spullen van ex

15-09-2009 11:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik heb nog heel veel foto's van mijn ex op mijn computer staan. Aan de ene kant stoort het me niet echt, aan de andere kant heb ik zo'n gevoel van ja, wat moet ik er nog mee.

Hoe hebben jullie dat gedaan bij jullie ex? alle foto's verwijderd, alles bewaard of sommige bewaard en een deel weggegooid?
alles op cd gebrand en deze ergens in een doos gegooid...
Ik had prive foto's van een ex. Ik heb hem twee weken de tijd gegeven om deze te komen ophalen; daarna heb ik ze weggegooid. We waren dan ook niet op vriendschappelijk voet uit elkaar gegaan.
Brand ze op cd of usb stick en bewaar ze ergens. Dan kan je er altijd naar kijken als je wil, maar komt je ze niet elke dag tegen.
Bij een ex eerst dartpijltjes naar foto's gegooid. (Neus was onehuuuunderdandeighty!) Daarna in kleine stukjes gescheurd en vervolgens ritueel verbrand onder het zingen van 'We shall overcome'.

Was best fijn.
Waarom zou je een deel van je verleden moeten weggooien? je bent toch ooit gelukkig met elkaar geweest?

Als het nu nog pijnlijk is om de foto's te zien, is het een idee om ze inderdaad op een CD te branden of op een USB-stick te zetten en op te bergen, zodat je niet telkens jezelf kwelt met kijken ernaar. van mijn eerste relatie heb ik weinig foto's omdat mijn ex alle foto-albums graag wilde hebben. Overige foto's staan in albums in de kast of inderdaad op een Cdtje.
Bij mij krijgen foto's van ex een eigen mapje en die dump ik in de grote map "Archief". Wissen vind ik onzin, al mijn herinneringen horen bij mij.

Dit geldt overigens niet voor de vader van mijn dochter. Die foto's staan gewoon in het online foto-album omdat hij deel is van het leven van mijn dochter en dus van het mijne.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
eens met return of kreng. Ik heb ook nog foto's enzo van mijn ex, want die periode hoort ook bij mijn leven. Ik heb ze alleen niet 'in het zicht' zegmaar. In een album, en dat staat ergens op zolder.
nou die staan gewoon op mijn pc.

Is een onderdeel van mijn herinnering, leven, geschiedenis. zie niet in waarom ik die zou moeten wissen.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
De foto's van de betreffende ex waren onderdeel van een aantal spullen die nog bij mij stonden. Ik heb alles in dozen voor hem klaar gezet, maar hij weigerde het te komen halen. Tja, toen heb ik de dozen bij het vuil gezet. Het lag aan de 'relatie' die ik met die ex had; ik was er gewoon helemaal klaar mee. Erg slechte break up.

Van andere exen heb ik nog wel foto's; die liggen ergens in een mapje op zolder. Kom ik vast wel weer tegen met verhuizen!
De foto's van mijn ex staan gewoon nog op mijn pc. Ook al was zijn we slecht uit elkaar gegaan, ik heb goede tijden met hem gehad. Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat ze daar staan, zijn herinneringen van jaren, hoewel ik er eigenlijk ook nooit naar kijk.

Verder liggen er nog foto's van hem/ons in de kast, uit het pre-digitale tijdperk . Die foto's hebben we verdeeld als snoepjes, eentje voor jou, eentje voor mij.
anoniem_87560 wijzigde dit bericht op 15-09-2009 12:12
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:Jaffa schreef op 15 september 2009 @ 11:39:

Bij een ex eerst dartpijltjes naar foto's gegooid. (Neus was onehuuuunderdandeighty!) Daarna in kleine stukjes gescheurd en vervolgens ritueel verbrand onder het zingen van 'We shall overcome'.

Was best fijn.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Ik heb ook nog wat foto's van mijn ex op de computer staan. Bepaalde gebeurtenissen wil ik gewist hebben, om zo makkelijker verder te kunnen gaan. Deze foto's heb ik gewist. Eén foto heb ik verbrand, gaf best een kick
Ik heb ook nog wat foto's van mijn ex op de computer staan. Bepaalde gebeurtenissen wil ik gewist hebben, om zo makkelijker verder te kunnen gaan. Deze foto's heb ik gewist. Eén foto heb ik verbrand, gaf best een kick
Ik denk dat je hier geen algemene 'goede handelwijze' kunt voor geven.

Foto's van miin ex zijn voor mij zeker niet 'pijnlijk' meer, maar geven me wel een gevoel van 'wat een nare man'. Net zoiets als bijvoorbeeld foto's van een heel lastige buurman die overal over zeurt, dat zouden doen. Het enige wat ik zou denken, als ik een foto van hem zou zien, is 'wat ben ik ontzettend blij dat ik van hem af ben!'

Ik zie dus niet de zin in van het bewaren van dergelijke foto's.

Dat hij deel uitmaakt van mijn verleden, betekent nog niet dat ik tastbare herinneringen aan dat verleden hoef te bewaren. Ik heb ook niet alle boeken/dingen uit mijn kindertijd of jeugd bewaard, alleen de allerleukste, waar ik nog met plezier naar kijk.

Maar ja, ik ben geen bewaarderig type. Ik bewaar alleen wat me écht plezier doet.

Omdat mijn ex wel de vader van mijn kinderen is, heb ik alle foto's aan de kinderen gegeven (die waren toen overigens al volwassen).

Ik zou dus zeggen: doe wat je hart je ingeeft. Vind je het leuk om ze te bewaren, of denk je dat je het ooit nog leuk zou kunnen vinden, bewaar ze dan. Als je zeker weet dat je er nooit meer met plezier naar zult kunnen kijken (bijv. omdat hij echt een naar mens is), waarom zou je ze dan niet weggooien?
Uhm, gaat het hier over jouw foto's waar ex op staat, of gaat het over foto's met willekeurig wat dan ook erop die in een directory stonden op jouw pc maar die 'bezit' van ex waren?

In het eerste geval: branden en in een doos mikken

In het tweede geval: vragen of ie ze nog moet hebben, branden en op de post mikken. Of niet, als je daar geen zin in hebt. En dan lekker wissen.
Ik had ruimte nodig op mijn laptop omdat ie nogal oud begon te worden en mijn exen map is er als eerste aan gegaan. De mooie herinneringen zitten in mijn geheugen en soms bij een bepaalde geur, muziek, tv programma komen ze boven. Dan denk ik er even aan en dan is het goed. Ik heb geen foto's nodig voor mijn herinneringen.

Mijn vriend heeft een doosje met spullen van zijn ex nog in zijn huis staan. Daar stoor ik me niet zo aan.
Ik heb alles weggegooid, behalve de koelkast en het bed. Daar genieten vriend en ik nu van. Persoonlijke spullen hadden ze allemaal al meegenomen en de rest heb ik weggegooid. Als het belangrijk was hadden ze de spullen wel eerder gemist lijkt me. Foto's verwijder ik als ik ze tegenkom. Ik heb er niets aan en heb niet iets van; "oh ja, leuke herinnering" als ik ze tegenkom. Het doet me niets, dus kost het alleen maar ruimte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven