speciale vriendin

26-02-2011 21:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een hele goede vriendin, al een jaar of 12. Vroeger waren we heel close maar dat veranderd in de loop der jaren ivm ouder worden, verhuizingen werk enz. Ik heb ook andere vriendinnen maar ik zie haar wel als mn beste vriendin.

Vorige week had ik een gesprek met haar en vroeg ik of zij mij ook zo ziet. Ze zei dat al haar vriendschappen belangrijk voor haar zijn en dat wij elkaar al heel lang kennen maar dat ik niet belangrijker voor haar ben dan andere vriendinnen. Ze had het gevoel dat ze een weegschaal moest toepassen.

Ik ben bang dat zij niet hetzelfde voelt. Zij zegt dat elke vriendschap weer anders voor haar is maar dat dat niet betekent dat de een belangrijker is dan de andere.

Misschien wou ik dat stiekem wel horen, dat ik de belangrijkste ben...ik weet dat dat stom is

Ik zie haar wel als mijn speciale vriendin, maar ik denk dat zij het anders voelt. Ik voel me bij haar op mn gemakkelijkst en kan alles tegen haar zeggen. Zij heeft meer vriendinnen waar ze dat kan.

Weet niet zo goed wat ik moet.
Nee ruzie is het laatste wat ik wil.

Nav van gisteren heb ik een mailtje gekregen net.

ze zegt dat ik weet dat ze dit soort vragen vervelend vind maar het toch vraag en of ik het bij mezelf wil houden. Ze zegt dat het onmogelijk is dat wij geen speciale band hebben omdat we elkaar al zo lang kennen en veel hebben mee gemaakt.

Wat moet ik nu terugsturen? Kan ik zeggen dat ik gewoon wat verdrietig ben of komt dat juist over alsof ik weer niet naar haar geluisterd heb.
quote:track schreef op 27 februari 2011 @ 12:17:

Nee ruzie is het laatste wat ik wil.

Nav van gisteren heb ik een mailtje gekregen net.

ze zegt dat ik weet dat ze dit soort vragen vervelend vind maar het toch vraag en of ik het bij mezelf wil houden. Ze zegt dat het onmogelijk is dat wij geen speciale band hebben omdat we elkaar al zo lang kennen en veel hebben mee gemaakt.

Wat moet ik nu terugsturen? Kan ik zeggen dat ik gewoon wat verdrietig ben of komt dat juist over alsof ik weer niet naar haar geluisterd heb.Misschien kun je haar laten weten dat je je realiseert dat het vervelend voor haar is. Erken haar gevoel ipv alleen maar over jezelf te beginnen. Geef aan dat je het bij jezelf gaat houden omdat het jouw 'probleem' is en niet het hare. En leg het zeer zeker niet weer bij haar neer!
Ze doet moeite om nog eens de vriendschap te benadrukken. Bedank haar daarvoor en zeg dat het inderdaad onmogelijk is om niet een speciale band te hebben. Niet omdat jullie zoveel hebben meegemaakt samen maar omdat je van haar houdt als vriendin. Laat je onzekerheid voor wat het is: een stoorzender in jullie vriendschap die je beter kwijt dan rijk kunt zijn!
Ik zou terug mailen dat je blij bent met haar maitlje, met wat jullie hebben, en dat je erover ophoudt, en voorstelt iets leuks te gaan doen binnenkort!

Houdt het gewoon vrolijk, want dat is het eigenlijk ook, zo'n goede vriendschap! Los van alles daar omheen.
Ok. En niet zeggen dat ik me verdrietig voel, of wat het me mij doet? Of praat ik haar dan een schuldgevoel aan?
Nee, niet weer herhalen. Dat het je verdrietig maakt heb je echt wel genoeg duidelijk gemaakt. als je nu weer over je eigen gevoel begint, wat moet zij dan weer?

