Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

zaterdag 14 maart 2020 om 18:26
Tja, ik zou ook nooit met een vrouw daten. Of een man die een moord heeft gepleefd. Of een neef. Of een dier.inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 17:55Je beseft hopelijk dat je je op een juridisch hellend vlak begeeft omdat je mensen discrimineert vanwege politieke overtuiging?
Heb je ooit gehoord van Artikel 1 van de grondwet en hoe daarin over discriminatie gedacht wordt?
Wat ga je dan tegen de rechter zeggen mocht je voor de rechter zou komen?
"Ik dacht dat het positieve discriminatie was of zoiets"? DISCRIMINATIE is nooit positief.
Wat je zegt slaat verder als een tang op een varken.

zaterdag 14 maart 2020 om 18:27
inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 18:22In de praktijk zien we dat groepen (vrouwen) WEL minder betaald krijgen. De pakkans voor de "daders" is laag.
DISCRIMINATIE=DISCRIMINATIE
Vrouwen willen zelf kunnen discrimineren op de datingmarkt, maar als ze zelf gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt is het huis te klein. HYPOCRIET!!!!!!

Echt, je ziet het verschil niet tussen arbeidsmarkt en daten?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:29
Ja, uiteraard. Als je dit niet snapt, dan is het echt heel erg met je gesteld.
Discriminatie is alleen een zinvol begrip in concrete situaties (Dus dat JIJ 100% of 0% kans hebt in concrete situaties). Discriminatie als macro-statistiek is compleet irrelevant.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:31
Nee, misschien niet. Misschien zijn vrouwen wel beter. Dat kan ook. Maar laten we niet doen alsof mannen en vrouwen op voorhand, a priori, als axioma gelijk zijn en even geschikt.
Mannen kregen betere beoordelingen. De meest logische verklaring is dan dat mannen beter zijn, volgens Ockham's scheermes-principe. Misschien dat later blijkt dat er een andere, betere verklaring is. Maar in eerste instantie moet dat de werk-hypothese zijn.

zaterdag 14 maart 2020 om 18:31
Ik zou een leuke mannelijke advocaat zoeken (die zijn bereid om 80 uur per week te factureren!) en een grote rechtszaak beginnen tegen de datingindustrie. Pak gewoon de grootste en eis een shitload geld omdat zij het überhaupt mogelijk maken om te discrimineren op leeftijd en geslacht, omdat die zaken vaak verplicht moeten worden ingevuld.inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 18:22In de praktijk zien we dat groepen (vrouwen) WEL minder betaald krijgen. De pakkans voor de "daders" is laag.
DISCRIMINATIE=DISCRIMINATIE
Vrouwen willen zelf kunnen discrimineren op de datingmarkt, maar als ze zelf gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt is het huis te klein. HYPOCRIET!!!!!!
Het kost je misschien een paar jaar procederen maar als je net zo gelijk hebt als je zelf denkt, dan loopt het straks bij je binnen joh! En dan kóóp je gewoon een trofee-vrouw. Zo'n mooie. Die haar slanke lijn behoudt en wekelijks naar nagels laat doen en ervoor zorgt dat het avondeten keurig op tijd wordt bezorgd.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:32
Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar hier is het zo ongeveer het enige woord wat vrouwen in hun vocabulaire hebben.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:32
Wat ik niet snap. Je zegt een goede baan te hebben. Je zegt geen gebrek re hebben aan aandacht van vrouwen en toch houdt het je heel erg bezig.
Bijzonder.
quaintrelle wijzigde dit bericht op 14-03-2020 18:33
0.51% gewijzigd
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zaterdag 14 maart 2020 om 18:33
Jij date zelf met elke vrouw die maar wil? Van elke leeftijd, elk uiterlijk, elk geloof. Het maakt je allemaal geen biet uit?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zaterdag 14 maart 2020 om 18:33
Wauw, jouw opvattingen en teksten gaan die van Orpheus en Bombus in tristesse en eenzijdigheid voorbij. Ik dacht eerlijk gezegd dat we niet veel dieper konden zinken. Nouja, never a dull moment op Viva forum. Laat me graag verrassen.inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 18:07DISCRIMINATIE=DISCRIMINATIE. Bij sollicitaties wordt er gediscrimineerd en dat vinden we ook fout.
Misschien is de pakkans bij daten klein, maar de vraag is: wil je zo discriminerend door het leven gaan, waarbij je de spreekwoordelijke middelvinger opsteekt naar artikel 1 vd Grondwet.
Door mensen van de voren te discrimineren omdat ze bij een bepaalde politieke overtuiging horen.

zaterdag 14 maart 2020 om 18:34

zaterdag 14 maart 2020 om 18:35
zaterdag 14 maart 2020 om 18:36

zaterdag 14 maart 2020 om 18:36
Orfi zelf is meer een volcel in the making volgens mijDoornroosje75 schreef: ↑14-03-2020 18:36Sterker nog...je topic is zojuist overgenomen door een zelfbenoemde incel.

zaterdag 14 maart 2020 om 18:37
Ik zeg niet dat dat zo is.
Maar het is wel een hypothese die gewoon net zo serieus moet worden genomen als de hypothese dat vrouwen beter zijn of de de hypothese dat beide seksen even goed zijn.
Daar komt bij dat de data suggereren dat mannen inderdaad beter zijn. En empirisch onderzoek is nog overtuigender wanneer data ook inhoudelijk/theoretisch geduid kunnen worden. Dat is hier zo, want mannen zijn (ik zeg het voor de duizendste keer) monomaner (blijkt ook uit hersen-onderzoek), ambitieuzer (genetische oorsprong?), competitiever (idem), etc. Ook deze ondersteunende duidingen zijn zeer sterk empirisch gefundeerd.
Maar dit alles maakt nul indruk op jullie..... omdat jullie er gewoon niet alleen willen. Zelfs niet aan de MOGELIJKHEID. En waarom niet? Ja, daarom niet. Omdat het vrouwonvriendelijk zou zijn.....
Kijk anders even naar die case studie van die orkesten in Amerika. Denk je dat ineens 25% van de vrouwen beter werd door blinde audities, of dat het aan de vooroordelen van de sollicitatiecommissies lag?Orpheus13 schreef: ↑14-03-2020 18:31Nee, misschien niet. Misschien zijn vrouwen wel beter. Dat kan ook. Maar laten we niet doen alsof mannen en vrouwen op voorhand, a priori, als axioma gelijk zijn en even geschikt.
Mannen kregen betere beoordelingen. De meest logische verklaring is dan dat mannen beter zijn, volgens Ockham's scheermes-principe. Misschien dat later blijkt dat er een andere, betere verklaring is. Maar in eerste instantie moet dat de werk-hypothese zijn.
Ockham's scheermes theorie laat overigens prima de hypothese: "Er leven vooroordelen in de maatschappij over de kundigheid van lesgeven van vrouwen en mannen" toe. Jouw interpretatie laat dat bijvoorbeeld ook al zien, dat je dat eerder gelooft dat vrouwen inder kundig zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 14 maart 2020 om 18:39
Dat hoeft niet, maar het zou KUNNEN. Je snapt het echt niet he?
Ik heb geen mening over hoe mannen en vrouwen zouden moeten zijn. Ik kijk gewoon naar de realiteit en probeer die zo eerlijk en onbevooroordeeld mogelijk te nemen voor wat zij is.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:40
Maar jij richt je steeds alleen op het werkveld enzo.Orpheus13 schreef: ↑14-03-2020 18:37Ik zeg niet dat dat zo is.
Maar het is wel een hypothese die gewoon net zo serieus moet worden genomen als de hypothese dat vrouwen beter zijn of de de hypothese dat beide seksen even goed zijn.
Daar komt bij dat de data suggereren dat mannen inderdaad beter zijn. En empirisch onderzoek is nog overtuigender wanneer data ook inhoudelijk/theoretisch geduid kunnen worden. Dat is hier zo, want mannen zijn (ik zeg het voor de duizendste keer) monomaner (blijkt ook uit hersen-onderzoek), ambitieuzer (genetische oorsprong?), competitiever (idem), etc. Ook deze ondersteunende duidingen zijn zeer sterk empirisch gefundeerd.
Maar dit alles maakt nul indruk op jullie..... omdat jullie er gewoon niet alleen willen. Zelfs niet aan de MOGELIJKHEID. En waarom niet? Ja, daarom niet. Omdat het vrouwonvriendelijk zou zijn.....
Wat vind je er dan eigenlijk van dat mannen voor 90% van de criminaliteit verantwoordelijk zijn. Heb je daar nog een wetenschappelijke mening over ?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zaterdag 14 maart 2020 om 18:40
Eén ding is wel duidelijk, jij hebt de laatste jaren niet opgelet.
De kunst van het provoceren heb je daarentegen geperfectioneerd.
Vervelend alleen voor je dat het tegen de haren instrijken van vrouwen je verder niets oplevert behalve wat kudo's van mannen in dezelfde categorie als die waar je zelf in zit.
Alleen amusement is dit niet voor je, al die topics op het Vivaforum, daarvoor ben je er te obsessief mee bezig.
nounou
zaterdag 14 maart 2020 om 18:42