t is me teveel
zaterdag 12 mei 2018 om 11:27
Hallo allemaal. Even een ander account ivm herkenbaarheid. Ik heb behoorlijk wat problemen dankzij anderen waar ik geen invloed op heb. Hier even zo kort geschetst... heb een man en 3 kinderen. (Oudste is biologisch niet van hem) toen ik zwanger was van mn 2e kwam man bij me met zn problemen. Een hele hoop schulden waar hij niet meer uit kwam. Daarin heb ik al veel mensen geholpen (mijn beroep) dus ik ben hem ook gaan helpen. Op zich allemaal geregeld en geen problemen mee. Maar hij is nogal materialistisch en egoïstisch ingesteld als het om geld gaat. Als we extra over hebben denk ik aan de praktische dingen die nog gehaald of gerepareerd moeten worden en anders een leuke dag met de kindjes weg... hij daarin tegen heeft een hele wensenlijst wat hij nog allemaal nodig heeft voor zijn hobby. (En dat is duur... zet ik hier niet meer ivm herkenbaarheid.)
daarnaast is het zo dat ik net een half jaar uit een burn-out met depressie ben, en op dit moment met een hernia loop. Ik heb hier het gevoel een huissloof te zijn. Het is allemaal maar voor iedereen vanzelfsprekend dat ik voor iedereen klaar sta constant door. En er is niemand die mij ook maar iets even uit handen neemt, in ieder geval niet vanzelf. Ik moet het of 100 keer vragen (dit is niet overdreven ) of er ruzie om gaan maken. Laatst ben ik een weekend ik staking gegaan.. dit hielp dus NIET.
ik moet dan misschien wel benoemen dat hij een geweldige vader is, en veel dingen wel uit zichzelf doet... alleen zijn het dus dingen die eigenlijk totaal geen prioriteit hebben. Ik heb al meerdere gesprekken gevoerd en elke keer word beterschap belooft.
Dan is er nog mijn nichtje waar ik altijd heel close mee was. Toen mijn oudste was geboren paste ze weleens op. Mijn oudste mag zijn biologische vader niet meer zien van jeugdzorg (drugs en nog veel meer) toen ik mijn man leerde kennen, koos mijn nichtje ineens de kant van de bio en hebben ze valse meldingen bij jeugdzorg gedaan, en mij zo de grond in getrapt en zwart gemaakt dat ik in een diepe depressie ben beland. Zij kwam vorige week na 4 jaar tijd ineens weer met een berichtje waarin ze haar verontschuldiging aan bied en dat ze het nooit zo bedoeld heeft, maar dat ze het gevoel had dat ik haar kind van haar af nam? En ze was ervoor in therapie geweest... ook hiermee weet ik echt niet wat ik ermee moet dus roep maar... ik zit hier vast, en ik weet niet welke kant ik uit moet.
daarnaast is het zo dat ik net een half jaar uit een burn-out met depressie ben, en op dit moment met een hernia loop. Ik heb hier het gevoel een huissloof te zijn. Het is allemaal maar voor iedereen vanzelfsprekend dat ik voor iedereen klaar sta constant door. En er is niemand die mij ook maar iets even uit handen neemt, in ieder geval niet vanzelf. Ik moet het of 100 keer vragen (dit is niet overdreven ) of er ruzie om gaan maken. Laatst ben ik een weekend ik staking gegaan.. dit hielp dus NIET.
ik moet dan misschien wel benoemen dat hij een geweldige vader is, en veel dingen wel uit zichzelf doet... alleen zijn het dus dingen die eigenlijk totaal geen prioriteit hebben. Ik heb al meerdere gesprekken gevoerd en elke keer word beterschap belooft.
Dan is er nog mijn nichtje waar ik altijd heel close mee was. Toen mijn oudste was geboren paste ze weleens op. Mijn oudste mag zijn biologische vader niet meer zien van jeugdzorg (drugs en nog veel meer) toen ik mijn man leerde kennen, koos mijn nichtje ineens de kant van de bio en hebben ze valse meldingen bij jeugdzorg gedaan, en mij zo de grond in getrapt en zwart gemaakt dat ik in een diepe depressie ben beland. Zij kwam vorige week na 4 jaar tijd ineens weer met een berichtje waarin ze haar verontschuldiging aan bied en dat ze het nooit zo bedoeld heeft, maar dat ze het gevoel had dat ik haar kind van haar af nam? En ze was ervoor in therapie geweest... ook hiermee weet ik echt niet wat ik ermee moet dus roep maar... ik zit hier vast, en ik weet niet welke kant ik uit moet.
zaterdag 12 mei 2018 om 11:37
Dat nichtje zou ik in ieder geval nooit meer vergeven.. Die zou er bij niet meer inkomen.
Wat je man betreft het is blijkbaar niet dat hij niets doet. Hij legt alleen zijn prioriteiten anders dan jij. Dat kan en mag .
Hij is blijkbaar nogal goed in voor zich zelf opkomen en jij wat minder.
Blijf aangeven wat je nodig hebt
Misschien is relatie therapie een optie?
Wat je man betreft het is blijkbaar niet dat hij niets doet. Hij legt alleen zijn prioriteiten anders dan jij. Dat kan en mag .
zaterdag 12 mei 2018 om 11:37
Omdat mn 2e kindje door de anticonceptie heen kwam en kindje 3 meteen erachter aan door condoom. En ik tegen abortus ben over t algemeen (dus je zou kunnen zeggen dat ik voorzichtiger had moeten zijn misschien maar punt 1 t is onomkeerbaar en punt 2 ik hou zo verschrikkelijk veel van mijn kinderen en heb alles voor ze over dus spijt heb ik niet van mijn beslissingen )redbulletje schreef: ↑12-05-2018 11:31Waarom vond jij 't een goed idee kinderen met deze man te nemen? En die voorgaande verwekker is blijkbaar ook al geen pareltje.
zaterdag 12 mei 2018 om 11:46
sugarmiss schreef: ↑12-05-2018 11:37Dat nichtje zou ik in ieder geval nooit meer vergeven.. Die zou er bij niet meer inkomen.
Wat mijn nichtje betreft, ik kan vanuit mezelf haar inderdaad niet vergeven al roepen mensen dat ik haar nog een kans moet geven...maar ik zal wat haar betreft denk ik behoorlijk paranoia zijn omdat ik altijd bang zou zijn dat er wat achter haar bedoelingen zit..
Wat mijn man betreft, het is inderdaad niet dat hij niks doet.. alleen inderdaad zijn prioriteiten
Misschien handig erbij te zetten, dat mijn man een wajong heeft omdat hij het mist overzicht en gevolg in te zien. Net zoals met de financiële administratie. Hij had eigenlijk altijd hulp moeten hebben maar kreeg deze niet. Omdat hij het gevolg van zijn daden niet in kan zien. Hij doet wel ontzettend zijn best en heeft na 10 jaar van het kastje naar de muur gestuurd te worden door werkgevers, die alleen maar de subsidie op willen strijken, eindelijk een goeie baan gevonden waar ze blij met hem zijn en hij vooruitzicht op vast contact heeft en van zijn wajong af kan uiteindelijk
zaterdag 12 mei 2018 om 11:50
Dat wordt dus nog een keer om tafel met man om hem uit te leggen hoe je je voelt en wat je van hem verwacht. Je geeft zelf aan dat hij geen inzicht heeft in de gevolgen van zijn eigen handelen incluis een diagnose, dan weet je na jaren toch hoe hij is en hoe je het voor elkaar krijgt dat hij (meer) rekening met je houdt?
zaterdag 12 mei 2018 om 11:52
Ik wil je issues niet bagatiseren maar wat je omschrijft lijkt me niet zo’n gigantisch probleem. Je man had schulden maar is daar (met jouw hulp) vanaf?
Dat hij debverkeerde prioriteiten stelt is iets wat helaas vaker voorkomt, heb ik eerlijk gezegd ook.
Zolang als hij jouw hulp en expertise accepteert en jou het financiële stukje laat beheren zou ik maar niet al te druk om maken. Voor wat betreft hulp thuis met de huishoudelijke taken, ach ja, wat ik al eerder zei het is iets wat de meesten niet graag doen en komt vaak voor bij mannen. Gewoon vaste taken geven zoals bijv. in het weekend de wc, stofzuigen en ontbijt klaarmaken. Zou dat helpen denk je?
Voor de rest afstand houden van dat rel(nichtje).
Dat hij debverkeerde prioriteiten stelt is iets wat helaas vaker voorkomt, heb ik eerlijk gezegd ook.
zaterdag 12 mei 2018 om 11:55
Haha ja een manier om daarmee om te gaan ben ik nog aan het zoeken... gelukkig heb ik een schoonmoeder die daarin achter mij staat als hij weer eens iets wil wat echt niet kanLiveLoveLaugh2 schreef: ↑12-05-2018 11:50Dat wordt dus nog een keer om tafel met man om hem uit te leggen hoe je je voelt en wat je van hem verwacht. Je geeft zelf aan dat hij geen inzicht heeft in de gevolgen van zijn eigen handelen incluis een diagnose, dan weet je na jaren toch hoe hij is en hoe je het voor elkaar krijgt dat hij (meer) rekening met je houdt?
zaterdag 12 mei 2018 om 11:56
Volgens mij had je beter kunnen beginnen met het stuk: "Misschien handig om erbij te zetten" want daar ligt de kern van het probleem en dit wist je voor je een gezin met hem begon, toch?
Plannen, prioriteitenlijstjes en dat soort dingen zijn het enige dat kan helpen. Hij belooft beterschap maar gaat dit nooit waarmaken, je weet waarom dat zo is en kan dat ook helemaal niet van hem vragen...
Plannen, prioriteitenlijstjes en dat soort dingen zijn het enige dat kan helpen. Hij belooft beterschap maar gaat dit nooit waarmaken, je weet waarom dat zo is en kan dat ook helemaal niet van hem vragen...
zaterdag 12 mei 2018 om 11:59
Ibelize schreef: ↑12-05-2018 11:52Ik wil je issues niet bagatiseren maar wat je omschrijft lijkt me niet zo’n gigantisch probleem. Je man had schulden maar is daar (met jouw hulp) vanaf?
Dat hij debverkeerde prioriteiten stelt is iets wat helaas vaker voorkomt, heb ik eerlijk gezegd ook.Zolang als hij jouw hulp en expertise accepteert en jou het financiële stukje laat beheren zou ik maar niet al te druk om maken. Voor wat betreft hulp thuis met de huishoudelijke taken, ach ja, wat ik al eerder zei het is iets wat de meesten niet graag doen en komt vaak voor bij mannen. Gewoon vaste taken geven zoals bijv. in het weekend de wc, stofzuigen en ontbijt klaarmaken. Zou dat helpen denk je?
De schulden zijn er nog, worden wel netjes afbetaald. Ik heb inderdaad ook al het financiële in beheer. Omdat als hij de cijfers ziet meteen aan het bestellen gaat en het weer mis gaat.
Wat mijn nichtje betreft. Ik ga haar inderdaad op afstand houden. T is gewoon een moeilijk en heel complexe situatie om uit te leggen, maar ik heb haar zo vaak op gevangen en letterlijk van de straat en uit de problemen gehouden, dat deze actie van haar een paar jaar geleden als een gigantische messensteek voelde. En dat ze mijn oudste als haar kind zag zit mij ook niet heel lekker .. t is niet zo dat ze hem dagelijks zag of opvoedde
zaterdag 12 mei 2018 om 12:00
Dat nichtje zou ik er niet meer inlaten. Zou alleen antwoorden dat je haar excuses accepteert maar dat jij nog niet zover bent om het kontakt te herstellen, dat je ook in therapie bent en meer tijd nodig hebt.
Je man is een leuke vader, maar heeft een beperking. Wat goed dat hij nu een baan heeft met uitzicht op vast kontrakt! Benoem dat vooral.
Ik zou wel zelf de financieen blijven regelen, kan hij niet elke maand een soort van zakgeld krijgen? Kan hij zelf beslissen wat hij ermee doet.
Wat betreft huishouden, wees duidelijk: ik wil dat jij vandaag Dit doet. Mannen zien t niet, je moet daarin echt duidelijk zijn.
Je man is een leuke vader, maar heeft een beperking. Wat goed dat hij nu een baan heeft met uitzicht op vast kontrakt! Benoem dat vooral.
Ik zou wel zelf de financieen blijven regelen, kan hij niet elke maand een soort van zakgeld krijgen? Kan hij zelf beslissen wat hij ermee doet.
Wat betreft huishouden, wees duidelijk: ik wil dat jij vandaag Dit doet. Mannen zien t niet, je moet daarin echt duidelijk zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
zaterdag 12 mei 2018 om 12:04
Het nichtje zou ik vriendelijk zeggen dat er teveel gebeurd is om jullie band te kunnen herstellen.
Ik ben het niet eens met je omgeving dat zij een tweede kans verdient. Valse meldingen bij de kinderbescherming gaan alle perken ver te buiten. En tonen aan dat zij niet vertrouwd kan worden.
Gezien de diagnose van je man kun je wellicht niet verwachten dat hij zelf doorziet wat hij doet en wat er anders zou moeten. Er zit niks anders op dan hem daarbij te helpen. Waarmee je jezelf ook weer helpt. Maak een schema met klusjes die hij moet doen, en plan het voor hem in. Met datum en tijd.
Stel verder een spaardoel in voor een dagje uit met de kinderen en draag daar beide aan bij. Jij hebt eerder zijn financiële beheer al gedaan. Blijf dat gewoon doen.
Ik ben het niet eens met je omgeving dat zij een tweede kans verdient. Valse meldingen bij de kinderbescherming gaan alle perken ver te buiten. En tonen aan dat zij niet vertrouwd kan worden.
Gezien de diagnose van je man kun je wellicht niet verwachten dat hij zelf doorziet wat hij doet en wat er anders zou moeten. Er zit niks anders op dan hem daarbij te helpen. Waarmee je jezelf ook weer helpt. Maak een schema met klusjes die hij moet doen, en plan het voor hem in. Met datum en tijd.
Stel verder een spaardoel in voor een dagje uit met de kinderen en draag daar beide aan bij. Jij hebt eerder zijn financiële beheer al gedaan. Blijf dat gewoon doen.
zaterdag 12 mei 2018 om 12:10
Madeliefjees schreef: ↑12-05-2018 12:00Dat nichtje zou ik er niet meer inlaten. Zou alleen antwoorden dat je haar excuses accepteert maar dat jij nog niet zover bent om het kontakt te herstellen, dat je ook in therapie bent en meer tijd nodig hebt.
Deze tips ga ik zeker meenemen haha. Moest wel lachen toen je zei: mannen zien dat niet
terwijl met de kindjes, ziet hij het juist weer wel, de oudste ziet hem ook als vader en hij gedraagt zich ook als zijn vader. Met de kinderen is hij dan weer het type "leuke vader" die met ze stoeit, ze in bad doet en ze betrekt bij zijn hobby...
T gaat ook niet om het complete huishouden. Ik heb mijn werk op stop even gezet tot de kindjes allemaal op school zitten (zelfstandig schuldhulpverlener). Dit heeft vooral te maken met dat mijn man en ik dezelfde normen en waarden hebben wat de opvoeding van de kindjes betreft. Tot ze minimaal op de peuterspeelzaal zitten is sowieso 1 ouder bij ze.
Dus daarin vind ik wel, hij werkt fulltime en neemt de kids over als hij thuis komt, dus ik doe het complete huishouden. Dat is ook geen probleem. Alleen nu het met mijn gezondheid minder gaat en ik de hele dagen pijn heb zou het fijn zijn als er bijvoorbeeld in het weekend een keer gezegd werd van: doe jij nu maar eens rustig aan met je rug, ga lekker zitten of zoiets.
zaterdag 12 mei 2018 om 12:16
zaterdag 12 mei 2018 om 12:18
Wat hij uitgeeft aan zijn peperdure hobbies. Jij mag opdraaien voor de leuke uitjes en andere dingen in en rondom het huis?geenideewattedoen schreef: ↑12-05-2018 12:12sorry maar deze!!! Je maakt me meteen weer vrolijk thanks
... alleen werkt deze golddigger wel voor zn centen
zaterdag 12 mei 2018 om 12:20
Zou kunnen... daarom heb ik hier alles neer gezet, misschien dat iemand er een andere kijk op heeft dan ik.koko67 schreef: ↑12-05-2018 12:16Eerst een depressie, daarna 2 keer zwanger door de pil en een condoom heen en daarna nog een burn out en weer een depressie.
Zo, dat is nogal wat.
Je man is een leuke vader, maar doet de dingen niet die eigenlijk geen prioriteit hebben.
Misschien ligt het ook voor een deel aan jou?
zaterdag 12 mei 2018 om 12:22
zaterdag 12 mei 2018 om 12:25
Wat mij opvalt is dat geen van jou gezinsleden jou schijnt te horen als je iets (100x
) vraagt. Zelfs als je boos wordt en in staking gaat maakt het geen indruk. Vraag je eens af hoe dat komt !
Hier moet ik soms iets aan de kinderen vragen maar dat vind ik niet erg. (Buiten de normale dingen om. Tafel afruimen en kamer netjes houden enz. is er al van kleins af aan in gehamerd) Man hoef ik niets te vragen. We zijn een team. Als ik iets vraag aan de kinderen doen ze het gewoon. Heel soms moet ik er extra uitleg bij geven als ik pubergezucht en waaromgeklaag krijg als antwoord. En dan zien ze de redelijkheid van mijn verzoek in. Misschien mankeerd er iets aan jou manier van vragen ? Je klinkt nogal afhankelijk en klagerig roepen dat niemand iets doet levert meestal geen in de actie schietende gezinsleden op. Zeker niet als je ondanks het klagen het toch wel zelf doet.
Hier moet ik soms iets aan de kinderen vragen maar dat vind ik niet erg. (Buiten de normale dingen om. Tafel afruimen en kamer netjes houden enz. is er al van kleins af aan in gehamerd) Man hoef ik niets te vragen. We zijn een team. Als ik iets vraag aan de kinderen doen ze het gewoon. Heel soms moet ik er extra uitleg bij geven als ik pubergezucht en waaromgeklaag krijg als antwoord. En dan zien ze de redelijkheid van mijn verzoek in. Misschien mankeerd er iets aan jou manier van vragen ? Je klinkt nogal afhankelijk en klagerig roepen dat niemand iets doet levert meestal geen in de actie schietende gezinsleden op. Zeker niet als je ondanks het klagen het toch wel zelf doet.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:31
6.90% gewijzigd
zaterdag 12 mei 2018 om 12:32
Ho wacht eens even. Dit werpt een hel ander licht op de situatie.
Jij werkt dus niet en hebt voorheen als zelfstandige gewerkt en brengt nu dus geen enkel inkomen binnen.
Man onderhoudt dus van zijn inkomen jou en 2 kinderen die niet eens van hem zijn.
En nu vindt jij dat hij zijn prioriteiten verkeerd legt omdat jij ook wel eens wat geld voor zijn hobby wil uitgeven.
Hoe hard werk jij eigenlijk aan je herstel zodat jij ok weer aan het werk kan?
Jij werkt dus niet en hebt voorheen als zelfstandige gewerkt en brengt nu dus geen enkel inkomen binnen.
Man onderhoudt dus van zijn inkomen jou en 2 kinderen die niet eens van hem zijn.
En nu vindt jij dat hij zijn prioriteiten verkeerd legt omdat jij ook wel eens wat geld voor zijn hobby wil uitgeven.
Hoe hard werk jij eigenlijk aan je herstel zodat jij ok weer aan het werk kan?
zaterdag 12 mei 2018 om 12:47
"Ik heb behoorlijk wat problemen dankzij anderen waar ik geen invloed op heb".
Je legt de schuld bij een ander terwijl je zelf wel degelijk een behoorlijke invloed hebt en had op dat waar je in terecht bent gekomen.
Paar zaken die mij daarnaast opvallen:
Wajong
Schulden
Heeft bevestiging nodig in wat hij goed doet
Ziet enkel eigen behoeften
Heeft geen inzicht in zaken ( financiën, huishouden etc) en wat hier eventueel de gevolgen van zijn en moet hier door moeder en vrouw in begeleid worden.
Dan mag het nog zo'n goede vader zijn maar ik zie hier mijn eigen werk als zorgverlener in.
Je legt de schuld bij een ander terwijl je zelf wel degelijk een behoorlijke invloed hebt en had op dat waar je in terecht bent gekomen.
Paar zaken die mij daarnaast opvallen:
Wajong
Schulden
Heeft bevestiging nodig in wat hij goed doet
Ziet enkel eigen behoeften
Heeft geen inzicht in zaken ( financiën, huishouden etc) en wat hier eventueel de gevolgen van zijn en moet hier door moeder en vrouw in begeleid worden.
Dan mag het nog zo'n goede vader zijn maar ik zie hier mijn eigen werk als zorgverlener in.