Slapen met een snurker

maandag 9 juni 2025 om 11:32
Ik ben aan het daten en hij snurkt. We hebben nog niet samen geslapen (ik bedoel dan dus echt slapen) en ik merk dat ik er een beetje tegenop zie. Ik kan heel slecht tegen gesnurk. Maar ja, van de andere kant is het nauurlijk wel fijn om naast elkaar wakker te worden. Hoe doen jullie dit met een snurkende partner?
maandag 9 juni 2025 om 17:08
Tsja als het met een spinnende kat te vergeljken is kan ik me dat best wel voorstellenPinapplepizza schreef: ↑09-06-2025 16:59Onpopulaire mening: ik kan niet slapen als mijn man niet snurkt. Het geluid is zo vertrouwend voor mij. Hij snurkt heel eentonig en niet al te hard. Geruststellend geluid voor mij.![]()

maandag 9 juni 2025 om 17:10
Ik hoor de wekker sowieso wel en ik heb ook tegen de kinderen gezegd dat ze naar me toe moeten komen als er echt iets is en ik alleen ben (4 en 6). Maar ik heb meestal ook maar 1 oordopje in, op de kant waar ik niet op het kussen lig. Het probleem ligt het bij mij meestal vooral tijdens het inslapen.
maandag 9 juni 2025 om 17:13
Ik ben degene die vreselijk, loeihard snurkt. In alle standen. Zodra mijn ogen dichtvallen begint het. Slaaptest gedaan ( ook 1 onder narcose ) en ik had -net genoeg om een en ander vergoed te krijgen - apneu. Nu heb ik een op maat gemaakte beugel. Ziet er niet uit , was even wennen maar nu is het prima. Word wakker van mijn eigen herrie als ik hem niet draag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 9 juni 2025 om 17:17
Mijn man snurkt alleen als hij gedronken heeft (eens per jaar max) of als hij verkouden is.
Ik ook alleen als ik verkouden ben of ga worden.
Bij verkoudheid is de afspraak dat degene die “ziek” is in bed blijft en de ander naar de logeerkamer gaat.
Dat drinken eens per jaar neem ik voor lief.
Snurken is vreselijk en ik zou echt mijn relatie verbreken als hij/zij er niks aan wil doen.
Ik ook alleen als ik verkouden ben of ga worden.
Bij verkoudheid is de afspraak dat degene die “ziek” is in bed blijft en de ander naar de logeerkamer gaat.
Dat drinken eens per jaar neem ik voor lief.
Snurken is vreselijk en ik zou echt mijn relatie verbreken als hij/zij er niks aan wil doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 9 juni 2025 om 17:23
Hier ook een partner die flink snurkt en in de begin fase, het een beetje lacherig ontkende, want hij was blijkbaar later in zijn leven gaan snurken en toentertijd alweer een poosje alleen. Daar heb ik heel snel korte mette meegemaakt en het lachen ontging hem dan ook spontaan toen ik hem tijdens de volgende geplande date + slapen vroeg waar hij van plan was te gaan slapen, aangezien ik weigerde weer wakker te liggen van zijn gesnurk. Toen bleek dat hij op zijn rug slapend (zijn favoriete houding) zo hard kon snurken dat ik zelfs 2 kamers nog wakker lag, heb ik hem richting de huisarts geschopt. Hij bleek apneu te hebben en heeft nu een snurkbeugel. Moet er wel bij zeggen dat dit bij hem niet werkt als hij verkouden is, dan gaat hij als het ware door zijn neus snurken, hoewel minder hard dan eerst door zijn mond/keel. Wij slapen nu vrijwel bijna altijd apart, omdat we na een poos ontdekt hebben dat we dan allebei beter slapen.
Ik accepteer niet meer om van een date of partner wakker te liggen van gesnurk en diegene daar vervolgens weigert iets aan te doen of er mijn probleem van maakt “want ik heb nergens last van”. Dat heb ik helaas bij mijn ex 10 jaar lang geaccepteerd. Dat is inmiddels direct exit.
Ik accepteer niet meer om van een date of partner wakker te liggen van gesnurk en diegene daar vervolgens weigert iets aan te doen of er mijn probleem van maakt “want ik heb nergens last van”. Dat heb ik helaas bij mijn ex 10 jaar lang geaccepteerd. Dat is inmiddels direct exit.
maandag 9 juni 2025 om 17:43
Bezoek aan de huisarts met die vraag.Kipzonderkop schreef: ↑09-06-2025 17:42Mijn man klaagt sinds kort dat ik snurk. Neusspray helpt niet. Ik slaap liever niet met een snurkbeugel (moet kokhalzen van een bitje in mijn mond). Zijn er andere dingen die werken?
maandag 9 juni 2025 om 17:55

maandag 9 juni 2025 om 18:10
Lady*Voldemort schreef: ↑09-06-2025 16:22Maar eigenlijk is het natuurlijk bespottelijk dat ik maatregelen moet nemen en geld uit moet geven omdat meneer zo nodig moet snurken, dus naar aanleiding van dit topic ben ik er toch maar weer eens over begonnen met man en ik heb daarbij vooral nogal alarmerend gedaan over slaapapneu en deszelfs negatieve invloed op de levensverwachting. En voorwaar: man gaat nu overwegen er eens naar te laten kijken![]()
Ah, well done!
maandag 9 juni 2025 om 18:14
Ja die neiging krijg je dan he

Ik hou mezelf altijd maar voor ogen dat man het niet opzettelijk doet om mij te pesten of zo, en voor de rest is het best een leuke man, maar die moordneigingen herken ik zeker wel. Vooral als ie een beetje verkouden is, dan is het hek helemaal van de dam.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 9 juni 2025 om 18:28
KooktMetKnoflook schreef: ↑09-06-2025 13:08Eén keer op een camping in een tent naast ons... wat een horror. Ik ben er nog uit gegaan om aan die tent te schudden, dan hield het 30 seconden op.
Kwamen er de volgende ochtend twéé mensen uit. Iemand heeft ernaast geslapen.
Ongelofelijk.

Dat is nog gênant ook, dat je als snurker je mede campinggasten wakker houd. Heeft zo iemand dan helemaal geen schaamte…?
maandag 9 juni 2025 om 18:38

maandag 9 juni 2025 om 18:43
Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑09-06-2025 18:28![]()
Dat is nog gênant ook, dat je als snurker je mede campinggasten wakker houd. Heeft zo iemand dan helemaal geen schaamte…?
Misschien wel, maar ik denk ook dat veel mensen vinden dat het erbij hoort en dat snurkers er weinig aan kunnen doen. Ik heb de afgelopen jaren heel wat nachten in slaapzalen doorgebracht en zodra je met meer dan een stuk of zes mensen op één kamer ligt, kun je er vergif op innemen dat er minstens één snurker bij ligt en soms is het een heel koor. Ook weleens discussies over gelezen op een internationaal pelgrimsforum en daar vond de meerderheid dat mensen eens wat toleranter moesten worden richting die arme snurkers.
maandag 9 juni 2025 om 18:52
Heel veel snurkers zijn ontzettend koppig en hebben helemaal niet alle mogelijkheden verkend. Vaak hebben ze überhaupt geen arts bezocht. En willen ze niet met zo’n masker of machine slapen. Zelfs pleisters of klemmetjes is vaak al teveel gevraagd. Afvallen is natuurlijk niet 1-2-3 gedaan, maar ook dat hangt er soms mee samen (hoewel er genoeg slanke snurkers zijn).Avena schreef: ↑09-06-2025 18:43Misschien wel, maar ik denk ook dat veel mensen vinden dat het erbij hoort en dat snurkers er weinig aan kunnen doen. Ik heb de afgelopen jaren heel wat nachten in slaapzalen doorgebracht en zodra je met meer dan een stuk of zes mensen op één kamer ligt, kun je er vergif op innemen dat er minstens één snurker bij ligt en soms is het een heel koor. Ook weleens discussies over gelezen op een internationaal pelgrimsforum en daar vond de meerderheid dat mensen eens wat toleranter moesten worden richting die arme snurkers.
Maar het is echt heel ongezond en ook in het eigen belang om er wat aan te doen.
maandag 9 juni 2025 om 18:55
Dit doet mijn man ook.GriebusDus schreef: ↑09-06-2025 12:59Hier doet man gelukkig veel om niet of in elk geval minder te snurken.
-twee hoofdkussens
-op maat gemaakte snurkbeugel
-neusspray zoutoplossing naast het bed
-gaat bij vast slapende zoon op de kamer liggen als niets helpt.
Het blijft helaas een ding, want hij heeft hooikoorts en ik slaap heel licht, maar alleen al het feit dat hij het probleem erkent vermindert mijn agressie.
Hij gebruikt ook weleens een orale snurkspray, en heeft een dingetje in zijn neus, dat helpt ook. ( wordt door de politie gebruikt als ze een huis in moeten waar een lichaam al wat langer ligt)
Het was hij die wat langer in een huis ligt of dat neusdingetje in.
Nee grapje, hij dacht op een dag, ik probeer dat neusding van werk eens

People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
maandag 9 juni 2025 om 19:06
Nou ja, ik kan me indenken dat je als pelgrim niet meteen van je medepelgrims verwacht dat ze spoorslags naar een plaatselijk ziekenhuis gaan om hun snurkgedrag te laten onderzoeken. Maar als partner van iemand die je al jaren wakker houdt met je domme gezaag zou je best eens kunnen overwegen om er iets mee te gaan doen. Slaapdeprivatie is echt heel ongezond en dat zou je niet op je geweten moeten willen hebben.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 9 juni 2025 om 19:13
Ik denk dat veel mensen die daar anders over denken niet reageren (zoals ik).Avena schreef: ↑09-06-2025 18:43Misschien wel, maar ik denk ook dat veel mensen vinden dat het erbij hoort en dat snurkers er weinig aan kunnen doen. Ik heb de afgelopen jaren heel wat nachten in slaapzalen doorgebracht en zodra je met meer dan een stuk of zes mensen op één kamer ligt, kun je er vergif op innemen dat er minstens één snurker bij ligt en soms is het een heel koor. Ook weleens discussies over gelezen op een internationaal pelgrimsforum en daar vond de meerderheid dat mensen eens wat toleranter moesten worden richting die arme snurkers.
Ik vind toch echt dat degene die het probleem veroorzaakt een oplossing moet zoeken.
Zeker ook vanwege gezondheidsredenen.
Cum non tum age
maandag 9 juni 2025 om 19:18
Eens ik vind dat een veroorzaker van iets, verantwoordelijk is, om anderen niet tot last te zijn.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
maandag 9 juni 2025 om 20:10
Heeft hij geen hooikoorts tablet of corticosteroïd neusspray?GriebusDus schreef: ↑09-06-2025 12:59Hier doet man gelukkig veel om niet of in elk geval minder te snurken.
-twee hoofdkussens
-op maat gemaakte snurkbeugel
-neusspray zoutoplossing naast het bed
-gaat bij vast slapende zoon op de kamer liggen als niets helpt.
Het blijft helaas een ding, want hij heeft hooikoorts en ik slaap heel licht, maar alleen al het feit dat hij het probleem erkent vermindert mijn agressie.
Groetjes een lichaam dat huisstofmijt, pollen en katten haat dus altijd ergens een reactie op heeft. Neusspray is een verademing.
maandag 9 juni 2025 om 20:13
Maar hij heeft toch geen oordopjes in? Dan moet hij maar op de kinderen letten.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
maandag 9 juni 2025 om 20:16
Ik vind dat ook en heb daarom juist wel gereageerd. Hier verkast man als hij snurkt, en dat is vaak. En ik slaap echt beter als hij er helemaal niet is, maar dat vind ik wel ongezellig. Hij heeft hooikoorts en overige allergieën, en het klinkt als apneu, maar dat is onderzocht en is het toch niet. Maar gék word ik ervan. Met de jaren is het ook erger geworden dus zeggen: daar begin ik niet aan ok, maar je relatie na 10/15/20 jaar beëindigen terwijl die verder prima is is ook weer zo wat.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
maandag 9 juni 2025 om 20:37
Wat vreselijkAvena schreef: ↑09-06-2025 18:43Ik heb de afgelopen jaren heel wat nachten in slaapzalen doorgebracht en zodra je met meer dan een stuk of zes mensen op één kamer ligt, kun je er vergif op innemen dat er minstens één snurker bij ligt en soms is het een heel koor. Ook weleens discussies over gelezen op een internationaal pelgrimsforum en daar vond de meerderheid dat mensen eens wat toleranter moesten worden richting die arme snurkers.

Dat zou voor mij echt een rede zijn om niet eens te overwegen om op zo’n slaapzaal te gaan slapen. Wederom, ik snap niet dat mensen dan geen enkele schaamte voelen dat ze eventueel een hele slaapzaal zouden kunnen wakker houden met hun gesnurk. Als ik zelf een snurker zou zijn, zou ik me werkelijk kapot schamen om doodleuk te gaan kamperen in een tentje of te gaan slapen in een slaapzaal.
maandag 9 juni 2025 om 20:51
Snurken is vreselijk. Dat geluid gaat door merg en been.
Ik vind een slaapkamer delen ook best klote. Ik zou liever beiden een eigen slaapkamer hebben.
Slapen is zo belangrijk. En die heeft het warm en die weer koud. Raam open raam dicht. Draaien, snurken (van beiden kanten). Bah.
Helaas hebben wij geen kamer over dus verkas ik wel eens naar de bank beneden. Maar het ontregelt toch je slaap.
Vrienden van ons hebben al jaren een eigen slaapkamer en ook een uitstekend huwelijk verder. Slaap doet veel met een mens.
Ik vind een slaapkamer delen ook best klote. Ik zou liever beiden een eigen slaapkamer hebben.
Slapen is zo belangrijk. En die heeft het warm en die weer koud. Raam open raam dicht. Draaien, snurken (van beiden kanten). Bah.
Helaas hebben wij geen kamer over dus verkas ik wel eens naar de bank beneden. Maar het ontregelt toch je slaap.
Vrienden van ons hebben al jaren een eigen slaapkamer en ook een uitstekend huwelijk verder. Slaap doet veel met een mens.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in