Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

woensdag 4 maart 2020 om 20:17
En bedankt man, nu zit ik een hele avond met deze in mijn hoofd:
https://www.youtube.com/watch?v=-yjpZKEUHJ4
https://www.youtube.com/watch?v=-yjpZKEUHJ4
Er zijn genoeg knappe personen die geen PVV of FvD stemmen. Sterker nog, er zijn legio rechtse personen die niks moeten hebben van FvD of PVV.Wageningen1985 schreef: ↑04-03-2020 19:23Aha dus liever een lelijk intolerant links persoon die stinkt, dan een knap tolerant iemand die toevallig PVV stemt? vreemd....
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)

Eens. Dat is net zoiets als de prins op het witte paard.
Overigens zal het je nog verbazen hoeveel vrouwen op zoek zijn naar zo'n traditioneel gezin. Ik ken veel mensen uit christelijke hoek en die vrouwen zijn wel een stuk conservatiever dat de gemiddelde VIVA-vrouw hier.

woensdag 4 maart 2020 om 20:19
Maar die zijn al ingepikt door de SGP mannen of daar naar op zoek.... Helaas voor TO.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:17Eens. Dat is net zoiets als de prins op het witte paard.
Overigens zal het je nog verbazen hoeveel vrouwen op zoek zijn naar zo'n traditioneel gezin. Ik ken veel mensen uit christelijke hoek en die vrouwen zijn wel een stuk conservatiever dat de gemiddelde VIVA-vrouw hier.

woensdag 4 maart 2020 om 20:19
Dat je het sowieso laat meewegen in je partnerkeuze vind ik vrij sneu. Partijpolitiek zoals je die hier bedrijft is een vorm van tribalisme. Wat maakt dat jou beter dan een FvD'er of PVV'er die trots is op zijn partij? Helemaal niks.
Zelf heb ik altijd die figuren overgeslagen die hun opvattingen nauwelijks konden relativeren of die het er continu over hadden. Helaas kom je die in de actieve politiek veel tegen bij zowel de linker- als rechterzijde.
woensdag 4 maart 2020 om 20:21
Er zijn genoeg vrouwen die ook een traditioneel man-vrouw model nastreven helaas. Sterker nog: Bij meer dan 90% van de stellen die ik ken is het toch de vrouw die deeltijd gaat werken terwijl de man voltijds blijft of gaat werken. Ze zeggen dat het vrije keus is en toevallig zo uitkomt. Maar ik vermoed toch dat er een sterke cultureel-conservatieve onderstroom meespeelt, bewust of onbewust.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
woensdag 4 maart 2020 om 20:21
Hij kan in de bible belt gaan zoeken. TO, ben je een beetje gelovig?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

woensdag 4 maart 2020 om 20:22
Nou dat. En je hoeft echt niet links te zijn om dit te zijn. Mijn lieftallige echtgenoot van rechtse snit heeft dezelfde bezwaren tegen FvD. Zal wel geen echte vent zijn dan.

woensdag 4 maart 2020 om 20:22
Hahaha. Je moet maar tegen je meug een partner nemen/neuken/daten/trouwen die heel anders in het leven staat dan jij? Anders ben je sneu?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:19Dat je het sowieso laat meewegen in je partnerkeuze vind ik vrij sneu. Partijpolitiek zoals je die hier bedrijft is een vorm van tribalisme. Wat maakt dat jou beter dan een FvD'er of PVV'er die trots is op zijn partij? Helemaal niks.
Zelf heb ik altijd die figuren overgeslagen die hun opvattingen nauwelijks konden relativeren of die het er continu over hadden. Helaas kom je die in de actieve politiek veel tegen bij zowel de linker- als rechterzijde.
verder gaat het wel met je?

woensdag 4 maart 2020 om 20:23
En neo-nazi's, geldt het daarvoor ook?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:19Dat je het sowieso laat meewegen in je partnerkeuze vind ik vrij sneu. Partijpolitiek zoals je die hier bedrijft is een vorm van tribalisme. Wat maakt dat jou beter dan een FvD'er of PVV'er die trots is op zijn partij? Helemaal niks.
woensdag 4 maart 2020 om 20:23
Het maakt mij verder niks uit wat voor politieke voorkeur iemand heeft. CDA, VVD, SP, D66, GL, PvdA, CU.. ik heb ze allemaal gehad. Ik krijg hem alleen niet omhoog bij een PVV’ster. Ik kan er ook nix aan doen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:19Dat je het sowieso laat meewegen in je partnerkeuze vind ik vrij sneu. Partijpolitiek zoals je die hier bedrijft is een vorm van tribalisme. Wat maakt dat jou beter dan een FvD'er of PVV'er die trots is op zijn partij? Helemaal niks.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

woensdag 4 maart 2020 om 20:24
Daar trekken ze die parenclubs niet zo geloof ik.
TO, je niche is echt te klein. Dat wordt niks zo. Ik zou uitbreiden naar refovrouwen. Dan moet je wel seksen onder de deken met het licht uit, maar je bent wel de baas in huis.

woensdag 4 maart 2020 om 20:25
Zelfs vrouwen die niet in een relatie zitten werken liever in deeltijd. Mannen en vrouwen kijken anders naar werk. Dat is niet alleen cultureel bepaald, maar ook gewoon biologisch. Vrouwen staan in algemene zin anders in het leven. Ze moeten er in zekere zin ook voor zorgen dat ze ergens tussen hun 20ste en 30ste hun leven op orde hebben, terwijl mannen die beperking minder zwaar voelen. Zonder voorbehoedsmiddelen zijn vrouwen ook veel kwetsbaarder en een beetje verstandige vrouw is zich daar maar al teveel van bewust. Over 100 jaar zal het dus precies hetzelfde zijn: behalve dan dat we die hysterische feministen niet meer zo serieus nemen en de verschillen wellicht wat meer geaccepteerd hebben.oudebaas schreef: ↑04-03-2020 20:21Er zijn genoeg vrouwen die ook een traditioneel man-vrouw model nastreven helaas. Sterker nog: Bij meer dan 90% van de stellen die ik ken is het toch de vrouw die deeltijd gaat werken terwijl de man voltijds blijft of gaat werken. Ze zeggen dat het vrije keus is en toevallig zo uitkomt. Maar ik vermoed toch dat er een sterke cultureel-conservatieve onderstroom meespeelt, bewust of onbewust.
woensdag 4 maart 2020 om 20:25
Nou, je weet maar nooit wat die lui stiekem allemaal doen.Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 20:24Daar trekken ze die parenclubs niet zo geloof ik.
TO, je niche is echt te klein. Dat wordt niks zo.

Maar waarschijnlijk heb je gelijk. Ik denk dat TO maar beter homo kan worden, maar dat is al eerder geopperd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 4 maart 2020 om 20:26
Een parenclub voor refo’s. Daar zit wel potentie in. Lichten uit en de katjes in het donker knijpen.Betty_Slocombe schreef: ↑04-03-2020 20:24Daar trekken ze die parenclubs niet zo geloof ik.
TO, je niche is echt te klein. Dat wordt niks zo. Ik zou uitbreiden naar refovrouwen. Dan moet je wel seksen onder de deken met het licht uit, maar je bent wel de baas in huis.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

woensdag 4 maart 2020 om 20:27
Thierry, moet jij geen debat voorbereiden jongen?Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:25Zelfs vrouwen die niet in een relatie zitten werken liever in deeltijd. Mannen en vrouwen kijken anders naar werk. Dat is niet alleen cultureel bepaald, maar ook gewoon biologisch. Vrouwen staan in algemene zin anders in het leven. Ze moeten er in zekere zin ook voor zorgen dat ze ergens tussen hun 20ste en 30ste hun leven op orde hebben, terwijl mannen die beperking minder zwaar voelen. Zonder voorbehoedsmiddelen zijn vrouwen ook veel kwetsbaarder en een beetje verstandige vrouw is zich daar maar al teveel van bewust. Over 100 jaar zal het dus precies hetzelfde zijn: behalve dan dat we die hysterische feministen niet meer zo serieus nemen en de verschillen wellicht wat meer geaccepteerd hebben.

woensdag 4 maart 2020 om 20:28
Ja, door mij.
Ik wil benadrukken dat ik hier de enige ben die TO consequent concrete tips en aanbevelingen geeft. Maar wat krijg ik er voor terug? Helemaal niets! Een mens zou van minder op Jesse Klaver gaan stemmen.

woensdag 4 maart 2020 om 20:28
Ja om die reden ga ik ook altijd naar de hoerenBombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:14Ik heb Tinder een maand geleden geïnstalleerd. Deels om een vrijgezelle vriend een hart onder de riem te steken.
woensdag 4 maart 2020 om 20:29
Kijk, die van Doorn (ex PVV) was tenminste nog helder. Die zat dus eerst bij die conservatieve incel club en kwam er achter dat salafistische moslims eigenlijk dezelfde ideeën hebben over man-vrouw verhoudingen. Hij ging dus van de PVV naar een soortgelijke club, maar dan eentje waar gefrustreerde mannen wèl neuken.Bombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:25Zelfs vrouwen die niet in een relatie zitten werken liever in deeltijd. Mannen en vrouwen kijken anders naar werk. Dat is niet alleen cultureel bepaald, maar ook gewoon biologisch. Vrouwen staan in algemene zin anders in het leven. Ze moeten er in zekere zin ook voor zorgen dat ze ergens tussen hun 20ste en 30ste hun leven op orde hebben, terwijl mannen die beperking minder zwaar voelen. Zonder voorbehoedsmiddelen zijn vrouwen ook veel kwetsbaarder en een beetje verstandige vrouw is zich daar maar al teveel van bewust. Over 100 jaar zal het dus precies hetzelfde zijn: behalve dan dat we die hysterische feministen niet meer zo serieus nemen en de verschillen wellicht wat meer geaccepteerd hebben.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
woensdag 4 maart 2020 om 20:30
sommige standpunten zijn zo fundamenteel dat er binnen mijn relatie geen strijd over wilBombus-Sylvarum schreef: ↑04-03-2020 20:19Dat je het sowieso laat meewegen in je partnerkeuze vind ik vrij sneu. Partijpolitiek zoals je die hier bedrijft is een vorm van tribalisme. Wat maakt dat jou beter dan een FvD'er of PVV'er die trots is op zijn partij? Helemaal niks.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

woensdag 4 maart 2020 om 20:30
Je reinste flauwekul natuurlijk.
Na jarenlang SP en PvdD te hebben gestemd overweeg ik wel om FvD of PVV te gaan stemmen. Mijn kernwaarden zijn niet veranderd. Wel mijn idee over prangende vraagstukken.
Binnen linkse kringen was het 'not done' om met PVV'ers, FvD'ers of VVD'ers aan te pappen. Allemaal mannen en vrouwen die hun keuze - net als jij - af lieten hangen van partijpolitiek. Het laat zien dat je jezelf wel erg verenigd met een bepaalde politieke stroming in plaats van een onafhankelijke geest te zijn. Ik heb me er geen reet van aangetrokken. Mooie en leuke vrouwen vind je overal bij alle politieke partijen. Dat niet zien is tribalisme en ook niet echt een bepaald aantrekkelijke eigenschap.