Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

woensdag 4 maart 2020 om 19:48
https://valsepianobaudet.noblogs.org/id ... en/#baudet
Hier staan wat citaten van Baudet.
Om maar een kleine greep te doen (ingekort/samengevat):
- vrouwen zijn gewoon niet zo goed in heel veel beroepen en hebben geen ambitie, ze zijn meer geïnteresseerd in familieachtige dingen - dat is gewoon zo'
-Als een vrouw 'nee' zegt, moet je gewoon nog even aandringen
- Het zou het beste zijn als we absolute heersers zouden zijn, niet alle mensen zijn hetzelfde
- Er is een reden waarom alle Nobelprijswinnaars blank zijn
- Een verbod op discriminatie is onzin; precies gelijke kansen voor iedereen is onhaalbaar
- Gewelddadig optreden tegen de komst van een asielzoekerscentrum is noodweer tegen een injectie van criminaliteit
Kun je je nu echt niet voorstellen dat heel veel vrouwen het niet zo hebben op mannen die dat soort denkbeelden aanbidden?
- vrouwen zijn gewoon niet zo goed in heel veel beroepen en hebben geen ambitie, ze zijn meer geïnteresseerd in familieachtige dingen - dat is gewoon zo'
- Het zou het beste zijn als we absolute heersers zouden zijn, niet alle mensen zijn hetzelfde
- Een verbod op discriminatie is onzin; precies gelijke kansen voor iedereen is onhaalbaar
- Gewelddadig optreden tegen de komst van een asielzoekerscentrum is noodweer tegen een injectie van criminaliteit
Kun je je nu echt niet voorstellen dat heel veel vrouwen het niet zo hebben op mannen die dat soort denkbeelden aanbidden?

woensdag 4 maart 2020 om 19:50
Ik ken gelukkig ook een hoop mannen die het er niet zo op hebben.-jolijn- schreef: ↑04-03-2020 19:48https://valsepianobaudet.noblogs.org/id ... en/#baudet
woensdag 4 maart 2020 om 19:51
O ja, PSP heb ik vroeger ook gestemd. Ik heb zelfs nog ergens wel zo'n speldje van een gebroken geweertje.Lady*Voldemort schreef: ↑04-03-2020 19:47Ja maar wacht even, het ene rechts is het andere niet. VVD vind ik echt niet te vergelijken met FVD of PVV.
Ik stem alzeleven al GL, ik heb heel vroegah zelfs nog PSP mogen stemmen. Maar ik kan prima door één deur met veel VVD'ers, omdat de tegenstelling zich vaak vooral toespitst op sociaal-economische standpunten en die vind ik geen reden om iemand uit te kotsen. Enge standpunten over islam en vrouwen, zoals PVV en FVD die verkondigen, vind ik wel een reden om iemand uit te kotsen.

Maar verder eens: een VVD-standpunten zijn heel anders dan wat PVV en FvD vinden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

woensdag 4 maart 2020 om 19:52
goed puntLady*Voldemort schreef: ↑04-03-2020 19:50Ik ken gelukkig ook een hoop mannen die het er niet zo op hebben.

woensdag 4 maart 2020 om 19:53
Doordat vrouwen stemrecht hebben, begrijp dat dan domme vrouw.lolapaloeza schreef: ↑04-03-2020 19:52Heeft iemand de OP gelezen?
Ik probeer te begrijpen hoe volgens TO de electorale basis wordt verzwakt.

woensdag 4 maart 2020 om 19:54
Eens. Ik kan prima leven met rechts. Qua sociaal economsche dingen dan. Ik kan ook prima leven met meningsverschillen. Ik kan niet leven met uitsluiting, islamofobie, vrouwonvriendelijkheid, conservatisme enz. Ik zou net zo min een SGP’er kunnen daten.Lady*Voldemort schreef: ↑04-03-2020 19:47Ja maar wacht even, het ene rechts is het andere niet. VVD vind ik echt niet te vergelijken met FVD of PVV.
Ik stem alzeleven al GL, ik heb heel vroegah zelfs nog PSP mogen stemmen. Maar ik kan prima door één deur met veel VVD'ers, omdat de tegenstelling zich vaak vooral toespitst op sociaal-economische standpunten en die vind ik geen reden om iemand uit te kotsen. Enge standpunten over islam en vrouwen, zoals PVV en FVD die verkondigen, vind ik wel een reden om iemand uit te kotsen.
woensdag 4 maart 2020 om 19:57
Oh, hihihi. Ik dacht hoe meer mensen vanuit verschillende onderdelen van de maatschappij stemrecht hebben des te sterker de electorale basis, Ik ben ook zo'n dommieLady*Voldemort schreef: ↑04-03-2020 19:53Doordat vrouwen stemrecht hebben, begrijp dat dan domme vrouw.

Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 4 maart 2020 om 19:58
Oei, nu pas helemaal gelezen. Mijn god zeg, wel heel erglolapaloeza schreef: ↑04-03-2020 19:52Heeft iemand de OP gelezen?
Ik probeer te begrijpen hoe volgens TO de electorale basis wordt verzwakt.

woensdag 4 maart 2020 om 20:00
Ga toch lekker koekjes bakken meid. Laat de politiek maar aan je man over, zodat "de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen".lolapaloeza schreef: ↑04-03-2020 19:57Oh, hihihi. Ik dacht hoe meer mensen vanuit verschillende onderdelen van de maatschappij stemrecht hebben des te sterker de electorale basis, Ik ben ook zo'n dommie![]()

woensdag 4 maart 2020 om 20:04
Ja, dat doet 'ie nu al een tijdje bij een ander, dus wat moet ik nou?
Wel goede topictitel; "mijn man haalt de scherpe randjes van de politieke naïviteit van de buurvrouw, help!"
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

woensdag 4 maart 2020 om 20:06
Mini-probleempje hier ten huize Marnamai:
Marna-man is nog fanatieker links dan ik

woensdag 4 maart 2020 om 20:11
Dan zit ie zeker zwaar onder de plak bij jou! Kan niet anders en daardoor verloochent ie zijn echte mannelijkheid en echte ideeen, die natuurlijk eigenlijk super rechts zijn.

lolapaloeza schreef: ↑04-03-2020 20:04Ja, dat doet 'ie nu al een tijdje bij een ander, dus wat moet ik nou?
Wel goede topictitel; "mijn man haalt de scherpe randjes van de politieke naïviteit van de buurvrouw, help!"

woensdag 4 maart 2020 om 20:12
Baudet is gevaarlijker dan Wilders. Baudet is een typische Krawattennazi, iemand die zich voordoet als ideale schoonzoon maar intussen een Reinarisch Boreaal Europa nastreeft.
Zelf ben ik eens afgeknapt toen een dame PVV gestemd bleek te hebben.
Zelf ben ik eens afgeknapt toen een dame PVV gestemd bleek te hebben.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

woensdag 4 maart 2020 om 20:14
Orpheus,
Ik heb Tinder een maand geleden geïnstalleerd. Deels om een vrijgezelle vriend een hart onder de riem te steken. Deels ook omdat ik nieuwsgierig was waar iedereen het over had. Ik herken echt niet wat je zegt. Geen vrouw tussen de 25 en 35 gezien die dat in haar profiel had.
Waarom zou je sowieso over partijpolitiek beginnen? Ik heb mijn huidige partner leren kennen IN een politieke partij en de eerste maanden hadden we totaal geen tijd om het over partijpolitiek te hebben. Partijpolitiek is toch vrij sneu. Veel belangrijker zijn de onderliggende opvattingen.
Bovendien zijn de meeste vrouwen in vorm links, maar in gedrag kneiterrechts. Groenlinks, FvD, SP, VVD, PVV, PvdA: de vrouwen wonen het liefst in een blanke buurt en gaan het liefst een relatie aan met een blanke man. Zeg maar wat Thierry zegt alleen dan onder voorbehoud om het zo hardop te zeggen.
Ik heb Tinder een maand geleden geïnstalleerd. Deels om een vrijgezelle vriend een hart onder de riem te steken. Deels ook omdat ik nieuwsgierig was waar iedereen het over had. Ik herken echt niet wat je zegt. Geen vrouw tussen de 25 en 35 gezien die dat in haar profiel had.
Waarom zou je sowieso over partijpolitiek beginnen? Ik heb mijn huidige partner leren kennen IN een politieke partij en de eerste maanden hadden we totaal geen tijd om het over partijpolitiek te hebben. Partijpolitiek is toch vrij sneu. Veel belangrijker zijn de onderliggende opvattingen.
Bovendien zijn de meeste vrouwen in vorm links, maar in gedrag kneiterrechts. Groenlinks, FvD, SP, VVD, PVV, PvdA: de vrouwen wonen het liefst in een blanke buurt en gaan het liefst een relatie aan met een blanke man. Zeg maar wat Thierry zegt alleen dan onder voorbehoud om het zo hardop te zeggen.

woensdag 4 maart 2020 om 20:16
Lol.
Voor mij zou dat echt geen afknapper zijn. Ik heb relaties gehad met linkse en rechtse vrouwen. Wat een geneuzel zeg.
Bovendien zijn het over algemeen Groenlinks- en D66-types die boreale wijken nastreven in de 4G.