Je moet denk ik ophouden over jezelf...

succes, geniet van wat je hebt, staar je niet blind op wat een ander daarbuiten ook nog heeft.
Nee, niet zeggen dat je je verdrietig voelt. (heb je nu een andere nick?)
Nee geen andere nick, dat is mijn zus. Die zit vaak op mijn pc en dan logt ie soms automatisch in.

Maar ik zal haar zo terugmailen met jullie tips!

Het voelt gewoon alsof die vriendschap opeens anders is maar dat is vast niet zo
quote:track schreef op 27 februari 2011 @ 13:00:

Nee geen andere nick, dat is mijn zus. Die zit vaak op mijn pc en dan logt ie soms automatisch in.

Maar ik zal haar zo terugmailen met jullie tips!

Het voelt gewoon alsof die vriendschap opeens anders is maar dat is vast niet zo

De vriendschap is nog steeds precies hetzelfde maar jij hebt even een klap gekregen. Dat kan soms, ook in vriendschappen.

Je hebt je gevoel weergegeven, zij reageert er lief op, dus zo erg is het gelukkig allemaal niet.
Ik heb haar de mail gestuurd. Hopelijk reageert ze er nog even op zodat ik weet dat het goed is.

Nu moet ik zelf met dit gevoel om gaan. Ben heel bang dat dit nu alles beinvloed hoe ik over haar denk, met haar omga. Alsof het niet echt. Terwijl ze dat nooit gezegd heeft.

Ik heb het meest met haar en had gehoop dat zij dat ook met mij zou hebben maar helaas.
Track, ik zat nog te denken- waarschijnlijk waarderen jullie de vriendschap evenveel. Is gevoel wederzijds. Maar omdat zij ook nog ándere goede vriendschappen heeft, kan zij niet een rangorde maken. Dat staat verder los van jullie vriendschap, die staat op zichzelf, of er nu nul of duizend andere vriendschappen omheen zitten.

Lastig uitleggen wat ik bedoel...

Voorbeeldje:

Ik heb een hele speciale band met mijn oudste zoon. Toch zal ik nooit van mijn leven kunnen zeggen 'de belangrijkste band die ik heb, de belangrijkste persoon, is mijn zoon' Want dat is niet zo, ik heb nog een zoon, en een dochter, en die zijn even belangrijk en bijzonder voor me. Ik kán geen rangorde aangeven.

maar.. dat maakt de band met mijn oudste niet minder speciaal. Die is er gewoon. Of ie nou tien of twee of nul broers en zusjes had.

Goed dat je gemaild hebt, niet meer over piekeren hoor! Fijne avond!
@ Rococo,

nog bedankt voor je reactie! Je beschrijft het heel mooi, zo zei zij het ook ongeveer.

Ik wil gewoon horen dat ik de belangrijkste ben misschien, maar dat krijg ik gewoon niet te horen en dat snap ik ook heus wel. Ik moet het gewoon accepteren en niet zo groot maken.

Ik heb nu beloofd niet meer te vragen maae vind het wel lastig hoor!
Kop op, ze zal je best wel speciaal vinden.

Misschien heeft ze meer vriendinnen dan jij?

De 1 heeft meer vriendinnen dan de ander.

Ik ken dat verhaal wel wat je zegt, dan voel je je net alsof je veel meer waarde aan haar hecht dan zij aan jou.
quote:Mirjam762 schreef op 26 februari 2011 @ 22:00:

Als je moeite hebt met het antwoord, had je de vraag niet moeten stellen.

If you don´t want to ring the bell, don´t push the button!

Ik ben het met je eens...
waarom wil je zo graag de belangrijkste zijn?

ik heb zelf enkele zeer goede vrienden en vriendinnen.

aan de ene vertel ik bijv dingen die ik niet aan de andere vertel, niet dat die ene het niet mag weten, maar daar bespreek ik weer andere dingen mee.

met de een kan ik beter over bep dingen praten dan met de ander.

ik denk niet aan mijn vrienden in gradaties en ik heb er ook nooit over nagedacht of ze zoiets over mij denken.

ik ben juist blij dat mijn vrienden nog andere vrienden hebben.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven