Stay or Go?
dinsdag 17 mei 2011 om 09:35
Hoi, ik ben 30 jaar en heb nu 8 jaar een relatie met een lieve jongen maar er is 1 groot probleem: hij werkt niet! Alle 8 jaren dus al niet!
Ik heb er vaak naar gevraagd en dan zei hij telkens "ja dat doe ik wel, zodra de vakantie voorbij is" of "ja, in september ga ik aan het werk". Dit heeft hij tot nu toe nog niet gedaan.
Ik heb er nu zo'n genoeg van dat ik hem heb gezegd dat als hij nu niet snel gaat werken, hij mij kwijtraakt. Nu is hij dus (opeens) wel druk aan het werk zoeken enzo maar nu heb ik twijfels.
Wil ik nog wel bij hem zijn? Ik begin me ook aan kleine dingen te irriteren bij hem of bij zijn ouders. Aan de ene kant wil ik het graag uitmaken maar dan slaat de twijfel weer toe en denk ik "ach, we redden het wel".
Ik werk dus wel en we hebben ook finaciele problemen. Ik kan het niet allemaal meer in mijn eentje. Iemand ervaring/tips? En sorry voor mijn verwarrende verhaal maar in mijn hoofd is het net zo'n chaos
Ik heb er vaak naar gevraagd en dan zei hij telkens "ja dat doe ik wel, zodra de vakantie voorbij is" of "ja, in september ga ik aan het werk". Dit heeft hij tot nu toe nog niet gedaan.
Ik heb er nu zo'n genoeg van dat ik hem heb gezegd dat als hij nu niet snel gaat werken, hij mij kwijtraakt. Nu is hij dus (opeens) wel druk aan het werk zoeken enzo maar nu heb ik twijfels.
Wil ik nog wel bij hem zijn? Ik begin me ook aan kleine dingen te irriteren bij hem of bij zijn ouders. Aan de ene kant wil ik het graag uitmaken maar dan slaat de twijfel weer toe en denk ik "ach, we redden het wel".
Ik werk dus wel en we hebben ook finaciele problemen. Ik kan het niet allemaal meer in mijn eentje. Iemand ervaring/tips? En sorry voor mijn verwarrende verhaal maar in mijn hoofd is het net zo'n chaos
dinsdag 17 mei 2011 om 09:41
Wil jij samenleven met iemand die geen verantwoording neemt voor zijn financiële situatie, en die daar geen energie in stopt om daar verandering in te brengen?
Wat ik zorgwekkend vind, is dat die motivatie om daar iets aan te doen van buitenaf moet komen. (quote: Ik heb er nu zo'n genoeg van dat ik hem heb gezegd dat als hij nu niet snel gaat werken, hij mij kwijtraakt)
Kortom, voor zichzelf vind hij het niet belangrijk.
Waarom zou jij het dan wel belangrijk vinden, en als enige de verantwoording daarvoor dragen?
Wat ik zorgwekkend vind, is dat die motivatie om daar iets aan te doen van buitenaf moet komen. (quote: Ik heb er nu zo'n genoeg van dat ik hem heb gezegd dat als hij nu niet snel gaat werken, hij mij kwijtraakt)
Kortom, voor zichzelf vind hij het niet belangrijk.
Waarom zou jij het dan wel belangrijk vinden, en als enige de verantwoording daarvoor dragen?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
dinsdag 17 mei 2011 om 09:43
GO geen twijfels over.
Na acht jaar nog geen werk?? Nou ik snap het niet..
Ik had bijstand aangevraagd twee jaar geleden maar moest 40 uur gaan werken ondanks ik kinderen had ( lag in scheiding toendertijd)..
Nou ik had binnen een maand weer ander werk!!!
Als hij dan nu al acht jaar niet werkt Ik snap het niet!!
Na acht jaar nog geen werk?? Nou ik snap het niet..
Ik had bijstand aangevraagd twee jaar geleden maar moest 40 uur gaan werken ondanks ik kinderen had ( lag in scheiding toendertijd)..
Nou ik had binnen een maand weer ander werk!!!
Als hij dan nu al acht jaar niet werkt Ik snap het niet!!
dinsdag 17 mei 2011 om 09:46
dinsdag 17 mei 2011 om 09:50
Ja idd T.O? Wat is er leuk aan hem? Doet ie het huishouden elke dag, kookt ie? Is ie magisch in bed, kust hij de grond waar je op loopt? Wat is er aan hem dat je dit 8 jaar accepteerd. Wat ik overigens ook fout vind van jou..waarom laat je het zo ver komen?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.