Slapen met een snurker
maandag 9 juni 2025 om 11:32
Ik ben aan het daten en hij snurkt. We hebben nog niet samen geslapen (ik bedoel dan dus echt slapen) en ik merk dat ik er een beetje tegenop zie. Ik kan heel slecht tegen gesnurk. Maar ja, van de andere kant is het nauurlijk wel fijn om naast elkaar wakker te worden. Hoe doen jullie dit met een snurkende partner?
The impossible just takes a little longer.
maandag 9 juni 2025 om 13:20
Mijn man snurkt echt in iedere slaaphouding.KooktMetKnoflook schreef: ↑09-06-2025 13:08Anders: Partner krijgt net zo lang duwtjes en elleboogjes tot ze op de zij gaat liggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 9 juni 2025 om 13:21
Ik gebruik Loop oordoppen. Man heeft er zelfs een operatie voor gehad want hij had er last van maar snurkt nog steeds een beetje. Verder werken neusstickers en een soort neusbeugel bij hem.
Ik moet wel toegeven dat hij eerst niet doorhad dat hij iets tegen het snurken kon doen en dat het vaak niet gezond is. Hij dacht dat het normaal was en het erbij hoorde.
Ik moet wel toegeven dat hij eerst niet doorhad dat hij iets tegen het snurken kon doen en dat het vaak niet gezond is. Hij dacht dat het normaal was en het erbij hoorde.
elsy wijzigde dit bericht op 09-06-2025 13:43
31.27% gewijzigd
maandag 9 juni 2025 om 13:23
Man heeft dat ook gedaan, hij was ook steeds vermoeid overdag. De operatie heeft geholpen maar hij snurkt nog steeds wat, vooral als hij verkouden is. Daar helpen neusstickers of een neushouder dan iets tegen en ik draag een oordopje.Blauwbloemetje schreef: ↑09-06-2025 13:00Wat mij opvalt dat de wederhelft van de snurker er meestal iets aan moet doen.
Waarom vraag je niet aan je snurkende partner om eens naar de huisarts te gaan. Neem voor de aardigheid eens een haf uur snurken op en laat hem dit horen. Laat er naar kijken, Vaak is er iets aan te doen. Realiseer je ook dat echt snurken (misschien zelfs slaapapneu) ook veel medische problemen kan opleveren op latere termijn, denk aan cardiale problemen, hoge bloedruk, met alle problemen die daarbij horen.
Denk niet zo makkelijk hij snurkt dat hoort erbij.
maandag 9 juni 2025 om 13:39
Dat heb ik ook. Mijn slaap is heilig en als dat door gesnurk wordt verstoord sta ik niet voor mezelf in.
Maar apart slapen is een goede oplossing denk ik.
Cum non tum age
maandag 9 juni 2025 om 14:02
Als hij hooikoorts heeft zou een luchtreiniger op de kamer nog kunnen helpen.GriebusDus schreef: ↑09-06-2025 12:59Hier doet man gelukkig veel om niet of in elk geval minder te snurken.
-twee hoofdkussens
-op maat gemaakte snurkbeugel
-neusspray zoutoplossing naast het bed
-gaat bij vast slapende zoon op de kamer liggen als niets helpt.
Het blijft helaas een ding, want hij heeft hooikoorts en ik slaap heel licht, maar alleen al het feit dat hij het probleem erkent vermindert mijn agressie.
Ik ken iemand met huisstofmijt allergie die er veel baat bij heeft
maandag 9 juni 2025 om 14:20
Mijn partner snurkte echt enorm en ik stelde me maar aan volgens hem. Toen zijn we apart gaan slapen, was echt geen doen en omdat hij toch graag naast me ligt is ie naar de dokter gegaan. Door naar en toen bleek hij flink apneu te hebben.
Snurken is echt niet zomaar. Ze zeiden dat daar ook. Ik kon er in ieder geval niet tegen zelfs op maat gemaakte oordoppen hielp niet. Zoals iemand hier al zei, je hoorde het door het kussen doortrillen!
Nu een apparaat en wat een rust. Romantisch is het niet, maar je slaapt wel rustig!
Snurken is echt niet zomaar. Ze zeiden dat daar ook. Ik kon er in ieder geval niet tegen zelfs op maat gemaakte oordoppen hielp niet. Zoals iemand hier al zei, je hoorde het door het kussen doortrillen!
Nu een apparaat en wat een rust. Romantisch is het niet, maar je slaapt wel rustig!
maandag 9 juni 2025 om 14:25
Mijn man snurkt meestal na het inslapen, kan een uur duren. Als hij eerder naar bed gaat dan ik, hoor ik hem beneden nog snurken, dus met flink volume. Ik slaap al jaren met oordoppen, want ook van zijn ademhaling zonder gesnurk kan ik wakker liggen.
Nou ben ik een lichte slaper. Met de oordoppies hoor ik hem nog steeds, maar wel veel minder. Als hij veel kabaal maakt, krijgt hij een duwtje, dan draait hij meestal wel en stopt het gezaag.
Ik kan er slecht tegen, lig me te ergeren als hij snurkt. Als ik er niet van kan slapen, ga ik pitten in de logeerkamer.
Nou ben ik een lichte slaper. Met de oordoppies hoor ik hem nog steeds, maar wel veel minder. Als hij veel kabaal maakt, krijgt hij een duwtje, dan draait hij meestal wel en stopt het gezaag.
Ik kan er slecht tegen, lig me te ergeren als hij snurkt. Als ik er niet van kan slapen, ga ik pitten in de logeerkamer.
maandag 9 juni 2025 om 15:00
Mijn vorige partner snurkte heel erg en weigerde er iets aan te doen. Ik verkaste meestal naar de logeerkamer. Allebei waren reden voor ruzies.
Mijn huidige partner snurkt nauwelijks en een duwtje is genoeg.
Ik snurk dus wel. Niet altijd en niet echt hard maar ik doe het wel. En ik vind dat dus echt vervelend en ook een beetje gênant. Bij mij komt het door te kleine neus doorgangen en ben daar ook aan geopereerd. Daarnaast gebruik ik een speciale neusspray. Ben ik echter nog maar een beetje verkouden dan snurk ik.
Ik ga dan met alle liefde in het logeerbed liggen want wil niet de nachtrust van partner verstoren. ‘s ochtends kruipen we weer bij elkaar.
Mijn huidige partner snurkt nauwelijks en een duwtje is genoeg.
Ik snurk dus wel. Niet altijd en niet echt hard maar ik doe het wel. En ik vind dat dus echt vervelend en ook een beetje gênant. Bij mij komt het door te kleine neus doorgangen en ben daar ook aan geopereerd. Daarnaast gebruik ik een speciale neusspray. Ben ik echter nog maar een beetje verkouden dan snurk ik.
Ik ga dan met alle liefde in het logeerbed liggen want wil niet de nachtrust van partner verstoren. ‘s ochtends kruipen we weer bij elkaar.
maandag 9 juni 2025 om 15:05
Ik snurk sporadisch, maar sliep meestal met mijn mond open en werd met een droge mond wakker, onprettig vond ik dat. Nu slaap ik met een klein slaaptapeje over mijn mond om mijn mond dicht te houden. Ik adem nu 's nachts door mijn neus en snurk ook eigenlijk nooit meer. Een doosje is geloof ik 10-15 euro bij Bol.
maandag 9 juni 2025 om 15:13
Sinds de kinderen het huis uit zijn heb ik mijn eigen slaapkamer. Voorheen sliep ik met doppen, maar dat voorkwam niet dat het geluid er, wel iets zachter doorheen kwam. Zelfs de buren hoorden het in de zomer als de ramen openstonden.
Hij is 2 keer geopereerd, 1 keer aan zijn huig, 1 keer aan zijn neus, dat heeft niet geholpen.
Dus nu mijn eigen kamer, niet alleen het snurken heeft daaraan bijgedragen, maar ook verschillende gewoontes, hij wil het pikdonker, ik slaap met gordijnen open, hij gaat om 10 uur naar bed, ik om 12 uur en wil dan nog wat lezen.
Ik slaap sinds een aantal jaren dus uitstekend. Behalve op vakantie, 2 hotelkamers gaat me iets te ver.
Hij is 2 keer geopereerd, 1 keer aan zijn huig, 1 keer aan zijn neus, dat heeft niet geholpen.
Dus nu mijn eigen kamer, niet alleen het snurken heeft daaraan bijgedragen, maar ook verschillende gewoontes, hij wil het pikdonker, ik slaap met gordijnen open, hij gaat om 10 uur naar bed, ik om 12 uur en wil dan nog wat lezen.
Ik slaap sinds een aantal jaren dus uitstekend. Behalve op vakantie, 2 hotelkamers gaat me iets te ver.
"Boring conversation anyway"
maandag 9 juni 2025 om 15:56
O wauw, dank voor alle reacties! Ik dacht dat mensen me misschien een zeikerd zouden vinden, maar het is/was in meer relaties dus een serieus probleem...
Ik ben er inderdaad gevoelig voor en bij mij roept het ook agressie op. Even los van dat ik het nou niet bepaald aantrekkelijk vind. We hebben tot nu toe apart geslapen, maar het gaat er natuurlijk toch van komen dat dit niet kan (of dat we dat liever niet meer willen).
Ik weet nog niks van het volume en de frequentie, want ik weet het alleen maar omdat hij heeft gezegd dat hij snurkt. En ik weet ook nog niet of hij er iets aan heeft proberen te doen en of hij er iets aan wil doen. Maar eerlijk gezegd vermoed ik dat hij nauwelijks in slaap durft te vallen als hij naast me zou liggen.
Dit komt dus op de bespreeklijst.
Ik ben er inderdaad gevoelig voor en bij mij roept het ook agressie op. Even los van dat ik het nou niet bepaald aantrekkelijk vind. We hebben tot nu toe apart geslapen, maar het gaat er natuurlijk toch van komen dat dit niet kan (of dat we dat liever niet meer willen).
Ik weet nog niks van het volume en de frequentie, want ik weet het alleen maar omdat hij heeft gezegd dat hij snurkt. En ik weet ook nog niet of hij er iets aan heeft proberen te doen en of hij er iets aan wil doen. Maar eerlijk gezegd vermoed ik dat hij nauwelijks in slaap durft te vallen als hij naast me zou liggen.
Dit komt dus op de bespreeklijst.
The impossible just takes a little longer.
maandag 9 juni 2025 om 16:16
Hoor je dan bijv nog wel je wekker, telefoon of kinderen? Ik was altijd bang dat als ik oordopjes zou nemen dus ook de kinderen, wekker of telefoon niet zou horen, dus nooit geprobeerd eigenlijkSusan schreef: ↑09-06-2025 12:30Mijn man heeft een snurkbeugel, maar geen op maat gemaakte, gewoon zo'n goedkoop prefab ding van Bol.com. Wat natuurlijk voor geen meter helpt. Ik moet echt nog tot hem doordringen dat hij er echt eentje moet laten maken, ook is het duur.
Gewone oordopjes doen niks, ik slaap met noise cancelling earbuds van Bose en meestal lukt het daarmee, al slaapt het niet echt lekker, want het zijn geen oordoppen die gemaakt zijn om mee te slapen, daarvoor zijn ze te groot en te hard.
maandag 9 juni 2025 om 16:20
Mijn man snurkt ontzettend, hij heeft apneu, zit boven het gevaarlijke aantal ademstops en heeft een apneuapparaat waar hij niet aan kan wennen en dus niet gebruikt. Ik heb hem naar de logeerkamer gestuurd. Moordneigingen krijg ik ervan en er valt ook echt niet doorheen te slapen. Mijn schoonmoeder zei altijd "oh, je went daar wel aan hoor, gewoon ernaast blijven liggen.". Nou, dikke doei, mijn nachtrust is toch ook belangrijk? Ik hoor 'm overigens nog steeds door 2 dichte deuren en een hal heen. maar niet zo luid dat ik er wakker van lig.
maandag 9 juni 2025 om 16:22
Team oordoppen hier. Andere kamer is geen optie, of ik zou naast mijn zoon moeten gaan liggen en dat is nou ook weer zoiets. Voordat ik overging tot oordoppen stootte ik hem flink aan, of ik riep dat ie nou potvolblomme een keer moest ophouden met die onzin. Dat hielp dan voor drie minuten en dan begon dat blaartrekkende gezaag weer.
Maar eigenlijk is het natuurlijk bespottelijk dat ik maatregelen moet nemen en geld uit moet geven omdat meneer zo nodig moet snurken, dus naar aanleiding van dit topic ben ik er toch maar weer eens over begonnen met man en ik heb daarbij vooral nogal alarmerend gedaan over slaapapneu en deszelfs negatieve invloed op de levensverwachting. En voorwaar: man gaat nu overwegen er eens naar te laten kijken
Maar eigenlijk is het natuurlijk bespottelijk dat ik maatregelen moet nemen en geld uit moet geven omdat meneer zo nodig moet snurken, dus naar aanleiding van dit topic ben ik er toch maar weer eens over begonnen met man en ik heb daarbij vooral nogal alarmerend gedaan over slaapapneu en deszelfs negatieve invloed op de levensverwachting. En voorwaar: man gaat nu overwegen er eens naar te laten kijken

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 9 juni 2025 om 16:27
Daar was ik ook bang voor maar ik heb mijn wekker (nou ja, mijn telefoon dus) op windkracht tien gezet met aanvullende trilfunctie. En dan leg ik hem naast mijn hoofd op de matras, dus mocht ik niet wakker worden van het geluid word ik in ieder geval wel wakker van het getril. Maar je zou ook zo'n lichtwekker kunnen overwegen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 9 juni 2025 om 16:31
KooktMetKnoflook schreef: ↑09-06-2025 13:08
Eén keer op een camping in een tent naast ons... wat een horror. Ik ben er nog uit gegaan om aan die tent te schudden, dan hield het 30 seconden op.
Kwamen er de volgende ochtend twéé mensen uit. Iemand heeft ernaast geslapen.
Ongelofelijk.

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 9 juni 2025 om 16:31
Ik - degene die de moord wilde plegen - heb m'n matras ook weleens naar de badkamer gesleept. We woonden niet groot en dat was het verst weg van waar we sliepen. Daar hoorde ik hem inderdaad ook door 2 dichte deuren en een hal, maar niet zo erg dat ik er niet van kon slapen. Als ik eraan denk gaat m'n hartslag alweer omhoog
Fijn dat je man overweegt er iets aan te doen LV!
Nu gelukkig een man die één keer per jaar snurkt en terwijl hij daar zelf wakker van schrikt al roept: sorry, ik snurkte geloof ik.

Nu gelukkig een man die één keer per jaar snurkt en terwijl hij daar zelf wakker van schrikt al roept: sorry, ik snurkte geloof ik.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in