit bericht op 09-08-2021 18:29
0.49% gewijzigd
Ik heb zo'n zin om weer eens lekker ouderwets verliefd te worden op een man uit de directe omgeving, zo, hop, in het wild. Ik ben amper begonnen met tinderen en het nu al zat.

Had laatst wel een hele knappe jongen die me stopte op straat en vroeg om mijn instagram. Dat gebeurt eerlijk gezegd nooit en ik had geen idee hoe ik moest reageren. Dus er volgde een awkward stilte waarna hij zei 'oh... eh... do you speak english' 😂 En ik ben volgens mij ook oud, want ik snap niets van dat social media gedoe. Als je me leuk genoeg vind om aan te spreken, kunnen we in het hier en nu toch een gesprekje hebben? Waarom om mijn instagram vragen als we hier nu toch staan? Of hij vond me van dichterbij toch wat minder leuk, dat gebeurt dan wel weer vaker. Ik heb het lichaam waar mannen regelmatig voor uit hun autoraam hangen, maar niet het gezicht om dat te matchen helaas. Wel mooie dick repellant, dat gezicht van mij.
Potpourri schreef:
09-08-2021 16:19
Ik heb zo'n zin om weer eens lekker ouderwets verliefd te worden op een man uit de directe omgeving, zo, hop, in het wild. Ik ben amper begonnen met tinderen en het nu al zat.
Nou dit inderdaad!

Gewoon in real life iemand tegenkomen en direct pats boem volle bak verliefd op elkaar! Maarja…dat is een sprookje waar iedereen nu in een virtuele wereld naar zoekt. En als dat niet instant zo is, dan word je direct weer verwijderd. Zo vluchtig en snel allemaal…
RedRoseThorn schreef:
09-08-2021 11:10
Als je meeleest kan je ook lezen dat de vrouwen hier daar ook niet voor kiezen/af knappen op de types die jij schetst.

Ik heb inmiddels ook nog maar 2 eisen over. Intelligent en mooi haar😂 maargoed, blijkt ook dat alleen aan die eisen voldoen niet voldoende is voor een relatie.
Tuurlijk, weet ik wel...

Alleen op basis van sommige berichten. Maar ik weet heus wel dat de meeste vrouwen gewoon een normale kerel zoeken, of althans eentje met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel en als het even kan geen coke verslaving :D

Wat betreft tinder : ik heb dat echt uitgespeeld. Ik ben betalend lid en kan dus likes zien. Inmiddels zit ik in zo'n fase dat ik eens in de zoveel tijd weer dezelfde hoofden voorbij zie komen.

Ik heb ook gewoon zin om weer eens verliefd te worden op iemand die ik in het écht ook (vaag) ken. Al is het een dame bij wie ik vroeger op de middelbare school heb gezeten ofzo. Ik ben sowieso niet zo van het ''random'' daten met ''zomaar iemand'' via tinder. Dat is ook het nare aan die corona-situatie : veel gelegenheden waar je nog via-via mensen tegen kwam, zijn weg.

Dus nu ben ik aan het wachten tot er iemand aan mijn deur klopt ofzo?
Ritmodelanoche schreef:
09-08-2021 16:34

Dus nu ben ik aan het wachten tot er iemand aan mijn deur klopt ofzo?
Werkte het maar zo makkelijk he… 😅

Ik ben er inmiddels wel achter dat je er tegenwoordig wat meer moeite voor moet doen en echt uit je comfortzone moet stappen om nieuwe mensen te leren kennen (of dat nou voor daten of gewoon vriendschap is).
l2l89 schreef:
09-08-2021 16:41
Werkte het maar zo makkelijk he… 😅

Ik ben er inmiddels wel achter dat je er tegenwoordig wat meer moeite voor moet doen en echt uit je comfortzone moet stappen om nieuwe mensen te leren kennen (of dat nou voor daten of gewoon vriendschap is).
Dat zou heel fijn zijn :D

Ooit, in mijn studentenjaren een jaar of 10 terug, ging het wel écht heel erg vanzelf allemaal. Je kwam zoveel mensen (vrouwen) tegen ; op huisfeestjes, eigen huisgenoten hadden vriendinnen en die hadden ook weer vriendinnen...

Maar nu ; bij mij is het echt helemaal vastgelopen. Ik heb nog een handjevol vrienden met wie ik in het weekend ga sporten of een biertje drink, maar van huisfeestjes en dat soort dingen is in de begin-dertiger jaren natuurlijk absoluut geen sprake meer. Dus inderdaad precies wat jij zegt : je moet echt uit je comfort zone om nieuwe mensen te ontmoeten. Als ik eerlijk ben, zit ik dat de hele tijd uit te stellen. Weet gewoon niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik woon ook niet in een traditionele ''grote stad'', waar mensen doorgaans toch langer single blijven en langer het café-leven op blijven zoeken.

Ik hou van natuur, water en (relatieve) rust, maar als single begin dertiger zit je waar ik woon niet in 'the place to be'. Dat is wel lastig.
l2l89 schreef:
09-08-2021 14:12
@Binnusje: goh goeie vraag, dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Een goed profiel is er voor mij één met meerdere foto’s. Daarnaast kijk ik vooral naar de profieltekst: staat er niks, dan swipe ik je naar links. Heb je je best gedaan om iets leuks over jezelf op te schrijven waardoor ik al een beetje een beeld van je krijg en ik ben daarnaast ook onder de indruk van je (geverifieerde) foto’s, dan swipe ik je naar links.

Helaas zijn matches schaars, zelfs op Tinder waar toch duizenden gebruikers zitten. Op Bumble is het altijd maar stil en als ik dan een gesprek start, komt er nooit een bericht terug.

En het spijt me te moeten zeggen, maar ik ben op Paiq nog helemaal niemand tegen gekomen waarvan ik dacht: naar jou ben ik écht oprecht nieuwsgierig.

Terwijl ik toch niet echt hele hoge eisen stel denk ik. Je moet me gewoon intrigeren en dan like ik je vanzelf wel haha. Ik ben ook niet te beroerd om het eerste bericht te sturen, maarja, moet wel van twee kanten komen natuurlijk.

En de laatste waarmee ik zo’n klik had negeert me nu volledig nadat ik zei dat ik het initiatief bij hem laat (na zelf vele initiatieven te hebben genomen).

Tja, dan weet ik het ook niet hoor haha. 😝
Nou dan is de afstand het enige wat er voor zorgt dat we elkaar nog niet online zijn tegengekomen ;) voor de rest voldoen we de wensen. Want ik heb meerdere foto's (op Bumble kun je minder foto's kiezen), leuke profieltekst enzo.
Op Paiq is het dan ook de afstand met ons, want ik vind de persoon achter de naam zo interessant.

Ik las je berichten over je date, snap niet dat ze even gewoon aangeven wat er is. Dan kunnen jullie beide weer verder toch?
Binnusje schreef:
09-08-2021 18:16
Nou dan is de afstand het enige wat er voor zorgt dat we elkaar nog niet online zijn tegengekomen ;) voor de rest voldoen we de wensen. Want ik heb meerdere foto's (op Bumble kun je minder foto's kiezen), leuke profieltekst enzo.
Op Paiq is het dan ook de afstand met ons, want ik vind de persoon achter de naam zo interessant.

Ik las je berichten over je date, snap niet dat ze even gewoon aangeven wat er is. Dan kunnen jullie beide weer verder toch?
Haha afstand en leeftijd misschien? Geen idee hoe oud je bent en hoe je echt heet, misschien hebben we elkaar wel naar links geswiped haha!

En ja, duidelijkheid en open communicatie is blijkbaar heel moeilijk voor sommigen.

Ik moet mezelf nu ook bedwingen om er nu niet een berichtje nog achteraan te sturen in de trant van “wat jammer dat je niet meer reageert, ik had liever dat je het gewoon had gezegd dat je geen contact meer wil”. Maar dan maak ik waarschijnlijk te veel drama. 🤦🏼‍♀️
Antoon69 schreef:
08-08-2021 16:59
Beetje zuur dit :whip: . Ik geef haar groot gelijk dat even een tijd lekker doet waar ze zin in heeft, na al die ellende.
Toch leuk dat je in deze levensfase nog een keer in staat bent dit gevoel te hebben?
Het is nou niet bepaald dat bij de anderen op dit topic de vonken er van afvliegen.
Ik vertel gewoon niet alles. 😉

Zonder gekheid, ik vind ook dat het moet kunnen. Ik heb ook wel een paar losse contacten (gehad). En ik ben ook heel duidelijk daarin: geen vastigheid, geen relatie, geen exclusiviteit.

(Maar ik vind die ene meneer toch wel heel interessant, dus die losse contacten laat ik los...)
Ik zou dat ook willen, dat ik gewoon puur alleen van het fysieke met mannen kan genieten. Dus ik ben juist wel een beetje jaloers op Sandy in dat opzicht. En het verbaast me dan wel weer dat er zuur over gedaan wordt op het viva forum nota bene (wat best wel progressief is over het algemeen, toch). Nou Sandy als je dit leest, ik vind je een stoer wijf en je hebt groot gelijk dat je lekker vlindert na je scheiding.

Als vrouw kan je ook gewoon geen goed antwoord geven op de vraag hoeveel partners je hebt gehad, het is al gauw te veel. Je kunt beter zo min mogelijk vertellen inderdaad.
l2l89 schreef:
09-08-2021 20:44
Haha afstand en leeftijd misschien? Geen idee hoe oud je bent en hoe je echt heet, misschien hebben we elkaar wel naar links geswiped haha!

En ja, duidelijkheid en open communicatie is blijkbaar heel moeilijk voor sommigen.

Ik moet mezelf nu ook bedwingen om er nu niet een berichtje nog achteraan te sturen in de trant van “wat jammer dat je niet meer reageert, ik had liever dat je het gewoon had gezegd dat je geen contact meer wil”. Maar dan maak ik waarschijnlijk te veel drama. 🤦🏼‍♀️
Ik heb je een PM gedaan omdat ik m'n CV hier niet kan delen.

Ik zou dat bericht achterwege laten. Want hij weet dat de bal bij hem ligt. Misschien is het net een hond die uitgespeeld is, laat de bal ook altijd bij zich liggen :).
Ik heb ook dat ik moeite ergens in steek, doet moet ook wel want niet gaat vanzelf. Maar ik geef mezelf wel een x aantal dagen en als het dan nog steeds initiatieven nemen is dan is het wel klaar want dan blijft iemand misschien ook wel zo in een relatie.

Wat hierboven gezegd word als iemand tegen het lijf aanlopen. Ja dat kan en is ook een hele mooie ervaring. Je spreekt elkaar even zonder verwachtingen en dat blijkt het toch een hele leuke gesprekspartner te zijn, je wisselt nrs uit en kunt direct verder. Bij mij was dat op het werk, verschillende functies maar wel een soort gevoel dat je een team bent. Zulke spontane ontmoetingen zijn erg leuk maar is niet voor iedereen weggelegd denk ik.
Potpourri schreef:
09-08-2021 22:27
Ik zou dat ook willen, dat ik gewoon puur alleen van het fysieke met mannen kan genieten. Dus ik ben juist wel een beetje jaloers op Sandy in dat opzicht. En het verbaast me dan wel weer dat er zuur over gedaan wordt op het viva forum nota bene (wat best wel progressief is over het algemeen, toch). Nou Sandy als je dit leest, ik vind je een stoer wijf en je hebt groot gelijk dat je lekker vlindert na je scheiding.

Als vrouw kan je ook gewoon geen goed antwoord geven op de vraag hoeveel partners je hebt gehad, het is al gauw te veel. Je kunt beter zo min mogelijk vertellen inderdaad.
Ik zou niet weten waarom je dat als vrouw niet zou kunnen zeggen. Dan houden we dat toch zelf in stand?
Ik had gisteren bumble erop gezet .
We hadden het er op discord over en ik dacht ach vakantie.

Het was denk ik al 8 mnd geleden als het niet langer is dat ik op een app zat.

Ik was al snel uitgeswiped. Kort Happn erbij genomen.

Maar ik kwam veel dezelfde koppen tegen met hun welbekende foto's die ze al jaren gebruiken.

Dus na 1 dag alles weer verwijderd.
Had er de kracht niet voor...
Heey Julia welkom back
wij slapen nooit.
Julia_20 schreef:
10-08-2021 23:35

Maar ik kwam veel dezelfde koppen tegen met hun welbekende foto's die ze al jaren gebruiken.

Dus na 1 dag alles weer verwijderd.
Had er de kracht niet voor...
:D

Zo herkenbaar. Ik ben alleen Tinder gebruiker, maar behoor daar inmiddels wel tot het meubilair. Ik kom al jaren dezelfde profielen tegen, met sommige mensen heb ik al 3/4 keer een match gehad en nog steeds praten we niet :D

Pff ik word er soms ook wel moe van. Heb het idee dat Tinder echt een dovende kaars is voor mij. Zoals jij ook zegt : ik heb er de kracht niet meer voor. Ik maak al een jaar of 6 ''on and off'' gebruik van die app. Aan het begin was ik nog een soort van excited bij een match. Ging ik echt haar foto's en profieltekst goed bekijken en proberen daarop in te haken in de gesprekken. Maar na de honderdste keer heb je daar ook weinig zin meer in :D

Plus het valt me op dat het toch constant dezelfde mensen zijn. Als ik bijvoorbeeld in mijn Facebook-vriendenlijst kijk, zijn er toch best een behoorlijk aantal vrouwen die single zijn, die ik nog nooit op tinder ben tegen gekomen. Terwijl ik juist een handjevol al jarenlang in herhaling tegen kom. Kennelijk zijn er toch bepaalde single mensen die pertinent niet van een dating-app gebruik willen maken. Snap ik ergens ook wel, want je zet jezelf toch een beetje in de uitverkoop. Zelf ben ik alle schaamte al voorbij :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven