Stiefkind mag niet op familiefoto

16-11-2017 12:27 567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn 60 jaar getrouwd en nu willen ze als cadeau een foto van de kinderen, klein- en achterkleinkinderen plus alle partners.
De partner van mijn kind heeft een kind uit een vorige relatie. En nu willen mijn ouders niet hebben dat dit kind op de foto komt omdat het "niks van ze is". Aan mij de ondankbare taak dit zo te regelen. Wat ik ook doe, er zullen mensen teleurgesteld en boos zijn.
Viva forummers, wat vinden jullie hier van?
vivapimpelmees schreef:
16-11-2017 12:49
Ik snap jou trouwens echt niet... Wat heb je gezegd tegen je ouders? Dat kind hoort bij jouw kind. Dat hebben jouw ouders maar te accepteren.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Eloise_Xennakiss schreef:
16-11-2017 12:37
Mijn ouders konden me de boom in.
Ik ga geen kind buitensluiten.
"Niks van ze is" doei, dat zijn dan de partners ook niet, daar hebben ze ook geen bloedband mee.

Ze mochten het van mij lekker zelf gaan doorgeven en niet mij er mee opzadelen. En zelf ging ik ook niet meer op de foto. Ik ga dan niet hypocriet leuk staan doen op een foto terwijl een kind door hen wordt buitengesloten.

Doen ze dat soort dingen vaker met stiefkind? Ik denk dan aan sint en verjaardagen enzo.
Nee, kind is verder juist heel welkom met feestdagen etc. Doen ze absoluut niet moeilijk om.
Hoelang hebben jullie een relatie? Kennen jouw ouders stiefkind uberhaupt goed? Ik denk dat dat meespeelt maar ik weet het niet, ben benieuwd.

Laat maar, las het al.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 12:57
7.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
16-11-2017 12:55
Hoelang hebben jullie een relatie? Kennen jouw ouders stiefkind uberhaupt goed? Ik denk dat dat meespeelt maar ik weet het niet, ben benieuwd.
Het gaat om een volwassen kind van to die een relatie heeft. Zo lees ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Mosterd
anoniem_338331 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 13:00
85.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
16-11-2017 12:55
Hoelang hebben jullie een relatie? Kennen jouw ouders stiefkind uberhaupt goed? Ik denk dat dat meespeelt maar ik weet het niet, ben benieuwd.


Het is voor TO een stiefkleinkind. Haar kind heeft een relatie met de ouder van het kind dat niet op de foto mag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang hebben ze een relatie? Wonen ze samen?

Voelt jouw kind zich echt stiefouder of heeft ze een partner met een kind en moet het allemaal nog groeien?

Ik vraag dit omdat het ik het wel zou begrijpen als ze erg jong zijn en niet duurzaam samen. Als de foto over een paar maanden alweer 'verouderd' zou kunnen zijn.

Nog erg ongezellig, daar niet van. Mijn opa en oma deden nooit moeilijk. Lieten aan hun kleinkinderen of de partners erbij moesten of niet.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk. Ze krijgen die foto toch als cadeau? Ik heb altijd geleerd dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken...
Alle reacties Link kopieren
-anna- schreef:
16-11-2017 12:52
Dank jullie wel, al zoveel reacties!
AeonOfWinter, ik vind de mening van anderen waardevol.
Ik heb al aangegeven tegen mijn ouders dat er een probleem bij mij wordt weggelegd waarop mijn vader aangaf dat ik de partner van het kind maar meteen naar hem moet sturen en ikzelf niet de discussie hoef aan te gaan.
Mijn kind is ondertussen ook al op de hoogte en die gaf aan dat, inderdaad, het kind nu eenmaal een onderdeel van het gezin vormt. En als de partner dit hoort die zeker dan ook niet op de foto wil. Mijn kind kiest ook voor het eigen gezin en wil er dan ook niet op.
Wat heeft deze foto dan nog voor zin...Ik heb ook best wel begrip voor het standpunt van mijn ouders, het is ook een generatie dingentje. Maar begrijp mijn kind ook heel goed. Overigens is er niet echt een band met dit achterkleinkind, ze zien het vrij weinig.
Oftewel je vindt gewoon dat je ouders gelijk hebben. En gaat zelf dus gewoon lachen voor het vogeltje. En doet net of je je kind begrijpt zodat je daar geen gedoe mee krijgt. Leuk ook voor je kleinkind... wat vindt jij zelf eigenlijk van je kleinkind?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
_Marana_ schreef:
16-11-2017 12:57
Het is voor TO een stiefkleinkind. Haar kind heeft een relatie met de ouder van het kind dat niet op de foto mag.

Dat lees ik helemaal niet in de openingspost?
TO, maak het even duidelijk! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weigeren om haar plan uit te voeren.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
16-11-2017 12:57
Mosterd
Het lukt niet hè mop. :hug:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
16-11-2017 12:59
Dat lees ik helemaal niet in de openingspost?
TO, maak het even duidelijk! :lol:
Dat staat er duidelijk de partner van mijn kind.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
16-11-2017 12:59
Dat lees ik helemaal niet in de openingspost?
TO, maak het even duidelijk! :lol:


De titel zegt wat jij zegt. In de OP staat De partner van mijn kind heeft een kind uit een vorige relatie

Is wel verwarrend inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
16-11-2017 12:48
En dan merken ze kind toch op. Wordt het ten overstaande van de gehele familie verzocht te vertrekken.... hoe kut wil je iemand zich laten voelen zeg. Dat kun je voorkomen door gewoon assertief te zijn.
...en zien ze onmiddellijk dat 2/3 niet meer op de foto wilt.
Hoe lang zijn je kind en partner al bij elkaar? Als dat nog maar kort is kan ik het nog wel een beetje begrijpen, al zou ik het flauw vinden.
De stiefopa en -oma van mijn oudste hebben ook zo'n leuke foto hangen, ex met vrouw en hun gezamenlijke kinderen. Dat terwijl die vrouw al 15 jaar stiefmoeder van ons kind is en haar moeder volop de oma heeft uitgehangen tot de 'echte' kleinkinderen kwamen.
Ik vind dat de ouder en stiefouder daar fel op in moeten springen, en dan maar niet op de foto. En ik zou me echt niet voor een karretje laten spannen om dit achterbakse klusje uit te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
16-11-2017 12:59
Dat lees ik helemaal niet in de openingspost?
TO, maak het even duidelijk! :lol:
Dat staat er toch echt. Het is het achterkleinkind van het 60 jarige bruidspaar. Kleinkind van to en kind van het kind van to.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
tshirt laten bedrukken met foto van kind, aantrekken bij shoot... hopsakeeee
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
16-11-2017 13:00
Het lukt niet hè mop. :hug:


Haha nee! You can checkout anytime you want but you can never leave... :'(
Alle reacties Link kopieren
Wat een dubbel gevoel roept dit op. Ik kan me beide standpunten indenken, maar ik vind inderdaad dat familie niet alleen bloedverwanten hoeven te zijn en dus kinderen van partners van (klein)kinderen dus net zo welkom zouden moeten zijn op een familiefoto.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet meerdere foto's?

Maak er 1 met alleen het gezin ( bloedverwanten/het gezin en kinderen daarvan )
En een andere waar iedereen op staat.

Ik zou dan dan ook beide foto's geven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je zelf nog op de foto?
Ik zou daarvoor passen.
Waarom sta je niet als een blok achter je eigen kind en diens partner?
Alle reacties Link kopieren
ze zijn tegen de 80 neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
16-11-2017 12:59
Dat lees ik helemaal niet in de openingspost?
TO, maak het even duidelijk! :lol:
Er staat: "De partner van mijn kind heeft een kind uit een vorige relatie" TO heeft dus een zoon/dochter die weer een stiefkind heeft.
-heel erg mosterd-
fairy1 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 13:07
Reden: mosterd
3.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
16-11-2017 13:02
...en zien ze onmiddellijk dat 2/3 niet meer op de foto wilt.
Dat betwijfel ik, als ze allemaal zo als to plus ouders denken. Komen immers uit hetzelfde nest...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven