Teleurgesteld

12-12-2018 18:50 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vroeg ik mijn moeder of ze wil oppassen morgen op onze zieke dochter. Ze is vrij, maar zei heel afwerend nee dat komt me niet uit. Moet nog boodschappen doen enzo.
Ze weet dat ik niet zomaar vrij kan nemen van mijn werk in de zorg voor zoiets. Zit er dus echt mee omhoog.
Ik voel me nu teleurgesteld in haar.
Ook oastte ze voorheen 2 dgn per maand op. Ik heb wisselend rooster en vroeg het dan minimaal maand van te voren.
Ook dat wil ze niet meer doen want ze kan moeten invallen, waar toe ze niet verplicht is. Oké daar heb ik me bij neergelegd. Is mijn keuze om te werken maar ook noodzakelijk kwaad. Al deed het me wel zeer dat ze nog wel op kind van mijn zus blijft passen. Die komt altijd vaste dag 1x per 2 weken. Dat kan dan wel.

Heb ik nou te hoge verwachtingen van haar en stel ik mezelf daardoor teleur steeds.
Ik heb voor alles over, ook gedaan toen ze enkele weken op bed lag ziek.
Andersom na spoedoperatie heeft ze mij nooit geholpen. Terwijl mijn hele gezin op zijn gat lag om zo maar te zeggen omdat ik tijdelijk uitgeschakeld was.
Ik zit ermee in mijn maag, zal ik hierover het gesprek aangaan met haar. Al zal dat met lood in mijn schoenen zijn. Wil geen ruzie of haar kwetsen ermee.
Jullie hebben toch jullie kind op de wereld gezet. Zorg er dan ook voor het is jullie probleem. Dat kun je niet bij je moeder neer gaan leggen. En dat ze wel op de kinderen van je zus past, moet ze ook zelf weten. Waarom vraag je dit niet eens een keer aan haar?
Monchu69 schreef:
12-12-2018 22:29
Als je zo denkt dan heb ik medelijden met je moeder. Jij bent dan ook de titel ‘fijne dochter’ niet waard. Vreselijk voor een oma als je kinderen hebt die zo over je denken.
Ik vind dat gebruiken van opa’s en oma’s als oppas bespottelijk. Je krijgt zelf kinderen, dus dan los je het zelf op. Als je te gierig bent om de opvang te betalen, dan blijf je maar kinderloos. Laat die gepensioneerden toch met rust.
Ik denk dat mijn moeder je medelijden zeer op prijs stelt, dus namens haar: bedankt.
Mijn moeder heeft 9 kleinkinderen en 2 daarvan heeft ze nooit interessant gevonden. Voor de andere kinderen betaalt ze vliegtickets, gaat met ze naar clubjes, valt in, past structureel op, past incidenteel op, etc. Die van mij: ze kwam niet op kraambezoek en bij de eerste keer oppassen op de baby heeft ze "dat jong maar de hele tijd achter in een kamertje opgesloten want hij hield niet op met huilen" (3 maanden oud; ik meen dat ik zelf naar het ziekenhuis moest), de tweede keer dat ik vroeg of ze misschien kon oppassen (volgens mij weer iets met een ziekenhuis en een vader die met botbreuken in een rolstoel zat) kon mijn spoedgeval niet concurreren met iets vergelijkbaars als haren wassen/boodschappen doen, maar ik snap best dat je vindt dat ik de titel "fijne dochter" niet waard ben.
Alle reacties Link kopieren
Zou het zo kunnen zijn dat ze tegen jou makkelijker nee durft te zeggen, dan tegen je zus?
Dat ze eigenlijk liever helemaal niet meer wil oppassen?
Bedank je haar na afloop ook hartelijk?
Laat je voldoende merken dat je het waardeert, of schiet dat er ongemerkt bij in?
-jolijn- schreef:
13-12-2018 19:37
Ik denk dat mijn moeder je medelijden zeer op prijs stelt, dus namens haar: bedankt.
Mijn moeder heeft 9 kleinkinderen en 2 daarvan heeft ze nooit interessant gevonden. Voor de andere kinderen betaalt ze vliegtickets, gaat met ze naar clubjes, valt in, past structureel op, past incidenteel op, etc. Die van mij: ze kwam niet op kraambezoek en bij de eerste keer oppassen op de baby heeft ze "dat jong maar de hele tijd achter in een kamertje opgesloten want hij hield niet op met huilen" (3 maanden oud; ik meen dat ik zelf naar het ziekenhuis moest), de tweede keer dat ik vroeg of ze misschien kon oppassen (volgens mij weer iets met een ziekenhuis en een vader die met botbreuken in een rolstoel zat) kon mijn spoedgeval niet concurreren met iets vergelijkbaars als haren wassen/boodschappen doen, maar ik snap best dat je vindt dat ik de titel "fijne dochter" niet waard ben.
Laat gaan Jolijn. Sommigen kunnen zich daar, gelukkig maar, helemaal niks bij voorstellen.
Het zegt veel over jouw moeder. Echt heel rot voor je.
Sterkte :redrose:
JustcallmeTuT schreef:
13-12-2018 20:20
Laat gaan Jolijn. Sommigen kunnen zich daar, gelukkig maar, helemaal niks bij voorstellen.
Het zegt veel over jouw moeder. Echt heel rot voor je.
Sterkte :redrose:
dank je ;)
Wellicht heeft jouw zus wel vaste dagen.. vind je erg ikke ikke ikke over komen.. groot gelijk dat je moeder morgen whatever ze gaat doen t haar niet uit komt en dat gewoon eerlijk zeg.. kom op zeg alsof ze haar leven moet gaan inrichten aan de wensen van jou wanneer het jouw uit komt zij moet opdraven om op jou kind te moeten passen... arrogantie ten top

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven