Stom gevoel

21-07-2011 13:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik post hier niet zo vaak en het waarschijnlijk ook een onderwerp waar al tig topics van bestaan maar ik heb echt ff behoefte om mn hart te luchten.

Mijn ex zijn nu iets langer dan 1,5 jaar uit elkaar. Hij heeft het uitgemaakt destijds (na een relatie van 4 jaar). Hij heeft nu ook al bijna een jaar een nieuwe liefde waar ie mee samenwoont.

Ik sprak hem eerder nog best vaak maar sinds zijn vriendin in beeld is, eigenlijk niet meer echt. Soms nog met uitgaan of iets.

Ik ben ook wel redelijk over hem heen, tenminste zo lang ik hem niet tegenkom. Ik had hem al 1,5 maand niet meer gezien en ineens kwam ik hem gister tegen in onze stad. Heel toevallig liepen we dezelfde kant op. Heb kort met hem gepraat en hij vertelde dat hij met zijn vriendin vandaag een weekend naar Barcelona gaat. Het was heel ongemakkelijk tussen ons en ik voelde me ook meteen weer helemaal down. Echt stom! Nu kan ik wel janken, en ik weet niet waarom. Zo lang ik hemniet zie is er niet zoveel aan de hand maar als ik em weer tegenkom en over zijn nieuwe liefde hoor praten
Jij hebt nu geen relatie waarmee je dergelijke dingen doet?

Kan me wel voorstellen dat het je steekt dat hij dat wel doet, met haar waar hij na een half jaar al mee ging samenwonen.

Maar het is niet anders. Maak zelf ook wat leuks van je leven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jij hebt waarschijnlijk nog geen nieuwe liefde?

Heel begrijpelijk dat zoiets je even aangrijpt dan.
Knuffeltje voor jou! Het slijt....uiteindelijk....echt waar!
Het is en blijft gewoon k*t!!!!

Snap het helemaal!!

Maar probeer je schouders eronder te zetten en ga ff wat leuk doen.
och meid, heel normaal hoor! je wordt ineens weer geconfronteerd met wat jij dacht dat jouw man zou blijven..

als je hem maar niet ziet gaat het nog wel maar met contact kun je zo maar weer stappen terug zijn..

mijn ex nu op vakantie ( 10mnd uit) IK hoor daar ook te zijn... tenminste zo voelt het. dus dat doet pijn. Hoor ik van een vriendin wat over hem, zit op dezelfde camping... en ben helemaal van slag... hij zei haar iets wat niet strookt met wat ie mij zei voor ie weg ging..zij is voor hem een kennis, mijn vriendin. zou kunnen dat hij haar niet alles wil vertellen...

maar de pijn is er wel... moet weer zakken... je kunt er niks mee sas999 alleen delen en doorgaan..
Klopt ik heb inderdaad nog geen nieuwe liefde. Soms vind ik dat stom van mezelf. Maar ik ben er nu eigenlijk pas weer aan toe. Klinkt heel oubollig maar ik kon het in het begin niet goed afsluiten en stond daardoor niet open voor een nieuwe liefde. Ik heb ook echt een heel leuk leven met lieve familie en vrienden, waar ik geregeld mee op stap ga. En ik gun hem dat ook, echt. Maar dat strookt niet met het feit dat het mij wel steekt als hij over zijn vriendin en hun weekend weg praat. Het is ook best ongemakkelijk tussen ons zo. Hij wist zich ook niet echt een houding te geven en ik heb me na 3 minuten maar snel uit de voeten gemaakt. Vond natuurlijk ook dat ik er ontzettend stom uitzag. Helemaal niet flitsend
@sproet Pff dat is ook shit! Het idee dat hij daar lekker zit en jij niet..niks aan! Kan me voorstellen dat zoiets pijn doet. Zijn jullie goed uit elkaar gegaan? Mijn ex en ik wel. Met de nodige ruzies (en goedmakers) na de tijd was het soms wel lastig maar nu kunnen we weer normaal en leuk met elkaar praten
Sas, dat is helemaal niet oubollig, maar gewoon verstandig. Als je je oude relatie nog niet goed afgesloten hebt, geef je je nieuwe geen eerlijke kans - en je wilt natuurlijk wel dat die wel goed gaat. Dus ik geef je groot gelijk dat je eerst even voor jezelf kiest, al is het gevoel als er contact is nu misschien schrijnender.
Ja, dat is slecht voor je ego, als je ziet dat je ex gelukkig is met zijn nieuwe liefde terwijl jij je draai in de liefde nog niet hebt hervonden. Je zou er zomaar van kunnen gaan denken dat jij achteraf niet goed genoeg was voor hem. Niet doen hoor. Het kan verkeren in het leven, en dat doet het ook vaak.

Overigens: hoe minder jij denkt in termen van 'zijn winst is mijn verlies', hoe makkelijker je zelf ook gelukkig wordt. Tenzij hij van jou profiteert, dan is zijn winst wel jouw verlies. Maar dat doet hij niet; hij heeft niet veel meer met jou te maken, en dat steekt je misschien ergens ook.
Bedankt voor de lieve reacties tot nu toe. Wel fijn dat je zoiets gewoon eens aan ''vreemden' kunt voorleggen.

Het is zeker slecht voor mijn ego. Daar heb je gelijk in. Voel me gewoon een soort van afgedankt. Ik heb wel 4 jaar met hem gedeeld en zoals we dan gister tegenover elkaar stonden.

Ik kan heel goed (al zeg ik het zelf) mooi weer spelen en doen alsof ik het allemaal heel leuk voor hem vind. Ook een stukje trots natuurlijk. Maar hij durft me nauwelijks aan te kijken en je ziet hem gewoon draaien en ongemakkelijk doen. Na 1,5 jaar nog. Dat vind ik ook vervelend. Heb een tijd gedacht dat ik best vrienden met hem kon zijn, maar denk niet dat zoeits gaat werken. Heb teveel voor hem gevoeld en hij misschien ook wel voor mij. Baal er dan ook zo van dat ik niet mn leukste kleren aan had, kennen jullie dat haha. Echt dom
Ik denk dat dit een heel natuurlijke reactie van je is, en dat je zelf maar al te goed weet waarom je dit zo voelt. Zoals anderen al zeiden: als je zelf een nieuwe liefde krijgt dan voelt het opeens anders. Overigens denk ik ook dat vrienden met je ex zijn niet werkt. Uitzonderingen daargelaten, maar over het algemeen moet je dat niet eens willen. Het is een afgesloten hoofdstuk. Ga lekker verder met je leven en je komt vanzelf een andere leukert tegen!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Misschien is het wel een natuurlijke reactie maar ik wordt er zo moe van steeds. Elke keer denk ik, het is klaar nu. En dan BAM! Staat ie daar weer. Kom ik hem weer op de stomste plekken tegen. Zo irritant. Ik wil ook eens laten zien dat ik gelukkig ben met een ander. Alleen ben ik redelijk kieskeurig. Het idee dat ik zo gek op hem was en hij dat nu allemaal met een ander heeft steekt elke keer weer ontzettend
@sas999< ja goed uit elkaar gegaan, geen ruzie. wilde eerst geen contact voor het herstel van beiden... hij heeft problemen met zichzelf en een burn out. ook al zou ie willen zei hij, hij kan het gewoon niet. ook problemen aan ex vrouw kant, kinderen hebben rust nodig.. misschien over een tijdje...grrrr!

en ja, dat je je leukste kleding niet aan had, is jammer... maar dat zal hem vast niet echt opgevallen zijn. het gaat ook niet om wat je aan had, maar hoe je bent... maar ik begrijp je grrr gevoel daarover wel.. gisteren een enorme k dag, vanmorgen ook nog en nu heb ik zoiets van: ik zie het wel..laat het raampje op een kier maar als er een leukerd door de deur komt is ook goed.. ben er allen ook met hart en hoofd nog niet aan toe... laat het komen wanneer het komt.

het is ook zeker lastig hem met een ander te zien, net of het niet klopt en of alles wat hij met jou had, minder waard was... tenminste zo denkik dat.. maar weet zeker dat het met jou net zo leuk was maar dat het toch niet samen meer ging... ruzie? ongelijke toekomstvisie.. koek op ( haat die uitdrukking!)

heb wel weer af en toe contact met ex maar zoek het niet op. zou hem bellen na vakantie maar doe ik ook niet.. weet dat ik dan toch pijn voel... niet doen. moch ik hem tegen komen is het vroeg genoeg... niet beschikbaar blijven voor hem.

hij denkt dat ik gelukkig ben ( doe veel nieuwe leuke dingen, ontmoet nieuwe mensen, heb mezelf zo ontwikkeld, eigenwaarde gekweekt)maar dat is natuurlijk niet zo. mis hem!

hij vind het fijn dat ik gelukkig ( not) ben.. scheelt vast een stukje schuldgevoel, want hij heeft ook gezegd dat ie niet altijd goed voor me is geweest. dat ik meer gaf dan hij. dat ie daar voor ook in therapie is. waarom ie dan niet kan.. dat is iig zijn pluspunt in het verhaal.

het blijft moeilijk en er staat geen tijd voor! het lijkt me idd sneller gaan als je open kunt staan voor een ander. maar dan moet je dat wel kunnen...
Niet beschikbaar blijven voor hem is heel goed. Ik heb soms ook het idee dat ik nog 'beschikbaar' ben voor mijn ex omdat ik nog gene nieuwe vriend heb. Ergens denk ik, dat als hij mij ziet met een ander, hem dat nog wel gaat tegenvallen. Ik ben er onderhand (ongeveer) aan gewend.

Toch vind ik het wel fijn dat ik me zo goed kan houden als ik met hem praat. Heb jij dat ook? Dat je je trots in ieder geval behoudt en hem laat zien dat je hem niet nodig hebt. Dat vinden jongens volgens mij vaak wel aantrekkelijk.

Lastig voor je om het zo ff te laten. Vooral omdat hij ergens ook nog een opening heeft achtergelaten.
Bij ons was inderdaad het gevoel (van zijn kant) groetndeels weg. Hij was toen wel bang om spijt te krijgen van zijn beslissing waardoor ik nog heel lang hoop heb gehouden. Ach ja..
hier precies hetzelfde, zijn gevoel was weg.. ( zat ook in de problemen met zichzelf) zijn manier om om te gaan met problemen is er niet over te praten en er voor weg te vluchten.

ik ben een vechter, dat maakt het ook zo zuur. zucht.. maar weet nu ook dat mijn gebrek aan eigenwaarde destijds er voor heeft gezorgd dat ik te lang in de relatie ben gebleven, dingen heb geaccepteerd waar ik niet achter stond, mezelf volledig kwijt raakte.

hoop mag je houden mits het goed voor je is, verwacht alleen niks!

ja, en als ik me goed weet te houden, veel lach en straal tijdens onze ontmoeting, dan voel ik me super.. plaag hem een beetje.. maar helaas is mijn gevoel voor hem nog zo groot dat ik ook zeg dat ik van hem hou... en dat wil ik niet meer doen! soms heb je dat echt niet in de hand. maar beschikbaar zijn is super onaantrekkelijk! mijn ex heeft geen nieuwe partner, te veel problemen met zichzelf...

mijn partner was ook bang spijt te krijgen van zijn beslissing, hoefde mijn spullen in eerste instantie ook nog mee te nemen, voor het geval dat.. die weken in onzekerheid waren killing!

beste is, moeilijkste ook: doorgaan met je eigen leven, je weet niet wat er nog voor jou komt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven