Stay or Go?

17-05-2011 09:35 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben 30 jaar en heb nu 8 jaar een relatie met een lieve jongen maar er is 1 groot probleem: hij werkt niet! Alle 8 jaren dus al niet!

Ik heb er vaak naar gevraagd en dan zei hij telkens "ja dat doe ik wel, zodra de vakantie voorbij is" of "ja, in september ga ik aan het werk". Dit heeft hij tot nu toe nog niet gedaan.

Ik heb er nu zo'n genoeg van dat ik hem heb gezegd dat als hij nu niet snel gaat werken, hij mij kwijtraakt. Nu is hij dus (opeens) wel druk aan het werk zoeken enzo maar nu heb ik twijfels.

Wil ik nog wel bij hem zijn? Ik begin me ook aan kleine dingen te irriteren bij hem of bij zijn ouders. Aan de ene kant wil ik het graag uitmaken maar dan slaat de twijfel weer toe en denk ik "ach, we redden het wel".

Ik werk dus wel en we hebben ook finaciele problemen. Ik kan het niet allemaal meer in mijn eentje. Iemand ervaring/tips? En sorry voor mijn verwarrende verhaal maar in mijn hoofd is het net zo'n chaos :(
Ik heb heel lang gedacht dat hij "the one" was....en daarbij maakt liefde enorm blind ben ik nu wel achter!! Ik ben al die tijd te lief geweest en heb hem te vaak weer een kans gegeven als hij zei dat hij wel aan het werk ging.

(Sorry dat ik niet zo snel reageer maar ik zit op mijn werk...IK wel )

p.s. Enorm bedankt voor jullie reacties!!
quote:zara1980 schreef op 17 mei 2011 @ 09:56:

Ik heb heel lang gedacht dat hij "the one" was....en daarbij maakt liefde enorm blind ben ik nu wel achter!! Ik ben al die tijd te lief geweest en heb hem te vaak weer een kans gegeven als hij zei dat hij wel aan het werk ging.

(Sorry dat ik niet zo snel reageer maar ik zit op mijn werk...IK wel )

p.s. Enorm bedankt voor jullie reacties!!

Liefde maakt blind. Dat is een vreselijk cliché, maar het is wel waar in de praktijk. Succes met het maken van je keuze, want voor ons is 'GO' typen heel makkelijk, voor jou is deze keuze natuurlijk vreselijk moeilijk.

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
31 jaar, geen studie afgemaakt en niet werken. Wat ontzettend onaantrekkelijk zo'n nietsnut.

Daar valt geen toekomst mee op te bouwen.

Go Go Go. Deze week nog.

Hij gaat maar alleen nutteloos zitten zijn.
De reacties zijn inderdaad duidelijk! En het "grappige" is dat als iemand mij dit verhaal zou vertellen zou ik ook zeggen: "heel snel weg daar!" Maar als je er zelf in zit blijkt het toch iets moeilijker. Maar jullie reacties helpen me enorm!
Heb je de afgelopen jaren wel de kans gekregen om iets van spaargeld op te bouwen of is alles opgegaan aan hem? Ook ik stem "GO GO GO"!
Hij is echt niet jouw "one". Wat een sukkel.

HIJ zorgt ervoor dat JIJ financiele problemen hebt.

HEM interesseert het geen reet.

HIJ is niet bereid wat aan ZIJN problemen te doen.

Nee, HIJ laat het JOU lekker oplossen.

Nou wat een fijne partner, echt iemand waarop je kan bouwen.

Denk trouwens niet dat hij snel een baan zal vinden met zo'n cv en instelling.

Ik hoop dat je voor jezelf zult kiezen.
Waarom zou jij gaan? Neem aan dat jij het huis betaalt? Dan moet hij toch gewoon weg, niet jij?
Jeetje, wat heeft hij wel gedaan in die acht jaar?

En wat houd je tegen om weg te gaan?
Is hij een aanwinst/verrijking voor jouw?

Nog geen kinderen neem ik aan ?

Doet hij het huishouden ?

Boodschappen , koken etc?

Of zit tie thuis met zijn piemol te spelen ?

Als hij echt niks doet kan hij net zo goed bij zijn ouders inwonen.

Voor nu 3,2,1 .... Gooooo
Jeetje dat klinkt wel als een hele aantrekkelijke man.

Zara misschien een verzorgend typje?:-)
Je moet iemand accepteren zoals hij is of weggaan. Iemand willen veranderen dat werkt niet. Dat zou jij moeten weten als je al 30 jaar op deze aardbol rondloopt.
Hij heeft het goed voor elkaar zeg! Nu jij nog. Go!
Gaan! Je verdient beter. Hoe kun je aan een solide toekomst denken met iemand die zo weinig respect voor jou en voor zichzelf heeft.....
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ehhh lijkt mij niet moeilijk, dus ik zou echt weggaan. Maar voor jou is dat natuurlijk een stuk moeilijker!

Vind het persoonlijk raar en ook wel onaantrekkelijk als een man niet werkt en dat al 8 jaar. Je baan verliezen en tijdelijk werkloos zijn kan gebeuren, maar dan zou de persoon in kwestie toch zelf zo snel mogelijk weer een baan moeten willen. Hij doet dat blijkbaar niet, jeetje zeg wat doen hij dan de hele dag? Lekker telsell kijken en dingen bestellen van jouw geld?

Je zegt zelf al dat jullie het financieel niet redden, je bent toch zeker geen geldboom waar hij van kan plukken? Jij werkt hard voor je geld, dat zou jij moeten besteden aan de voor jou leuke dingen en niet aan je vriend omdat hij niet kan werken.

Als je niet aan uitmaken toe bent, dan zou je kunnen overwegen om even een pauze in te lassen. Dan kan je zelf ook beslissen hoe je nu verder wil. Maar tijdens die pauze zou ik zeker wel aangegeven dat hij eerst financieel onafhankelijk moet worden. Dus hem het huis uit zetten en hem voor zichzelf laten zorgen! Laat hem maar eens een voor woonruimte/werk zorgen en pas als hij zijn leven financieel op orde heeft verder kijken.
sorry niet wilt werken!
Hij is de afgelopen 8 jaar niet veranderd, de kans is dus zeer groot dat hij ook niet meer zal veranderen. De vraag is of jij hier mee kunt leven, en hoe je de toekomst dan met hem ziet.

En net als een aantal anderen ben ik benieuwd wat hij dan overdag doet. Zorgt hij voor het huishouden?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Zoals Elninjoo zegt: zet hem er maar uit, jij betaalt neem ik aan het huis.
Boekje geeft overigens een goede tip. Als je je relatie nog een kans wil geven, las dan een pauze in waarin hij kan laten zien dat hij wel voor zichzelf kan zorgen (eigen woning, eigen baan, etc.)
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Vind ook dat je hem wel een pauze of kans moete geven. Mensen kunnen veranderen tenslotte

Anders wil ik wel onderhouden worden hoor:-)
Niets zo onaantrekkelijk als een man die loop te lantefanteren, en niet in staat is voor zichzelf te zorgen.
Dat vind ik juist niet, badmeester. Of bedoel je het sarcastisch?

Als iemand je al jaren in de kou laat staan. Als iemand problemen niet samen wil oplossen. Als je niet op iemand kan bouwen.. Dan is de koek op een gegeven moment wel op.

Niet eens omdat hij niet werkt, maar omdat hij TO ervoor laat opdraaien.
En pas na 8 jaar kom je er achter dat hij nog steeds niet werkt???

Lief van hem, dat hij zich door jou laat onderhouden!!!!!

Een echte lieve vent, daar deel je alles mee. Lief, leed, en financiën!!! Niet mee verder willen, hij moet eerst maar eens bewijzen dat hij voor zichzelf kan zorgen, of een andere dame zoeken die hem wil onderhouden!!!!!
8 jaar niet werken en niks zinnigs doen (ik lees niet dat hij wandelt met bejaarden als vrijwilliger of zo) vind ik een totale afknapper. Nog los van het geld, maar iemand die niks met zijn tijd doet,
Maar wat doet zo'n man dan de godganse dag?

En ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar wat zijn ouders hiermee te maken hebben?
Wat ik bedoel is PrimaBella:

Ik keur zijn gedrag af.

Maar als TO en partner nog nooit een goed gesprek hebben gehad in de trant van"waarom laat jij je zo sponsoren en waarom doe je niks" en "waarom sponsor ik jou zo". Dan kan partner wellicht een idee krijgen dat het eens anders moet en ander gedrag gaan vertonen.

Als je 8 jaar bij elkaar bent zou ik in deze situatie als zara1980 zijnde mijn partner wel een laatste kans geven en niet meteen a la minute opeens ermee kappen. Maar das persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven