Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Antoon69 schreef:
13-08-2021 16:34
Oh zou ik ook doen ik ik vrouw zou zijn. Genoeg leuk aanbod volgens mij. Heb jij ook veel jongere dates dan?
ja.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
12-08-2021 02:48
Was niet bedoeld als commentaar of uitleg naar jou (sorry als het zo overkwam) maar opdat het fijn is als je je als vrouw op leeftijd nog begeerd kunt voelen

Haha, ja ik dacht ook al, waar komt dit vandaan. Dank en helder. Is goed zo. :high5:
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
13-08-2021 16:51
ja.
Good for you!
Vraagje he; zijn mannen tegenwoordig zo voorzichtig met het plannen van dates?

Voor mijn gevoel is iedereen zo ontzettend terughoudend…

Maar misschien komt dat ook doordat ik zelf meer geloof in elkaar leren kennen los van een schermpje; dus een korte periode chatten/appen en dan gewoon afspreken als het van beide kanten goed voelt.

Nu kan ik best leuk chatten zo hier en daar en kwam het een aantal keer zover dat mannen mij hun nummers gaven en dat we dan overschakelen op whatsapp en daarna lijkt het een soort van dood te bloeden? Wat verwachten mannen dan, wanneer ze hun nummer aan een vrouw geven? In mijn ogen is dat een teken dat ze geïnteresseerd zijn, maar waarom loopt het dan vervolgens zo stroef? Kan iemand dat uitleggen? 🤣🙈
Stel je zelf wel eens voor om af te spreken of wacht je totdat de mannen jou uit vragen?
Potpourri schreef:
13-08-2021 21:55
Stel je zelf wel eens voor om af te spreken of wacht je totdat de mannen jou uit vragen?
Ja zeker; en dan is het vaak: we zien wel hoe het loopt. Of: binnenkort een keer.

🤷‍♀️ I give up haha!
Die mannen willen aandacht. Gezellig wat afleiding via whatsapp is leuk natuurlijk. Maar daten is niet de bedoeling. Wel veel willen appen, maar nooit tot een date komen is zonde van je tijd.

Het lijkt haast alsof veel mannen er tegenwoordig zo in staan. Handig toch, zo'n appmaatje voor de broodnodige egostreling , spanning of verdrijven van verveling.
Gelukkig is dit vrij snel duidelijk.
Ritmodelanoche schreef:
12-08-2021 13:21
Je hebt gelijk...

Wat bij mij wel zo is, is dat ik van nature voornamelijk een introvert persoon ben. Ik haal niet per definitie plezier of energie uit ontmoetingen met nieuwe mensen door te praten over koetjes en kalfjes.

Mijn sociale contacten zijn ook vooral mensen die ik al héél lang ken. Ik ben vanuit mezelf ook nooit per sé heel erg geinteresseerd in mensen die ik nauwelijks of niet ken. Maar wel in mensen waar ik een gedeelde geschiedenis mee heb.

En dat is nu natuurlijk ook het dubbele hiervan : om iemand beter te leren kennen en een diepere connectie te krijgen, moet je iemand eerst oppervlakkig leren kennen.

Als ik dit zo lees, klinkt het alsof je behoorlijk over je grens heen moet stappen, forceren zelfs, om er iets leuks van te maken. Hoe zie je het zelf om dan een leuke date te hebben zoals je hierboven beschrijft als zelfs interesse in een ander al moeite kost?
wij slapen nooit.
Koffieverkeerd schreef:
13-08-2021 22:21
Die mannen willen aandacht. Gezellig wat afleiding via whatsapp is leuk natuurlijk. Maar daten is niet de bedoeling. Wel veel willen appen, maar nooit tot een date komen is zonde van je tijd.

Het lijkt haast alsof veel mannen er tegenwoordig zo in staan. Handig toch, zo'n appmaatje voor de broodnodige egostreling , spanning of verdrijven van verveling.
Gelukkig is dit vrij snel duidelijk.
Ja jammer he. Heb je dan toch weer tijd en energie ingestoken die je beter had kunnen besteden… 🙈
Part of the deal. De meesten beklijven niet en dat is logisch, aangezien het met 99% geen match is. Dus daar moet je doorheen voordat die ene blijft plakken.
Ik snap Tinder echt niet hoor...

Misschien ben ik te achterdochtig, maar heb echt het idee dat sommige mensen alleen maar op tinder zitten om een beetje arrogant te doen tegen mensen om hun eigen ego op te krikken ofzo.

Die maken dan wél een match, beginnen een gesprek tegen me met ''hi'' ''hoi'' ''hallo''. Dus ik probeer er iets van te maken. Bijvoorbeeld bij iemand herken ik op de achtergrond een stad in Colombia dus ik vraag of de vakantie daar leuk was, en dan krijg je alleen maar als antwoord ''ja''.

Of ik vraag of iemand nog wat leuks gaat doen dit weekend, en dan krijg je als antwoord ''nee''.

Ik snap prima dat je niet altijd klaar bent voor een gesprek, maar waarom zélf iemand aanspreken en dan vervolgens echt de meest kortaf/saaie antwoorden geven. Wat wil zo iemand nou? Dat iemand voor ze gaat kruipen ofzo? Een beetje flauw treiteren?
DeToekomst schreef:
14-08-2021 12:24
Ik snap Tinder echt niet hoor...

Misschien ben ik te achterdochtig, maar heb echt het idee dat sommige mensen alleen maar op tinder zitten om een beetje arrogant te doen tegen mensen om hun eigen ego op te krikken ofzo.

Die maken dan wél een match, beginnen een gesprek tegen me met ''hi'' ''hoi'' ''hallo''. Dus ik probeer er iets van te maken. Bijvoorbeeld bij iemand herken ik op de achtergrond een stad in Colombia dus ik vraag of de vakantie daar leuk was, en dan krijg je alleen maar als antwoord ''ja''.

Of ik vraag of iemand nog wat leuks gaat doen dit weekend, en dan krijg je als antwoord ''nee''.

Ik snap prima dat je niet altijd klaar bent voor een gesprek, maar waarom zélf iemand aanspreken en dan vervolgens echt de meest kortaf/saaie antwoorden geven. Wat wil zo iemand nou? Dat iemand voor ze gaat kruipen ofzo? Een beetje flauw treiteren?
Haha dit ja! En die mensen hebben dan in hun profiel staan dat ze geïnteresseerd zijn.
iceteapeach schreef:
13-08-2021 22:55
Als ik dit zo lees, klinkt het alsof je behoorlijk over je grens heen moet stappen, forceren zelfs, om er iets leuks van te maken. Hoe zie je het zelf om dan een leuke date te hebben zoals je hierboven beschrijft als zelfs interesse in een ander al moeite kost?
Hier ben ik het wel mee eens. Ik schrok ook van je opmerking dat in principe iedereen waarmee je dates hebt/ gesprekken hebt in essentie hetzelfde zijn. Leer je je dates wel echt kennen? Ik heb heel wat af gedate maar nog nooit het gevoel gehad dat een persoon de dertiende in het dozijn is.
l2l89 schreef:
13-08-2021 22:13
Ja zeker; en dan is het vaak: we zien wel hoe het loopt. Of: binnenkort een keer.

🤷‍♀️ I give up haha!
Ah, dat is wel balen ja. Misschien dat ze heel veel hengels uit gooien en niet alles terug berichten wat hapt. Maar wel als match aanhouden natuurlijk, want er moet een back-up voorraad zijn... Fantastisch idd dat moderne daten, heh :p

Ik had ook een date afgelopen vrijdagavond, wat ontzettend gezellig was maar ik voel geen romantische klik. Qua uiterlijk ben ik niet zo kieskeurig, zolang iemand's persoonlijkheid interessant is, wordt de aantrekkingskracht meestal ook met de minuut groter. Maar ik kan toch zo afknappen op stemgeluid, pff. Deze man praatte heel traag en had zo'n... nasale nerd stem dat ik echt dacht 'ahhh houd alsjeblieft op met praten'. Best wel gemeen van mij, maar ik ben sowieso heel gevoelig voor geluid dus stem is wel een dingetje ja.

Wat ook zuigt aan daten is dat ik nu in de fase zit dat ik alles vergelijk met mijn ex. En regelmatig jankbuien heb omdat ik hem, de seks, de klik, gewoon nog heel erg mis. Ik heb het zelf uitgemaakt omdat er geen toekomst in zat, het was geen man waar je op kon bouwen. Maar nu komt steeds weer die angst naarboven pruttelen dat ik nooit meer zoiets vind. Het is gewoon zo zeldzaam om iemand tegen te komen die op alle niveaus klikt, en die jou dan ook nog leuk vind en ongebonden is.
Potpourri schreef:
15-08-2021 10:02
Ah, dat is wel balen ja. Misschien dat ze heel veel hengels uit gooien en niet alles terug berichten wat hapt. Maar wel als match aanhouden natuurlijk, want er moet een back-up voorraad zijn... Fantastisch idd dat moderne daten, heh :p

Ik had ook een date afgelopen vrijdagavond, wat ontzettend gezellig was maar ik voel geen romantische klik. Qua uiterlijk ben ik niet zo kieskeurig, zolang iemand's persoonlijkheid interessant is, wordt de aantrekkingskracht meestal ook met de minuut groter. Maar ik kan toch zo afknappen op stemgeluid, pff. Deze man praatte heel traag en had zo'n... nasale nerd stem dat ik echt dacht 'ahhh houd alsjeblieft op met praten'. Best wel gemeen van mij, maar ik ben sowieso heel gevoelig voor geluid dus stem is wel een dingetje ja.

Wat ook zuigt aan daten is dat ik nu in de fase zit dat ik alles vergelijk met mijn ex. En regelmatig jankbuien heb omdat ik hem, de seks, de klik, gewoon nog heel erg mis. Ik heb het zelf uitgemaakt omdat er geen toekomst in zat, het was geen man waar je op kon bouwen. Maar nu komt steeds weer die angst naarboven pruttelen dat ik nooit meer zoiets vind. Het is gewoon zo zeldzaam om iemand tegen te komen die op alle niveaus klikt, en die jou dan ook nog leuk vind en ongebonden is.
Haha ja, stemgeluid kan voor mij ook echt een afknapper zijn! Maar ik ben vocal coach en daar dus zowieso op gefixeerd altijd haha. Is iets dat ik ook niet echt kan negeren of uitzetten, dus ik snap helemaal wat je bedoelt.

En dat laatste wat je zegt, dat het zo zeldzaam is om iemand tegen te komen waarbij alles matcht: ik vraag me af of dat uberhaubt mogelijk is. Mijn ex zou mijn ex anders ook niet zijn nu. Ik geloof er wel in dat je op verschillende punten heel erg goed kunt matchen en dat je bij andere misschien een beetje water bij de wijn moet doen. En op sommige punten valt geen enkel compromis te sluiten (zoals kinderwens enzo).

Maar goed… ik was dus via Tinder weer in leuk contact met iemand. Hij gaf me zijn telefoonnummer, dus nu zijn we naar whatsapp verhuisd en hebben besproken dat we elkaar ergens komende week wel willen ontmoeten, maar nu valt het weer stil. Wat is dat toch? Zodra iets concreet lijkt te worden keren ze je de rug toe lijkt het wel… 🤷‍♀️
Is het niet dat je er te veel waarde aan dingen hecht? Dat idee krijg ik beetje uit de laatste posts die ik heb gelezen van je. Je bent er heel serieus in en dat is natuurlijk wel goed, alleen veel mensen zijn dat ook weer niet. Nu word je elke keer teleurgesteld en dat lijkt me ook heel rot, zo blijft daten ook niet leuk natuurlijk.

Als ik bijv. naar mezelf kijk, ik kan soms best mn 06 geven, alleen wil dat niet zeggen dat ik blijvend geïnteresseerd ben. Misschien kom ik er na meer contact achter dat het toch niks is of heb ik gewoon geen zin meer om te praten. Ik zal hier vast commentaar op krijgen, maar soms is het chatten zelf ook gewoon leuk of tijdverdrijf of op het moment even wat je nodig hebt (om wat voor reden dan ook). Alleen is dat wel een bepaalde stemming.
Oke hebben jullie een tip? Hoe kan je het beste zeggen dat je niet perse op zoek bent naar iets serieus, maar ook niet puur wil afspreken voor de seks. Als je een date hebt en het klikt en het gebeurt vind ik het anders. Maar als ze het idee krijgen dat je ervoor openstaat willen ze 1 ding en daar willen ze best wel ver voor gaan.
Lastig Shiverr, ik denk dat je het zo moet zeggen zoals je het hier ook zegt, 'niet serieus maar ook niet puur alleen voor de sex'.
Denk dat er genoeg mannen zijn die daar voor in zijn, maar pik de juiste er uit, want het is wat je zegt, kans dat ze eigenlijk maar 1 ding willen en daar hebben ze veel voor over en daarvoor willen ze best wel eens met jou uit eten of een film kijken maar dan wel met het toetje achteraf, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nouja als er iets serieus uit een date kom, sta ik er ene kant wel voor open. Alleen is dat niet heel makkelijk in mijn situatie. Als ik dit dus 'niet perse serieus, maar ook niet alleen seks' zeg, dan is het uiteindelijk doel alsnog seks en ik wil geen druk hebben dat het 'moet'. Het moet gewoon zo uitkomen, dus ik maak het mezelf lastig door allemaal eisen en voor een man is het een makkelijk antwoord want ze weten dat er seks in zit.
Shiverrr schreef:
16-08-2021 18:22
Nouja als er iets serieus uit een date kom, sta ik er ene kant wel voor open. Alleen is dat niet heel makkelijk in mijn situatie. Als ik dit dus 'niet perse serieus, maar ook niet alleen seks' zeg, dan is het uiteindelijk doel alsnog seks en ik wil geen druk hebben dat het 'moet'. Het moet gewoon zo uitkomen, dus ik maak het mezelf lastig door allemaal eisen en voor een man is het een makkelijk antwoord want ze weten dat er seks in zit.
Je kunt zeggen dat je zin hebt om verliefd te worden. Kun je alle kanten mee op
Weet je, soms dan lopen de dingen ook zonder ze uitgesproken te hebben, dan gaat het vanzelf, maar als iemand heel stellig zegt nu een serieuze relatie te willen, dan is het wel nodig duidelijk te zijn
@Twijfelaar: Dat is sowieso geen optie haha en dan zou ik ook liegen.

@Hole: Maar vaak komt de vraag wel ter sprake wat zoek je op Tinder. Ik krijg hem vaak al heel snel en veel mannen die ik spreek zijn ook alleen op seks uit. Ja wss door het type jongen wat ik leuk vind.
Mag ik nog aansluiten?

Vorige week Tinder (eindelijk toch maar eens) geprobeerd, nota bene op aanraden van mijn laatste lover. En ik kan er nu al een boek over schrijven...
Je kunt méér.
Tuurlijk mag dat, ik heb ook regelmatig gedacht, 'Ik kan er wel een boek over schrijven', en bevalt Tinder?
Shiverr, die vraag kreeg ik ook heel vaak, 'Waar ben je naar op zoek?' Ik wist nooit goed wat ik daar op moest antwoorden, bedoelen ze: 'Wat voor soort man of wat voor soort relatie'.
Ik dacht dan, 'Nou, ben op zoek naar een leuke man'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven