Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik herken het wel van mijn puberteit, dat je piekert over elke emoji.
fotoroid schreef:
22-01-2019 12:05
Dit moet toch een grap zijn.. 'Shit, ik ben echt onzeker nu', niemand zegt dat in zo'n situatie.
Maar ik ben het wel. Ik ben echt bang dat ik het bij haar verpest heb :'(
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 12:06
Ik ben vroeger wel heel veel gepest omdat ik een dikkertje was. Veel afgevallen en nu zie ik er beter uit. Maar diep van binnen blijf ik bang dat mensen mij niet echt leuk kunnen vinden.

Ik heb haar ook al een cadeautje gegeven. Een sieraad wat ze erg mooi vond. Was dat ook too much? Ik waardeer jullie eerlijke mening, daar kan ik van leren.
Tsja een ring is too much maar ik bedoel, een kadootje kan prima toch?
Dit is een trol toch? TO schrijft prima Nederlands maar de inhoud leest alsof hij ergens een konkel heeft zitten.
Hello, can you hear me?
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 12:07
Maar ik ben het wel. Ik ben echt bang dat ik het bij haar verpest heb :'(
Dan bel je haar. Zeg dat ze je hoofd op hol brengt en dat je niet weet waar je het zoeken moet soms. En of ze vanavond met je uit eten wil, jouw traktatie.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 11:53
Nee het is zeker niet mijn eerste vriendin. Maar wel de eerste op wie ik vanaf het begin zo verliefd ben. Veel meisjes daar had ik bijvoorbeeld na een paar dates het gevoel dat ik ze niet leuk genoeg vond of niet verliefd werd.

Ik ben dus ook bang dat ik het verprutst heb want op mijn laatste app dat ik superblij ben dat ze mijn vriendin is heeft ze niet meer gereageerd en ik heb die gister al verstuurt.

Wat moet ze daarop ook zeggen dan? Het is een statement. geen vraag. Het is geen opening voor een gesprek. Ze kan eigenlijk niks zeggen. Je hebt het 'gesprek' gekaapt, er een claimerig statement in gegooid en nu ga je stressen omdat ze niet reageert.
Mistermark81 schreef:
Ik ben vroeger wel heel veel gepest omdat ik een dikkertje was. Veel afgevallen en nu zie ik er beter uit. Maar diep van binnen blijf ik bang dat mensen mij niet echt leuk kunnen vinden.

Ik heb haar ook al een cadeautje gegeven. Een sieraad wat ze erg mooi vond. Was dat ook too much? Ik waardeer jullie eerlijke mening, daar kan ik van leren.
1. Als sommige mensen jou niet leuk vinden laat je die links liggen, dan geef je aandacht aan degenen die jou wel leuk vinden.
2. Als je haar een cadeautje (ring!!!) hebt gegeven, maar nu geen relatie wilt. Wat bedoel je daar dan mee??
fotoroid schreef:
22-01-2019 11:57
Zeker wel. Er bestaan koppels die op deze manier met elkaar omgaan. Waarom willen mensen niet zien dat we allemaal anders zijn? :@@:
Lijkt me heel, heel ziekelijk. TO is beschadigd. Iemand die daar in meegaat is zelf ook niet zuiver.
Mistermark81 schreef:

Waaaaaaaay to much. ANDERHALVE MAAND!! Niet '1,5 maand voordat iemand sterft na een relatie van 60 jaar'.
Begin eens met een kopje koffie en een gebakje in een café en een boek voor d'r verjaardag.
HelloFromTheOtherSide schreef:
22-01-2019 12:09
Dit is een trol toch? TO schrijft prima Nederlands maar de inhoud leest alsof hij ergens een konkel heeft zitten.

Ik zet in op of trol, of ASSer.
DeKenau schreef:
22-01-2019 12:12
Lijkt me heel, heel ziekelijk. TO is beschadigd. Iemand die daar in meegaat is zelf ook niet zuiver.
Zeg ook niet dat het goed of normaal is ;-)
Mistermark81 schreef:
Dacht ik al. Dit is geen gezond gedrag. Lees jij de adviezen hier wel? Want je ratelt maar door vanuit je angst. Wordt eerst eens even rustig.
Pergamon schreef:
22-01-2019 12:13
Ik zet in op of trol, of ASSer.
Ik heb ook ASS en zulke fratsen haal ik niet uit.

Ik ben al een paar keer door een nieuwe vriend meegenomen naar een weekendje weg. Dus dat kan prima. Maar een ring vind ik erg beklemmend.
Bel haar nu gewoon. Zeg wat ik zei en vraag haar uit. Doet ze bitchy dan moet je blij zijn dat je van haar af bent, want dan is ze niet voor jou.
Wat je ook doet, ga haar in godesnaam niet appen om bevestiging te zoeken. Je kunt haar uitvragen of vragen hoe haar dag is, of wat dan ook. Maar niet hengelen naar of ze je nog leuk vindt / op je is afgeknapt/ sorry zeggen voor wat danook /uitleggen waarom je stom doet, of al die dingen tegelijk. Gewoon niet doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik zou haar juist even met rust laten.

Sowieso is de kans groot dat ze nu aan het werk of studie is en een telefoontje dus niet handig uitkomt.
Dollop schreef:
22-01-2019 12:15
Ik heb ook ASS en zulke fratsen haal ik niet uit.

Ik ben al een paar keer door een nieuwe vriend meegenomen naar een weekendje weg. Dus dat kan prima. Maar een ring vind ik erg beklemmend.

De een is de ander niet. De wel/niet discussie is hier ook niet zo relevant denk ik - het gedrag van TO is beklemmend en het lijkt me handig dat hij dit afleert.
Dan zegt ze dat tegen TO, ik hoef geen partner die lullig doet omdat ik bel hoor. Komt het niet uit dan neemt ze gewoon niet op.
Dollop schreef:
22-01-2019 12:23
Dan zegt ze dat tegen TO, ik hoef geen partner die lullig doet omdat ik bel hoor. Komt het niet uit dan neemt ze gewoon niet op.

Dan hebben we hier straks een topic 'help mij vriendin neemt niet op' :proud:
Ja, maar als hij niet belt gaat hij zichzelf de hele dag opvreten en dan zegt hij mss iets raars. Gewoon bellen dus, gisteren negeren.

"Hoi Truus, heb je zin om vanavond naar restaurant te gaan? ".
Pergamon schreef:
22-01-2019 12:25
Dan hebben we hier straks een topic 'help mij vriendin neemt niet op' :proud:
Ja, maar goed, ik vind haar ook raar doen. Waarom vraagt zij hem niet? Of ben ik nu te autistisch? 🤣
Blijven bellen en appen. Reageert ze niet, dan ga je langs om verhaal te halen hoe het zit met die verkering.
Damned if I don’t
lolapaloeza schreef:
22-01-2019 12:21
Wat je ook doet, ga haar in godesnaam niet appen om bevestiging te zoeken. Je kunt haar uitvragen of vragen hoe haar dag is, of wat dan ook. Maar niet hengelen naar of ze je nog leuk vindt / op je is afgeknapt/ sorry zeggen voor wat danook /uitleggen waarom je stom doet, of al die dingen tegelijk. Gewoon niet doen.
Dit! Neem deze post goed in je op, TO.
ViezeHond schreef:
22-01-2019 12:27
Blijven bellen en appen. Reageert ze niet, dan ga je langs om verhaal te halen hoe het zit met die verkering.
Mét rozen en minstens 1 sierraad. En mocht ze de deur dicht willen doen,gewoon even je voet ertussen. De aanhouder wint.
Ik zou de focus op het positieve houden en je onzekerheden wat meer bij jezelf houden. Zeg liever dat je leuk over haar gedroomd hebt. Steek tijd in haar beter leren kennen en samen leuke dingen doen.

Vraag niet te veel bevestiging en geef niet te veel cadeaus. Leg de verantwoordelijkheid voor je onzekerheid bij jezelf en niet bij haar. Wees bij haar juist positief.

Heb weleens nagedacht om hulp te zoeken bij onzekerheide?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven