Situatie

27-01-2012 01:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje aan jullie over mijn huidige situatie. Ik vraag jullie omdat ik graag een objectieve mening wil.

Ik ben verliefd, denk ik. We zien elkaar iedere dag, we zoenen urenlang, blijven de hele nacht samen op (wel eens tot 8 uur in de ochtend) en dan hebben we alleen maar hele diepzinnige gesprekken, zeggen we lieve dingen tegen elkaar, geven we elkaar veel kusjes, kijken elkaar aan (hij met zijn pret oogjes) en we hebben nog steeds geen seks gehad. Samen fantaseren we veel over de toekomst en wat we allemaal nog samen gaan doen en ''ontdekken''. We passen goed bij elkaar en we lijken zelfs een beetje op elkaar.

Ik heb echt een super goed gevoel bij hem! Ik heb het idee dat hij mij kiest om mijn innerlijk terwijl de meeste mannen niet verder kijken. Hij was bezig met veel meiden en voor mij heeft hij alle contacten verwijderd zegt hij omdat hij verder wil met mij. Ik heb hem dit overigens nooit gevraagd maar ik vind het wel fijn. Hij wist van mij dat ik nog andere contacten had met andere mannen en dat vond hij volgens mij niet helemaal tof.

Hij gaf namelijk aan dat ik het zelf moest weten maar dat hij liever heeft dat ik helemaal voor hem ga. Logisch ook. Af en toe maakte hij eens een kut opmerking over mijn contacten maar verder zei hij wel weer dat ik moest doen wat ik zelf wilde doen want we hebben nog geen relatie. Prima. Later gaf hij weer aan geen relatie te willen omdat ik te losbollig ben. Nu weer wel en zo gaat het door.

Ik heb nog steeds contacten omdat ik vermoed dat hij die ook heeft. Ik ben een beetje onzeker en bang om hem kwijt te raken aan een ander en wil ook niet te hard van stapel lopen. Ik weet het niet; het voelt allemaal fijn maar ben ook heel onzeker en bang dat er bij hem alsnog anderen in het spel zijn.
Nou, jullie vertrouwen elkaar niet, willen geen oude schoenen weggooien voordat je zeker weet dat de nieuwe passen en hij pleegt al emotionele chantage door kutopmerkingen te maken.
Misschien heeft hij die contacten wel echt afgezegd. En ja duh hij verwacht dat jij hetzelfde doet (als teken van committent).
Je kunt beter eerlijk zijn naar hem toe en vooral naar jezelf.

Je zegt dat je bang bent dat ie nog andere contacten heeft alleen die heb je zelf nota bene. Hij heeft hier moeite mee, is daar heel duidelijk in. Reden genoeg voor hem om in ieder geval geen relatie aan te gaan met jou.

Volgens mij willen jullie relatie, Hij zegt geen andere contacten te hebben, jij wel omdat je bang bent hem kwijt te raken. Denk dat je het dan toch verkeerd aanpakt, verkeerde signalen geeft.

Gewoon zeggen dat je voor hem wil gaan en dan kun je afspreken geen andere contacten meer te hebben, tenminste, als die als doel hebben te daten.
Wat bedoel je met "contacten hebben"?

Ik kan me goed voorstellen dat als "contact hebben" betekent dat je nog andere mogelijkheden open laat om een liefdesrelatie aan te gaan, het voor hem nu klaar is.

Ik denk dat hij je vraagt om exclusief voor elkaar te gaan, dat betekent dat hij jou vraagt om contacten die je met anderen hebt in een dusdanige vorm te gieten dat daar geen liefdesrelatie uit voort zal komen. Als jij een liefdesrelatie met hem wilt, dan zou ik dat doen en hem hetzelfde vragen.

Als je het nu al niet vertrouwt dat hij dat verzoek inwilligt, dan zou ik er zelf direct klaar mee zijn.
Jij vertrouwt hem niet en omdàt je hem niet vertrouwt blijf jij daten met andere mannen, snap ik dat goed?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Je kunt je niet 'verzekeren' tegen een relatie die fout loopt. Al heb je honderd contacten achter de hand, als hij je in de steek laat, doet het nog steeds pijn. En als je die oppervlakkige contacten nodig hebt om je zekerder over jezelf te voelen, dan zou ik maar eens aan je zelfbeeld gaan werken. (Ga op een vechtsport of zo.)

Kortom, het is zoals met alles in het leven: er zijn geen keuzes met garantie op goede afloop. Maar om het een kans te geven, moet je wel kiezen.
Hij zegt dat hij voor jou wil gaan, maar jij durft die keuze blijkbaar niet te maken. Waarom niet? Als het zo'n geweldige man is heb je die andere "contacten" toch niet meer nodig?

Stel je s voor hoe dit voor je vriend is: hij zegt voor jou te gaan, hij stopt met andere meisjes en jullie hebben het geweldig samen. En wat doe jij: je vertrouwt hem niet, wil je andere "contacten" niet stoppen voor hem. Als ik jouw vriend was zou ik ook kutopmerkingen maken, of juist vanwege jouw gedrag niet verder met je willen. Hij wil toch geen vriendin die zo onzeker is over hem en hem niet vertrouwt?!
Hij heeft toch gezegd dat hij die contacten heeft verwijderd? Waarom geloof je hem niet?

Verder lijkt het mij heel logisch dat hij twijfelt over jouw commitment. Je laat niet bepaald zien dat je voor hem wilt gaan.
Wat bedoel je met "contacten"??

Wil hij dat je alles en iedereen van Facebook?Hyves af gooit of gaat het om ex(en) ????
Wat een gezeik, en dat al voordat je überhaupt een relatie hebt.

Succes...
Ja ik zou ook een kutopmerking maken als ik alle contacten verwijder maar mijn aanstaande partner dat maar niet doet
Inderdaad, wat voor contacten bedoel je dan? Scharrels of gewoon alle vormen van contact met andere mannen, inclusief kennissen en Facebookvrienden?

In het eerste geval vind ik dat hij groot gelijk heeft, in het tweede geval vind ik dat hij niet zo moet zeuren (en jij ook niet als het in zijn geval gaat om gewone vrouwelijke kennissen en Facebookvriendinnen).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jaloezie en wantrouwen vieren hoogtij.

Hier is een idee: doe waar je zelf zin in hebt. Vraag je partner niet om dingen te doen, zodat jij je minder onzeker voelt. Maar werk zelf aan dat onzekere gevoel. Dat doe je door veel zelfvertrouwen te hebben, met een houding van: ik heb/krijg genoeg liefde voor de hele wereld.
Misschien een heel gek idee hoor, maar kan je niet gewoon tegen hem zeggen dat je hem leuk vind en graag een relatie met hem wilt? Of is dat heel ingewikkeld?
Juist omdat je bang bent om m kwijt te raken doe je precies dat wat hem wegdrijft.

Aan de andere kant: als jij meerdere ijzers in het vuur wilt houden, vind je hem dan wel leuk genoeg? Want als je daadwerkelijk nu het gevoel zou hebben dat dit de allerleukste man was die er op dit moment beschikbaar was, dan zijn al die andere contacten toch minder waard ( er vanuitgaande dat dit gaat om potentiele scharrels/andere kandidaten). Iemand di vind dat je geen mannelijke faceboekvrienden of msn-vrienden mag heben is eng, iemand die van je verwacht dat je je datingsiteprofiel op non-actief zet, geen andere dates meer hebt en je satus op facebook aanpast in "in relatie"die heeft m.i. groot gelijk, mits ie dat zelf ook doet.

( en tenslotte iemand die zegt dat ie geen relatie met je wil en daar een excuus voor zoekt, bedoelt eigenlijk gewoon dat ie jou niet leuk genoeg vindt. daar zou ik ook mijn scharrels niet voor opgeven. Mijn regel is dat als iets een relatie heet ik er helemaal voor ga, maar als die ander aangeeft dat we alleen maar an het scharrelen zijn, ik juist mijn andere scharrels behoud, omdat dat mij beschermd tegen tevel gevoelens voor die ene die dat niet beantwoordt. Als ik verliefd ben ga ik trouwens niet met diegene scharrelen, dan is het alles of niets.
Met contacten bedoel ik inderdaad scharrels.

Natuurlijk kunnen vrouwelijke contacten gewoon maar ik bedoel dat er ook in wordt geflirt want dat werd er wel degelijk. We hebben nog geen relatie dus ergens was het ook niet vreemd dat hij dat deed maar voor mij is het dan ook gewoon vaarwel. Eigenlijk hypocriet omdat ik het zelf ook doe, maar goed.

Heb berichten gelezen van 16-01 (sms) een paar dagen geleden dat hij wel degelijk met een meid van zijn werk flirtte. Verder ook NOG een andere meid en toen krijg hij daarna NOG een whatsapp van NOG een meid. Hij heeft toen meteen die contacten verwijderd voor mijn ogen maar voor mij is het dan ook gewoon over. Jammer dan. Raar genoeg heeft hij meteen al zijn wachtwoorden gegeven omdat hij me niet kwijt wilde en dat het echt niets betekende en dat hij mij alleen wilde blabla.

Maar ik hoef geen wachtwoorden van iemand omdat ik iemand niet vertrouw. Ik heb het contact dus verbroken. Nu ben ik weer bezig met mijn ex en dat heb ik hem ook verteld. Ik heb aan hem gezegd dat ik geen contact met hem wil omdat hij andere contacten heeft (al beweert hij nu van niet) en omdat ik bezig ben met mijn ex. Eerst was hij daar een beetje boos over. Nu geeft hij aan dat hij het dom vindt dat ik mogelijk weer met mijn ex ga (omdat ik volgens hem gekwetst ga worden) maar dat ik er zelf maar achter moet komen dat het niks gaat worden tussen ons en dat hij op mij wil wachten en dat hij dat wel voor mij over heeft. Blabla.

Blijkbaar vond hij me dan toch niet leuk, denk ik? Omdat hij toch andere contacten had/heeft tijdens mij. Ook heb ik gehoord dat hij een aantal negatieve opmerkingen over mij heeft gemaakt tegen mensen. Helemaal niet tof om te horen. Ik dus vragen waarom, hij weer zeggen dat het uit woede was omdat hij mij echt leuk vindt. Zegt hij.

Ik weet het gewoon niet.
En als ik dan zijn mailtjes, smsjes en whatsapp berichtjes terug lees of aan leuke momenten denk, denk ik misschien dat het ook wel een stomme keuze is. Ik weet het niet, ik wil gewoon niet gekwetst worden. En dat ben ik al. Al slaat het ook weer nergens op van mezelf dat ik zoiets eis terwijl we geen relatie hebben.
En ik had contacten maar bij geen voelde ik echt iets. Puur uit verveling, vermaak. Bij hem wel.
Maar ik wil jullie reacties hier wel over horen.
Je hebt nog niet eens een relatie en dan al zo'n wantrouwig gedoe? Gedoemd te mislukken.
Hm, hij komt op mij wel goed over.

Ik weet niet hoe lang jullie nu met elkaar omgaan?

Maar hij hoefd natuurlijk niet gelijk al de contacten die hij heeft te verbreken.

Nu heb jij wat berichten gelezen , en aangegeven dat je daar niet blij mee bent.

Meteen verwijderd hij die, en geeft hij opk nog eens zijn wachtwoorden.

Ik zou als ik hem was nu van jou verwachten dat jij ook eens iets laat zien , en als ik hem was zou ik jou juist niet vertrouwen, want daar geef je hem nog geen reden toe.

Ben je zelf wel toe aan een relatie wart lijkt er op dat jij zelf niet heel veel lis eil laten voor hem
Dus: Jij mag wel 'contacten' hebben, maar hij niet?

Lekker met twee maten meten..
quote:Sonnestraaltje schreef op 04 februari 2012 @ 18:56:

Dus: Jij mag wel 'contacten' hebben, maar hij niet?

Lekker met twee maten meten..Ja. Het slaat ook nergens op, weet ik zelf wel. Ik was alleen niet van plan om mijn contacten op te zeggen terwijl ik het gevoel heb dat ik hem niet kan vertrouwen.
Maar hij moet wel z'n scharrels per direct opzeggen en als hij dat in jou ogen niet helemaal op de juiste manier doet (ik noem flirten of smsen ook niet meteen scharrelen), vindt hij jou niet leuk genoeg?

Terwijl jij überhaupt niet wilde overwegen te stoppen met scharrelen?
sonnestraaltje wijzigde dit bericht op 04-02-2012 19:08
Reden: woord omgedraaid :D
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven