Teleurgesteld in vriendin

11-08-2009 09:15 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van me heeft me dit weekend erg teleurgesteld. We hadden al heel lang geleden een afspraak gemaakt voor de zaterdag (omdat het moeilijk was een datum te prikken waarop we allebei konden). Helaas moest ze de afspraak afzeggen een paar dagen vantevoren. Ze vertelde dat ze het erg druk heeft gehad, weinig vrije tijd heeft gehad de laatste tijd en echt even rust aan haar hoofd nodig had. Ze klonk alsof ze niet helemaal lekker in haar vel zat en ze zou de zaterdag lekker helemaal niks gaan doen en tot rust komen. Ze vond het heel jammer dat ze mij niet kon zien, maar ze moest echt even tijd voor zichzelf nemen.

Nou, dat vond ik jammer, maar ik had er uiteraard begrip voor. Ik maakte me zelfs een beetje zorgen om haar. Dus gisteren stuurde ik haar een mail waarin ik vroeg of de vrije dag haar goed had gedaan en of ze lekker had kunnen 'niks doen'.

En wat antwoordt ze tot mijn verbazing? Ze voelde zich zaterdagochtend toch (opeens?) een stuk beter en minder moe dus is ze "gezellig" op bezoek gegaan bij iemand anders. Was een erg leuke, relaxte dag, zegt ze er ook nog achteraan!

Nou ja, ik ben dus echt verbaasd en teleurgesteld. Waarom kan ze wel bij iemand anders op bezoek gaan en niet bij mij? Ze wilde toch rust?

Ze had mij toch kunnen opbellen zaterdag: goh, ik voel me toch beter dan verwacht, ik heb me bedacht, ik kan toch komen vandaag! Nee, zij gaat de hele dag gezellig iets anders doen .

Ik heb al een mail opgesteld naar haar waarin ik vertel dat ik teleurgesteld ben, het niet begrijp en het graag kwijt wil omdat ik er mee zit. Maar ik heb hem nog niet durven versturen. Ik ben bang dat er ruzie van komt .

Wat vinden jullie, laten gaan dit of haar confronteren? Misschien stelt het niet zo veel voor, maar toch zit ik er mee in mijn maag.
Wat was het voor een afspraak die jullie hadden? De hele dag + avond? Shoppen, eten of alleen maar een middagje op bezoek?

Het kan zijn dat zij gewoon bij een vriendin in de buurt langs gegaan is en dat dat niet zo veel energie kost dan een hele dag weg. Of ze vond het stom om op het laatste moment toch ineens te zeggen dat ze wel kon.

Vaak weet je niet precies hoe eea gegaan is, waarschijnlijk zag ze een aantal dagen van tevoren op tegen het idee een hele dag weg te moeten en toen de dag aanbrak kon ze best even bij iemand langs.

Ik zou het ook niet leuk vinden hoor, maar het is soms gewoon zoals dat gaat.

Ik denk dat ik zou terug zeggen: 'goh, je had mij best nog mogen bellen voor die zaterdag hoor, ik had dat niet erg gevonden'.

Doet ze vaker van die dingen? Zoals lindy al zei, soms weet je van bepaalde vriendinnen dat ze het niet zo precies nemen met afspraken, ik heb ook zo'n vriendin. Maar ik houd dan op mijn beurt ook geen rekening met haar, ga niet alles opzij schuiven met het risico dat het dan niet doorgaat. Ze komt dan wel vaker op de laatste plaats, maar ja, dat gaat niet anders. Ze heeft me dat weleens verweten dat ze op de laatste plaats komt, maar ik ga gewoon niet meer alles vrijhouden wanneer het al zo vaak voorgekomen is dat alles op het laatst verandert.
Wat een opluchting, we hebben zojuist alles uitgepraat .
En? Wat zei ze?
Ik ben ook benieuwd...
@ frizzy en delphicat: Nou, het zat zo. Ze was maar heel kort bij die andere persoon op bezoek geweest, een uurtje ofzo. Verder had ze wel de hele dag gerelaxt.

Dat wist ik niet.

Wij hadden namelijk een afspraak staan voor een activiteit voor de hele dag (eind v.d. ochtend tot waarschijnlijk laat in de avond) en DAT was haar te veel.

Nou, dat kon ik goed begrijpen. Ze vond het ook heel erg dat ik zelfs maar dacht dat ze mij had afgezegd voor iemand anders. Dus alles is weer goed :-)..
En zo zie je maar weer: maak van je hart geen moordkuil. Goed dat je het besproken hebt en nog fijner dat het allemaal een stuk minder erg lag dan je van tevoren in je hoofd had gehaald :-)
quote:WishfulThinking schreef op 11 augustus 2009 @ 10:57:

She's just not that into you.
quote:fleurtje schreef op 11 augustus 2009 @ 09:29:

Dit heeft toch helemaal niks met moeten te maken?

Van mij moeten ze ook niets, ze moeten alleen niet met kutsmoesjes aan komen.

Dat vind ik dus ook! Iedereen is welkom en iedereen mag afbellen als ze dat willen.

Ik vind zelf 'geen zin' zelfs al een goede reden maar kom dan niet met verhalen die nergens over gaan en waaruit duidelijk blijkt dat je geen zin hebt ipv dat gewoon te zeggen...
Daarom: Als er zoiets gebeurd, je niet meteen te druk maken maar het uitspreken naar betreffende persoon.

@ Dolfje: Inderdaad, tussen mijn vriendinnen en mij is 'geen zin' ook voldoende. Mijn vriendin kan ook ineens interesse verliezen midden in een telefoongesprek (zit dan met kind ofzo, of is moe) en dan op willen hangen. Mag. Doe mijn verhaal volgende dag dan wel. En elkaar niet bellen als we het wel beloofd hebben, ook geen probleem. We weten dat we van elkaar houden en altijd bij elkaar terecht kunnen.
Iemand die mij afzegt met 'n kutsmoes maar dan wel tijd/zin/energie heeft om iets met 'n ander af te spreken, die heeft voor mij afgedaan: exit!
quote:elninjoo schreef op 12 augustus 2009 @ 13:35:

Iemand die mij afzegt met 'n kutsmoes maar dan wel tijd/zin/energie heeft om iets met 'n ander af te spreken, die heeft voor mij afgedaan: exit!Refereer je aan de situatie van TO?
quote:frizzy schreef op 12 augustus 2009 @ 13:39:

[...]

Refereer je aan de situatie van TO?Ja, uiteraard, maar zelf ook wel 'ns zoiets aan de hand gehad. Al 2 maanden 'n afspraak staan maar mevrouw mailt de dag ervoor af omdat ze het zo druk heeft met andere afspraken en dat waren afspraken die ze later had gemaakt dan die met mij. Dus exit!
Toch een Happy End dus!
Ja maar vindt de situatie van TO toch wel wat anders hoor. Heb je haar uitleg wel gelezen? En is moe zijn dan en kutsmoes? Vind dat je een beetje kort-door-de-bocht reageert.

Maar inderdaad, jouw situatie zou ik ook niet blij mee zijn. Afmailen vind ik al niet zo cool, bel me gewoon. En als je te druk bent met andere dingen die je later hebt gepland, ben ik dus geen prioriteit. Ténzij we de afspraak ietsjes verschuiven en ze dan wél helemaal in vorm is (en dat netjes aan mij vraagt).
quote:frizzy schreef op 12 augustus 2009 @ 13:54:

Ja maar vindt de situatie van TO toch wel wat anders hoor. Heb je haar uitleg wel gelezen? En is moe zijn dan en kutsmoes? Vind dat je een beetje kort-door-de-bocht reageert. Als ze moe is en daarom afzegt geen probleem mee, maar als ze dan toch fit is dan vind ik het geen stijl dat ze ipv de eerste afspraak toch na te komen, iets leuks met 'n ander gaat doen.
quote:elninjoo schreef op 12 augustus 2009 @ 13:41:

[...]

Ja, uiteraard, maar zelf ook wel 'ns zoiets aan de hand gehad. Al 2 maanden 'n afspraak staan maar mevrouw mailt de dag ervoor af omdat ze het zo druk heeft met andere afspraken en dat waren afspraken die ze later had gemaakt dan die met mij. Dus exit!Dan zou ik ook pissig zijn hoor,en zeker pas de dag ervoor afmailen en niet eens de moeite nemen om ff te bellen...
@elninjoo: Zeker, ik was ook kwaad geweest als mijn vriendin me met een kutsmoes had afgezegd. Gelukkig was dit niet het geval: ze is oververmoeid. Dan zou ik ook niet een hele dag op pad willen. En als ze 's middags denkt: ik loop even de hoek om om een koffie te drinken met mijn tante, en daarna duikt ze weer moe d'r huis in, vind ik dat prima. Staat niet in verhouding tot de dagvullende activiteit die wij gepland hadden.

Vervelend van je (ex-)vriendin zeg, elninjoo. Erg jammer zoiets.
quote:elninjoo schreef op 12 augustus 2009 @ 13:56:

[...]

Als ze moe is en daarom afzegt geen probleem mee, maar als ze dan toch fit is dan vind ik het geen stijl dat ze ipv de eerste afspraak toch na te komen, iets leuks met 'n ander gaat doen.Ze zou met TO iets doen van ochtend tot de late avond. Ik neem aan dat ze dat nu een andere keer gaan doen. En ze is ff een uurtje langs een ander gegaan. Nee ik zou me niet druk maken, sterker nog, ik zou het ook kunnen hebben gedaan. Je weet trouwens ook niet hoever ze uit elkaar wonen, en misschien woont die andere vriendin van haar wel om de hoek.
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen Eva!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven