Te ongeduldig?

29-03-2012 22:17 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van het volgende:

Ik ken een man 2 weken. We spreken steeds af. Zaterdag ontmoet, die woensdagavond daarop afgesproken, hij kookte voor mij zijn idee. Toen weer zaterdag daarna afgesproken romantisch dagje uit. Daarna

maandag na werk nog wat gaan drinken op zijn verzoek. Maar tussendoor krijg ik nauwelijks telefoontjes of sms'jes. Ben ik nu te ongeduldig? Is het een geval not into me? Ik weet het af en toe niet meer. Nu wil ik hem bellen want we gaan dit weekend samen doorbrengen, maar hij reageert niet op sms of voicemail. Thuisnummer ook niet. Heeft vanmiddag nog wel lief sms'je gestuurd maar toch.... Ben ik nu zo ongeduldig?
Je maakt het die man wel makkelijk, zeg. Altijd maar paraat staan met je telefoon en meteen reageren als hij iets van zich laat horen. Zeg eens een keer een date af, kijken of hij dan nog steeds geinteresseerd is.
Deels begrijp ik je wel, maar ik vind deze man niet zo niet-reageerderig eigenlijk. Jullie spreken regelmatig af, hij stuurt lieve sms-jes alleen niet zo veel als jij zou willen. Ik vind dat wat Anna zegt niet helemaal opgaan hoor, je mag best snel reageren en waarom zou je een afspraak af moeten zeggen? Hard to get gaan spelen? Beetje kinderachtig en ook echt niet nodig.

Ik zou er alleen wat rustiger onder zijn, het gewoon een beetje op zijn beloop laten. Ik vind nl dat hij best wel geinteresseerd lijkt en ik vind zijn gedrag geen reden geven tot twijfel.
Bedankt dames. Gisteren heeft hij laat ge-sms't was op een feestje. En zag later pas mijn sms'je. Toen nog even gebeld en vandaag zien we elkaar weer. Nu maar even mijzelf terugfluiten....

Ben een pittige ik weet het... Maar ook snel wantrouwig. Dat voorbeeld met het zand wat je niet te stevig moet vasthouden anders glipt het weg, is grappig dit vertel ik al jaren aan anderen als ze te happig zijn.
Echt onthoud je eigen advies zo ik zeggen.

Ik weet niet maar ik zou dit erg veel vinden, zo snel en elkaar zo vaak zien. Dus geef je zelf eens een harde schop onder je kont want hij vind je gewoon leuk.

Als je nou zou zeggen we zien elkaar om de 2 weken en in die tussen tijd hoor ik helemaal niks en als ik hem zie reageert hij nonchalant kan ik me voorstellen dat je twijfelt.

Maar elkaar in 2 weken 4 keer zien en meteen een weekeind erbij....Geeft echt wel aan dat iemand je leuk vind.

Pas je op dat je niet te claimend word want daar gaat het eerder naar toe. En dan rent hij hard weg en terecht als iemand binnen 2 weken bijna in je huid wilt kruipen.
quote:yvonne61 schreef op 29 maart 2012 @ 22:40:

Ik heb vanmiddag een emotioneel bezoekje afgelegd (terminaal ziek familielid) En hij sms'te mij toen net. Ik sms'te wat ik aan het doen was hij sms'te dat hij aan mij dacht en sterkte enz. Ik begrijp dan niet dat hij dan niet 's avonds even belt of mij te steunen. Of is dat teveel gevraagd, we zitten nog in een beginfase kennen elkaar net. Ik ben heel ongeduldig, onzeker. Denk dan dat ik er anders in sta.

Gezien die enalaatste zin: ja, je staat er anders in maar volgens mij hij niet slechter.

Jullie kennen elkaar 2 weken, TWEEEEEEEEE weken, en al zoveel contact.

Wat verwacht je dan? Dat hij elke minuut van de dag zijn gsm checkt? kan misschien qua werk ook niet eens.

Rustig aan hoor, ongedulidig en onzekerzijn maakt je niet aantrekkelijker.
Je bent zelf een theepot
Ik weet het. Ga mijzelf maar wat rustiger opstellen. Vandaag nog geen contact gehad maar hij komt me zo halen. Ik wacht rustig af (nou ja rustig) uiterlijk dan En ga mijzelf eens toestaan te GENIETEN! Want dat doe ik op deze manier niet. Heb vroeger teveel meegemaakt op relatiegebied, en dat heeft wat wantrouwig gemaakt. Helaas weet ik dat hij dat ook heeft. Dus fijne combi
Misschien moet je daar dan iets mee gaan doen om van dat wantrouwen af te komen. Ik bedoel iedereen maakt van alles mee en gezond verstand kan je juist goed waarschuwen voor eventuele misstappen, overprikkeld verstand kan je juist misstappen laten begaan...
Chill, laat lopen, komt vanzelf goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:yvonne61 schreef op 30 maart 2012 @ 16:47:

Bedankt dames. Gisteren heeft hij laat ge-sms't was op een feestje. En zag later pas mijn sms'je. Toen nog even gebeld en vandaag zien we elkaar weer. Nu maar even mijzelf terugfluiten....

Ben een pittige ik weet het... Maar ook snel wantrouwig. Dat voorbeeld met het zand wat je niet te stevig moet vasthouden anders glipt het weg, is grappig dit vertel ik al jaren aan anderen als ze te happig zijn.Nou ik vind je niet pittig, maar ronduit claimerig en afhankelijk. Echt, houd je in, voor het te laat is..
Geef die arme man wat ruimte om adem te halen...
Update: hij weet niet of hij genoeg voor mij voelt. Het heeft niets met claimend gedrag van mij te maken gehad. Ik had weer het overbekende onderbuikgevoel. En dat is uitgekomen. Hij twijfelt, maar hoe nu verder? Daar is hij heel onduidelijk in, als ik wil mag ik met hem contact opnemen zegt hij. Begrijp er niets van, hij had het over vakantie samen en had het over dat wij het datingstadium voorbij waren, want tussen ons was veel meer. Wilde zelf steeds afspreken. Het is iemand die niet weet wat hij zoekt in een vrouw of in een relatie. Het is volstrekt onduidelijk voor hem. Bindingsangst? Wie zal het zeggen. Heeft het afgelopen jaar heel veel vrouwen gedate en ziet, zegt hij, door de bomen het bos niet meer. Dus ik zit in een grijsgebied waar ik niets mee kan. Ik neem in ieder geval geen contact met hem op, dat weet ik wel. Ben verdrietig dat het zo loopt, en voel mij ook ietwat in shock. En daarna wel weer willen kussen en vrijen, heel vreemd.
Ik was precies zoals jij...Ik wilde ook per direct weten waar ik aan toe was, bleef bellen, smsen en was altijd bang dat er afgezegd zou worden. Ook dat onderbuik gevoel kende ik.....Tot ik mijn huidige vriend tegenkwam. Ik wist dat hij HET was. En achteraf gezien weet ik dat ik op die manier bij elke man reageerde, omdat ik van te voren al wist dat hij HET niet was, maar het wel graag wilde. Laat het idee van een vriend willen hebben even varen. Ga lekker verder zoeken en laat deze man gaan. Als je van te voren al zo onzeker bent, kan het al bijna niet goed gaan. Wat zijn reden ook is, het zit er gewoon niet in. Niet gaan analyseren, niet meer over nadenken, gewoon delaten en next!!!! Geloof me, ik spreek uit ervaring wat betreft jouw gevoelens. Of denk ik verkeerd dat jij dit bij elke date ervaart?
Nee, dit was pas 2e date. Bij de eerste voelde ik geen klik. Ik kan er ook even niets mee. Hij wil nog geen keuze maken, hij denkt niet zwart of wit maar het is grijs. Kan nog alle kanten uit. Bij het thuisbrengen, zei hij voel je zo vrij om nog contact met mij op te nemen als je wilt. Misschien ga ik je ook nog een keer bellen. Nou dat voelt dan weer als definitief. Ben dan bang dat het 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' is. Zo iemand is dan vaag, neemt geen verantwoording en laat het aan mij over. Afschuwelijk, mijn maag draait constant. Ben even heel erg stuk.
Ik ben erachter dat het een man met bindingsangst is. Niets meer van hem gehoord. Het klinkt als een cliche maar heb inmiddels veel nagedacht en opgezocht. En bijna alle punten zijn op hem van toepassing. Ben benieuwd of ik ooit nog van hem hoor. Zelf neem ik zeker geen contact op.
Huh? Je hebt nu door te googlen geconcludeerd dat hij bindingsanst heeft? Wat is er mis met gewoon accepteren dat jullie niet bijelkaar passen en verder gaan met je leven? Niet iedereen hoeft een "diagnose" te krijgen.
Goh, waarom denk ik nu dat het die man om de seks te doen is? Bindingsangst? My ass, haha... lekker lten lopen deze man. Je verdient toch beter?!
We hebben heel veel gesprekken gehad en er zijn op seksueel gebied bepaalde zaken voorgevallen die erg overeenkomen met zaken die bij bindingsangst horen. Hij is een jaar lang al aan het daten en ziet door de bomen het bos niet meer. Denkt steeds dat hij nog beter en meer kan krijgen. Is hier ook op stukgelopen en wil even helemaal hiermee stoppen en rust hierin vinden. Hij wist niet meer of hij nu een relatie wil en zo ja in welke vorm. Nee, ik zoek echt geen excuses of diagnose. Het vreemde is dat ik bij onze eerste afspraak al zei dat ik hem iemand vond die bindingsangst had. Hij begint altijd na ongeveer 2 weken heel erg te twijfelen, dit is een terugkerend patroon en hij wordt het zelf ook niet goed van. Hij kan beter eerst eens hulp gaan zoeken of therapie gaan volgen of in ieder geval eerst eens gaan stilstaan bij waarom hij steeds vlucht van de een naar de andere afspraak, voor hij verder gaat met zoeken naar een vriendin/vrouw.
Dat vind ik ook Yvonne.

Ik geloof heus dat bindingsangst echt bestaat, maar zo heel veel mensen hebben dat heus niet. Je hoort het zo vaak, ik geloof er meestal niks van. Meestal is er wat anders aan de hand, namelijk dat ze de persoon in kwestie niet leuk genoeg vinden.

Ik denk dat jouw man inderdaad geen keuze kan maken, omdat hij blijft hopen op iets beters. Lekker als een man dat tegen je zegt, trouwens. Blijkbaar ben jij dan niet goed genoeg. Weet je dat ook weer. Dan kan hij wel zielig gaan doen over bindingsangst, maar dat is dan bullshit.
quote:yvonne61 schreef op 03 april 2012 @ 21:16:

We hebben heel veel gesprekken gehad en er zijn op seksueel gebied bepaalde zaken voorgevallen die erg overeenkomen met zaken die bij bindingsangst horen.

Mag ik vragen wat dat is of is dat heel prive?

Hij is een jaar lang al aan het daten en ziet door de bomen het bos niet meer. Denkt steeds dat hij nog beter en meer kan krijgen. Is hier ook op stukgelopen en wil even helemaal hiermee stoppen en rust hierin vinden. Hij wist niet meer of hij nu een relatie wil en zo ja in welke vorm. Nee, ik zoek echt geen excuses of diagnose. Het vreemde is dat ik bij onze eerste afspraak al zei dat ik hem iemand vond die bindingsangst had.

Zei je dat tegen hem?

Hij begint altijd na ongeveer 2 weken heel erg te twijfelen, dit is een terugkerend patroon en hij wordt het zelf ook niet goed van. Hij kan beter eerst eens hulp gaan zoeken of therapie gaan volgen of in ieder geval eerst eens gaan stilstaan bij waarom hij steeds vlucht van de een naar de andere afspraak, voor hij verder gaat met zoeken naar een vriendin/vrouw.
Even verwijderd. Laatste berichten nog niet gelezen.
Ik kan hier niet op het forum zetten wat precies het seksuele stuk was. Maar als je googelt op bindingsangst en seksualiteit zul je het wel vinden.

Ik was degene die zei dat ik hem iemand vond met bindingsangst dat zei hij dus niet zelf. Dat was al op de eerste avond. Hij heeft behoorlijk wat relaties gehad en is behoorlijk beschadigd. Ik wil ook niet in de 'reddersrol' gaan zitten.
Dat hij denkt dat hij steeds beter enz. kan krijgen is geen directe opmerking geweest. Hij heeft een ideaalbeeld in zijn hoofd wat hem zelf belemmert en weet niet precies wat dat beeld is. Waar iemand aan moet voldoen. Ik schat nu ook in dat hij niet gaat vinden wat hij zoekt, kan zijn dat het al lang voor zijn neus heeft gestaan en dat hij het niet zag.

Hij was al zo enorm bezig met mij, samen op vakantie, heb je al plannen? Jij bent mijn venus, speld in de hooiberg. Jij zou het echt kunnen zijn (heeft hij het gewoon zo WILLEN zien?), hardlopers zijn natuurlijk doodlopers zo blijkt!

Zo zie je dat hij ook niet heel geaard is door zoiets meteen te zeggen. Kan natuurlijk zijn dat je eerst op een troon wordt gezet en dan kun je alleen nog maar vallen.

Ik vind het heel moeilijk om los te laten en dat moet ik uiteindelijk wel doen natuurlijk. Het was ook kort maar het heeft mij zoveel gedaan en ik heb zoveel verdriet. Echt vreselijk.
Ik was degene die zei dat ik hem iemand vond met bindingsangst dat zei hij dus niet zelf. Dat was al op de eerste avond. Hij heeft behoorlijk wat relaties gehad en is behoorlijk beschadigd. Ik wil ook niet in de 'reddersrol' gaan zitten.[/quote]

Knap. dat je dat al meteen op de eerste avond constateert, en dan ook meteen maar gezegd hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven