Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

woensdag 4 maart 2020 om 20:43
Zeg dat. Ik probeer het al 20 jaar, maar ik heb nog steeds nergens een kind verwekt.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:41Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
Mannen kunnen kinderen verwekken tussen de leeftijd van circa 12 en 82. Vrouwen hebben daarin veel minder keus. Hun hele lichaam is trouwens ook gebouwd op het dragen en baren van kinderen: niet gek dat ze anders tegen zaken aankijken.
Dat ontkennen is gewoon echt de werkelijkheid ontkennen. Alsof je in een sprookje leeft. En toen werd je wakker op je 40ste met een kinderwens. Heleen Mees all over...
Nu is het de werkelijkheid. Waar is de zwaartekracht? Ontken jij die nu ook? Is er dan niets meer heilig?
Wat een kul.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:25Zelfs vrouwen die niet in een relatie zitten werken liever in deeltijd. Mannen en vrouwen kijken anders naar werk. Dat is niet alleen cultureel bepaald, maar ook gewoon biologisch. Vrouwen staan in algemene zin anders in het leven. Ze moeten er in zekere zin ook voor zorgen dat ze ergens tussen hun 20ste en 30ste hun leven op orde hebben, terwijl mannen die beperking minder zwaar voelen. Zonder voorbehoedsmiddelen zijn vrouwen ook veel kwetsbaarder en een beetje verstandige vrouw is zich daar maar al teveel van bewust. Over 100 jaar zal het dus precies hetzelfde zijn: behalve dan dat we die hysterische feministen niet meer zo serieus nemen en de verschillen wellicht wat meer geaccepteerd hebben.

Ik snap ze wel, maar pas nadat mijn man ze heeft uitgelegd.Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 20:42Ik snap ze niet, maar ik raak er zo van in de war dat een man zo slim is. Ik voel me helemaal een simpel onnozel prinsesje. Ik zei net al bijna "hihi"
Als ik mijn man toch niet had...
Ik leg even de kinderen op bed en opeens zijn we 6 pagina's verder..Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:25Zelfs vrouwen die niet in een relatie zitten werken liever in deeltijd. Mannen en vrouwen kijken anders naar werk. Dat is niet alleen cultureel bepaald, maar ook gewoon biologisch. Vrouwen staan in algemene zin anders in het leven. Ze moeten er in zekere zin ook voor zorgen dat ze ergens tussen hun 20ste en 30ste hun leven op orde hebben, terwijl mannen die beperking minder zwaar voelen. Zonder voorbehoedsmiddelen zijn vrouwen ook veel kwetsbaarder en een beetje verstandige vrouw is zich daar maar al teveel van bewust. Over 100 jaar zal het dus precies hetzelfde zijn: behalve dan dat we die hysterische feministen niet meer zo serieus nemen en de verschillen wellicht wat meer geaccepteerd hebben.
Maar deze post roept nogal wat vragen op bij mij. Nou werk ik meer dan mijn man, gewoon omdat ik dat leuk vind en hij meer het zorgende type is (maar wel rechtser stemt dan mij, sorry we zijn niet echt in een hokje te plaatsen). Maar waarin mis ik dan die, volgens jou biologische, behoefte om alles om te draaien naar een traditioneel patroon? Welk biologisch mechanisme is dat?
woensdag 4 maart 2020 om 20:44
Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 20:42Ik snap ze niet, maar ik raak er zo van in de war dat een man zo slim is. Ik voel me helemaal een simpel onnozel prinsesje. Ik zei net al bijna "hihi"

Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
we zijn niet hetzelfde, maar we zijn wel gelijk. Maar gezien je reactie hierboven, zul je het verschil idd niet snappenBombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:41Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
Mannen kunnen kinderen verwekken tussen de leeftijd van circa 12 en 82. Vrouwen hebben daarin veel minder keus. Hun hele lichaam is trouwens ook gebouwd op het dragen en baren van kinderen: niet gek dat ze anders tegen zaken aankijken.
Dat ontkennen is gewoon echt de werkelijkheid ontkennen. Alsof je in een sprookje leeft. En toen werd je wakker op je 40ste met een kinderwens. Heleen Mees all over...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Snap je nu werkelijk niet wat ze bedoelt? Gelijkheid kan niet omdat vrouwen een baarmoeder hebben? Oké...Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:41Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 4 maart 2020 om 20:45
Ik denk dat deze meneer het niet aan die hysterische feministen heeft gevraagd... wellicht te bang dat hij antwoorden krijgt die niet in zijn straatje passen?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:34In zekere zin had Thierry gelijk dat vrouwen - vanuit een mannenperspectief bezien - minder ambitie hebben op professioneel vlak. Afgelopen jaren heb ik tientallen vrouwen gevraagd hoe ze ermee omgaan en allemaal merk ik dat ze anders met ambities en werk omgaan dan de mannen die ik ken. Onafhankelijkheid is heel erg belangrijk, maar de balans van vrouwen is anders dan die van mannen. Dat ontkennen is gewoon zwaartekracht ontkennen.
woensdag 4 maart 2020 om 20:46
dat zorgende is natuurlijk niet geloofwaardig wanneer jij de kinderen in bed stopt heLollypop04 schreef: ↑04-03-2020 20:43Ik leg even de kinderen op bed en opeens zijn we 6 pagina's verder..
Maar deze post roept nogal wat vragen op bij mij. Nou werk ik meer dan mijn man, gewoon omdat ik dat leuk vind en hij meer het zorgende type is (maar wel rechtser stemt dan mij, sorry we zijn niet echt in een hokje te plaatsen). Maar waarin mis ik dan die, volgens jou biologische, behoefte om alles om te draaien naar een traditioneel patroon? Welk biologisch mechanisme is dat?

Je kunt je afvragen waarom dit je reactie is natuurlijk. Ik ben er niet echt van onder de indruk. Geef gewoon toe dat vrouwen en mannen biologisch anders in elkaar zitten en daarom in de fysieke echte wereld stelselmatig andere keuzes maken.Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 20:38Ja, omdat ik een vagina heb zal ik dan maar doen alsof ik onder de indruk ben van deze redenering.
Dat is trouwens ook gelijk het enige punt dat Thierry wilde maken. Af van dat hypocriete geneuzel dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Mannen en vrouwen zijn helemaal niet gelijk. Alleen voor de wet dan. En volgens mij is er geen FvD'er die de wet op dat punt zou willen aanpassen.

Wat die bosbij vooral niet snapt is dat ongelijkheid niet hetzelfde is als ongelijkwaardigheid. Mannen en vrouwen zijn inderdaad niet gelijk nee. Maar ze zouden wel gelijkwaardig moeten zijn en daar moeten de bosbij en zijn vriendjes duidelijk nog even aan wennen.doornroosje9 schreef: ↑04-03-2020 20:44Snap je nu werkelijk niet wat ze bedoelt? Gelijkheid kan niet omdat vrouwen een baarmoeder hebben? Oké...
woensdag 4 maart 2020 om 20:47
misschien niet wettelijk, maar wel in het dagelijks levenBombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:46Je kunt je afvragen waarom dit je reactie is natuurlijk. Ik ben er niet echt van onder de indruk. Geef gewoon toe dat vrouwen en mannen biologisch anders in elkaar zitten en daarom in de fysieke echte wereld stelselmatig andere keuzes maken.
Dat is trouwens ook gelijk het enige punt dat Thierry wilde maken. Af van dat hypocriete geneuzel dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Mannen en vrouwen zijn helemaal niet gelijk. Alleen voor de wet dan. En volgens mij is er geen FvD'er die de wet op dat punt zou willen aanpassen.

woensdag 4 maart 2020 om 20:47
Wie zijn die 'ze' en waar kijken ze dan precies anders tegen?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:41Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
En hoe werkt dat dan voor die mannen tussen de 12 en 82 die al kinderen hebben verwekt? Wordt dan alles anders voor hen?
Waarom wil je de wereld verdelen in twee soorten: mannen en vrouwen - en voor beide groepen bepalen wat hun mate van ambitie is en waarom dat logisch is?
Ik ken heel veel vrouwen die veel ambitieuzer zijn dan heel veel mannen. Wat zegt dat dan? Je kunt 2 mensen vergelijken, natuurlijk (maar waarom zou je) - maar je kunt dan toch niet allerlei wetmatigheden toekennen aan de volledige groep?
Het idee van gelijkwaardigheid is niet dat iedereen staand kan/moet plassen, maar dat iedereen keuzes kan maken die bij hem/haar persoonlijk passen.

woensdag 4 maart 2020 om 20:49
Nee hoor.
Zelf heb ik gepleit om een bepaalde vrouwenwerkgroep in mijn beroepsveld af te schaffen. Ik vond het een beetje raar dat ik daar aan meebetaalde. De motivatie daarvoor was dat er meer vrouwen in de beroepsgroep moesten(!!!) komen.
Kreeg ik allemaal van die boze vrouwen op mijn dak. Daar heb ik mee gepraat en dat was eigenlijk best leuk en interessant. Ik hoorde vooral een ander argument: namelijk dat vrouwen steun zochten bij elkaar. En goh... waarom zou dat toch zijn? Omdat mannen en vrouwen zo 'gelijk' zijn, of zo verschillend?

woensdag 4 maart 2020 om 20:51
Oh, dat is vrij simpel: ik neem je absoluut niet serieus als gesprekspartner en ik gebruik dit forum om te ontspannen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:46Je kunt je afvragen waarom dit je reactie is natuurlijk. Ik ben er niet echt van onder de indruk. Geef gewoon toe dat vrouwen en mannen biologisch anders in elkaar zitten en daarom in de fysieke echte wereld stelselmatig andere keuzes maken.

woensdag 4 maart 2020 om 20:51
Meer opties kun je niet verzinnen? Bijvoorbeeld dat men in jouw beroepsveld kennelijk wat aan de seksistische kant is?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:49Nee hoor.
Zelf heb ik gepleit om een bepaalde vrouwenwerkgroep in mijn beroepsveld af te schaffen. Ik vond het een beetje raar dat ik daar aan meebetaalde. De motivatie daarvoor was dat er meer vrouwen in de beroepsgroep moesten(!!!) komen.
Kreeg ik allemaal van die boze vrouwen op mijn dak. Daar heb ik mee gepraat en dat was eigenlijk best leuk en interessant. Ik hoorde vooral een ander argument: namelijk dat vrouwen steun zochten bij elkaar. En goh... waarom zou dat toch zijn? Omdat mannen en vrouwen zo 'gelijk' zijn, of zo verschillend?

woensdag 4 maart 2020 om 20:52
Mannen en vrouwen zijn al jaren gelijk voor de wet.Lady*Voldemort schreef: ↑04-03-2020 20:46Wat die bosbij vooral niet snapt is dat ongelijkheid niet hetzelfde is als ongelijkwaardigheid. Mannen en vrouwen zijn inderdaad niet gelijk nee. Maar ze zouden wel gelijkwaardig moeten zijn en daar moeten de bosbij en zijn vriendjes duidelijk nog even aan wennen.
Diverse beroepen kennen een forse meerderheid aan vrouwen. Zodanig dat vrouwen klagen dat er teveel vrouwen zijn (en er teveel van die kletsgroepjes ontstaan).
Jouw punt is de facto in 1919 al verwezenlijkt. Na 101 jaar nog steeds klagen over juridische gelijkheid vind ik echt potsierlijk. Vrouwen verslaan (terecht waarschijnlijk) mannen in vele gebieden. Zijn tegenwoordig steeds onafhankelijker.
Waar strijd je precies voor?
Shit nee dat is waar. Om te bewijzen dat het conservatieve rollenpatroon niet ons patroon is moet ik eigenlijk als statement helemaal niks meer doen met de kinderen.
Man man je doet het als vrouw eigenijk ook nooit goed hé. En ik maar denken dat ik in staat was dit soort keuzes te maken.
Kijk en hier zit hem het punt. Jij wil een mooie vrouw die d'r benen voor je spreidt wanneer het jou uitkomt. Veel vrouwen willen iemand waar nog een beetje inhoud in zit en wanneer die inhoud is besmeurd met PVV/FvD gedachtes dan is het voor velen de moeite niet waard. Een knap koppie is niks waard wanneer de inhoud verrot is.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:30Je reinste flauwekul natuurlijk.
Na jarenlang SP en PvdD te hebben gestemd overweeg ik wel om FvD of PVV te gaan stemmen. Mijn kernwaarden zijn niet veranderd. Wel mijn idee over prangende vraagstukken.
Binnen linkse kringen was het 'not done' om met PVV'ers, FvD'ers of VVD'ers aan te pappen. Allemaal mannen en vrouwen die hun keuze - net als jij - af lieten hangen van partijpolitiek. Het laat zien dat je jezelf wel erg verenigd met een bepaalde politieke stroming in plaats van een onafhankelijke geest te zijn. Ik heb me er geen reet van aangetrokken. Mooie en leuke vrouwen vind je overal bij alle politieke partijen. Dat niet zien is tribalisme en ook niet echt een bepaald aantrekkelijke eigenschap.
woensdag 4 maart 2020 om 20:56
Waarvoor zochten ze steun bij elkaar, om dat ze anders waren dan mannen? Omdat ze anders behandeld werden? Omdat vrouwen nou eenmaal zo zijn, dat ontkennen is net als de zwaartekracht ontkennen?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:49Ik hoorde vooral een ander argument: namelijk dat vrouwen steun zochten bij elkaar. En goh... waarom zou dat toch zijn? Omdat mannen en vrouwen zo 'gelijk' zijn, of zo verschillend?
Als mannen een groepje vormen, is dat dan ook voor steun, of is dat weer iets heel anders (meer een meeting ofzo?)
Ik ben vrouw, dus ik heb een beetje mansplaining nodig om dit te snappen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Onzin.
Er zijn voldoende aspecten van het leven waarin vrouwen veel beter excelleren dan mannen.
Ik ben zelf hoogopgeleid en vrouwen zijn in mijn (en aanverwante) disciplines totaal geen uitzondering meer. Sterker nog: vrouwen streven in vele opzichten mannen voorbij. Daarentegen zie ik veel mannen worstelen met hun nieuwe rol. Die mogen van de gemiddelde VIVA-vrouw hier niet zeuren. Ingegeven door een tegenovergesteld seksisme trouwens. En dan verbolgen zijn als iemand een ander standpunt inneemt omtrent feminisme.

Ik heb het over fysieke verschillen. Mannen hebben geen baarmoeder, vrouwen wel. Dat maakt dus dat de rollen in het voortplantingsvraagstuk duidelijk verschillen. En ik vind het grappig dat juist dat verschil door jou en je vriendjes wordt aangegrepen om vrouwen maar vooral niet serieus te nemen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:52Mannen en vrouwen zijn al jaren gelijk voor de wet.
Diverse beroepen kennen een forse meerderheid aan vrouwen. Zodanig dat vrouwen klagen dat er teveel vrouwen zijn (en er teveel van die kletsgroepjes ontstaan).
Jouw punt is de facto in 1919 al verwezenlijkt. Na 101 jaar nog steeds klagen over juridische gelijkheid vind ik echt potsierlijk. Vrouwen verslaan (terecht waarschijnlijk) mannen in vele gebieden. Zijn tegenwoordig steeds onafhankelijker.
Waar strijd je precies voor?