Slechte opvoeding?
dinsdag 3 september 2019 om 12:05
Hoi iedereen,
Ik zit met een probleem namelijk:
Ik woon in een gezin met 5 mensen, mijn ouders, mijn 2 zussen en ik zelf. Ik vind dat mijn ouders mij een slechte opvoeding geven. Zodra ik iets fout doe (ik laat bijvoorbeeld het raam van de douche dicht terwijl die eigenlijk open moet tijdens het douchen). Halen mijn ouders een geldbedrag van mijn bankrekening af. Niet veel vaak €5 ofzo, maar toch dat is toch niet normaal? En zodra een van mijn zussen het doet komen zij er met een korte preek vanaf. Mijn jongere tweelingzusje wordt voor mijn gevoel altijd voorgetrokken als wij ruzie hebben, dan krijgt zij altijd gelijk. Ik voel me niet gelijk behandeld. Laatst gebeurde er zo iets gênants! Ik was met 2 goeie vriendinnen van mij naar een feestje het was super leuk ik had tijd van m’n leven. Ik had ook wel iets op, niet veel, maar ik merkte er wel wat van zegmaar. Het was 00:30 uur toen mijn ouders naar ons toekwamen en zeiden dat wij allemaal naar huis moesten. Mijn vriendinnen waren hee erg teleurgesteld en ik zelf moest huilen van schaamte.
Wat moet ik hiermee?
Ik zit met een probleem namelijk:
Ik woon in een gezin met 5 mensen, mijn ouders, mijn 2 zussen en ik zelf. Ik vind dat mijn ouders mij een slechte opvoeding geven. Zodra ik iets fout doe (ik laat bijvoorbeeld het raam van de douche dicht terwijl die eigenlijk open moet tijdens het douchen). Halen mijn ouders een geldbedrag van mijn bankrekening af. Niet veel vaak €5 ofzo, maar toch dat is toch niet normaal? En zodra een van mijn zussen het doet komen zij er met een korte preek vanaf. Mijn jongere tweelingzusje wordt voor mijn gevoel altijd voorgetrokken als wij ruzie hebben, dan krijgt zij altijd gelijk. Ik voel me niet gelijk behandeld. Laatst gebeurde er zo iets gênants! Ik was met 2 goeie vriendinnen van mij naar een feestje het was super leuk ik had tijd van m’n leven. Ik had ook wel iets op, niet veel, maar ik merkte er wel wat van zegmaar. Het was 00:30 uur toen mijn ouders naar ons toekwamen en zeiden dat wij allemaal naar huis moesten. Mijn vriendinnen waren hee erg teleurgesteld en ik zelf moest huilen van schaamte.
Wat moet ik hiermee?
dinsdag 3 september 2019 om 12:26
Het maakt niet uit of dat je ouders je goed of fout opvoeden, ik geloof alleen niet dat het veel effect heeft.
Hoe oud ben je?
Hoe komt het dat je "fouten maakt"? Leer je daar ook van, of blijf je steeds dezelfde dingen niet goed doen.
Wanneer je drank op hebt merkt je vaak niet hoe dit je gedrag veranderd. Niet zo raar dat iemand dan zegt dat je voldoende gehad hebt en beter naar huis kunt gaan. Daar ga je dan toch niet om huilen?
Kom op, jij wilt graag als volwassen gezien worden, gedraag je dan ook zo.
Hoe oud ben je?
Hoe komt het dat je "fouten maakt"? Leer je daar ook van, of blijf je steeds dezelfde dingen niet goed doen.
Wanneer je drank op hebt merkt je vaak niet hoe dit je gedrag veranderd. Niet zo raar dat iemand dan zegt dat je voldoende gehad hebt en beter naar huis kunt gaan. Daar ga je dan toch niet om huilen?
Kom op, jij wilt graag als volwassen gezien worden, gedraag je dan ook zo.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 3 september 2019 om 12:28
Ben je 18? Dan mogen je ouders helemaal niet aan je rekening komen. Ga naar de bank en regel snel dat ze geen toegang meer hebben.
Ben je -18? Dan is dit misschien een interessant artikel:
https://benthemgratama.nl/actueel/2016/ ... gebruiken/
Ben je -18? Dan is dit misschien een interessant artikel:
https://benthemgratama.nl/actueel/2016/ ... gebruiken/
dinsdag 3 september 2019 om 12:30
dinsdag 3 september 2019 om 12:35
Ik haal nooit geld van rekeningen van mijn kinderenbieslookje schreef: ↑03-09-2019 12:30Dus als jij het raam tijdens het douchen dicht laat zitten kan dat een reden zijn om geld van jou rekening af te halen? Ik vind dat wel heel bijzonder.
Maar kan me voorstellen, dat pa&ma moedeloos werden van steeds hetzelfde vragen
Toen 3x gedreigd hebben met: Als je nu niet raam open zet, kost het je 5 euro
Toen nog 2x Laatste Waarschuwing geroepen hebben
En toen, maar eens echt geld afgenomen hebben.
En blijkbaar voelt TO het dus nu pas, ineens let ze op.
dinsdag 3 september 2019 om 12:44
Ik heb mijn eigen rekening, maar Mn ouders kunnen er wel bij. Ik ben 16
dinsdag 3 september 2019 om 12:46
stop dan eens met zuipen!Streepjes_mode schreef: ↑03-09-2019 12:44Ik heb mijn eigen rekening, maar Mn ouders kunnen er wel bij. Ik ben 16
dinsdag 3 september 2019 om 12:47
Elke keer na het douchen de raam openzetten, het kost je ouders ook geld om steeds de schimmel die je anders krijgt te verwijderen, verder gewoon luisteren naar je ouders en je niet aanstellen kom op zeg janken omdat je vriendinnen om half 1snachts naar huis gestuurd worden doe ff normaal.Streepjes_mode schreef: ↑03-09-2019 12:44Ik heb mijn eigen rekening, maar Mn ouders kunnen er wel bij. Ik ben 16
dinsdag 3 september 2019 om 12:50
dinsdag 3 september 2019 om 12:50
Streepjescode, neem gewoon je verantwoordelijkheid en je bent af van de ongelijkwaardige opvoeding.
Waarom moet het badkamerraam open? Voor de broodnodige ventilatie tijdens het douchen, het wordt aardig gevaarlijk in een badkamer zonder noodzakelijke ventilatie......
Jonger dan 18? Dan mag je niet drinken, waarschijnlijk was het een opvoedkundige actie van je ouders.
Volgens mij een kwestie van je houden aan geldende regels of wetgeving en ongelijkwaardige opvoeding is verdwenen.
Waarom moet het badkamerraam open? Voor de broodnodige ventilatie tijdens het douchen, het wordt aardig gevaarlijk in een badkamer zonder noodzakelijke ventilatie......
Jonger dan 18? Dan mag je niet drinken, waarschijnlijk was het een opvoedkundige actie van je ouders.
Volgens mij een kwestie van je houden aan geldende regels of wetgeving en ongelijkwaardige opvoeding is verdwenen.
dinsdag 3 september 2019 om 12:52
Ow, dan is het helemaal niet raar of gek wat je ouders doen. Dus jammer pubert, je ouders zijn de slechste nog niet.
Jij klinkt als een verwende puber.
dinsdag 3 september 2019 om 12:53
Dan mag je niet eens drinken en zou ik je ook om 00.30 aan je haren uit dat feestje gesleept hebben.Streepjes_mode schreef: ↑03-09-2019 12:44Ik heb mijn eigen rekening, maar Mn ouders kunnen er wel bij. Ik ben 16
dinsdag 3 september 2019 om 12:58
Troost je,
Wanneer je 16 bent is het heel gangbaar om te moeten huilen als je na middernacht niet verder mag zuipen. (officieel MAG je nog niet drinken he! Van de wet, niet van je ouders)
Wanneer je 16 bent is het heel gangbaar om je ouders stom te vinden en dat ze het slecht doen met jou.
Wanneer je 16 bent is het heel gangbaar om alleen naar je eigen aandeel te kijken.
Je bent een doodnormale puber met absoluut bijbehorend vervelend pubergedrag.
Ik heb met je ouders te doen (die hebben nu tig pubers in huis?) en als je later groot bent snap je ineens veel meer van ze.
Wat wél nog kan, zelfs als je 16 bent, is proberen een normaal gesprek met je ouders te hebben.
"joh pap en mam, ik weet dat ik iedere keer dat raampje vergeet, ik vind dat zelf ook stom. Maar kunnen we asjeblieft samen naar een andere (meer opbouwende) consequentie kijken? Want het geld van mijn rekening afhalen vind ik (en is voor mij niet) de oplossing voor dit probleem. Maar ik ben het met jullie eens dat er iets moet veranderen en ik zou daar het liefst samen met jullie over na willen denken."
of zoiets...
Wanneer je 16 bent is het heel gangbaar om te moeten huilen als je na middernacht niet verder mag zuipen. (officieel MAG je nog niet drinken he! Van de wet, niet van je ouders)
Wanneer je 16 bent is het heel gangbaar om je ouders stom te vinden en dat ze het slecht doen met jou.
Wanneer je 16 bent is het heel gangbaar om alleen naar je eigen aandeel te kijken.
Je bent een doodnormale puber met absoluut bijbehorend vervelend pubergedrag.
Ik heb met je ouders te doen (die hebben nu tig pubers in huis?) en als je later groot bent snap je ineens veel meer van ze.
Wat wél nog kan, zelfs als je 16 bent, is proberen een normaal gesprek met je ouders te hebben.
"joh pap en mam, ik weet dat ik iedere keer dat raampje vergeet, ik vind dat zelf ook stom. Maar kunnen we asjeblieft samen naar een andere (meer opbouwende) consequentie kijken? Want het geld van mijn rekening afhalen vind ik (en is voor mij niet) de oplossing voor dit probleem. Maar ik ben het met jullie eens dat er iets moet veranderen en ik zou daar het liefst samen met jullie over na willen denken."
of zoiets...