Sinterklaas met familie
zondag 22 september 2024 om 19:47
Het is weer zover, het sinterklaasfeest in de familie wordt gepland. Datum wordt geprikt en iedereen wordt alweer helemaal enthousiast. Behalve ik 
Context: het betreft mijn schoonfamilie, van huis uit ben ik sowieso niet zo groot geworden met Sinterklaas. We vierden het wel maar toen we daar in onze tienertijd mee stopten, vond ik dat nooit erg. Als kind vond ik de cadeautjes uiteraard leuk, al het gebeuren er omheen eerder eng en later gewoon niet zo boeiend.
Schoonfamilie daarentegen leeft zo ongeveer voor Sinterklaas, dit is echt de grootste feestdag van het jaar. Tien jaar geleden vond ik dat prima, inmiddels zijn er kleinkinderen bij gekomen (ook van onszelf) en vind ik het meer één groot hebberig graaifeest geworden waarbij de kinderen compleet hyperactief en hysterisch worden.
Maar wat doe je dan? Aangeven dat we het met ons eigen gezin gaan vieren zonder alle neefjes/nichtjes enzo? Me er maar weer gewoon overheen zetten en de hele heisa elk jaar voorbereiden en die ene dag nou maar gewoon geven voor de schoonfamilie? Het is uiteindelijk maar één dag maar ik vind er echt helemaal niks aan en zou het veel liever thuis met onze eigen kinderen gezellig vieren.
Context: het betreft mijn schoonfamilie, van huis uit ben ik sowieso niet zo groot geworden met Sinterklaas. We vierden het wel maar toen we daar in onze tienertijd mee stopten, vond ik dat nooit erg. Als kind vond ik de cadeautjes uiteraard leuk, al het gebeuren er omheen eerder eng en later gewoon niet zo boeiend.
Schoonfamilie daarentegen leeft zo ongeveer voor Sinterklaas, dit is echt de grootste feestdag van het jaar. Tien jaar geleden vond ik dat prima, inmiddels zijn er kleinkinderen bij gekomen (ook van onszelf) en vind ik het meer één groot hebberig graaifeest geworden waarbij de kinderen compleet hyperactief en hysterisch worden.
Maar wat doe je dan? Aangeven dat we het met ons eigen gezin gaan vieren zonder alle neefjes/nichtjes enzo? Me er maar weer gewoon overheen zetten en de hele heisa elk jaar voorbereiden en die ene dag nou maar gewoon geven voor de schoonfamilie? Het is uiteindelijk maar één dag maar ik vind er echt helemaal niks aan en zou het veel liever thuis met onze eigen kinderen gezellig vieren.
dinsdag 30 september 2025 om 10:23
Ja klopt, soms moet je er gewoon om lachen, maar jouw zoon plaagt je moeder alleen maar en snapt prima dat de vorige was uit de wasmachine moet. Terwijl het toch gewoon idioot is dat je man alleen de handdoeken uit de voorgesorteerde 'handdoekenwas' heeft gevist omdat je vroeg de handdoeken te wassen.Verbena schreef: ↑23-09-2025 22:14Ik denk dat het niks met snappen te maken heeft.
Eerder met gebrek aan overzicht, hebben aan ervaring met en te weinig waardering van de taak/activiteit.
En verschil in communicatie.
Ik vroeg pas of man op zijn vrije dag ook even de handdoeken wilde wassen. Ik moest extra werken en appte dit naar huis. Heeft hij gedaan. De theedoeken, vaatdoeken, washandjes, zakdoeken, make-up-pads die ook allemaal in de kleine wasmand in het washok zaten heeft hij terug in de grote wasmand in de badkamer gedaan.
dinsdag 30 september 2025 om 13:55
Ja vind ik ook. Moeten wij vrouwen dan maar alles goed omtrent huishouden? Een man kan toch ook prima zelfstandig nadenken?happyapple schreef: ↑30-09-2025 10:23Ja klopt, soms moet je er gewoon om lachen, maar jouw zoon plaagt je moeder alleen maar en snapt prima dat de vorige was uit de wasmachine moet. Terwijl het toch gewoon idioot is dat je man alleen de handdoeken uit de voorgesorteerde 'handdoekenwas' heeft gevist omdat je vroeg de handdoeken te wassen.
dinsdag 30 september 2025 om 19:58
happyapple schreef: ↑30-09-2025 10:23Ja klopt, soms moet je er gewoon om lachen, maar jouw zoon plaagt je moeder alleen maar en snapt prima dat de vorige was uit de wasmachine moet. Terwijl het toch gewoon idioot is dat je man alleen de handdoeken uit de voorgesorteerde 'handdoekenwas' heeft gevist omdat je vroeg de handdoeken te wassen.
Man doet eigenlijk nooit iets met de was, tenzij ik dat vraag. Zijn norm is mijn norm niet. Zijn moeder flikkerde alles bij elkaar en dat deed hij in het begin van onze relatie ook en zou hij nog steeds doen. Omdat ik dat zonde vond van mooie kleren zijn we overeen gekomen dat hij zich er nooit meer mee zou beziggehouden tenzij hij strikt de opdracht zou uitvoeren.
Dat heeft hij dus gedaan.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in