Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

woensdag 4 maart 2020 om 21:15
Ik val heel erg op onafhankelijke ambitieuze vrouwen. Het valt mij op dat juist deze categorie het niet zo op heeft met het hedendaagse feminisme.Lollypop04 schreef: ↑04-03-2020 21:04Je begrijpt dat de reden voor de discussie de start van TO is waarbij stigmatiserend wordt gesproken over vrouwen en hun politieke vermogens? Zet je iemand in een hoekje dan zal die daarop reageren.
Er zullen zeker vrouwen zijn die passen bij jouw omschrijving. Net als dat er vast mannen zijn die zich geen houding weten te geven ten opzichte van onafhankelijke en ambitieuze vrouwen. Maar net als bij veel andere zaken zijn de verschillen binnen de groepen vaak groter dan de verschillen tussen de groepen.
Verder gaat het niet over hun vermogens. Maar hun ambities. En dan nog in generieke zin. Wel een wezenlijk verschil.

woensdag 4 maart 2020 om 21:18
Wat is in vredesnaam 'het hedendaagse feminisme'? Is dat de fase waarin we gewoon weer een bh mogen dragen als we dat prettig vinden en zelf mogen kiezen wat voor werk we willen doen in plaats op een tractor te moeten klimmen om voor de gelijkheid van onze zusters te strijden?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 21:15Ik val heel erg op onafhankelijke ambitieuze vrouwen. Het valt mij op dat juist deze categorie het niet zo op heeft met het hedendaagse feminisme.
Verder gaat het niet over hun vermogens. Maar hun ambities. En dan nog in generieke zin. Wel een wezenlijk verschil.

woensdag 4 maart 2020 om 21:19
Stik, dus als ik hem nu nog een berichtje stuur ben ik al te laat en maak geen kans meer.

Te lang getwijfeld of ik het zou doen, typisch vrouwelijk zeker.

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 4 maart 2020 om 21:25
Mijn ex had de vervelende gewoonte om het prullenbakje uit het toilet te halen... nooit gesnapt waarom. Ook verder -behalve hem - nog nooit meegemaakt dat iemand een prullenbak irritant vindt.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:42
Vrouwen willen altijd zo'n irritant prullenbakje bij de WC.
Het prullenbakje bleef overigens op magische wijze in het toilet staan nadat ik hem mijn gebruikte tampon in de handen drukte zodat hij het weg kon gooien.
Maar goed. Eigenlijk wilde ik gewoon vragen... uit nieuwsgierigheid, omdat ik het echt niet snap: waarom is een prullenbak irritant?
woensdag 4 maart 2020 om 21:27
PARDON?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:57Kijk, het verschil tussen mannen en vrouwen is dit.
Vrouwen zijn druk bezig wat andere mensen van hen vinden.
Mannen geven daar een stuk minder om.
Overigens zit dit forum vol met seksisten. Allemaal klagen over hoe zwaar vrouwen het hebben en wijzen naar "mannen". Dat wijzende vingertje alleen al is iets seksistisch. En dan anderen de maat nemen omdat ze FvD of PVV stemmen. Kom op zeg!
Homosocial (dis)approval is nog altijd de grootste drijfveer van bijna alle mannen.
Sterker nog "angst dat andere mannen je unmasculine vinden" is de grootste drijfveer achter bijna alle extreem vrouwonvriendelijke samenlevingen, waar (itt wat men meestal beweert) het niet zozeer om de vrouwen an sich gaat, maar dat mannen hun mannelijkheid meten via en uitdrukken in "how well you control your women". De grootste angst van mannen in de meeste patriarchale samenlevingen is dat ándere mannen hen uitlachen omdat ze de vrouwen in hun omgeving niet "controleren"/domineren.
In NL is dit minder het geval, maar de drijfveer bestaat nog steeds net zo hard. Ik zeg niet dat vrouwen zich mínder aantrekken van wat anderen vinden, maar zeggen dat mannen minder om de mening van anderen geven dan vrouwen is ABSURD.
Sterker nog, bij incels is die neiging alleen maar STERKER
Quote gevonden op twitter die het hele incel-gedachtengoed perfect samenvat:
"You’re right. But these guys are after validation through numbers of dates they can get - and it’s not even female validation they want - they want to prove their masculinity and social status to other men. Women are collateral damage."
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
woensdag 4 maart 2020 om 21:39
Aangeven dat vrouwen naïef zouden zijn in politiek vind ik wel degelijk een oordeel vellen over hun vermoedde vermogens.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 21:15Ik val heel erg op onafhankelijke ambitieuze vrouwen. Het valt mij op dat juist deze categorie het niet zo op heeft met het hedendaagse feminisme.
Maar wat is volgens jou dan hedendaags feminisme? En aan welk aspect storen die ambitieuze onafhankelijke vrouwen zich dan?
woensdag 4 maart 2020 om 22:06
Het valt mij op dat meneer vaak anderen gebruikt om zijn mening kracht bij te zetten. Het lijkt er dan ook op dat hij ook wel weet dat zijn subjectieve gedachtegoed onvoldoende wetenschappelijke draagvlak heeft.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 21:15Het valt mij op dat juist deze categorie het niet zo op heeft met het hedendaagse feminisme.
woensdag 4 maart 2020 om 22:18
Dit stukje uit de OP:
Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon?
Dan weet je toch genoeg?
Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon?
Dan weet je toch genoeg?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 4 maart 2020 om 22:31
Ja het zal wel een grap zijn maar ik lees die OP's nooit. Ik kom alleen voor om te rellen
woensdag 4 maart 2020 om 22:37

woensdag 4 maart 2020 om 22:48
Ik vind het wel handig zo'n topic. Het filtert zo lekker: Hallo ik ben een kortzichtige idioot; wil iedereen die het met me eens is zich hier melden, dank u.
We zouden zo iets ook met de politiek moeten doen. Het is een perfecte manier om te selecteren wie politiek niet helemaal zindelijk is: Iedereen die op Geert of Thierry stemt kunnen we afschrijven.
We zouden zo iets ook met de politiek moeten doen. Het is een perfecte manier om te selecteren wie politiek niet helemaal zindelijk is: Iedereen die op Geert of Thierry stemt kunnen we afschrijven.

woensdag 4 maart 2020 om 22:51
is gewoon ordinair seksisme, daar hoef je niet mee in discussie. vrouwen anno nu zijn daar klaar meeLollypop04 schreef: ↑04-03-2020 21:39Aangeven dat vrouwen naïef zouden zijn in politiek vind ik wel degelijk een oordeel vellen over hun vermoedde vermogens.
Maar wat is volgens jou dan hedendaags feminisme? En aan welk aspect storen die ambitieuze onafhankelijke vrouwen zich dan?