Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

woensdag 4 maart 2020 om 18:58
Had het al (te laat) door en aangepastPoesinBoots schreef: ↑04-03-2020 18:54Rechts swipen is dat je iemand leuk vindt.
(Heb ik net gegoogeld tenminste)

woensdag 4 maart 2020 om 18:59
Gelukkig. Anders had je zo ineens een date met Orpheus gehad.

woensdag 4 maart 2020 om 19:00
https://youtu.be/6ul-cZyuYq4Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 18:59Dit probleem kun jij ook zelf oplossen TO: mannen zijn rechtser, zeg je, mannen snappen jouw betere, logische denkbeelden beter, zeg je. Ik zou, met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen, lekker op Grinder gaan. Vind je vast een gelijkgestemde kerel.
woensdag 4 maart 2020 om 19:00
Ik zou me nooit goed behandeld kunnen voelen door een man die vrolijk in een essay schrijft dat vrije keuzes, opleiding en carrières voor vrouwen de schuld zijn van allerhande maatschappelijke problemen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt

woensdag 4 maart 2020 om 19:02
En er zijn gelukkig ook nog genoeg linkse mannen die weten hoe ze een vrouw als een slet moeten behandelenBetty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 18:57Ik kan niet zeggen hoe blij ik ben dat mijn man mij niet als een prinses behandelt. De hele dag handjes schudden en oude volksspelen bekijken, ik zit er niet op te wachten.

woensdag 4 maart 2020 om 19:02
Poeh, net op tijd danPoesinBoots schreef: ↑04-03-2020 18:59Gelukkig. Anders had je zo ineens een date met Orpheus gehad.
![]()

woensdag 4 maart 2020 om 19:03
Briljant. Kijk, daar is het forum dan weer een grote hulp.Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 18:59Dit probleem kun jij ook zelf oplossen TO: mannen zijn rechtser, zeg je, mannen snappen jouw betere, logische denkbeelden beter, zeg je. Ik zou, met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen, lekker op Grinder gaan. Vind je vast een gelijkgestemde kerel.
Luci_Morgenster schreef: ↑04-03-2020 18:44Soms is het geen onterechte stigmatisering.
Soms is het logisch (vervelende engnekken) en beter als een bepaald type mens/man/vrouw zich gewoon niet zo hard voortplant.
Enne.. staf dat maar hoor. Als je durft.

Laten we het hopen.Het-groepje schreef: ↑04-03-2020 18:57Ik wil wel screenshots van de berichtenbox van Orpheus, wie weet wat daar allemaal gebeurd![]()
Dan is Orpheus een keer van zijn kwakje verlost en wij van Orpheus.

Een vriendin van mij gaat wel met ze op date en laat ze dan alles betalen.

woensdag 4 maart 2020 om 19:04
Dus je weet zogenaamd niet waaruit zou blijken dat hij een vrouwonvriendelijk engnek is maar later weet je wel ineens waar het over gaat maar dat was maar een quote uit een roman.
Uhuh.
Of je doet een betere poging tot rellen of je moet jezelf echt afvragen waarom vrouwen je eigenlijk echt niet moeten.
Uhuh.

Of je doet een betere poging tot rellen of je moet jezelf echt afvragen waarom vrouwen je eigenlijk echt niet moeten.

woensdag 4 maart 2020 om 19:05
Hé maar rechts is breder dan wilders en baudet. Zijn ook nogal ego partijen, gaat meer om de figuren dan om hun inhoud. Dat vind ik nog kwalijker in een potentiële date. Ik herken me niet in de standpunten van de VVD bijvoorbeeld maar zou iemand die daarop stemt toch een stuk serieuzer nemen dan iemand die stemt op FvD of de PVV
woensdag 4 maart 2020 om 19:06
Zegt ie zelf ook he... min of meer.
'Weet je wat het is met vrouwen in Nederland: ze worden niet goed geneukt. Herken je dat?’
Ik geloof niet meer in sprookjes.