Teleurgesteld

12-12-2018 18:50 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vroeg ik mijn moeder of ze wil oppassen morgen op onze zieke dochter. Ze is vrij, maar zei heel afwerend nee dat komt me niet uit. Moet nog boodschappen doen enzo.
Ze weet dat ik niet zomaar vrij kan nemen van mijn werk in de zorg voor zoiets. Zit er dus echt mee omhoog.
Ik voel me nu teleurgesteld in haar.
Ook oastte ze voorheen 2 dgn per maand op. Ik heb wisselend rooster en vroeg het dan minimaal maand van te voren.
Ook dat wil ze niet meer doen want ze kan moeten invallen, waar toe ze niet verplicht is. Oké daar heb ik me bij neergelegd. Is mijn keuze om te werken maar ook noodzakelijk kwaad. Al deed het me wel zeer dat ze nog wel op kind van mijn zus blijft passen. Die komt altijd vaste dag 1x per 2 weken. Dat kan dan wel.

Heb ik nou te hoge verwachtingen van haar en stel ik mezelf daardoor teleur steeds.
Ik heb voor alles over, ook gedaan toen ze enkele weken op bed lag ziek.
Andersom na spoedoperatie heeft ze mij nooit geholpen. Terwijl mijn hele gezin op zijn gat lag om zo maar te zeggen omdat ik tijdelijk uitgeschakeld was.
Ik zit ermee in mijn maag, zal ik hierover het gesprek aangaan met haar. Al zal dat met lood in mijn schoenen zijn. Wil geen ruzie of haar kwetsen ermee.
Alle reacties Link kopieren
Kort gezegd, het is jouw kind, jouw probleem. Je kunt hier niet je moeder op aankijken, echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken: graag of niet en in de toekomst zeker niks meer vragen.
Je gaat toch niet soebatten?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nileda schreef:
12-12-2018 19:26
Kort gezegd, het is jouw kind, jouw probleem. Je kunt hier niet je moeder op aankijken, echt niet.
Aan de andere kant was het ook haar moeders eigen probleem toen ze ziek was. Nee, TO was toen niet verplicht te helpen, en haar moeder is nu niet verplicht te helpen, maar het is TO's goed recht om wél teleurgesteld te zijn, dat vind ik niet meer dan begrijpelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zij heeft haar kinderen groot gebracht. Dus dat ze niet meer meerder keren per week wil oppassen snap ik wel.
Zeker als ze zelf ook werkt/een leven heeft nog daarnaast. Soms word dat te veel en goed dat ze dan duidelijk aangeeft dat niet meer te willen.

Jij en de vader van het kind hebben allebei recht op kortdurend zorgverlof.
Waarom is dat je moeders probleem als ze al plannen heeft?

Ik had gewoon een andere keer boodschappen gedaan als er echt geen enkele mogelijkheid is dat een van jullie zorgverlof kunnen opnemen. Zeg als het allemaal al op is. Tuurlijk, dan schuif ik wel.

Maar dat kan je niet eisen/verwachten. Al snap ik wel dat je teleurgesteld bent over geen enkele hulp na spoedoperatie.

Heb jij of vader nu zorgverlof geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik snap de teleurstelling wel. Vroeger ook regelmatig mn neus gestoten, en ben toen gestopt met vragen. Als je niet op het afzwemmen van je kleinkind wilt komen, want het is er zo druk en zo warm, blablabla, ga ik daar zeker niet om zeuren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vind het juist goed dat ze heeft gezegd dat het niet uitkomt. Er zijn genoeg oma's en opa's die dat niet durven en overbelast zijn door de opgelegde zorg voor hun kleinkinderen.
Waarom zou jouw moeder dit per se moeten opvangen? Waar is de vader? En zijn moeder? Opa's?

Ik vind niet dat je van haar kan verwachten dat ze alles op stel en sprong uit haar handen moet laten vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
12-12-2018 19:40
Waarom zou jouw moeder dit per se moeten opvangen? Waar is de vader? En zijn moeder? Opa's?

Ik vind niet dat je van haar kan verwachten dat ze alles op stel en sprong uit haar handen moet laten vallen.
Precies. Andersom ook net zo natuurlijk! Je moeder hoeft ook niet meer op jou te rekenen, ze gaat maar lekker naar je zus voor hulp.
Ik denk dat het vooral pijn doet dat ze wel op het kind van je zus past. Weet je waarom ze dat wel wil doen?
toffifee schreef:
12-12-2018 19:42
Precies. Andersom ook net zo natuurlijk! Je moeder hoeft ook niet meer op jou te rekenen, ze gaat maar lekker naar je zus voor hulp.
Wat een onzin. Je kan toch niet verwachten dat iedereen last minute alles uit haar handen laat kletteren voor jou? Dit verwacht ik ook niet van mijn moeder en zij niet van mij.

Natuurlijk helpen we elkaar, maar de verwachting dat de ander per direct klaarstaat, vind ik bizar.

Plus nog dat het allereerst de verantwoordelijkheid van de ouders is. Ik lees niks over de vader, waarom vangt hij zijn kind niet op? En in de zorg bestaat toch ook zoiets als zorgverlof, neem ik aan? Waarom zou moeder alles moeten opvangen, terwijl de ouders zelf niet eens moeite doen om iets te regelen?
Misschien heeft je moeder helemaal geen zin in oppassen of wil ze niet ook ziek worden of heeft ze afgesproken met haar minnaar of heeft ze net een assertiviteitscursus gedaan of wil ze gewoon heel de dag kerstkransjes eten en Netflix kijken en rust aan d'r kop.

Je kunt er wel heel gepikeerd en emotioneel vanalles bij halen, maar nee is nee. Zelf oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk dat je teleurgesteld bent dat je moeder je niet uit de brand kan helpen met een ziek kind, terwijl ze al niet meer 2 dagen in de maand oppast omdat ze dat niet meer wil, maar nog wel 2x per maand op de kinderen van je zus blijft oppassen.

Het is haar goed recht als ze niet meer wil oppassen, maar teleurstellend dat die regel niet voor jouw zus geldt.
martinaa wijzigde dit bericht op 12-12-2018 20:06
Reden: Niet lopende zinnen
1.10% gewijzigd
Ikigai schreef:
12-12-2018 19:48
Wat een onzin. Je kan toch niet verwachten dat iedereen last minute alles uit haar handen laat kletteren voor jou? Dit verwacht ik ook niet van mijn moeder en zij niet van mij.

Natuurlijk helpen we elkaar, maar de verwachting dat de ander per direct klaarstaat, vind ik bizar.

Plus nog dat het allereerst de verantwoordelijkheid van de ouders is. Ik lees niks over de vader, waarom vangt hij zijn kind niet op? En in de zorg bestaat toch ook zoiets als zorgverlof, neem ik aan? Waarom zou moeder alles moeten opvangen, terwijl de ouders zelf niet eens moeite doen om iets te regelen?
Ook buiten de zorg. Iedereen heeft recht op zorgverlof. In geval van een ziek kind kan je kortdurend zorgverlof opnemen. Beetje afwisselen met de andere ouder als soms moeilijk is met werk. En je kan dan bestzelf wat normale griepjes opvangen.
Roodhaarr schreef:
12-12-2018 19:42
Ik denk dat het vooral pijn doet dat ze wel op het kind van je zus past. Weet je waarom ze dat wel wil doen?
Dit snap ik op zich ook wel. Dat steekt.
Alle reacties Link kopieren
Oké jullie zijn heel duidelijk.
Ik heb het inmiddels opgelost door een andere oppas te zoeken.
Bedankt voor de reacties.
Ik verwacht ook zeker niet dat ze alles uit handen laat vallen.
Maar beetje begrip van haar kant was fijn geweest.
Maar kennelijk stel ik daar te hoge verwachtingen aan.
ja je hebt je eigen kinderen groot en dan kan je ineens gaan oppassen op je kleinkinderen?
Alle reacties Link kopieren
Communicatie hierin is alles. Ik ben geen oma, maar ik let wel op de kinderen van mijn zus incidenteel, maar niet op die van mijn broer. Waarom niet, omdat ik dan van de ochtend tot de avond een soort van politie agent moet zijn keer 4 kinderen. Dat is niet mijn manier van opvoeden ooit geweest, dus daar pas ik voor.
Heb je wel eens aan je moeder gevraagd, waarom ze wel op het ene kind past maar niet op het andere, in dit geval jouw, kind

Het kan niet leuk zijn om te horen, maar vaak heeft het wel een onderliggende reden.
Alle reacties Link kopieren
Je bent teleurgesteld omdat je moeder niet op stel en sprong voor JOUW kind wil zorgen?

Maar het is toch jouw kind? Of is het kind van jou en je moeder samen?

En waarom waardeer jij jouw werktijd als belangrijker dan haar vrije tijd? Wat naar dat je moeder allemaal redenen moet gaan opnoemen om niet op te komen draven om op jouw kind te passen. Vraag het en als ze nee zegt, laat het daar dan bij ipv haar dagplanning te gaan afwegen tegen die van jou.

Zo'n instelling kan bij iemand anders ook erg tegen het zere been zijn. Als je een paar keer te horen krijgt: "maar je hebt toch niets te doen en ik moet werken", dan denk je: ga het even lekker zelf oplossen dan... Wanneer je dan ook nog eens iedere keer naar diezelfde oma ipv een van de ander grootouders, familieleden oid toe gaat, dan kan dat heel goed overkomen bij iemand: mijn dochter heeft me alleen nodig om voor haar kind te zorgen.

Wat is het leeftijdsverschil tussen jouw kinderen en die van je zus? Want er zijn ook gewoon kinderen in leeftijden die een stuk vermoeiender zijn voor oma's.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 20:12
39.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
12-12-2018 19:48
Wat een onzin. Je kan toch niet verwachten dat iedereen last minute alles uit haar handen laat kletteren voor jou? Dit verwacht ik ook niet van mijn moeder en zij niet van mij.

Natuurlijk helpen we elkaar, maar de verwachting dat de ander per direct klaarstaat, vind ik bizar.

We hebben het over boodschappen doen. Geen afspraak in het ziekenhuis, geen lunchdate met een vriendin. Prima als dit de verstandhouding is, als je niet meer mag verwachten van je moeder. maar als dochter wel, ondanks dat zij een gezin heeft en werkt, moeder gaat helpen als zij geopereerd is, maar vervolgens niets terug kan verwachten als zij geopereerd wordt of als kind ziek is, zou ik ook een beetje afstand nemen. Het hoeft niet van 1 kant te komen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
12-12-2018 20:05
Je bent teleurgesteld omdat je moeder niet op stel en sprong voor JOUW kind wil zorgen?

Maar het is toch jouw kind? Of is het kind van jou en je moeder samen?

En waarom waardeer jij jouw werktijd als belangrijker dan haar vrije tijd? Wat naar dat je moeder allemaal redenen moet gaan opnoemen om niet op te komen draven om op jouw kind te passen. Vraag het en als ze nee zegt, laat het daar dan bij ipv haar dagplanning te gaan afwegen tegen die van jou.
Ik heb het ook gewoon gevraagd en niks tegen haar plannen afgewogen.
Ze zei nee en daar heb ik het aan de telefoon bij gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je moeder echt helemaal niets verplicht is en dat het jouw probleem is. Ook vind ik het goed dat je moeder dat gewoon duidelijk zegt.
Maar ik snap wel dat je het raar vindt dat je moeder wel vaak bij je zus oppast. Enig idee waarom? Is jullie gezin/kind drukker? Wonen zij om de hoek bij haar? Is de band met zus veel beter? Heb jij haar ergens in teleurgesteld? Krijgt ze een vergoeding bij zus?
Ik zou hierover met haar in gesprek gaan. Heb je zelf echt helemaal geen idee?
Beter een half motto....
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om het anders op te lossen, maar ik zou ook onmiddellijk stoppen met rennen voor mijn moeder als ik een reactie zou krijgen als "ik moet nog boodschappen doen" - of "ik moet mijn haar wassen" of zo.
Ik zou dan denken: als je dat niet eens over hebt voor dit geweldige kleinkind van je, dan ben je de titel "oma" niet waard.

Dus. Ik kom sowieso niet in aanmerking voor "begripvolle engelachtige wereldburger van het jaar", maar ik zou er goed chagrijnig van worden en mijn conclusies eraan verbinden.
-jolijn- schreef:
12-12-2018 20:18
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om het anders op te lossen, maar ik zou ook onmiddellijk stoppen met rennen voor mijn moeder als ik een reactie zou krijgen als "ik moet nog boodschappen doen" - of "ik moet mijn haar wassen" of zo.
Ik zou dan denken: als je dat niet eens over hebt voor dit geweldige kleinkind van je, dan ben je de titel "oma" niet waard.

Dus. Ik kom sowieso niet in aanmerking voor "begripvolle engelachtige wereldburger van het jaar", maar ik zou er goed chagrijnig van worden en mijn conclusies eraan verbinden.
Dus oma moet rennen en vliegen? Waarom doen de ouders dat niet zelf dan? Zowel papa als mama kan gewoon zorgverlof opnemen, daar is het voor bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Wauw... "je bent de titel oma niet waard" als je niet een in moeders' ogen een goede reden hebt om niet op kleinkind te wachten...

Wat een bizar ouderwets denken dat grootouders de hele dag achter de geraniums zitten te wachten totdat ze op hun jengelende, krijsende, rennende, loopneuzerige kleinkind mogen passen en daarbij hun dochter op hun knieën moeten bedanken voor die gunst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven