Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Ze hebben allemaal kleine piemeltjes. Je weet toch.
ik geef mn bek ook maar een douw
PoesinBoots schreef:
04-03-2020 18:54
Rechts swipen is dat je iemand leuk vindt.
(Heb ik net gegoogeld tenminste)
Had het al (te laat) door en aangepast :-D
Dit probleem kun jij ook zelf oplossen TO: mannen zijn rechtser, zeg je, mannen snappen jouw betere, logische denkbeelden beter, zeg je. Ik zou, met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen, lekker op Grinder gaan. Vind je vast een gelijkgestemde kerel.
Ik ben veel te naïef om zelf een mening te hebben.
DontYouHatePants schreef:
04-03-2020 18:58
Had het al (te laat) door en aangepast :-D

Gelukkig. Anders had je zo ineens een date met Orpheus gehad.

:woa:
Betty_Slocombe schreef:
04-03-2020 18:59
Dit probleem kun jij ook zelf oplossen TO: mannen zijn rechtser, zeg je, mannen snappen jouw betere, logische denkbeelden beter, zeg je. Ik zou, met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen, lekker op Grinder gaan. Vind je vast een gelijkgestemde kerel.
https://youtu.be/6ul-cZyuYq4
Orpheus13 schreef:
04-03-2020 18:48
Waar blijkt dat toch uit? Ik heb gehoord hoe die man over zijn vriendin praat. Heb nog nooit een man een vrouw zo op een voetstuk zien plaatsen. Volgens mij behandelt hij haar echt als een prinses.

Ik zou me nooit goed behandeld kunnen voelen door een man die vrolijk in een essay schrijft dat vrije keuzes, opleiding en carrières voor vrouwen de schuld zijn van allerhande maatschappelijke problemen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Het wil dus niet zo vlotten met dat Tinder? :there:
Merys schreef:
04-03-2020 18:56
Klopt.
Ik doe geen rechtse mannen, tenminste, niet als ze zo blaten als jij.

Alleen als ze mooi zijn en hun waffel houden :biggrin:
Betty_Slocombe schreef:
04-03-2020 18:57
Ik kan niet zeggen hoe blij ik ben dat mijn man mij niet als een prinses behandelt. De hele dag handjes schudden en oude volksspelen bekijken, ik zit er niet op te wachten.
En er zijn gelukkig ook nog genoeg linkse mannen die weten hoe ze een vrouw als een slet moeten behandelen
PoesinBoots schreef:
Gelukkig. Anders had je zo ineens een date met Orpheus gehad.

:woa:
Poeh, net op tijd dan :lol:
Word jij nooit doodziek van jezelf?
Wat vind je denkbeeldige vriendin van jouw mening?
Wel een grappige poll, allebei is gewoon niet mogelijk
Betty_Slocombe schreef:
Briljant. Kijk, daar is het forum dan weer een grote hulp.
Luci_Morgenster schreef:
04-03-2020 18:44
Soms is het geen onterechte stigmatisering.

Soms is het logisch (vervelende engnekken) en beter als een bepaald type mens/man/vrouw zich gewoon niet zo hard voortplant.

Enne.. staf dat maar hoor. Als je durft.
:worship:
Het-groepje schreef:
04-03-2020 18:57
Ik wil wel screenshots van de berichtenbox van Orpheus, wie weet wat daar allemaal gebeurd :rofl:
Laten we het hopen.

Dan is Orpheus een keer van zijn kwakje verlost en wij van Orpheus.
PoesinBoots schreef:
04-03-2020 19:02
Alleen als ze mooi zijn en hun waffel houden :biggrin:
Een vriendin van mij gaat wel met ze op date en laat ze dan alles betalen.
Dus je weet zogenaamd niet waaruit zou blijken dat hij een vrouwonvriendelijk engnek is maar later weet je wel ineens waar het over gaat maar dat was maar een quote uit een roman.

Uhuh. :popcorn:

Of je doet een betere poging tot rellen of je moet jezelf echt afvragen waarom vrouwen je eigenlijk echt niet moeten.
Vrouwen komen volgens Thierry alleen klaar als ze verkracht worden. Dan kun je dus niet neuken. Sneu hoor.
Murrmurr schreef:
04-03-2020 19:02
En er zijn gelukkig ook nog genoeg linkse mannen die weten hoe ze een vrouw als een slet moeten behandelen
Nou, dat kunnen we alleen maar hopen ;-)
Murrmurr schreef:
04-03-2020 19:03
Wel een grappige poll, allebei is gewoon niet mogelijk
Je wil een trio met een PVV en FvD stemmer? :O
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Murrmurr schreef:
04-03-2020 19:03
Een vriendin van mij gaat wel met ze op date en laat ze dan alles betalen.

Oh dat is wel een goeie. Hadden ze maar geen rechtste brallerts moeten worden.
Wat een blaat topics open jij toch. Ongelooflijk. Denk dat 99% van Tinder jou naar links swiped met je onzinnige geneuzel.
Hé maar rechts is breder dan wilders en baudet. Zijn ook nogal ego partijen, gaat meer om de figuren dan om hun inhoud. Dat vind ik nog kwalijker in een potentiële date. Ik herken me niet in de standpunten van de VVD bijvoorbeeld maar zou iemand die daarop stemt toch een stuk serieuzer nemen dan iemand die stemt op FvD of de PVV
eve_jobs schreef:
04-03-2020 19:04
Vrouwen komen volgens Thierry alleen klaar als ze verkracht worden. Dan kun je dus niet neuken. Sneu hoor.
Zegt ie zelf ook he... min of meer.

'Weet je wat het is met vrouwen in Nederland: ze worden niet goed geneukt. Herken je dat?’
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven