Stom begin relatie
dinsdag 22 januari 2019 om 09:51
Goedemorgen dames,
graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.
Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.
Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.
nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.
Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.
Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.
Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.
Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.
nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.
Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.
Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
dinsdag 22 januari 2019 om 12:35
Als ik iemand leuk vind, dan vind ik het fijn als diegene graag bij mij wil zijn. Niet dat hij zegt dat hij bij mij zou willen zijn, nadat zijn project afgerond is.
Als ik iemand leuk vind, dan vind ik het fijn dat iemand gezellige dingen met mij doet. Niet dat hij steeds piekert en praat over onze wel/niet relatie.
En tenslotte: als iemand vraagt: wil je mijn vriendin zijn, dan wil ik in zijn ogen kijken en hem zoenen. Niet dat hij aan de telefoon zit en zegt: misschien kun je over een poosje mijn vriendin zijn maar nu nog niet en als ik dan boos wordt, dan toch ineens wel. Ik zou dan denken: eigenlijk hoeft het niet van hem...
Oftewel: met alles wat je probeert uit te leggen en blijft uitleggen, geef jij jouw vriendin een heel ongemakkelijk gevoel. Het gaat niet helpen. Het enige wat je nog kan doen, als zij jou ook heel leuk vindt, is DOEN en stoppen met dat vele praten en uitleggen.
Jij vindt haar leuk. Punt. Gedraag je daarnaar
. Succes.
Als ik iemand leuk vind, dan vind ik het fijn dat iemand gezellige dingen met mij doet. Niet dat hij steeds piekert en praat over onze wel/niet relatie.
En tenslotte: als iemand vraagt: wil je mijn vriendin zijn, dan wil ik in zijn ogen kijken en hem zoenen. Niet dat hij aan de telefoon zit en zegt: misschien kun je over een poosje mijn vriendin zijn maar nu nog niet en als ik dan boos wordt, dan toch ineens wel. Ik zou dan denken: eigenlijk hoeft het niet van hem...
Oftewel: met alles wat je probeert uit te leggen en blijft uitleggen, geef jij jouw vriendin een heel ongemakkelijk gevoel. Het gaat niet helpen. Het enige wat je nog kan doen, als zij jou ook heel leuk vindt, is DOEN en stoppen met dat vele praten en uitleggen.
Jij vindt haar leuk. Punt. Gedraag je daarnaar
dinsdag 22 januari 2019 om 12:47
Ik vind je ook heel onzeker overkomen, dat is heel onaantrekkelijk voor een vrouw. Ook dat “ik ben over 20 jaar nog net zo verliefd op jou” komt heel slijmerig over.
Zoek niet zo naar bevestiging en gedraag je als een man. Werk aan je zelfvertrouwen. Ook dat appen van “goedemorgen schatje’, ‘slaap lekker schatje’ zou ik heel beklemmend overkomen als een verplicht nummer.
Ze heeft ja gezegd toen je eindelijk duidelijk(er) vroeg of zij je vriendin wilde zijn dus nooit meer vragen. Ga er gewoon vanuit dat ze je vriendin is.
Als jij zo onzeker blijft doen en bevestiging blijft vragen zal het niet lang duren voordat zij er schoongenoeg van heeft.
Man-up.
Zoek niet zo naar bevestiging en gedraag je als een man. Werk aan je zelfvertrouwen. Ook dat appen van “goedemorgen schatje’, ‘slaap lekker schatje’ zou ik heel beklemmend overkomen als een verplicht nummer.
Ze heeft ja gezegd toen je eindelijk duidelijk(er) vroeg of zij je vriendin wilde zijn dus nooit meer vragen. Ga er gewoon vanuit dat ze je vriendin is.
Als jij zo onzeker blijft doen en bevestiging blijft vragen zal het niet lang duren voordat zij er schoongenoeg van heeft.
Man-up.
dinsdag 22 januari 2019 om 13:57
neem een gitaar mee en zing erbij, chocolade door de brievenbus kan helpen
(of veel tranen en dreigen dat je het niet meer ziet zitten zonder haar in je leven)
Lorem Ipsum
dinsdag 22 januari 2019 om 14:01
Mistermark81 schreef: ↑22-01-2019 12:07Maar ik ben het wel. Ik ben echt bang dat ik het bij haar verpest heb![]()
Ik denk dat je het inderdaad verpest hebt.
dinsdag 22 januari 2019 om 14:09
Mistermark81 schreef: ↑22-01-2019 14:06Dit topic heeft mijn ogen wel geopend..
Ik doe en deed zo mijn best ervoor om haar niet weg te jagen dat ik dat misschien juist heb gedaan.
Ik denk dat ik haar maar even beter met rust kan laten. En dan bijv over paar dagen vragen hoe het met haar gaat?
Helemaal met rust laten. Ook niet over een paar dagen appen. Gewoon even afwachten of ze zelf contact opneemt, als ze nog interesse heeft doet ze dat echt wel.
Alles wat je nu doet gaat alleen maar meer irriteren.
dinsdag 22 januari 2019 om 14:09
Wat maak jij er een drama van om gewoon te vragen.
Ik was inderdaad al afgeknapt eerlijk gezegd, ik zou denken:
Jemig vraag mij dan gewoon, waar wacht je nog op dan?
Constant opwarmen maar niet knoop doorhakken, super frustrerend!
Onzeker gedoe.. Als jullie elkaar leuk vinden gewoon vragen, klaar.
En nu aub niet weer over beginnen tegen haar hoe onhandig je alles hebt gedaan, het is namelijk maar een klein iets. Gewoon weer normaal gaan doen en genieten van elkaar.. Jullie zijn nu vriend-vriendin, klaar.
Ik was inderdaad al afgeknapt eerlijk gezegd, ik zou denken:
Jemig vraag mij dan gewoon, waar wacht je nog op dan?
Constant opwarmen maar niet knoop doorhakken, super frustrerend!
Onzeker gedoe.. Als jullie elkaar leuk vinden gewoon vragen, klaar.
En nu aub niet weer over beginnen tegen haar hoe onhandig je alles hebt gedaan, het is namelijk maar een klein iets. Gewoon weer normaal gaan doen en genieten van elkaar.. Jullie zijn nu vriend-vriendin, klaar.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
dinsdag 22 januari 2019 om 14:11
Ach To, ik lees nu wat verder, en heb wel met je te doen.
Ik vrees ook dat je het (voor nu) even verpest hebt. Maar als ze je echt leuk vindt (en alleen dan moet jij haar willen), en je komt over een paar dagen terug en laat zien dat je er iets van geleerd hebt, dat je alleen maar overrompeld was door alles, dan kan het misschien nog goedkomen.
Succes, ik hoop voor jou echt dat het je lukt.
Ik vrees ook dat je het (voor nu) even verpest hebt. Maar als ze je echt leuk vindt (en alleen dan moet jij haar willen), en je komt over een paar dagen terug en laat zien dat je er iets van geleerd hebt, dat je alleen maar overrompeld was door alles, dan kan het misschien nog goedkomen.
Succes, ik hoop voor jou echt dat het je lukt.
dinsdag 22 januari 2019 om 14:13
Bedankt voor jullie reacties, het is echt verhelderend.
Waar zouden jullie precies het meest op afgeknapt zijn? Dat het zou lijken alsof ik niet graag genoeg wilde en spelletjes speel of juist dat ik te graag wilde en onzeker ben?
Misschien een rare vraag maar dat helpt me nog beter om alles te snappen
Waar zouden jullie precies het meest op afgeknapt zijn? Dat het zou lijken alsof ik niet graag genoeg wilde en spelletjes speel of juist dat ik te graag wilde en onzeker ben?
dinsdag 22 januari 2019 om 14:16
Mistermark81 schreef: ↑22-01-2019 14:13Bedankt voor jullie reacties, het is echt verhelderend.
Op het gedram. Je hebt een issue gemaakt van iets dat helemaal geen issue was.
dinsdag 22 januari 2019 om 14:17
Voor mij dat laatste. Ik kan me niet echt voorstellen dat ze denkt dat jij dat níet wilde, je begon er IEDERE keer over. Maargoed, ik kan niet in haar hoofd kijken.Mistermark81 schreef: ↑22-01-2019 14:13Bedankt voor jullie reacties, het is echt verhelderend.
Dat steeds om bevestiging vragen is iets wat maar weinig mensen aantrekkelijk vinden. Ik word er heel geïrriteerd van in ieder geval.
dinsdag 22 januari 2019 om 14:24
Ik zou het meest afknappen op jouw onzekerheid. Als iemand weet dat hij mij als vriendin wil, dan gewoon vragen.Mistermark81 schreef: ↑22-01-2019 14:13Bedankt voor jullie reacties, het is echt verhelderend.
Niet 20x zeggen en noemen en niet initiatief nemen tot daadwerkelijk aangeven.
Ik was er dan ook al klaar mee geweest, dan het "drammen", je komt in je berichten beetje obsessief over,
ik weet niet hoe jij met haar appt en hoevaak je benadrukt hoe graag je haar wel niet als vriendin wil..
Maar na paar keer word het gewoon beetje creepy.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
dinsdag 22 januari 2019 om 14:42
- Je stelt 'voorwaarden' aan de status 'vriendin' zijn.Mistermark81 schreef: ↑22-01-2019 14:13Bedankt voor jullie reacties, het is echt verhelderend.
- Je herhaalt dat te vaak
- Laat ook eens dingen van haar uit komen. Lijkt alsof je er bovenop zit.
- Als jouw scenario niet loopt zoals je het hebt bedacht, ben je ineens onzeker
Nog niet zo lang geleden was ik ook aan het daten. Maakt ze tijdens een date de opmerking "ja en dan 'moeten' we als we verder blijven daten, ook een keer 'afspreken' dat we exclusief zijn enzo. Dat gaat het wel op verkering lijken. (ze heeft beetje bindingsangst)
Dat kan je allemaal heel spannend en eng vinden of je kopt m binnen! Mijn antwoord was: "ik maak geen afspraak over exclusief enzo, heb niet eens zin om met anderen te daten. Dus ik ben het al. Geen afspraak voor nodig". Nou zij dus ook. En nu dikke verkering.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!