Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 15:47
Okee, top. Maar doe dan niet alsof je het slachtofferschap niet serieus kunt nemen. We moeten dit heel serieus nemen, jij ook.

Dit is de ergste mensenrechtenschending in Nederland in tientallen jaren.
Jongen, ik zei toch al, doe het een beetje minder want het is teveel nu. Doseren is de boodschap!
Betty_Slocombe schreef:
14-03-2020 16:11
Jongen, ik zei toch al, doe het een beetje minder want het is teveel nu. Doseren is de boodschap!
maakt hij een grapje?
Murrmurr schreef:
14-03-2020 16:16
maakt hij een grapje?
Ik moet er alleszins om lachen. Maar ja, misschien is mijn gevoel voor humor gek.
Betty_Slocombe schreef:
14-03-2020 16:22
Ik moet er alleszins om lachen. Maar ja, misschien is mijn gevoel voor humor gek.
Maar dat is zegma een onbedoeld bij-effect toch?
Lachattenoir schreef:
14-03-2020 16:11
Je bent met deze uitspraken simpelweg niet serieus te nemen..
Kun je een ander voorbeeld van de laatste 30 jaar noemen van een andere groep (vrouwen, moslims, zwarten, homo's, gehandicapten, etc.) die op deze manier gediscrimineerd werden? Een totaal-verbod?
Murrmurr schreef:
14-03-2020 16:24
Maar dat is zegma een onbedoeld bij-effect toch?
Ja joh, haal Bombus-Sylvarum er ook nog even bij.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 16:28
Kun je een ander voorbeeld van de laatste 30 jaar noemen van een andere groep (vrouwen, moslims, zwarten, homo's, gehandicapten, etc.) die op deze manier gediscrimineerd werden? Een totaal-verbod?
Trollen.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 16:28
Er is geen totaal verbod.

Een pas verschenen rapport van UNO over de posutie van de vrouw, is het trouwens niet met jou eens Orpheus.
Doe er wat aan, die mensen hebben het helemaal fout.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Ik begin me nu toch wel af te vragen of dit topic echt is.
Lachattenoir schreef:
14-03-2020 16:40
Ik begin me nu toch wel af te vragen of dit topic echt is.
Je hebt het hele topic volgens mij nog geen een echte inhoudelijke reactie gegeven.

Alleen maar "totale onzin", "niet serieus te nemen", etc., etc. Vragen om voorbeelden worden systematisch genegeerd, ieder bewijs ontbreekt.
Bombus-Sylvarum schreef:
14-03-2020 15:10
Toch heeft de Technische Universiteit Eindhoven openlijk mannen geweerd van ALLE academische posities. Er werden dus mensen geweerd op basis van hun geslacht en alleen vrouwen werden toegelaten. Dan heb je je carrière wel echt te danken aan het feit dat je vrouw bent. Al zal ik het die vrouwen individueel niet kwalijk nemen wanneer ze hun kansen pakken trouwens.

Op alle TU's worden al jaren vrouwen aangenomen puur en alleen omdat er meer vrouwen nodig zijn. Wanneer vrouwen doorkrijgen dat studenten en het overige personeel wel doorheeft dat ze zijn aangenomen op basis van hun geslacht vertrekken ze ook weer gauw. Het gonsde van dergelijke verhalen.
Bijzonder dat je het inhaaltraject, om de balans tussen de dames en heren te herstellen bij de TU Eindhoven vertaalt in discriminatie van mannen en dat dames uitsluitend worden aangenomen om hun kut om hun vrouwzijn en dat je de bijzondere aanname doet dat “Wanneer vrouwen doorkrijgen dat studenten en het overige personeel wel doorheeft dat ze zijn aangenomen op basis van hun geslacht vertrekken ze ook weer gauw. ”
Alsof iemand als Patricia Paaij dan zou worden aangenomen, enkel en alleen omdat ze vrouw is. :facepalm:
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 14-03-2020 17:30
Reden: Toevoeging
0.55% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 16:57
Je hebt het hele topic volgens mij nog geen een echte inhoudelijke reactie gegeven.

Alleen maar "totale onzin", "niet serieus te nemen", etc., etc. Vragen om voorbeelden worden systematisch genegeerd, ieder bewijs ontbreekt.
Klopt. Ik voel me niet genoodzaakt om met jou in discussie te gaan. Wij zouden helemaal niets van mekaar leren.

Verder blijft mijn antwoord: ik zou niet met een Thierry of Geert daten.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 14-03-2020 17:13
8.20% gewijzigd
Oblio schreef:
14-03-2020 17:07
Bijzonder dat je het inhaaltraject, om de balans tussen de dames en heren bij de TU Eindhoven vertaalt in discriminatie van mannen en dat dames uitsluitend worden aangenomen om hun kut om hun vrouwzijn en dat je de bijzondere aanname doet dat “Wanneer vrouwen doorkrijgen dat studenten en het overige personeel wel doorheeft dat ze zijn aangenomen op basis van hun geslacht vertrekken ze ook weer gauw. ”
Alsof iemand als Patricia Paaij dan zou worden aangenomen, enkel en alleen omdat ze vrouw is. :facepalm:
Het punt is dat zelfs als de dame in kwestie gepromoveerd is en behoorlijk gekwalificeerd, ze nog steeds een bijna 100% kans heeft om te worden aangenomen. Tegenover 0% voor een vergelijkbaar gekwalificeerde man.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 16:57

Jij hebt toch ook geen bewijs voor die schending van de mensenrechten ?

Of alle andere dingen die je roept.

Grappig feitje is wel : In IJsland begon de bankencrisis. Daar zijn alle banken omgevallen, behalve 1 bank. Die werd gerund door ?

Alleen vrouwen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Lachattenoir schreef:
14-03-2020 17:12
Klopt. Ik voel me niet genoodzaakt om met jou in discussie te gaan. Wij zouden helemaal niets van mekaar leren.
Jij zou heel veel van mij leren. Ik heb allerlei argumenten, relevante cijfers en bronnen gegeven. Over allerlei deel-onderwerpen. Ik heb b.v .uitgelegd (als enige) wat het onderzoek naar de loonkloof ons leert, hoe dat in elkaar zit, hoe je dat kunt interpreteren, etc.

Jij hebt helemaal niets ingebracht, maar denkt toch dat ik degene ben die niet serieus kan zijn.
Quaintrelle schreef:
14-03-2020 17:14
Jij hebt toch ook geen bewijs voor die schending van de mensenrechten ?
|Ongelofelijk. Waar hebben we het nu al pagina's over????
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 17:15
Jij zou heel veel van mij leren. Ik heb allerlei argumenten, relevante cijfers en bronnen gegeven. Over allerlei deel-onderwerpen. Ik heb b.v .uitgelegd (als enige) wat het onderzoek naar de loonkloof ons leert, hoe dat in elkaar zit, hoe je dat kunt interpreteren, etc.

Jij hebt helemaal niets ingebracht, maar denkt toch dat ik degene ben die niet serieus kan zijn.
Nou nee hoor, ik heb helemaal niets geleerd van de onzin die je hier neerzet. Er is weinig onderbouwd, wetenschappelijks of feitelijks aan wat je hier typt.

Oh, en wellicht ben je wel serieus. Geen idee wat je intenties precies zijn. Ik kan je in ieder geval niet meer serieus nemen.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 15:21
Waarom denk je dat? Hoe kom je hierbij?
We zien je bijvoorbeeld niet op de bres springen voor de vrouw, omdat medicatie en behandelmethodes vooral op de gemiddelden van blanke 35-jarige mannen zijn gericht/getest/gemaakt.

We zien je bijvoorbeeld niet op de bres springen voor de vrouw, omdat ze een te groot aandeel in het huishouden doet, gemiddeld genomen, in Nederland.

Waarom eigenlijk niet? Ik denk: omdat het je wel uitkomt.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 17:15

Ik hoop zo dat ze jou nooit een universitair diploma hebben gegeven.
Orpheus13 schreef:
14-03-2020 17:13
Het punt is dat zelfs als de dame in kwestie gepromoveerd is en behoorlijk gekwalificeerd, ze nog steeds een bijna 100% kans heeft om te worden aangenomen. Tegenover 0% voor een vergelijkbaar gekwalificeerde man.
En als daarmee de balans m/v 50-50 wordt, dan is dat schending van de mensenrechten want een man wordt gediscrimineerd?
Murrmurr schreef:
14-03-2020 15:43
. We hebben het lang geprobeerd zo'n monocultuur maar je krijgt er heel lilluke kinderen van ook.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En als jouw antwoord op deze vraag ja is, dan betekent het dus dat zolang de balans niet 50-50 is, de vrouwen wordt gediscrimineerd...
-jolijn- schreef:
14-03-2020 17:24
Ik hoop zo dat ze jou nooit een universitair diploma hebben gegeven.
Jawel maar hij krijgt geen tenure. Ikke wel, kreeg ik gratis bij mijn primaire geslachtskenmerken
Een leuke case study over discrimineren is hoe erg de gender ratio veranderde in Amerikaanse orkesten toen er over werd gegaan op blidne audities, dus achter een scherm. Toen met blind autidite ging doen gingen de kansen voor vrouwen om te worden aangenomen met 50% omhoog. (Je zou ook kunnen zeggen da voor die tijd mannen ouur om hun man zijn werden voorgetrokken).

Daar gaat het dus om. Niet dat je per se een 50-50 verouding overal hebt, maar dat de vooroordelen bij een sollicitatie weg worden gehaald en je geslacht, uiterlijk of achternaam dus geen barriere is. Nu kun je niet overal een scherm neerzetten, dus in de praktijk lastig.

Ik vind quota voor vrouwen een lelijk instrument, maar ik heb ilever dat ik ergens wordt aangenomen omdat ik een vrouw ben (ik neem aan dat ik op sollicitatie kom omdat ik ook goede skills heb), dan dat ik wordt áfgewezen omdat ik een vrouw ben.

Nu moet ik zeggen dat ik nog genoeg oncapabele mannen op hoge plekken zie zitten met een zelfvertrouwen die ik niet vind passen bij wat z te bieden hebben. Zolang we nog niet evenveel van zulke vrouwen hebben valt het nog wel mee met de achterstelling van de arme blanke man.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
ja en ze hebben ook mensen teksten laten lezen en als erbij gezegd werd dat de schrijver een man was, was de waardering significant hoger dan bij een vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven