Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
woensdag 4 maart 2020 om 20:57
Ik vind het altijd een hoog horoscoop-gehalte hebben wanneer iemand zegt 'vrouwen zijn zus en mannen zijn zo'. Voor mij hetzelfde als 'rammen zijn haantje de voorste en steenbokken moeten deze week oppassen voor de kleur geel'.-jolijn- schreef: ↑04-03-2020 20:47Wie zijn die 'ze' en waar kijken ze dan precies anders tegen?
En hoe werkt dat dan voor die mannen tussen de 12 en 82 die al kinderen hebben verwekt? Wordt dan alles anders voor hen?
Waarom wil je de wereld verdelen in twee soorten: mannen en vrouwen - en voor beide groepen bepalen wat hun mate van ambitie is en waarom dat logisch is?
Ik ken heel veel vrouwen die veel ambitieuzer zijn dan heel veel mannen. Wat zegt dat dan? Je kunt 2 mensen vergelijken, natuurlijk (maar waarom zou je) - maar je kunt dan toch niet allerlei wetmatigheden toekennen aan de volledige groep?
Het idee van gelijkwaardigheid is niet dat iedereen staand kan/moet plassen, maar dat iedereen keuzes kan maken die bij hem/haar persoonlijk passen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Huilie. Ga gewoon aan het werk en zeur niet.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:56Onzin.
Er zijn voldoende aspecten van het leven waarin vrouwen veel beter excelleren dan mannen.
Ik ben zelf hoogopgeleid en vrouwen zijn in mijn (en aanverwante) disciplines totaal geen uitzondering meer. Sterker nog: vrouwen streven in vele opzichten mannen voorbij. Daarentegen zie ik veel mannen worstelen met hun nieuwe rol. Die mogen van de gemiddelde VIVA-vrouw hier niet zeuren. Ingegeven door een tegenovergesteld seksisme trouwens. En dan verbolgen zijn als iemand een ander standpunt inneemt omtrent feminisme.

Kijk, het verschil tussen mannen en vrouwen is dit.
Vrouwen zijn druk bezig wat andere mensen van hen vinden.
Mannen geven daar een stuk minder om.
Overigens zit dit forum vol met seksisten. Allemaal klagen over hoe zwaar vrouwen het hebben en wijzen naar "mannen". Dat wijzende vingertje alleen al is iets seksistisch. En dan anderen de maat nemen omdat ze FvD of PVV stemmen. Kom op zeg!
woensdag 4 maart 2020 om 20:58

Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

woensdag 4 maart 2020 om 20:59
Ben je nu serieus?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:57Kijk, het verschil tussen mannen en vrouwen is dit.
Overigens zit dit forum vol met seksisten. Allemaal klagen over hoe zwaar vrouwen het hebben en wijzen naar "mannen". Dat wijzende vingertje alleen al is iets seksistisch. En dan anderen de maat nemen omdat ze FvD of PVV stemmen. Kom op zeg!
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 4 maart 2020 om 21:00
Ik moet "gewoon aan het werk" gaan. Want ik ben een man. Dat is wat je van mij verwacht. En die horen niet te zeuren. Waar zijn we het precies over oneens? Je bevestigt hier gewoon - net zoals vele andere voor je - die rolpatronen die je zelf zegt te doorbreken.
En dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Als je zegt zo voor "gelijkheid" te zijn: waarom handel je dan in tegenovergestelde zin?
woensdag 4 maart 2020 om 21:00
Nee hoor, een vrouw die zo miept krijgt hier ook het advies om niet te zeuren en aan het werk te gaan.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 21:00Ik moet "gewoon aan het werk" gaan. Want ik ben een man. Dat is wat je van mij verwacht. En die horen niet te zeuren. Waar zijn we het precies over oneens? Je bevestigt hier gewoon - net zoals vele andere voor je - die rolpatronen die je zelf zegt te doorbreken.
En dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Als je zegt zo voor "gelijkheid" te zijn: waarom handel je dan in tegenovergestelde zin?
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 4 maart 2020 om 21:02
Een blik incels is open getrokken om hier de vrouwtjes te vertellen dat ze geen gelijk hebben en achter het fornuis moeten staan. Als je toch niet geïnteresseerd bent in deze inferieure vrouwen meninkjes dan zit je hier sowieso alleen maar om te stangen. De zure vrouwtjes lekker op de kast krijgen, omdat ze in het echte leven niet eens je richting op kijken. Gaap.

woensdag 4 maart 2020 om 21:03
Ja, het schijnt dat mensen met een andere huidskleur ook veel meer moeite hebben met discriminatie op grond van ras.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:57Kijk, het verschil tussen mannen en vrouwen is dit.
Heel raar hoe die dingen werken.
woensdag 4 maart 2020 om 21:04
Je begrijpt dat de reden voor de discussie de start van TO is waarbij stigmatiserend wordt gesproken over vrouwen en hun politieke vermogens? Zet je iemand in een hoekje dan zal die daarop reageren.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:57Kijk, het verschil tussen mannen en vrouwen is dit.
Er zullen zeker vrouwen zijn die passen bij jouw omschrijving. Net als dat er vast mannen zijn die zich geen houding weten te geven ten opzichte van onafhankelijke en ambitieuze vrouwen. Maar net als bij veel andere zaken zijn de verschillen binnen de groepen vaak groter dan de verschillen tussen de groepen.

woensdag 4 maart 2020 om 21:07
Volledig mee eens. Vandaar dat ik ook van die vrouwenpraatclubjes af wil in mijn beroepsgroep.doornroosje9 schreef: ↑04-03-2020 21:00Nee hoor, een vrouw die zo miept krijgt hier ook het advies om niet te zeuren en aan het werk te gaan.
Voor prangende levensvragen kun je beter een madeliefje raadplegen,dat weet toch iedereen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:30Je reinste flauwekul natuurlijk.
Na jarenlang SP en PvdD te hebben gestemd overweeg ik wel om FvD of PVV te gaan stemmen. Mijn kernwaarden zijn niet veranderd. Wel mijn idee over prangende vraagstukken.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:42Jep.
Vrouwen willen altijd zo'n irritant prullenbakje bij de WC.
Bombo, ga je lekker?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
woensdag 4 maart 2020 om 21:08
Fijn dat jij als man ons vrouwen even komt vertellen hoe de vork in de steel zit. Waar zouden we toch zijn zonder mannen? Zelf hebben we daar tussen het koken en de kinderen verzorgen amper de tijd voor. En zeg nou zelf, zo snugger zijn we natuurlijk ook niet.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:57Kijk, het verschil tussen mannen en vrouwen is dit.
woensdag 4 maart 2020 om 21:09
Je werkt bij de brandweer?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 21:07Volledig mee eens. Vandaar dat ik ook van die vrouwenpraatclubjes af wil in mijn beroepsgroep.

Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

woensdag 4 maart 2020 om 21:10

woensdag 4 maart 2020 om 21:11
Vandaar dat mannen niks moeten hebben van statussymbolen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:57Kijk, het verschil tussen mannen en vrouwen is dit.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)

woensdag 4 maart 2020 om 21:11
Je had dan ook 'mijn man zegt...' moeten schrijven bij je adviezen. Zegt mijn man.Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 20:28Ja, door mij.
Ik wil benadrukken dat ik hier de enige ben die TO consequent concrete tips en aanbevelingen geeft. Maar wat krijg ik er voor terug? Helemaal niets! Een mens zou van minder op Jesse Klaver gaan stemmen.
woensdag 4 maart 2020 om 21:12
je bent duidelijk geen vrouw. Prima dat jij er anders over denkt, maar dan zijn wij geen match. Dat is alles, geen wereldramp wat mij betreftBombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:56Onzin.
Er zijn voldoende aspecten van het leven waarin vrouwen veel beter excelleren dan mannen.
Ik ben zelf hoogopgeleid en vrouwen zijn in mijn (en aanverwante) disciplines totaal geen uitzondering meer. Sterker nog: vrouwen streven in vele opzichten mannen voorbij. Daarentegen zie ik veel mannen worstelen met hun nieuwe rol. Die mogen van de gemiddelde VIVA-vrouw hier niet zeuren. Ingegeven door een tegenovergesteld seksisme trouwens. En dan verbolgen zijn als iemand een ander standpunt inneemt omtrent feminisme.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

woensdag 4 maart 2020 om 21:12
Daar ben ik het ook niet mee eens trouwens, en ja ik bespeur ook wel wat sterke anti-mannelijke sentimenten de laatste jaren. Net zoals de polarisatie tussen zwart en wit, beetje jammer en totaal niet productief.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:56Daarentegen zie ik veel mannen worstelen met hun nieuwe rol. Die mogen van de gemiddelde VIVA-vrouw hier niet zeuren.
woensdag 4 maart 2020 om 21:14
TO is druk bezig zijn inbox aan het doorspitten. Allemaal Dee-Emmetjes van soppende Viva vrouwenBetty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 20:59Ik wijs helemaal nergens naar. Ik heb TO allemaal handige tips gegeven zodat het wat beter vlot met de sekserij. Maar ja, hij is verdwenen en een ander is verschenen. Heel bij-zonder, zullen we maar zeggen.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)