Stumper

08-06-2011 22:45 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat alle onderwerpen al miljoen keer zijn geplaatst. En natuurlijk ben ik met dit topic niet nieuw, uniek of wat dan ook maar ja kan er niks aan doen, voel mij echt een stumper. Ben 31, single (jaja) woon alleen met mijn kat in Amsterdam. Heb een paar onwijs lieve vrienden en vriendinnen maar toch... Ik doe heel veel leuke dingen maar aan het eind van de avond ga ik toch alleen naar huis. Over twee weken ga ik met drie vriendinnen een week op vakantie, onwijs leuk en hun vinden dit ook heel leuk maar na die week staan hun vriendjes op het vliegveld te wachten en sta ik daar alleen. ik werk voor mezelf, klinkt ideaal maar is ook vaak eenzaam. En ook mis ik mijn ex, als ik alleen al aan hem denk gaat mijn hart duizend keer sneller slaan. Zucht tsja wat wil ik hiermee... Even klagen? Ik weet het niet voel me zwaar rot..
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Een relatie hebben is over het algemeen een heerlijke verijking. Ik ben ook al een tijd single en mis ook het hebben van een vriend.

Maar er zijn ergere dingen weet ik. Als ik daaraan denk, weet ik dat ik het niet slecht getroffen heb. Ik ben gezond, heb beide ouders en zus nog. Een dak boven mijn hoofd. Kan internetten. Heb de vrijheid om te zijn wie ik ben. Kan doen wat ik wil.

Dat beurt me dan toch echt wel op. En geloof me, mijn leven is verre van zonneschijn.
Ik heb geen motto.
Het happy zijn met jezelf en dan pas happy kúnnen zijn met een ander vind ik een dooddoener.

Ja hoor, heel mooi als je gelukkig bent alleen en fijn als je dat geluk in je eentje, met jezelf gevonden hebt, dan nog willen mensen er vaak iemand bij om dat geluk mee te delen.

Feit is natuurlijk dat mensen groepsdieren zijn (uitzonderingen daargelaten) en dat liefdegewijs grofweg de ene helft van de wereld op zoek is of zich koestert in de liefde van de andere helft. Niet voor niks doen datingsites zulke goede zaken.

Niks geen schande dus als je graag met iemand samen zou

willen zijn terwijl dat niet zo is.

Wat onderneem je zoal om de liefde op je pad te doen verschijnen?

Niet iedereen loopt tegen haar aanstaande verkering op bij de eenpersoonsmaaltijdvakken van Albert Heijn he?
O en Barcelona, lieverd, je bent géén stumper.

.
@ Eleonora

Denk jij ook niet dat waar vrouwen zich beter leren voelen met een op mannen gerichte insteek - wees 'sexy'! hoe kan het ook anders - op de langere termijn het tegendeel wordt bereikt? 'Ooww, wij zijn toch zulke On Afhankelijke vrouwen! (Tonen er al mannen belangstelling voor ons?)'

Die club (Smart & Sexy) noemt zichzelf een indirect 'cadeautje voor mannen'. Dat zien ze goed. Hoe kun je nu gelukkig zijn als je uitgerekend de onbetrouwbaarste, meest instabiele, minst beinvloedbare geluksfactor als uitgangspunt en voorwaarde neemt? Hoe kunnen ze dat nou 'smart' noemen? Of wordt hier de SMART bedoeld waarbij 1 meetbare, specifieke man binnen een week op acceptabele wijze wordt binnengeloodst?
Wat jij wil Frankie.
Mooie marketing van die dame Eleonora. Dat spreekt vast veel vrouwen aan met een minderwaardigheidscomplex. Ik bewonder haar ondernemersgeest. Ook de mooie billen op de site en haar ontworpen tatoeage.

Ik ben het niet altijd eens met Frankie (vind mannen hartstikke leuk en ze zijn niet allemaal kloothommels) maar wel met haar post hierboven. Vrouw zijn is dus man afhankelijk, volgens de site en dat zou liggen aan het uiterlijk. Je waarde als vrouw ligt dus aan de aandacht van mannen.

SMART zou de ideale omvang zijn Frankie. En de tijdslijn waarin vrouwen dat willen bereiken.

@TO, je bent geen stumper. Je hebt zo te lezen best wel veel goede dingen in het leven. Idealiseer je een relatie niet een ietsje teveel? Relaties zijn ook niet altijd de poort naar geluk en welzijn. Tel je zegeningen, en het is echt niet erg een middag in een hoek te zwelgen en tranen met tuiten te huilen, maar zoals iemand al schreef, het is zonde van je leven dat elke dag te doen. Je bent geen stumper en het is ook niet erg je een keertje zo te voelen. Maar dat geluk dat je zoekt zit echt gewoon in jou.
Never mind
Ik haal de link wel weg.
Niet doen hoor Eleonora, want de discussie is al een fraai iets en we hebben allemaal wat anders nodig in het leven.

Mijn excuus als ik persoonlijk bleek te worden, dat is absoluut niet de bedoeling. Ik hoop juist aan te tonen dat er in zowel jouw gedachten als de mijne en die van anderen hier een uitweg zou kunnen zijn.

Dat heb ik niet zo geplaatst lees ik. Voor elk wat anders, toch? En gelukkig maar. anders had ik nooit die mooie billen gezien
Ja, waarom de link weghalen? Hoe meer gezichtspunten hoe beter.
@ Demi

Nee meid, geeft niks, ben je gek. Ik vind de site en wat er op de homepage staat ook niet echt reclame. Maar ik ken de coach en ze is echt heel inspirerend en wat ik schreef, ze is in staat het gevoel van 'ik ben een stumper' bij iemand weg te halen. Want dat is een soort neergaande spiraal en daar kun je (misschien) hulp bij nodig hebben om daar uit te komen.

Maar welke weg, welke manier, welke (misschien wel) coach, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik dacht gewoon, ik geef óók een tip, doe er niks mee, of wel.

en

Weet verder niet echt iets zinnigs te zeggen om je op te beuren. Maar je bent absoluut geen stumper! Gewoon een meid die zich soms eenzaam voelt. En dat begrijp ik best.
@ Eleonora, dat is juist lief ( dat vind ik van iedereen die reageert op topics) Je neemt de moeite om een ander te helpen. Sommigen ervaren dat als hard, sommigen als lief, het ligt maar net in welke fase en/bui is hoe zij dat ervaart. Feit blijft dat elk antwoord een kado is omdat iemand de moeite voor je neemt. Los van de boodschap.

Misschien dat TO wat aan jouw boodschap heeft.

Ik hoop dat als ik ooit weer een topic open dat jij ook jouw inzichten geeft, want ik had nl nog nooit van deze dame gehoord en daarom opent men toch een topic? Om te horen waar je nog nooit van hebt gehoord en keuzes kan maken?

Ik post wel te stellig overigens, zit het net na te lezen. Dat is niet juist van mij, want een TO kent mij niet en weet helemaal niet dat ik het over een optie heb ipv de waarheid in pacht te hebben.
Het is niet zo dat ik zwéér bij deze vrouw hoor.

Het woord 'stumper' triggerde mij. Ik dacht, dát is iemand die het fijn zou hebben bij Lisa. Ook in Amsterdam en zo, tikkie, takkie.

En ja, zij heeft een site, die ene dus.

Mooi wat je zegt over het cadeau van de reacties die je krijgt. Zo had ik het nooit bekeken.
quote:Frankie33 schreef op 09 juni 2011 @ 00:20:

Je echte 'home', waar je je welkom voelt, is alleen te vinden in jezelf.

Natuurlijk dragen de omstandigheden tot op zekere hoogte aan je thuisgevoel bij. Veel van je omstandigheden heb je zo te lezen prima voor elkaar. Alleen die samen-een-gezinnetje ervaring heb je niet. Staar je daar niet op blind zou ik zeggen. Idealiseer het niet. Zolang jij niet 'welcome home' bent in jezelf - waar en met wie je ook bent - zullen zelfs de beste omstandigheden niet meer voor je kunnen doen dan een bijdrage zijn 'tot op zekere hoogte'.

Het klinkt belachelijk, en dat was het ook, maar op m'n zeventiende dacht ik dat alleen maar gelukkig kon zijn als ik zeker wist dat ik later een relatie, kinderen zou hebben.

En ik heb dat nu 10 jaar, maar de leegte bleef. Dus hier ben ik het mee eens.

quote:eleonora schreef op 09 juni 2011 @ 07:20:

Het happy zijn met jezelf en dan pas happy kúnnen zijn met een ander vind ik een dooddoener.

Ja hoor, heel mooi als je gelukkig bent alleen en fijn als je dat geluk in je eentje, met jezelf gevonden hebt, dan nog willen mensen er vaak iemand bij om dat geluk mee te delen.

Feit is natuurlijk dat mensen groepsdieren zijn (uitzonderingen daargelaten) en dat liefdegewijs grofweg de ene helft van de wereld op zoek is of zich koestert in de liefde van de andere helft. Niet voor niks doen datingsites zulke goede zaken.

Niks geen schande dus als je graag met iemand samen zou

willen zijn terwijl dat niet zo is.

Hier ben ik het ook mee eens, het is normaal om je verbonden te willen voelen. Alleen ik denk wel dat het beter is om toch eerst gelukkig met jezelf te zijn. Dat had mij een hoop problemen gescheeld.

Alleen ja, achteraf ben ik wel heel blij dat ik het aangegaan ben.

Sorry als dit warrig is.
Alleen gelukkig zijn is prachtig. Fijn ook als je kunt zeggen dat je in je eentje echt gelukkig bent. Geen schande als je, met alles wat mooi is in je leven óók graag een ander mens zou willen liefhebben en liefgehad wil worden. Een relatie wensen is iets anders dan wanhopig zijn.

Hunkeren naar een levensgezel, smachten naar iemand om mee samen te zijn, puur een partner willen, maakt niet uit of het een eikel/trut van de bovenste plank is, vind ik iets anders dan simpelweg graag je leven met iemand willen delen en je afvragen waarom die geliefde zich niet aandient, en daar eventueel iets mee gaan doen om het lot een handje te helpen.

Het 'je kunt alléén gelukkig zijn met een ander als je éérst gelukkig bent met jezelf' vind ik dan ook te stellig.

Je kunt best tevreden zijn met jezelf en toch graag een relatie willen.
quote:Velvetdress schreef op 09 juni 2011 @ 10:17:

[...]

Het klinkt belachelijk, en dat was het ook, maar op m'n zeventiende dacht ik dat alleen maar gelukkig kon zijn als ik zeker wist dat ik later een relatie, kinderen zou hebben.

En ik heb dat nu 10 jaar, maar de leegte bleef. Dus hier ben ik het mee eens.

[Reactie van Eleonora]

Hier ben ik het ook mee eens, het is normaal om je verbonden te willen voelen. Alleen ik denk wel dat het beter is om toch eerst gelukkig met jezelf te zijn. Dat had mij een hoop problemen gescheeld.

[

Alleen ja, achteraf ben ik wel heel blij dat ik het aangegaan ben.

Sorry als dit warrig is.

Een mooie beschrijving van de vereniging van de tegenstelling vrij / verbonden is te lezen in The Prophet door Kahlil Gibran. Over het huwelijk:

'Love one another, but make not a bond of love:

Let it rather be a moving sea between the shores of your souls.

Fill each other's cup but drink not from one cup.

Give one another of your bread but eat not from the same loaf.

Sing and dance together and be joyous, but let each one of you be alone.

Even as the strings of a lute are alone though they quiver with the same music.

Give your hearts, but not into each other's keeping.

For only the hand of Life can contain your hearts.

And stand together yet not too near together:

For the pillars of the temple stand apart,

And the oak tree and the cypress grow not in each other's shadow.'

Dit advies is niet omdat die profeet in het boekje het persoonlijk graag zo zou zien of zoiets, maar omdat het alleen op deze manier kans van slagen heeft. Slagen doet het, als het tot gelijkelijke vermeerdering van betrokkenen hun geluk leidt (welk geluk trouwens ook weer afstraalt op de verdere omgeving).
quote:eleonora schreef op 09 juni 2011 @ 10:47:

Alleen gelukkig zijn is prachtig. Fijn ook als je kunt zeggen dat je in je eentje echt gelukkig bent. Geen schande als je, met alles wat mooi is in je leven óók graag een ander mens zou willen liefhebben en liefgehad wil worden. Een relatie wensen is iets anders dan wanhopig zijn.

Hunkeren naar een levensgezel, smachten naar iemand om mee samen te zijn, puur een partner willen, maakt niet uit of het een eikel/trut van de bovenste plank is, vind ik iets anders dan simpelweg graag je leven met iemand willen delen en je afvragen waarom die geliefde zich niet aandient, en daar eventueel iets mee gaan doen om het lot een handje te helpen.

Het 'je kunt alléén gelukkig zijn met een ander als je éérst gelukkig bent met jezelf' vind ik dan ook te stellig.

Je kunt best tevreden zijn met jezelf en toch graag een relatie willen.

Ja, ik ben ook vaak gelukkig in deze relatie, ook al voelde ik mezelf niet echt tof altijd.

Ik begrijp de nuancering. Toen ik jaar of 19 was ben ik met iemand geweest omdat ik echt dacht dat dat me gelukkig zou maken , terwijl het een klootzak was.

Met deze partner wilde ik om wie hij was, en ook al had en heb ik nog steeds gevoel van leegte, ik kan wel gelukkig zijn.
Barcelona, ik herken het gevoel. Bijna al mijn vriendinnen hebben een vaste relatie, wonen samen, zijn getrouwd en/of hebben kinderen. Zelf ben ik al zo'n 9 jaar vrijgezel en dat begint me nu toch wel een beetje op te breken. Gelukkig heb ik een rijk sociaal leven en zit ik goed in mijn vel, maar idd, aan het eind van de avond (hoe gezellig die ook was) moet je weer alleen naar huis. Een leuk huis, dat dan weer wel!
I am surrounded by morons
Natuurlijk is het niet vreemd om graag iemand naast je te hebben. Uiteindelijk wil (bijna) iedereen dat, maar toch...

Ik moet bij dit topic heel erg aan onderstaand liedje denken:

Harry Jekkers - Ik hou van mij

http://www.youtube.com/watch?v=mdUf1OOKPS8

Ik hou van.. mij

hoor je nooit zingen

Ik hou van mij

wordt nooit gezegd

maar ik hou van mij

ga ik toch zingen

want ik hou van mij, van mij alleen en ik meen het echt, hehehehe!

Ik hou van mij, want ik ben te vertrouwen

Ik hou van mij, van mij kan ik op aan

Ik hou van mij, op mij kan ik tenminste bouwen

Ik hou van mij en ik laat mij nooit meer gaan!

Ik blijf bij mij, en niet voor even

Ik blijf bij mij, voor eeuwig en altijd

ben zelfs bereid mijn leven voor mezelf te geven

ik blijf bij mij, totdat de dood mij scheidt!

Ik hou van jou

zeg ik soms ook wel

Ik hou van jou, schat en ik meen het echt

maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel

zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht, heeey!

Ik hou van mij, van mij, van mij

en van geen ander, yeah yeah!

Want ik ben verreweg, de leukste die ik ken, jeuh

Ik hoef mezelf zonodig ook van mij niet te veranderen

ik hou van mij mezelf, gewoon zo als ik ben

Want ik hou van jou

betekent meestal:

schat, hier heb je mijn problemen, los maar op, jeuh!

ik leef in een hel en verwacht van jou de hemel (ja)

Je geeft de hel weg, dank je wel zeg,

rot lekker op!

Want houden van een ander,

dat heb jij alleen maar nodig

omdat je niet genoeg kan houden van jezelf

Hou van jou joh, maak de ander overbodig,

want ware liefde, geloof me, begint áltijd

bij jezelf

want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander

maar ik hou van mij, al klinkt het bot en slecht

want wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars

als ie ik hou van jou tegen een ander zegt
Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Eleonora ik ben nu heel nieuwsgierig naar die link, zou je die weer willen plaatsen? Of mag dat hier niet?

Ik ben echt wel met veel dingen gelukkig maar ik merk gewoon dat de donkere schaduw van het alleen zijn steeds groter aan het worden is. Ik ben heel blij met vrienden en familie en gelukkig heb ik ook best veel vrijgezellen als vrienden maar toch het alleen gevoel blijft. Je ziet veel mensen om je heen groeien, gaan samenwonen, trouwen, kinderen, samen en huis kopen en in dat opzicht merk ik dat ik stilsta. Ik doe best veel dingen, ga regelmatig uit, naar feestjes en heb ook wel eens op een datingsite gestaan.Maar eerlijk gezegd werd ik van het laatste alleen maar ongelukkig.

Ik weet dat je in het leven zelf de slingers moet ophangen en dat doe ik ook alleen zou ik zo graag deze slingers samen ophangen. De mens is ook echt niet gemaakt om alleen te zijn.
quote:Barcelona30 schreef op 09 juni 2011 @ 13:24:

Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Eleonora ik ben nu heel nieuwsgierig naar die link, zou je die weer willen plaatsen? Of mag dat hier niet?

Ik ben echt wel met veel dingen gelukkig maar ik merk gewoon dat de donkere schaduw van het alleen zijn steeds groter aan het worden is. Ik ben heel blij met vrienden en familie en gelukkig heb ik ook best veel vrijgezellen als vrienden maar toch het alleen gevoel blijft. Je ziet veel mensen om je heen groeien, gaan samenwonen, trouwen, kinderen, samen en huis kopen en in dat opzicht merk ik dat ik stilsta. Ik doe best veel dingen, ga regelmatig uit, naar feestjes en heb ook wel eens op een datingsite gestaan.Maar eerlijk gezegd werd ik van het laatste alleen maar ongelukkig.

Ik weet dat je in het leven zelf de slingers moet ophangen en dat doe ik ook alleen zou ik zo graag deze slingers samen ophangen. De mens is ook echt niet gemaakt om alleen te zijn.Juist wel, daarom gaan ook zoveel relaties kapot.
Ik ben het met Leo eens dat de mens een sociaal wezen is en graag zijn of haar leven deelt met een ander, terwijl ik gek genoeg zelf bewust gekozen heb voor het alleen zijn, omdat dat beter bij me pas dan een relatie.

Ik ben daar een uitzondering in en daarom snap ik heel goed dat TO graag haar leven wil delen met iemand anders. Ik hoop alleen dat ze haar leven in de tussentijd niet in de wachtstand zet terwijl ze wacht op de ware, omdat het niet helemaal is wat ze wil.

Ze is nu single en wie weet vindt ze snel iemand, maar in de tussentijd moet haar huidige leven geen afdankertje zijn en als ze niemand vindt (wat ik uiteraard niet hoop) is haar leven niet nutteloos geweest vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven